De noordelingen

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door pcootje, 27 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hahaha Be Happy, ik heb ook bijna iets tegen Nijntje....maar de zwart-wit versie (of sepia zeg maar) vind ik wel erg leuk. De getekende...ook leuk!
    Niet de knaloranje nijntje!! Haha, of zo'n behangbandje met Nijntjes...
    Het staat lief hoor (wil ook zeker niemand voor het hoofd stoten..) maar dat is echt niet mijn ding.

Denk je even te gaan bloedprikken he...pfff

Ik doe mee aan Lifeline, kreeg nog een sms dat ik gisteren moest beginnen met urine verzamelen...alsnog vergeten he!
    Sukkel. Nouja, urine mag een andere keer. Als ik morgen die afspraak maar niet vergeet :D

2. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Hey meiden, wat een end bijlezen:)

@Elmo:
    wauw wat weer een mijlpaal voor Stijnemans. Super hoor.
    Iik vanmorgen langs je huis, auto weg;) Je was natuurlijk aan het werk vandaag.
    Heb alleen het weekend nog twee ochtendroutes, zal ikdan wel even je auto bewonderen.

@Ella:
    Jeetje meid, je kleine knul alweer drie maanden, wat gaat dat hard zeg. Ik heb je trouwfoto gezien, ik had een hele andere voorstelling van je. Maar mooie foto hoor. Je was echt een plaatje op je trouwdag.

@Marnat, je bent weer begonnen lees ik, heel veel sterkte meid en zet hem op. Zal ontzettend hard voor jullie duimen.

@Behappy; jeetje wat een gedoe zeg daar in het wza. Daar word je knap chagie van en al helemaal als je stijfvol de hormonen zit.
    laten we maar hopen dat dit een slechte voorproef was en dat je straks hele goede ervaringen bij het bevallen hebt.

@weet ik niet meer, ben ik nog iemand vergeten.

oja Nijntje bij de kruidvat.
    Ik heb een setje slabbers gekocht en een grijze slaapzak en een grijze wrapper of zoiets. Ik snap het principe van de wrapper, maar kan iemand mij vertellen waar die gleuven voor dienen.
    Vriendlief dacht dat het tochtgaten waren;) yeah right.

Hier mijn laatste weekje werken. Vanmorgen een ochtenddienstje gehad. Morgen nog en het weekend nog en dan lekker doen waar ik zin/geen zin aan heb.
    Hou jij het nog vol Behappy:(

3. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    mariska , oooo heerlijk!! je verlof komt nu echt dichtbij!! kan me voorstellen dat je er erg veel zin in hebt!
    ik heb altijd begrepen dat die ''tochtgaten'' voor in de maxi cosie zijn? maar weet niet zekers hoor! volgens mij kun je daar de doek in bevestigen.

Elmo wat goed dat Stijn loopt!! had het idd al op je hyves gelezen.
    mooi hoor!! en wat zal hij trots zijn op zn prestatie!

Be Happy, wat een gedoe! hoop dat het nu wel goed is gegaan....
    ben benieuwd naar de uitslagen en hoop dat daar ook niets mee is hoor!
    sterkte!

Ricmar , hihi nee dan moet je maar niet teveel van nijntje halen idd! ;)

ik vind Nijntje echt heel lief.
    alleen die knal oranje en geel niet zo idd. Maar die lichtblauw , rood en grijs/witte vind ik leuk!
    Maar ja zo heeft iedereen (gelukkig) zijn eigen smaak toch!?

4. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    oowja Evan heeft geen koorts meer gelukkig!
    heb hem vanmorgen nog even getempt.
    Hij voelt zich ook alweer een stuk beter!

5. Elmo

Elmo Niet meer actief

Wat fijn dat Evan is opgeknapt!

Mariska, ben wel thuis hoor! Manlief wilde graag mijn nieuwe auto mee (even kijken hoe dat rijdt naar Leeuwarden toe).

6. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik werkte altijd 20 uur per week:
    Maandag: 4 uur (middag vrij)
    Dinsdag: 8 uur (dus hele dag)
    Woensdag: vrij
    Donderdag: 4 uur (middag vrij)
    Vrijdag: 4 uur (middag vrij)

De komende weken (ik moet nog tot en met 10 juni) heb ik de dinsdag een halve dag vrij gepland. Ik ga dus de komende weken 16 uur werken. Een hele dag houd ik niet meer vol.

Volgende week wordt sowieso een lekker kort weekje voor mij. Maandag 4 uurtjes werken en dinsdag ook. Daarna vrij! (Woensdag dus vrij, donderdag = hemelvaartsdag en vrijdag = vrije dag vanwege bruiloft jongste zusje).

Daarna hoef ik nog maar 1 week te werken (realiseer ik me nu pas :p).

Verder ging het vanmiddag bij het bloedprikken wel goed gelukkig.
    Ze wisten direct wie ik was....:) :D

Overigens staat de kraamafdeling van het ziekenhuis hier niet zo heel denderend aangeschreven :(. Mijn zusje heeft aan de nazorg na haar keizersnee een trauma overgehouden (waardoor ze een tijdje onder psychische behandeling is geweest). Verder werkt een familielid van ons ook daar in het ziekenhuis (geen arts hoor) en die hoort ook slechte verhalen. Ook verpleegkundigen zelf van het ziekenhuis wensen niet daar op die afdeling te liggen of in sommige gevallen zelfs te bevallen! Dat zegt al genoeg denk ik.......
    Maar ja, ik ga uit van het positieve en hoop dat ik juist een goede ervaring opdoe daar. Ik hoop dat ik een goede poliklinische bevalling heb en er niet lang hoef te liggen.
    Maar ik zie er dus wel een beetje tegenop om daar te moeten gaan bevallen.

7. Elmo

Elmo Niet meer actief

Be Happy,
    Kan me voorstellen dat dit zo af en toe eens even in je gedachten voorbij dobbert...
    Maar: *ben zelf nogal positief ingesteld*
    Een slechte naam heb je als ziekenhuis / afdeling maar zo te pakken. Om van die naam af te komen, is heeeeeeeeel veel nodig. Zorg ervoor dat je zelf weet (en vooral je man, in het geval dat jij niet echt meer voor jezelf op kunt komen) wat je "rechten" zijn, wat de normale gang van zaken is en wat je ZELF wenst! Zet het desnoods op papier.

Ik ben dan 2 keer in het UMCG bevallen middels sectio en die tweede keer vond ik een drama. Juist door goede gesprekken, begeleiding etc. werd het ondanks alles, toch nog een prachtige bevalling.

Echt voor jezelf opkomen hoor!!

8. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    Ik mag naar het refaja om te bevallen (lees moet haha)
    Maar ik heb er wel een goed gevoel bij maar over al is wel wat.
    Ik ga trouwens naar een cursus borstvoeding van icare, is gratis... en is verdeeld over 2 avonden.
    Ik vind dat prettiger dan alles in 1 avond.
    het start voor mei in sept en dan een week later nog een keer, dus dan is alles nog redelijk recent in november...

en het refaja schijnt een goed zh te zijn als je juist bv wil geven etc..
    Nou we wachten het af...

9. Elmo

Elmo Niet meer actief

Fijn dat je er zo'n goed gevoel bij hebt!
    Ik heb me toen helemaal nergens op voorbereid, ik zou gewoon thuis bevallen.....aha
    Maargoed, de bv voorlichting in het UMCG vond ik toen erg goed en leerzaam. Blijf erbij dat je direct bij problemen een lactatiekundige moet bellen (als je echt wilt doorzetten) anders kom je er echt niet. Achteraf enorme spijt dat ik dat bij Ruben niet heb gedaan..maar naar de wijkverpleegk. heb geluisterd...grrr

10. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Heyhey,

net terug van de pufclub ('t was partneravond). Meneer heeft zich keurig gedragen geen domme grappen gemaakt (had hem gewaarschuwd:p) hij vond het zelfs wel interessant:D Nadien nog even langs de mac even een mac flurry gehaald, ben zo gek op ijs momenteel:)
    Volgende week nog een les en dan zit het erop.

9 en 16 juni ga ik nog naar borstvoedingavond en bevalavond in het delfzicht, dan gaat mijn vriendin mee die ook zwanger is op het moment.

Ik ga me even douchen, ben op. Meld me morgen wel weer.

Welterusten meiden;)

11. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    mariska lekker mac flurry!
    fijn dat het zo leuk was!!!
    heeft je partner er ook wat aan gehad?
    spannend hoor! zo de laatste dagen werken he!
    leek me ook zo bijzonder.. maar ik moest van de een op andere dag stoppen , dat was wel raar vond ik toen. Want had niet echt ''afscheid'' genomen van clienten/collega's zeg maar.

Be Happy , ben het wel met Elmo eens idd , een slechte naam is zo gemaakt , maar zuiveren duurt altijd veel langer...
    alhoewel als jij zo beschrijft dat zelfs de verpleging daar niet wil liggen....
    wat is er dan allemaal mis met die kraam afd??

ik had me totaal niet echt voorbereid op de bevalling. wist alleen dat ik in het ziekenhuis zou bevallen. (ook met vaginale bevalling) Maar welke.... was maar net de vraag waar plek was!
    ben daar zelf helemaal niet zo mee bezig geweest.
    Be happy , denk idd dat je je ook niet teveel moet laten leiden door dat soort verhalen hoor!
    Sterkte nog even met de laatste loodjes werken!!!!!!!!!!!!!!!!!!! en dan heerlijk verlof!

Trek je het allemaal nog wel wat? En hoe gaat het met je benauwdheid?

Hier lekker druk gehad. kwam familie eten! was gezellig.
    Weekend verjaardag van mn man! we vieren het zaterdag avond/nacht en zondag middag. zullen daarna wel gesloopt zijn ;)

12. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    ricmar , fijn idd dat die cursus wat is verspreid over 2 avonden!
    Kun je het idd nog wat laten bezinken en bij eventuele vragen er die 2e avond op terug komen!

gaan jullie allemaal BV geven?

13. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Even snel wat opmerkingen over de kraam in het ziekenhuis hier....Ben namelijk op mijn werk en moet zo wat spoedklusjes afhandelen.

Het staat echt niet zo goed bekend.

Voorbeeld:
    Een vrouw van een collega van dat niet nader te noemen familielid (anders ben ik herkenbaar) was net bevallen van haar eerste kindje. De trotse vader wilde de gang op om het aan de familie te vertellen wat het geworden was....Schiet een verpleegkundige hem voorbij en snelt gauw naar de familie toe en zegt wat het geworden is....
    Dit is toch niet normaal? :(

Iemand anders wilde het thuisfront bellen, om te vertellen dat ze ouders waren geworden. Maar dat mocht ook niet van de verpleegkundigen daar.

Verder schijnt de hoofdverpleegkundige een echte kenau te zijn.

Ook is er al diverse malen geklaagd over de gang van zaken op de kraamafdeling bij de directie, maar die doet niks.

En is de communicatie tussen de verpleegkundigen daar erg slecht. Daar is mijn zusje dus een slachtoffer van geworden. Mijn zusje voelde zich direct na de bevalling al niet goed. Dus heeft ze dat aangegeven bij de diverse verpleegkundigen die ze aan haar bed kreeg. Maar niemand reageerde. Ze voelde zich steeds verder wegzakken. Pas een dag later toen mijn zusje zich echt heel erg naar voelde en het gevoel had dat ze bewusteloos zou raken, sloeg iemand alarm. Waren ze vergeten haar HB-gehalte te checken. Die was schrikbarend laag.

Verder werd ze 's avonds en s' nachts telkens wakker gemaakt door talloze verpleegkundigen die haar bloeddruk kwamen meten. Tot -tig keer toe, maar niemand zei waarvoor dat nodig was en wat er aan de hand was. Niemand gaf haar antwoord.
    Mijn zusje is op eigen initiatief dan ook veel eerder dan eigenlijk toegestaan was (had een keizersnee gehad) naar huis vertrokken.

Dat familielid heeft mij ook op het hart gedrukt meteen met hem te bellen als de verpleegkundigen niet naar mij luisteren. Want dan komt hij gelijk naar het ziekenhuis toe. Hij wil niet dat mij hetzelfde overkomt als dat mijn zusje is overkomen. (Nu na 2 jaar pas over dat trauma heen!)

Maar goed, zoals ik al zei: misschien valt het bij mij reuze mee.
    Beval ik gewoon snel en hoef ik daar niet te blijven liggen.

14. Elmo

Elmo Niet meer actief

Mc Flurry's!
    Owww..wat heb ik enorm veel ijs gegeten zeg, goen ik zwanger was van Ruben :D

Be Happy,
    Dat klinkt inderdaad heel vervelend zeg!
    Toch moet ik zeggen dat het eerste voorbeeld, echt aan de verpleegkundige lag en natuurlijk niet aan de afdeling.
    Wat een doos zeg! Hoe haalt ze het in haar hoofd om gauw familie in te lichten!!

Mijn hb is ook pas gecheckt toen ik naar huis ging, veeeel te laag. Ik had een spoedsectio gehad.
    Bij Stijn, geplande sectio, ben ik ook eerder naar huis gegaan dan de procedure (ben met toestemming van mijzelf vertrokken hoor, heb me er niet uit laten werken).
    Dus tjah...ik snap heeeeeel goed dat elk verhaal anders is, dat iedereen anders ervaart maar probeer het zh wel een kans te geven.
    Je weet nu wat de valkuilen zijn, dus kom goed op voor jezelf.
    Ik hoop dat het je achteraf heel erg meevalt en je kunt genieten van je kleintje vanaf de geboorte!

15. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Hey Ella,
    mac Flurry Rolo. Viel me wel tegen enigzins, had hele rolo´s verwacht maar het zijn allemaal krummels haha verwend nest he.
    Ik dacht dat vriendlief alleen maar flauwe opmerkingen zou maken, maar hij was heel serieus en geintresseerd, er was wel een ander die constant grappen zat te maken, op den duur kno niemand er meer om lachen en volgens mij zijn vriendin ook totaal niet, die zal nog wel een uitbrander gehad hebben.
    Vriendlief was erg bezorgd enzag een kant die ik eigenlijk niet vaak gezien heb. Zo vroeg hij wat hij kon doen om het mij zo makkelijk mogelijk te maken en wat er van hem verwacht werd. Die mw zei als ze alleen al rustig word als je haar hand vast hebt dan doe je het al goed, waarop hij gelijk mijn hand pakte *smelt*
    Vanmorgen nog wat toetsen afgenomen nu alleen nog het weekend twee ochtenddienstjes. Mijn teamleider nam soort van afscheid en zou nog wel contact met me opnemen en wenste me alle geluk en sterkte, heel lief, maar wel vreemd op de 1 of andere manier.
    Das idd jammer dat je geen goed afscheid hebt genomen van je clienten.
    Oh gezellig een verjaardag. Wij ook mijn sch.moeders is zondag jarig. Vorig jaar op haar verjaardag moest ik testen had ik een terugplaatsing van een embryo gehad. Had haar zo graag toen een positieve test op haar verjaardag willen geven. Nu een jaar later ben ik hoogzwanger, wauw heerlijk gevoel

Sommigen zijn echt heel medelevend en willen mijn adres want we sturen je een kaartje hoor. Zo lief, sommige clienten voelen zich nu ook erg bezwaard als ik ze nog helpen moet, hai wichtje lukt dat nog wel? Ja gaat wel hoor, maar je ziet ze kijken.
    @Behappy
    jeej meid, daar krijg je wel de kriebels van. Maar zo hoor ik ook wel dingen over bijv het Martini terwijl een ander het weer wel goed bevallen is. Zorg dat jullie op je strepen staan en dat het jullie bevalling is en dat je partner goed voor je opkomt als hij denkt dat jullie in je recht staan.

Hier bijna alle kaarten geschreven op een paar na, moet nog wat adressen zoeken.
    We zouden vandaag naar de stad gaan, maar vriendlief had een 25 jaar in dinstverband feestje van een collega dus die vlieger ging niet op. Maar ter compensatie heeft hij morgenmiddag vrijgenomen zodat ik alles met hem mocht doen waar ik zin aan had (yihaa)
    Vanavond komt een kennis onze wandplank ophangen en dan is het kamertje helemaal af. Morgen ga ik op de koffie bij een collega die zelf zeepkettingen maakt, ga even een leuke uitzoeken voor op de babykamer.

16. Elmo

Elmo Niet meer actief

Wat lief Maris, dat je er zo'n warm gevoel bij kreeg (partner avond). Net wat Ella zegt, het is erg fijn als je het echt af kan bouwen en "afscheid" kan nemen.
    Moest wel een beetje lachen om je terugblik moment van het testen vorig jaar. Ik heb dat ook echt nog heeeeeel lang gedaan (en soms doe ik het nog, bij bepaalde liedjes en maanden van het jaar).

17. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Ja raar is dat he.Eigenlijk ben ik er helemaal niet meer zo mee bezig met het icsi proces. Ben zo blij dat het gelukt is en kan er nu zo van genieten.
    Maar toch idd een bepaalde lied of iets dergelijks net wat je zegt. Zo had ik een vreselijkepesthekel aan het lied van Marco Borsato over zijn dochter. En het wiegelied van de 3 js, iedereen vond het geweldig als dat nummer werd gedraaid en ik kon wel janken, omdat ik toen nog niet wist of wij ooit samen wel ons eigen kindje zouden krijgen.

Ook heb ik in de keuken een weekkalender hangen, weet je wel van die dingen die je bij de kledingwinkel krijgt of bij een hypotheekadviseur. En daar schrijf ik alles op. Maar ik heb die van het jaar daarvoor dan ook altijd nog hangen dat ik eens terug kan kijken van wanneer was de auto voor het laatst gekeurd of weet ik het wat en dan zie ik soms tussendoor och precies een jaar geleden had ik de punctie en dat had ik nu dus met mijn schoonmoeders verjaardag. Maar dat zat nog wel in mijn geheugen, ik zat me al helemaal voor te bereiden hoe ik haar die positest zou laten zien ed. Maar helaas. Was toen een enorme domper.
    Veel tegenslagen gehad, maar dit wordt eindelijk eens ons jaar:D

18. Elmo

Elmo Niet meer actief

Mariska, zoooo herkenbaar!
    Ik kwam laatst in mijn telefoon de periode rondom Stijn zijn geboorte tegen (agenda), dat doet toch altijd iets met je!

19. Assje

Assje Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.440
    1
    0
    Ik ben er weer! Al twee dagen eigenlijk maar jullie weten vast hoe dat gaat, wasjes draaien en ritme weer oppakken :) Heerlijke vakantie gehad met mooi weer. Nu een poging doen wat bij te lezen.

@BeHappy Mijn ervaring met de prikafdeling in het WZA is ook heel erg slecht. Ik heb bijna anderhalf uur in de wachtkamer gezeten om bloed af te laten nemen. Ondertussen werd er nauwelijks iemand opgeroepen, de wachtkamer zat en bleef stampvol. Kom ik eindelijk daar achter bij de prikhokjes, zitten die priksters doodleuk met elkaar te kleppen en koffie te drinken! Er was er maar eentje aan het werk. De baliemedewerksters vond ik ook erg onvriendelijk.

Je verhaal over de kraamafdeling stelt me niet echt gerust! :$ Ik zit namelijk vast aan dit ziekenhuis i.v.m. de afstand tot andere ziekenhuizen. Helaas hoor je tegenwoordig steeds meer negatieve verhalen over verplegend personeel. Het zal denk ik mede door de slechte werkomstandigheden komen in de zorg, maar dat is natuurlijk geen reden om je te misdragen.

Ik ben zelf een aantal jaar geleden letterlijk het Martiniziekenhuis uit gevlucht wegens het personeel. Prikken zonder iets te zeggen (gewoon binnenlopen, trombosespuit erin rammen en weglopen) en ronduit asociaal gedrag tegenover zowel mij als mijn familie. Ik lag er wegens letsel door een ongeluk, mocht en kon niet lopen maar ze weigerden iets te drinken te halen. Er werd gezegd: Daar is de kraan :$ Ja hoe moet ik daar komen dan? Ik moest wegens het loopverbod op een ondersteek plassen. Lekkage was volgens de zuster mijn eigen schuld en ik kreeg dus geen verschoning.
    Weg mocht ik niet, want ik moest een fysio zien, maar er kwam niemand. Ik heb mijn vader gesmeekt me mee te nemen en die heeft me uiteindelijk stiekem in een rolstoel getild en weggerend :) Thuis heb ik het verder afgehandeld met de huisarts, die is tenminste normaal.

Als zoiets me weer gebeurt bel ik direct mijn moeder, als die het hoort komt ze gegarandeerd direct stampij maken en dan is de wereld te klein. Soms toch best handig, zo'n beschermende moeder :D en ik ben zelf tegenwoordig ook een stuk beter op de hoogte van medische zaken dus heb al besloten zelf goed mijn scheur open te trekken.
    Waar ik wel heel bang voor ben is dat er tijdens de bevalling zelf niemand luistert en dat er van harte wordt geknipt en gedaan zonder te vragen. Ik ben nu eens op controle geweest bij de gyn in het WZA en het was een vriendelijke man hoor, maar er zat duidelijk iets in zijn oren.

20. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    meiden ik ben kapot:)

Maar wel een geslaagde dag gehad. Vandaag met vriendlief naar de stad geweest en goed geslaagd.
    De bedklossen zijn binnen, nu nog even onder het bed.

Heb een hele mooie luiertas gekocht van joolz geloof ik, echt blij mee, nog wat veiligheidsspelden en een extra waskusssenhoes meegenomen, een grote ooievaar die het raam binnen vliegt, wat roze slingers. Wij zijn dr klaar voor;) Nog naar de binnenstad geweest, vriendlief moest nog twee nieuwe broeken, bleek derde artikel gratis, nog een mooie blouse voor hem uitgezocht, hij blij ik blij. Maar doodop.

Ben om 17 uur eerst op bed gaan liggen en lief riep mij om een uur of zeven, heerlijk:D

Mijn wandplankje hangt trouwens boven de comode, helemaal af nu.

Het weekend heb ik nog mijn laatste 2 ochtenddienstjes. En zondag is mijn schoonmoeders jarig. En daarna lekker genieten van mijn vrije dagen:p

Deel Deze Pagina