De noordelingen

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door pcootje, 27 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Kijk, dat zijn nou goede berichten op deze zonnige dag! Zo doorgaan zou ik zeggen! :D

Hoe is het met de rest trouwens? Elmo? Mariska? Marnat (goed verwend op je verjaardag?)?

2. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Hey meiden,

hier lekker aan het genieten van het mooie weer.
    Gister even naar de tuinland geweest, wat leuke plantjes gekkocht die ik vanmorgen in de border heb geplant en nu maar lekker groeien.

Heb geprobeerd beetje rustig aan te doen deze vrije dagen.Is aardig gelukt ondanks dat ik geen zittend gat heb.

Heb straks een afspraak bij de fysio, ben benieuwd.

Marnat, was je jarig:( Van harte gefeliciteerd nog :D Leuke dag gehad, hoe is het met Nienke?

Fijn om te horen Assje dat alles goed is met jullie kleine frummel, wel ellendig dat je nog steeds zo bloed.

Leuk he Behappy dat gerommel in je buik, kleine wurm in mijn buik wordt steeds feller.

3. Be Happy

Dat is inderdaad heel bijzonder. Maar wat ik nog het meest apart vind, is dat je het ziet bewegen....Ik kan daar zo volgens mij een hele tijd naar kijken....:D (en voelen natuurlijk).

Succes bij de fysio zometeen. Ik hoop dat het helpt!

(Je had toch wel tuinhandschoenen aan tijdens het plantjes planten toch? Dat doe ik tegenwoordig ook keurig. Eerder was ik nooit vies van vieze handen, maar ik neem nu ik zwanger ben geen enkel risico.)

4. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Hey hey,
    nee ik had geen handschoenen aan. Bij ons in de achtertuin komen geen katten. Dus dat vond ik niet zo nodig.

Kom net bij de fysio weg, ze heeft mijn klachten aangehoord en wat testjes gedaan. Ze wil volgende week is eerst mijn linker si gewricht gaan behandelen. Deze moet eerst gemobiliseerd worden voordat ze verder kan met haar behandeling. Aldus de fysio. Verder moet ik het wat rustiger aandoen. Het zijn duidelijk bekkenklachten die daar bij komen die mij die vervelende pijn geven als ik het even te druk heb.

Zij raadde mij aan om bijvoorbeeld de drie diensten die ik achterelkaar doe te verdelen over de week, bijv maa, woe en vrijd 8 uur zodat ik een dag rust heb. Dit zal organisatorisch wel niet haalbaar zijn, dus zullen het wel halve dagen werken worden. Mijn leidinggevende was niet meer op kantoor dus zal het morgen gaan aankaarten.

Vandaag wel weer aardig last, gestofzuigd en daarna gedweild en de wc geboend . Dat laatste was weer net even te veel.
    Wordt er beetje sikkeneurig van, wil van alles doen, maar lukt niet bah:(

5. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    hee meiden!
    even snel een berichtje....
    ben niet zoveel online deze week , want svader is overleden.
    hij is gisteren overleden.

marnat nog van harte gefeliciteerd!!!

6. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Oh jee, gecondoleerd meid. Wat een gemis voor jullie. Het zat er aan te komen. Ben heel blij voor jullie dat hij de kleine nog even heeft mogen meemaken.

Ik hoop dat hij niet al te veel heeft geleden op het laatst.
    Heel veel sterkte voor jou en je familie de komende tijd.

7. Be Happy

Jij kunt volgens mij ook niet zo goed stilzitten, net als ik. ;)

Op woensdag (mijn vrije dag) ga ik vaak als een razende poetsvrouw door het hele huis, maar ja, tegenwoordig is dat een beetje teveel van het goede. Ik merk het nu ook wanneer ik teveel achter elkaar heb gedaan.

Ik moet trouwens nu ook steeds vaker plassen. Ukkie mag graag op mijn blaas duwen, heb ik het idee.

Ella: gecondoleerd met je schoonvader!

8. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Ella@ Ik las dat je schoonvader overleden is ! meis dikke knuf en gecondoleerd ook namens manlief.

Assje @ Fijn dat alles goed is met je kleine wondertje.
    Nog steeds bloed? vreemd hoor.

Mariska! idd ik was zondag jarig , was een beladen dag . We hebben lekker gewandeld s avonds kwamen onze ouders.
    Was niet zo geweldig maar goed is niet anders .
    Lees er meer over in mij topic.

Nienke zal wel goed zijn , zie haar zondag pas , dan viert haar papa zijn verjaardag [ 4 april] is ie jarig.
    Maar wij gaan na de voetbal wedstrijd naar ze toe.
    Fc Groningen moet eerst voetballen.

Sorry meiden ben moe , moet zo ook nog op visite bij een neef van mijn schoonvader

Knuf van mij.

9. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ella,
    Gecondoleerd met je schoonvader. Heeft hij Evan uiteindelijk nog gezien of is dat toch niet meer gelukt?
    Heel veel sterkte meid!

Maris,
    Take it easy dame! Haalbaar of niet, goed naar jezelf en je fysio luisteren (maar volgens mij doe je dat wel heel braaf, ondanks je bezige karakter).

BeHappy,
    Geweldig he, die bewegende buik!
    Er was eens een topic met filmpjes over bewegende buiken, mijne stond er ook bij. Misschien kan je het alvast eens proberen te filmen, leuk als je het verschil straks ziet als je hoog zwanger bent! Dan is het echt net een nest jonge honden :D

Marnat,
    Alsnog van harte met je verjaardag!
    Het is bija april...in mei gaan jullie weer los he?!

Consider:
    Where are youuuuuuuu

Assje,
    Alles rustig,voor jouw doen?
    Wat fijn dat je controle goed was! Super dat je donderdag weer ff kan checken (uit mijn hoofd).

10. Assje

Assje Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.440
    1
    0
    Wat zij zegt! Ik begrijp hieruit dat hij al langer ziek was? Fijn dat hij dan toch nog de eerste maand van jullie kindje heeft kunnen meemaken.

@Elmo Hier rustig hoor, ik schrik momenteel niet zo snel meer, althans ik denk niet meteen dat er iets mis is. Inmiddels heb ik elke dag in ieder geval 1x roze tot rood verlies, meestal alleen op wc papier. Voor de rest bruin. Het went, maar het is elke keer wel balen en ik zal blij zijn als er iets gevonden wordt!

Ik weet zelf bijna zeker dat het iets met de placenta te maken heeft, dat die optrekt ofzo. Want mijn hele voorwand van de baarmoeder voelt inmiddels geïrriteerd aan en daar zit dat ding. Het doet niet pijn, maar als je erop drukt voelt het aan alsof je een sneetje hebt in je vinger dat steeds een beetje opentrekt, zoiets. En verder zeurt het een beetje aan, af en toe voel ik nauwelijks iets en af en toe juist wel (bijvoorbeeld als ik zit en voorover buig of op mijn rug lig, dan trekt die placenta natuurlijk aan de wand). Pijn doet het nooit, maar het voelt op sommige momenten ietwat onprettig.

Nog 5 nachtjes ;)

11. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Hey meiden,

zag vanmorgen enorm tegen aan om mijn leidinggevende te vertellen dat ik niet in staat ben om momenteel 8 uurs diensten te draaien.
    Zat al helemaal te bedenken hoe ik moest reageren als er moeilijk werd gedaan. We kampen al een tijdje met personeels tekort en iedereen springt al extra bij om alles rond te krijgen.
    Maar gelukkig werd het goed opgevangen ondanks weer een dileema erbij, maar goed is ook niet mijn probleem zegt vriendlief.

Ik vind het wel heel vervelend, had het liever anders gezien, wordt op het moment thuis ook aardig gehinderd in mijn doen en laten.

Heb me inmiddels al aangesloten bij het haakclubje hier op zp;) Aanstaande moeders moet de tijd toch een beetje zien door te komen:p Heb heel leuk garen gekocht en wil een sprei gaan haken. De kleuren passen niet eens bij de kinderkamer, maar vond het gewoon mooi, zie wel waar ik hem voor gebruik en anders voor in de toekomst hahaha.

Zal morgenvroeg eerst de huisarts bellen want volgens mij heb ik een ontsteking in mijn vinger. Heb me vorige week gesneden aan een nieuw hek. Geen ramp op zich, het heelde prima, maar denk dat er rommel in is gekomen en ik krijg het er niet uit, zit te diep denk ik, hij is erg dik en rood en warm en klopt. Even de huisarts maar een snee in laten zetten om het schoon te maken ;) Ouder maar niet beter haha wordt vervolgd

12. Assje

Assje Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.440
    1
    0
    Heb je al duidelijkheid over je vinger?

Fijn dat je werk zo goed reageerde, ik kan me voorstellen dat het niet makkelijk is dat te vertellen. Maar je moet ook goed op jezelf letten, want ze hebben nog minder aan je als je de laatste weken nog even in de ziektewet komt!

En haken, daar heb ik dus echt geen geduld voor! :) Dat is toch met hele kleine steekjes? Ik heb twee keer leren breien en ben beide keren weer vergeten hoe het moet. Jammer want ik vond het best leuk.

13. Be Happy

Mariska: ben blij te lezen dat je leidinggevende niet moeilijk doet. Ze kan het je ook niet kwalijk nemen trouwens. Jij hebt ook niet hierom gevraagd! Jij wil ook liever fluitend de zwangerschap door.

Assje: hoe is het met jou en het bloedverlies? Houdt dat nog steeds aan? Gelukkig mag je bijna naar de gynaecoloog.

Elmo: buik filmen. Is inderdaad een goed idee. Alleen heeft ons Ukkie het volgens mij in de gaten als ik naar mijn buik zit te kijken ofzo, want dan houdt hij/zij zich opeens stil :D. Terwijl hij/zij op dit moment (ik zit op mijn werk achter mijn bureau) erg druk is.

Hier gaat alles zijn gangetje. Ik heb alleen last van (sorry niet zo smakelijk) aambeien volgens mij :). Komt vrij veel voor in een zwangerschap helaas. Mijn anus doet nogal zeer, auwie. Ik zal proberen nog meer vezels naar binnen te werken. Ben al aan de pruimen trouwens. En ik stop even met chocola eten, want dat schijnt ook niet bevorderlijk te zijn. Als de pijn erger wordt, moet ik de huisarts maar bellen. Misschien dat die nog een goed middeltje heeft. Ik kan niet eens meer lekker zitten.

Breien/haken/borduren e.d.: vroeger (laten we zeggen: toen ik een jaar of 9 was :D) had mijn oma mij aangestoken met dat virus. Ik mocht erg graag haken, breien en borduren. Maar tegenwoordig heb ik daar echt het geduld niet meer voor. Net als lezen. Vroeger versleet ik allerlei boeken, was een echte boekenwurm. Tegenwoordig lees ik liever een tijdschrift.

14. Elmo

Elmo Niet meer actief

Je kan eerst wat zalf proberen van bijv. Kruidvat ofzo hoor (spertie bijv.). Misschien kom je er daarmee al vanaf.
    Ik had het alleen bij Stijn....en dan meteen ook flink (auwww). Soms speelt het nog op!
    Succes ermee.

15. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Hey meiden,

wat een triest weer zeg.

AI aambeien, wat lijkt me dat vervelend. Hoop niet dat ik er last van krijg zeg.
    Ze zeggen ook wel als hij er uit hangt, je op een natte koude washand moet gaan zitten,dan krimpen ze en schieten ze makkelijker naar binnen;) Geen idee of het zo is, maar baat het niet dan schaad het niet, sterkte.

Kan nu al merken dat ik me al wat beter voel nu ik het wat rustiger aandoe. Verneem nog wel die zeurende pijn, maar het wordt wat makkelijker. Voelde me net een bejaarde zeg de afgelopen dagen. Ben blij even met werk te zijn gehalveerd.

Ben net even met mijn vinger naar de huisarts geweest. Ik was bang dat er nog een metaalsplinter in zat. Ze wilde er nog niet in snijden, moest het even aanzien, er zat wel een oppervlakkig ontstekingkje onder zei ze, maar ze dacht dat het wel weg zou trekken.
    Nou dat hoop ik dan maar.

Vriendlief heeft een vrije dag genomen om het laminaat te leggen. Hij moest vanmorgen nog even wat anders regelen maar dat zou die wel redden. Het zou er zo in liggen;)
    Hoor tot nu toe alleen nog maar gejammer en gemopper, volgens mij valt het hem nog smerig tegen haha.
    Zal hem niet te veel lastig vallen. En dan moet de bekleding ook nog om de radiator worden gemaakt, maar dat zal hem wel niet worden. Dan moet hij nog maar eendag vrij nemen, want ik wil dat nog verven en dan kunnen de gordijnen er weer voor.
    Ik verwacht dat Gardo volgende week weleens kan belllen dat de meubels er zijn.
    Moet nog even op zoek naar een leuke lamp en zaterdag wordt het mooi weer en kan ik de schommelstoel in de verf zetten.

Kan niet wachten to de meubels er zijn, kan ik alles gaan wassen en uitzoeken en in de kasten leggen.

Nog even een vraagje. De box wordt gelijk met de meubels geleverd. Hoe hebben jullie dat gedaan of gaan doen, zetten jullie die voor de bevalling al in de kamer of na de bevalling, wanneer kan het kindje erin liggen?

16. Assje

Assje Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.440
    1
    0
    Ohhwww aambeien :( Ik heb ze nooit gehad maar ik heb wel eens gehad dat ik heet had gegeten en de dag erna is naar de wc gaan dan niet zo prettig :$ Dan lijken aambeien me nog veel erger. Sterkte!!

Ik heb gisteren geen bloedverlies gehad en ook weinig bruin (afkloppen!!) maar dat was vorige week ook een dag en de dag erna ineens weer erg. Dus het is afwachten.

Ik ga straks nog even hartje luisteren bij de verloskundige en heb net gebeld met de huisarts dat ik morgen nog even urine inlever om een blaasontsteking echt uit te sluiten. Wel zo fijn als ik bij de gyn kom straks dat ik dat uit met zekerheid kan sluiten, want de laatste test is alweer 3 weken geleden. Dat kan het bloedverlies niet veroorzaken maar wel de gevoeligheid van de onderbuik die ik sinds deze week heb, dus daarom vind ik het belangrijk dat wel even zeker te weten.

En dan maandag dus de gyn. Ben best zenuwachtig, dat ben ik altijd als ik naar de dokter moet, of een ander soort afspraak heb. Ook al is het met iemand die ik al heel lang ken. Stom he :)

Ik ben geen goeie om dat aan te vragen want ik moet bij gebrek aan ruimte alles in de kamer zetten :p Er staat nu ook een kinderwagen want die past niet in de gang.
    Maar ik zou een box denk ik alvast klaarzetten. Dan kun je er ook een beetje aan wennen dat ie er staat. Ik heb een hondje en die moet ook erg aan zulke dingen wennen.

Triest weer inderdaad, maar ik was er op voorbereid want KNMI zei 90% kans op regen vandaag. Helaas hebben ze het qua regen vaker juist dan qua zon :(
    Op mijn werk mochten de kinderen niet buitenspelen dus dat was erg zwaar! Ik heb groep 4 en op donderdag een groep van 20 kinderen in mijn eentje. Als die allemaal binnen moeten blijven worden ze erg luidruchtig en gaan ze zich met elkaar bemoeien enzo in dat kleine lokaaltje ;) Dan ben ik er na een uurtje ook echt wel klaar mee.

17. Elmo

Elmo Niet meer actief

Toen ik met verlof ging heb ik de laatste dingetjes gedaan (bedje echt opgemaakt) wasjes gedraaid (wilde dat niet te lang hebben liggen...hahah en de box opgezet (frutseltjes erin etc.).
    Ik wilde dat niet al weeeeeken in de kamer hebben staan. Bij beide was ie er ook rond de 1e verjaardag uit.

Fijn dat je vinger mee lijkt te vallen!!

18. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hahah, wij hadden toen nog 2 honden maar juist voor die beestjes wilde ik alles een beetje normaal houden.
    Onze opvoeding tov de honden is juist altijd geweest: doe maar gewoon :D
    Maargoed, iedereen is daar anders in natuurlijk.

19. Assje

Assje Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.440
    1
    0
    Wat ik gisteren trouwens aan mijn vriend vroeg en hij net zo min wist als ik: Wanneer gaat een kindje eigenlijk spelen?

20. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik ga mijn gekortwiekte Stijnemansje uit bed vissen...heb op stofzuigen en dweilen na geen moer gedaan vandaag...
    Baal ik aan het eind van de dag dan altijd zo van.
    Vanaaf ff met dinnetje naar Paddepoel, das wel gezellig :D

Deel Deze Pagina