De noordelingen

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door pcootje, 27 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elmo

Elmo Niet meer actief

Topic stond alweer op de tweede pagina!!
    Dat kan toch niet ;)

2. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    kwartje valt:p

Hoog tijd voor verandering. Maar ja iedereen gaat er tussenuit. Jij bent er weer in ieder geval.
    Hoe lijkt het met je nieuwe scheurijzer, rijd ie een beetje;)

Hier weinig bijzonders. Afgelopen 3 nachten erg onrustig geslapen. Halfgedurig eruit, plassen, maar wat drinken even zitten en maar weer op bed.
    Heb weinig puf de laatste dagen, snel achter de poest. Gelukkig nog maar 3ochtenden werken en dan lekker verlof:D Ben ik zooooooo aantoe.

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

Deze laatste loodjes zijn ook heel zwaar Maris.
    Je weet dat het er bijna op zit...nog maar 3x, nog maar 2x...etc. etc.
    Ik hoop dat als je eenmaal verlof hebt, je je wat beter voelt.

Auto rijdt heerlijk! Heb je hem al zien staan?
    Hij smoelt zoooo leuk! Eigenlijk moet ik hem andersom op de oprit zetten, de voorkant is echt zoooo coooool hahahah
    Voel me net een klein kind :D

4. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Whaaahaah, zo trots als een hond met 7 piemeltjes :D

Nee ik heb hem nog niet gezien. Kom van de week nog wel langs jullie huis als ik moet werken. Zal er evenop letten.;)

Ik doe het gewoon lekker rustig aan.
    Nog maar 50 dagen, krijg soms gewoon de bibbers. Gaat alles nog wel goed met de kleine, zal de bevalling wel goed verlopen, zal het goed gaan met de kleine als zeer is, wordt ik wel een goede moeder, voel me soms zo onozel;) Pfffffff
    Ben blij als de kleine er is en alles goed is. Volgens mij kan ik dan weer genieten. Op het moment ben ik aardig onzeker

5. Elmo

Elmo Niet meer actief

Vervelend dat je je zo voelt Mariska, maar denk wel dat het redelijk normaal is hoor!
    Ik kon mijzelf ook niet voorstellen als moeder...laat staan als goede moeder!
    Nog kan ik er soms niet bij hoor, dat ik "gewoon" twee kinderen heb!
    Mijn jochies lijken gelukkig..dus volgens mij doen we het niet slecht :D
    Ik denk echt dat je gevoelens normaal zijn, zeker je onzekerheden..maargoed, dat maakt het niet makkelijker natuurlijk.

6. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Wij zijn inmiddels weer terug van Texel. :D

Vrijdagmiddag rond 12.00 uur zijn wij vertrokken (aangezien wij pas vanaf 15.00 uur in het huisje konden).
    Onderweg een paar keer gestopt (plasstop) en vervolgens in Den Helder aangekomen. Daar moesten we nog even wachten tot we de ferry op konden rijden. (We hadden de ferry van 15.00 uur). Na even gewacht te hebben, werden we de ferry opgestuurd en werd ons de richting gewezen waar we de auto neer moesten zetten. Benedendeks in een hele smalle gang. Ik kon net uit de auto komen met mijn buik......

Op de boot ben ik gelijk weer naar de WC geweest (je blijft bezig als je zwanger bent, hahaha). Daarna even buiten gekeken. Na amper 20 minuutjes waren wij al op Texel. Auto uit de boot en naar het huisje rijden op Landal Greenparks (was ongeveer 20 minuutjes rijden). Rond 16.00 uur waren we bij het huisje. Leuk huisje. Gezellig en van alle gemakken voorzien. Midden in de duinen.

's Avonds gezamenlijk gegeten. Patat met iets erbij. Maar ik heb voor een broodje gezond en een salade gekozen. En toen de eerste nacht. Wij wisten al dat er boxsprings in het huisje stonden. Dus we zaten ons te verheugen op een goede nachtrust.....NOT! We hebben allemaal beroerd geslapen, behalve mijn schoonmoeder, neefje en nichtje. De rest had allemaal spierpijn overal. Volgens mij hadden ze hele goedkope matrassen op die bedden liggen, zo zacht als ik weet niet wat.

's Ochtends gezamenlijk ontbeten. Lekkere verse warme croissants. Daarna ging ieder zijns weegs. Mijn vriend en ik zijn vanwege de spierpijn maar naar het zwembad op het park gegaan. Dat zwembad stelt niet veel voor. Gewoon een groot bad met een stroomversnelling, een peuterbad, een bubbelbad en een glijbaan. Het bad was ook niet dieper dan 1.30 m. Er waren ook niet veel mensen, omdat het zaterdag erg mooi weer was. Op een gegeven moment was iedereen weg en waren wij met ons tweetjes. Het hele zwembad voor onszelf! En dat bleef zo, tot wij rond 13.00 uur daar weer weggingen. Naar het huisje. Even wat eten en rustig zitten. Toen naar het strand gegaan. Maar harde koude wind. Ondanks dat lagen er mensen in bikini te zonnen. Ons veel te koud. Wij zijn toen naar de vuurtoren gereden. En hebben tegenover de vuurtoren op een terrasje een ijsje gegeten...Nou ja...ijsje....Het waren reusachtige sorbetten die wij beiden niet op konden.
    Daarna weer naar het huisje gegaan en lekker buiten gezeten daar.

's Avonds gezamenlijk gegeten in het restaurant op het park. Dat was uitstekend. Het was ook ontzettend gezellig met zijn allen. Ik had niet zo'n trek (want die enorme sorbet zat me nog dwars), dus had een plate-gerecht met kibbeling genomen. Heerlijke kibbeling! Mjammie.

Rond 21.00 uur waren we weer bij het huisje en toen zijn mijn vriend en ik om 21.30 uur naar bed gegaan, want we waren behoorlijk duf geworden van de dag en de nacht ervoor. Die nacht nog niet echt lekker geslapen, maar beter dan de nacht ervoor.

Gistermorgen gezamenlijk ontbeten waarna schoonzus en zwager met de kinderen naar het zwembad gingen. Wij zijn gewoon met schoonouders in het huisje gebleven. Want het regende behoorlijk. En bovendien gingen we gisteren weer weg, dus alle spullen weer in de auto gepakt.

Rond 13.15 uur zijn wij weer in de auto gestapt richting Den Helder. Weer op de ferry en weer kwamen wij in zo'n smalle gang terecht (je hebt ook een breed middendek waar je kunt parkeren, maar wij werden weer zo'n smalle gang ingestuurd). Ditmaal kon de deur niet ver genoeg open en kon ik dus de auto niet uitkomen met mijn dikke buik! Via mijn vriends kant uit de auto gestapt. Hij heeft toen de auto zo geparkeerd dat ik er gelukkig wel weer enigszins via mijn kant in kon stappen. Maar mocht ik ooit hoogzwanger weer op zo'n veerboot moeten, dan zeggen we wel tegen zo'n "wegwijsmijnheer" dat we op het brede dek willen staan. Ik vraag me ook af hoe gezette mensen dat doen. Die komen nooit uit de auto op zo'n veerboot.

Op de boot weer naar de WC uiteraard en toen wachten tot we in Den Helder waren. In Den Helder moesten we even wachten tot we van de boot af konden rijden. Het was er smoordruk en er stond een file vanaf de boot. Je wordt namelijk een stukje door Den Helder geleid (heel onhandig) en je komt steeds stoplichten tegen. Dus het verkeer stond even muurvast.

Uiteindelijk aan de andere kant van de afsluitdijk in Zurich beland. Daar gegeten.

En toen...naar huis! Het was een geslaagd weekend!

Hoe is het hier met iedereen?

Hier gaat het zijn gangetje. Volgens mij is ons kindje druk doende met indalen of al ingedaald, want ik heb af en toe (vooral 's nachts) een spierpijngevoel in mijn onderbuik. Ook voel ik achter mijn schaamheuvel ergens het hoofdje bewegen...? Het zit dus al vrij laag. Alhoewel mijn middenrif nog steeds pijn doet van de trappen van de kleine...AU.

Zonet aan het stoeien geweest met adresetiketten voor de geboortekaartjes. Dan is dat tenminste klaar.

7. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Hey Behappy,

fijn dat je er weer bent en dat je het goed naar je zin hebt gehad. Heb je nu weer een wat rustige periode voor de boeg of heb je nog een drukke agenda?

Ik herken die stekenwaar je het over hebt bij de schede/schaambot. Ik kan niet zeggen dat ik het hoofdje beneden voel bewegen.
    De vlos zei bij mij dat het al iets aan het indalen is, maar ik krijg er geen hoogte van hoe het ligt. Voel overal gestommel en beweging en ook flinke trappen tegen mijn ribben soms. Auw die doen zeer.

Ik heb vanmiddag uit de stad de chicco kinderstoel gehaald en hij zag er nog prima uit, wel hier en daar wat gebruikerssporen. Flink gepoetst met dettol en de riempjes kon ik eraf halen die doe ik mee met de was en dan is alles lekker schoon.
    Daarna de benedenverdieping gezogen en wat schuiven met de tafel zodat kinderstoel straks beter kan staan;) En dat duurt nog zo lang, maar ik had het in de kop en dan moet dat.
    Tijdens dat gebeuren echt pijnlijke harde buiken, weet nu wat het is.
    nu ff lekker rustig aandoen achter de laptop.

8. lovelyengeltje

lovelyengeltje Fanatiek lid

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    ik zie dit topic nu pas.

maar mag ik ook meepraten??

ben een friesin.

9. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Hey LE,
    kort het even af hoor, zo lang end;)
    Welkom hier.

Even mijn buik spammen:p 33 weken

Bekijk bijlage 153360

10. Elmo

Elmo Niet meer actief

LE, welkom hier!
    Natuurlijk ben je welkom.

Maris, mooooooi!

11. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    mariska mooi buikje hoor

mijn buik foto's staan in album

12. Elmo

Elmo Niet meer actief

Be Happy, ook welkom terug trouwens!
    Gaat gauw om he, zo'n korte vakantie.
    Je hebt ook meerendeels op de wc gezeten geloof ik ;)

13. Be Happy

#1213 Be Happy, 24 mei 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 mei 2011
    Wahahaha, Elmo, ja dat klopt. Ik moet tegenwoordig steeds vaker plassen. Als ik niet gauw genoeg ga, dan voelt dat absoluut niet prettig, zelfs naar. Heb het idee dat ons kindje er constant op zit te leunen of mijn blaas uitwringt ofzo....:D

LE: ook namens mij welkom!

Mariska: mooie buik inderdaad! Mijn buikfoto's staan in mijn album.
    Volgens mij verschillen onze buiken niet zoveel van elkaar. :D

Ricmar: ik zit nu op mijn werk, dus even snel snel snel, maar ik bekijk jouw buikfoto's uiteraard ook nog even zodra ik de gelegenheid heb!
    EDIT: volgens mij moet ik eerst vriendjes met jou worden om je foto's te bekijken. Kan dat kloppen?

14. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Meiden even een knuf van mij !

Het gaat hier goed ben heeel moe mijn haar is heel dun buik opgezet ! morgen tweede fm hopen op goed groeiende eitjes.

Denk aan jullie lees af en toe mee.

15. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    marnat mijn duimen draaien

16. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    knuffel terug Marnat!!

Mariska wat een mooie buik!!! prachtig!

Be happy , wat een leuk weekend! leuk om te lezen wat jullie allemaal hebben gedaan!
    Hopelijk heb je je rust toch een beetje kunnen pakken!

Ricmar zal zo even in je album kijken voor de foto''s!

LE welkom! gefeliciteerd met je zwangerschap! Gaat alles naar wens?

Elmo , hoe was jullie weekend? Leuk gehad? vast wel mooi weer he!

Hier de 2e prikjes.. zo zielig! hij krijste , maar er kwam geen geluid uit! zo overstuur was hij.
    Heeft nu ook 39 graden koorts. heb net maar even een zetpilletjes gegeven. Hij gloeide er van. En ligt nu eindelijk te slapen... is wel wat onrustig , dus hoop maar dat hij de hele nacht doorslaapt (en anders maar niet hoor , ben toch nog vrij ;) )
    Na ja hopelijk is de koorts morgen weer wat weg , maar dat vermoed ik wel.
    Verder gaat alles goed! Heb zelfs alweer een maatje groter besteld van de puckababy! zo hard gaat het...
    hij is dan ook al bijna 3 maanden!
    Oja over 2 weken moet ik weer werken!!! heb er best wel zin in! maar zie wel wat op tegen al het geregel met oppas ed. Na ja dat zal ook wel weer lopen.

17. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    oowja meiden , bij Kruidvat hebben ze nu hele lieve en leuke dingetjes van Nijntje!
    hele leuke sokjes, omslagdoeken, pyama''s, slabbetjes en rompertjes! :)
    heb sokjes ingeslagen! :)

18. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    ik heb rompertjes en een pyama ingeslagen ben bang dat gezien mijn dagelijkse werk met konijnen en knaagdieren ik nog genoeg nijntje te zien zal krijgen

19. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ella, naar zeg, die prikjes.
    Mijn jongens hebben er beide altijd wel goed op gereageerd (wat napijnen betreft) dus dat was altijd een gelukje. Ja, dat vreselijke drama op het CB bij het prikje he.....ontroostbaar soms. En zo, na een paar minuutjes, kan het ook zomaar over zijn. Knuffel hem maar fijn extra hoor! Je kan ze niet genoeg knuffelen denk ik.
    3 mnd alweer, jeetje zeg!
    Je zal zien dat het twee weekjes even flink wennen is, aan de nieuwe routine maar ineens is het of het nooit anders is geweest. Ik deed de laatste week al alsof ik ging werken.
    Wekker zetten, voeden, spulletjes klaarzetten en dan bijv. wandelen (lekker op tijd), of gewoon lekker thuis op de grond spelen. Gaf mijzelf wat rust (nogal controlfreak).

Leuk die babyspulletjes overal..krijg er bijna rammelende eierstokken van :D

Stijn heeft gisteren zijn eerste echte stappen gezet!

20. Be Happy

Zo, eerst even mijn ei kwijt...:p

Gisteravond zijn wij naar de informatie-avond in het ziekenhuis over Borstvoeding geweest.
    Was op zich erg interessant. Alleen jammer dat de lactatiekundige die de voorlichting gaf, blijkbaar haast had om het programma af te werken. Het werd allemaal een beetje afgeraffeld zeg maar.
    Wat wel leuk was om te zien, is dat er tussentijds filmpjes werden getoond over hoe je het beste borstvoeding kunt geven (welke houdingen) en kunt kolven en hoe het kindje moet aanhappen/aanleggen.

Vanochtend in alle vroegte uit bed en om 07.00 uur richting het ziekenhuis gereden om bloed te laten prikken in verband met testen op zwangerschapssuiker (vanwege mijn leeftijd meer kans op namelijk). Ik moest van de verloskundige vandaag 2x prikken: nuchter en anderhalf uur na de lunch. Dus mag vanmiddag weer heen.
    Ik dacht: ik ga op tijd heen, want dan is het nog niet zo druk.......................
    Hmmmmmmmmm.......viel dat even tegen! :( De hele wachtkamer zat rond 07.20 uur al nokjevol! Ongelooflijk.

Ik naar die baliedame om me te melden. Gaf haar het door de verloskundige ingevulde formulier, waarop onderaan ook nog duidelijk stond geschreven "nuchter:" en "1,5 uur na de lunch". Ook stond aangekruist "ontbijttest/lunchtest". Lijkt me dan toch wel duidelijk dat ik 2x geprikt moest worden?
    Maar ja....in het WZA zijn ze helaas niet allemaal even slim. Die dame snapte het niet en vroeg mij hoe vaak ik geprikt moest worden. Ik zei: nu nuchter en na de lunch nog een keer.
    Zegt zij dat dat niet kan? :( Ik zei dat mijn verloskundige dat toch echt wil hebben en dat het ook onderaan het formulier staat vermeld....Zij nogmaals: dat kan niet en besluit vervolgens maar voor de lunchtest te kiezen??? Ze heeft dat gewoon onderstreept op dat formulier...... Goed, ik moest maar gaan zitten. Ze zouden "straks wel zien".
    Ik was aan de beurt en toen heb ik mijn verhaal toch voor de zekerheid maar aan de prikdame gemeld. Zodat het allemaal wel goed zou komen. Zij ging meteen verhaal halen bij die baliedame. Die zei nu opeens dat ze het wel begreep! Zat dus te liegen. Lekker dan. (Want dat lijkt me wel duidelijk doordat ze zelf op dat formulier de lunchtest had onderstreept als keuze....)
    Goed, ben geprikt vanochtend en ga dus straks weer heen. Ben benieuwd of het goed komt......

Maar in dit ziekenhuis mag ik dus gaan bevallen. Hopelijk hebben ze daar allemaal wel verstand van.

@ Marnat: zal zo even lezen in jouw topic voor de laatste stand van zaken. Hopelijk zijn er al veel follikels gespot! Uiteraard draaien mijn duimen ook overuren voor jou. Dikke knuf!

@ Ella: wat gaat de tijd dan snel...Jouw kleintje alweer bijna 3 maanden en jij weer bijna aan het werk...Kan me voorstellen dat je er enigszins tegenop ziet qua oppas en dergelijke.
    En prikjes....dat lijkt me zo vreselijk. Dat je ziet dat je kleintje pijn heeft door zo'n prik....Of er zelfs ziek van gaat worden. Geef je zoontje maar een dikke knuffel.
    Heb trouwens niks met Nijntje...:) Alhoewel, ik heb er wel 1 pakje van gekocht, dat moet ik wel eerlijk bekennen. Wel apart: had altijd zoiets van: als ik zwanger ben, dan doe ik de babykamer in Nijntje-sfeer. Maar toen werd ik zwanger en....ik vond Nijntje niks meer aan.

Deel Deze Pagina