Ah wat stom zeg Mariska! Daar word je toch flauw van, als het dan ook niet eens in Groningen blijkt te staan. Gelukkig komt het nu wel snel en hoef je niet nog eens lang erop te wachten. Mijn hond heeft afgelopen weekend een toeval gehad, we hebben midden in de nacht met hem in de kliniek gezeten en hem geen seconde alleen gelaten. Ik ga zo met hem naar de dierenarts om bloed af te nemen, ik hoop zo dat ze wat kunnen doen! Hij is niet de jongste meer, maar oogt nog zo jong altijd. En nu is hij echt een vodje Vandaag had ik mijn 20-weken echo maar dit hele gedoe overschaduwde dat wel een beetje. Ik zou zo graag zien dat hond en baby elkaar nog leren kennen!
De dagen vliegen voorbij, morgen is het alweer dinsdag dus eindelijk de meubeltjes. Wat sneu voor jullie hond, kan me voorstellen dat je daar nu erg mee bezig bent. Was je 20 weken echo verder wel goed? Ik vind het toch nog wel aardig waaien, heb vanmiddag in etappes onze kelder schoongemaakt, wat een ^$%@#!klus. Maar het is weer gelukt.
Waaien? Woon je in de Noordpolder ofzo? In Assen slechts een licht briesje. Ik zit nu lekker in de tuin met de laptop, even wat lichttherapie! Net met de hond naar de dierenarts geweest, gelukkig was hij erg braaf. Bloed afgenomen en woensdagochtend terugkomen voor uitslag en hopelijk behandelplan. Het gaat nu wel goed met hem, hij ligt lekker in de zon. Mijn echo was verder goed. Het kostte een uur in mijn buik porren om alle punten te checken, was lastig omdat mijn placenta voor ligt en ik ook wat dikker ben. Dubbele garantie voor minder goed beeld! En de kleine wilde ook maar niet draaien, moest 2x op mijn zij draaien, maar nee hoor. Na een bezoekje aan het toilet wilde hij ineens wel en ging ie meteen maar 360 graden rond Zo gek dat je dat ziet, maar niet voelt! Maar uiteindelijk is het gelukt en er was niets afwijkends te zien. En we krijgen een jongen We hebben het aan onze ouders verteld, maar verder houden we het nog geheim. We willen namelijk een overvloed aan blauwe spulletjes voorkomen. Hier kan ik het wel zeggen want ik denk niet dat iedereen die ik ken mij hier zomaar opspoort.
Assje, Wat naar van jullie hond zeg!! Ik hoop dat hij / zij nog op te lappen is! Ben zo blij dat onze oude lobbes verder nooit wat heeft mankeerd. Sneu dat ze dood ging...maar gelukkig zonder gedokter (voor haar!). *tromgeroffel* EEEEEEEN GEZONDE KNUL! Van harte gefeliciteerd!
Gefeliciteerd , met jullie zoon in wording. Blij dat alles goed is. Hier waaide het echt hoorvond het een frisse wind
@ Assje: gefeliciteerd met de goede 20-wekenecho en natuurlijk met jullie zoontje! Wat erg voor jullie hond....Vreselijk om te zien zo'n toeval. De hond van mijn ouders (volgens mij nog maar 5 jaar oud) heeft epilepsie en af en toe ook van die enge toevallen. Dan ademt 'ie gewoon niet meer en is 'ie helemaal stijf. Als 'ie weer bijkomt, dan is 'ie eerst helemaal in de war. Het arme beest. Mijn ouders schrikken er altijd erg van als 'ie weer een aanval heeft. Hier in Haren waaide het gisteren ook behoorlijk. Een kil fris windje. Het is nu echter heerlijk weer buiten. Het zal de hele week zo blijven! Word er helemaal vrolijk van. @ Mariska: wat een gedoe met jullie meubeltjes. Hopelijk worden ze vandaag wel geleverd. En dan lekker op de babykamer bezig! Wel even showen als het klaar is. Ben erg benieuwd. Nieuwe foto's van onze babykamer staan in mijn foto-album. Morgenavond mag mijn vriend eraan geloven.....Dan is het partneravond van zwangerschapsyoga. Zal mij benieuwen wat hij ervan vindt, hahaha.
Ik word ook helemaal vrolijk van dit weer.....heerlijk. Heb nu een goed excuus voor mijn waterijsjes en cornettotic Ik denk niet dat ze het vergeten vanmiddag dat zou wel heel slecht zijn. Dus ga er nu vanuit dat ze gewoon komen. Dan moeten we ze zelf nog inelkaar zetten. En vriendlief is er vanavond niet. Dus hoop ik dat hij morgenavond kan gaan beginnen. Ik had al wel een paar foto´s gemaakt maar die waren bij avondschemer. Die zijn niet zo mooi geworden. Ik zal ze even opnieuw maken als vriendlief hem weer in huis heeft liggen want die is steeds met de camera op stap. Gisteravond lag ik op bed en had ik een bult boven mijn navel Ik dacht volgens mij ligt daar iets Ik voorzichtig met mijn vlakke hand erop drukken, bam bam kreeg gelijk twee optaters, schrok denk ik van mij. Vlak daarna voelde ik aldoor kleine schokjes, wat bleek nou, het had de hik........... kon het duidelijk voelen. Wat apart zeg.
De dienstdoende dierenarts dacht ook aan epilepsie, omdat de hond erg spartelde wanneer hij hem wilde neerleggen. Maar dat doet hij altijd, hij wil die macht niet opgeven. Hij wil best op zijn rug liggen voor je maar dat moet je doen door vragen en aaien, anders gaat hij heel erg zijn poten stijf zetten en spartelen. Ook met optillen gaat hij meteen zijn poten stijf zetten als je hem opdraait. Dus epilepsie is het denk ik niet. Ik denk zelf aan een tumor op de schildklier. Hij is namelijk ook onrustig, hyperalert, sterk vermagerd ondanks dat hij meer eet dan ooit (10% van zijn totale gewicht!) en hij lijkt dingen te zien die er niet zijn. Alsof hij een psychose heeft! Ik denk dat zelf aan een tumor die op de oogzenuw drukt waardoor hij bijvoorbeeld vlekken ziet. Mijn ouders hebben een kat gehad die vergelijkbaar gedrag vertoonde en die had een tumor. Hij heeft ook wel de leeftijd om een tumor te krijgen, 12 jaar is hij. Dus ik heb alle informatie gecombineerd en verklaard en de dierenarts gevraagd hem te testen op schildklierhormoon. Daar doen ze extra testen bij voor de organen i.v.m. zijn leeftijd. Vanavond of morgenochtend hoor ik meer. Sorry voor dit hele verhaal Het zit me nogal hoog. En ja een zoon!! Op het moment dat we besloten te stoppen met anticonceptie dacht ik nog bij mezelf: Als het maar wel een meisje wordt! Volledig ontmoedigd door de hyperactieve jochies uit groep 4 waar ik werk Gaandeweg trok ik bij en nu ben ik misschien nog wel blijer met een jongen dan ik met een meisje ooit geweest was Ik ben altijd een mannen-vrouw geweest, voornamelijk mannelijke vrienden gehad en heb ze ook liever als collega. Dus ik zie het helemaal zitten! En bovendien, nu kunnen we de naam gebruiken die ik bedacht heb waar we beide helemaal weg van zijn. Wij krijgen een zoon Het wordt nu wel héél echt.
Sorry Behappy had er even helemaal overheen gelezen, maar heb de foto's bekeken. Maar wat mooi zeg. Jullie hebben goed je best gedaan, echt een woezel en pip kamertje. Leuk hoor, vind het ledikantje met hemeltje ook erg mooi. Ik kan heel slecht over zieke dieren, moest al heel erg huilen toen ik onze hond verdoofd bij de DA achterliet voor het steriliseren. Ben zo'n softy daarin. Kan me voorstellen dat je er erg mee bezig bent.
Be Happy wat een super mooie kamer!! leuk hoor! Ziet er ontzettend leuk uit! lekker van genieten! Enne veel plezier morgen met de partner avond! Ben erg benieuwd hoe je man het heeft gevonden morgen avond! Assje , wat leuk een zoon! gefeliciteerd! sterkte met je hond Mariska , en lekker ijsjes gegeten? Heb je trouwens nog veel last van maagzuur? he wat leuk he om te voelen dat de baby de hik heeft! zo schattig! Elmo hoe gaat het met jullie? Hier alles goed! hoor weer eentje huilen beneden zal er zo even naar toe!
Ik heb er ´s avonds op bed het meeste last van, neem van te voren al een beker melk, vanavond leggen we het hoofdeind even wat verder omhoog. Je boft maar Ella met dit weer, lekker pronken met je knulletje in de wandelwagen.
Dat wou ik net zeggen...Ik zit vandaag de hele dag binnen op kantoor... Moet werken, maar morgen lekker de hele dag vrij! Hoe is het Mariska? Zijn de meubels al gearriveerd? Ik ben hoofdzakelijk over het inrichten van de babykamer gegaan. Natuurlijk heeft mijn vriend wel meebeslist over de meubels en de kleuren, maar verder heb ik de aankleding zelf gedaan. Gistermiddag heb ik de klamboe opgehangen. (Wat een rotwerk trouwens om die ring in de klamboe te krijgen....) En ik had ook een rood truitje met de tekst Papa's Boefje aan het kapstokje opgehangen. Staat mooi bij het geheel.... Gisteravond aan mijn vriend laten zien. Hij vindt het ook erg mooi geworden en was er zelfs een beetje ontroerd van. Traantjes in zijn ogen. De babykamer is nu bijna klaar en nu begint mijn vriend steeds meer te beseffen dat hij toch echt papa gaat worden. Voor een man is het toch allemaal wat anders. Het kindje groeit in mijn buik en ik krijg dus alle bewegingen (en klachten....)mee.
Ze zouden na 4 uur de meubels brengen, zit nu dus weer af te wachten. Ben benieuwd. Het is echt mooi geworden hoor. Kleine kikker schopt flink in mijn buik, vriendlief ligt nu vaak naast me in bed met zijn hand op mijn buik, meestal reageert het krummeltje er wel op, en dan zie ik vriendlief zo vertederend kijken. Merk nu ook aan hem dat hij veel bezorgder wordt. Voor hun is het toch weer even anders als voor ons. Ben benieuwd hoe het met ons tweeen verloopt behappy, zou wel heel bijzonder zijn als we ook nog op dezelfde dag bevallen, maar dat lijkt me wel erg stug. Wie van ons krummeltje zal zich het eerst melden. Ik heb zelf wel een gevoel dat die van ons er eerder is dan 11 july. Of dat komt dat ik zelf ook 3 weken te vroeg ben geboren. Dat zegt natuurlijk niets over dit kindje, maar heb zo´n voorgevoel en vriendlief ook. Hebben jullie dat ook?
ja heerlijk met dit weer lekker wandelen! we zijn net weer terug. Be Happy wat lekker dat je morgen vrij bent! lekker genieten van het mooie weer hoor! he wat lief he van je man. dat besef is altijd zo mooi! het komt nu ook echt dichterbij zeg! Mariska , voor jullie ook!ja jullie lopen ook gelijk op en zijn de meubels er al?? hoop het zo voor je! Wanneer hebben jullie verlof?
Qua voorgevoel...Het is heel maf, maar afgelopen vrijdag vroeg de drukkerij in verband met de geboortekaartjes, wat de uitgerekende datum is. En ik zei zomaar "13 juli" .....(in plaats van 11 juli). (13 juli is overigens ook de verjaardag van mijn jongste zusje.) Vandaag had ik weer hetzelfde. Ik wou online uitrekenen wanneer ik weer aan het werk zou moeten na de bevalling. Staat daar een vraag "wat is de uitgerekende datum?". En ik dus weer aangegeven 13 juli. Bizar. Straks is dat echt mijn bevaldatum ofzo..... Aan de andere kant heb ik ook het gevoel dat ik eerder ga bevallen. Ik heb de hele tijd het voorgevoel dat ik, als ik net verlof heb, ga bevallen..... Mijn zwangerschapsverlof gaat per 14 juni 2011 in. Ik neem dus 4 weken vantevoren verlof. Ik moet dan begin oktober 2011 weer aan het werk (ook een beetje afhankelijk natuurlijk van de bevaldatum.)
Leuke kamer Be Happy! Het is net of jullie in ons oude huis wonen zeg! Ik had het voor Stijn precies zo ingedeeld (eng bijna, maar wel de meest logische indeling blijkbaar haha). Alleen heeft Stijn er nooit geslapen Het ziet er erg leuk uit! Maris, Ben erg benieuwd naar jouw creactie!! Als ze geweest zijn... Wat grappig zeg, dat jullie mini zich al zo goed laat voelen. Is vast fijn, die bevestiging en het contact. Leuk dat de papa er ook van kan genieten! Assje, Erg naar hoor, als je huisdier (vooral honden / katten) iets mankeert. Ik kan me heel goed voorstellen dat dat je heel hoog zit! Ella, Ben zooooo benieuwd naar een kiekje van jullie wonderkind! Dit is echt zalig weer om te genieten van je pasgeboren, naar Zwitsal geurende, baby! Hier alles goed! Nu lekker twee dagen vrij dus kan lekker buiten genieten van de jochies. Het campingbedje haalt mijn man vanavond vast naar beneden, kan Stijn morgen lekker buiten slapen. Vandaag zijn ze de hele dag buiten geweest (KDV), ze hebbeng gewoon bruine koppies! Heeeeerlijk. Oh, ben zoooo blij dat we vorig jaar naar dit huis zijn verhuisd!
Ow, Be Happy en Maris (ik dacht al, ik wilde nog iets zeggen). In 2007 hadden Aldonza en ik op dezelfde data punctie en tp...zelfde dag uitgerekend..... ik op de uitgerekende dag bevallen en zij net een dag later (eigenlijk een paar uurtjes). We hadden er toen 3 op een rij (het kan dus wel). Bij Ruben ben ik ook 4 wk vooraf met verlof gegaan en op uitgerekende datum bevallen. Bij Stijn ook doorgewerkt tot 4 wk voor D-day maar Stijn is 6 dagen eerder gehaald (dus eigenlijk 3 wk verlof).
En is alles geleverd Mariska? Je zit nu vast te sleutelen Of werd het in een geheel geleverd? Ik heb vandaag mijn eerste rompertje met broekje gekocht De rest koop ik waarschijnlijk in van die 10-packs bij de Hema ofzo, maar ik wilde ook iets moois voor een foto of kraambezoek. Wat een keuze! En sommige ook erg duur zeg. Dat vind ik zonde voor een maat waar een kindje toch snel uit groeit, dus met echt mooie kleertjes wacht ik wel even tot hij een maat heeft die hij wat langer aan kan. De vraag was vast niet aan mij Ik heb geen verlof, want mijn contract loopt af als het zomervakantie is voor de basisschool. Daarna wordt het niet verlengd, dus ik ben gewoon vanaf half juli vrij. Anders was dat waarschijnlijk 2 weken later geweest.