De noordelingen

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door pcootje, 27 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elmo

Elmo Niet meer actief

Gefeliciteerd met je echo Isis!
    Gaaf he, zo'n echt baby'tje!

Die van Anita heb ik bij Livera gekocht maar je kan ze ook bij Prenatal kopen volgens mij.
    Hunkenmuller Paddepoel kan je overslaan, die hebben geen positie of voedings ondergoed (alsof vrouwen niet die gene zijn die het allemaal meemaken, ik was echt verbaasd).

Fijn dat ze jou mooi zitten Mariska! Dat scheelt inderdaad een hoop geld dan.

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Denk dat ze uit de stad komt, omdat er bij jou Groningen staat en niet provincie Groningen.

3. Isis857

Isis857 Fanatiek lid

6 dec 2010
    3.584
    0
    0
    ergens...
    Dankjulliewel meiden!

klopt :) Goed geraden Elmo ;) Wil niet geheimzinnig doen, maar niet iedereen in mn omgeving weet het nog..gaan we vanaf vandaag wel vertellen, dus heb nog niet te veel dingen bekend gemaakt hier.
    Elmo jij komt volgens mij wel uit de stad of niet?

Maar wel vreemd dat hunkemoller paddepoel niets heeft. Zou het nog de moeite zijn om naar hunkemoller in de stad te gaan?

4. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    babydump in groningen heeft ook het merk anita te koop

5. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    isis fijn dat alles goed is, nu gaan genieten.... tijd vliegt hoor

6. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    meiden wat zijn jullie rustig.

Hier vanmorgen lekker uitgeslapen, ben er vannacht ook nog een klein uurtje uit geweest. Daarna weer lekker nog op bed.
    Vanmorgen naar de kapper geweest. Alles weer flink uitgedund en gepunt.
    Vanmiddag beneden gestofzuigd, dat begint me toch wel zwwar te vallen. Daarna even met de beentjes omhoog achter de laptop.

Morgenavond de laatste avond van de pufclub.
    Donderdag komt ons wiegje, ben zo benieuwd. Het zal dan ook mooi weer worden, zoals vandaag wordt je ook snel zat van.

7. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Het is hier inderdaad rustig....

Dus jij hebt je haar laten knippen? Dat heb ik afgelopen zaterdag laten doen. (Mijn zusje is kapster.) Heb er zelf zondagavond een kleurtje (donker roodbruin) in gedaan. Dan zit het netjes voor a.s. vrijdag (bruiloft jongste zusje).

Stofzuigen valt mij ook steeds zwaarder. Ook schoenen met veters aandoen of sokken wordt steeds lastiger. Ik moet dan echt op adem komen als ik die dingen aangetrokken heb. Als mijn vriend thuis is, helpt hij mij daar wel mee gelukkig.

Ben benieuwd naar jullie wiegje! Onze nieuwe ledikanten zijn vandaag geleverd. Die zetten mijn vriend en zijn vader morgen in elkaar. Het wiegje is een paar weken geleden al bezorgd door mijn ouders. Als de ledikanten op onze slaapkamer staan, zet ik het wiegje ook alvast klaar. Dan maak ik wel een foto om het even te showen. :D

Vanavond een informatie-avond in het ziekenhuis over Bevallen in het Ziekenhuis. Als het goed is, krijgen we dan ook een rondleiding over de kraamafdeling en de verloskamers.
    Morgenochtend controle bij de verloskundige + het bevalpraatje.

Isis: ook namens mij gefeliciteerd met je goede echo. Wij zijn hier trouwens dol op echofoto's, buikfoto's en babykamerfoto's......:p

8. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Ja het schoenen probleem is herkenbaar. Ik draag nu vooral instappers en slippers, geen geworstel meer voor mij.

Ja als het wiegje hier staat zal ik er een foto van maken. Ben ook benieuwd naar de jouwe.
    Oh heerlijk nieuwe bedden. Die van ons staat nu op klossen, daar moet ik ook aan wennen hoor.

Ik heb volgende week en die week daarna een voorlichtingsavond (vrijwillig) in het Delfzicht. Mijn vriendin die net 12 weken zwanger is gaat met me mee. Heeft ze dat alvast maar gehad:D En erg gezellig natuurlijk.
    Hoorde net dat het morgen alweer beter weer wordt, heerlijk, vandaag was pet.

9. Elmo

Elmo Niet meer actief

Be Happy,
    Voor jou extra fijn die rondleiding! Ik zou ze gewoon een aantal verhalen die je kent voor de voeten gooien en vragen wat hun beleid nu is (er van uitgaande dat ze er natuurlijk iets aan hebben gedaan :D). Kun je ze meteen het vuur een beetje aan de schenen leggen.

Mariska,
    Dat weer zit je hoog he ;)
    Donderdag/vrijdag/zaterdag zou het inderdaad mooi weer worden! Ben ook benieuwd naar het wiegje.
    Je hebt volgens mij alles nu wel klaar zo he?

10. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ella,
    Hoe gaat het met jou en je prachtige ventje?

11. Purk2011

Purk2011 Lid

2 apr 2011
    27
    0
    0
    Provincie Groningen
    Hoi meiden,

Kwam ineens dit topic tegen...
    Hier nog een noordeling :D
    Ik ben 1 december uitgerekend van ons wondertje..
    Kom gezellig meekletsen..

12. Elmo

Elmo Niet meer actief

He Purk!
    Wat fijn joh, na 5 IUI's eindelijk een dikke vette positieve test!
    In Martini of UMCG gemaakt? :D
    12 weken grens nu ook voorbij! Grote genieten nu of veel last van kwaaltjes?
    Elmo

13. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Haha volgens mij zit alles me hoog op het moment Elmo, vriendlief zegt dat ik hem op moment als sloofje gebruik:p En het weer tja dat was vandaag bagger:( Maar de vooruitzichten lijken goed.:D
    Ja ik heb nu alles zover, nu nog het huis beetje op orde maken. Hoezo nesteldrang.

Welkom Purk, schrijf gezellig mee hier. En van harte gefeliciteerd met jullie wondertje. Hoe voel je je?

14. Elmo

Elmo Niet meer actief

Knuffel Maris!

15. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Bedankt Elmo, het gaat wel goed met me hoor. Wordt alleen een beetje snibbig en kriebelig nu alles dichterbij komt.
    Snel geiiriteerd en aangebrand. Zal me proberen beetje gedeisd te houden, arme vriendje van me:)

16. Assje

Assje Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.440
    1
    0
    @BeHappy hoe was de informatieavond? Ik ga in juli, de rest was al vol ;) Heb nog even gebeld of ik i.v.m. mijn stoornis ook nog een privé afspraak mocht maken en dat kon gelukkig!

Wij ook, maar we hebben drama gehad met de muren en daardoor is het helemaal stil komen te liggen :( Mijn man heeft op het moment een enorm zware klus liggen en is bijna niet thuis, ik heb hem sinds vrijdag maar een paar keer voorbij zien flitsen en maak al dagen bakjes voor de magnetron. Het duurt nog twee weken, dus ik zie het kamertje op deze manier niet af zijn voor 30 weken eigenlijk. Zelf heb ik ontzettend veel last van lichamelijke ongemakken sinds 2 weken dus ik ga niet in mijn eentje beginnen als hij er niet is.

Alles is wel in huis qua verf enzo, maar het moet nog wel op de muur en de vloer moet erin. Gelukkig is het een klein hokje, maar toch. We hebben nu een commode voor erin, verder nog niets. Een bedje doen we van Ikea dus dat is natuurlijk zo gekocht, maar een kast moet nog en aankleding zoals een rolgordijn en een lamp.

Gisteren heb ik de box van Prénatal opgehaald, dat was wel leuk en weer wat handige spulletjes erbij! Had in een topic gelezen dat veel dames zich stoorden aan de blikjes alcoholvrij bier die erin zaten maar die vind ik juist wel lekker, met het oog op het aankomende weer ;) Er zat ook een magazine in met allerlei babyspul dat te koop is. Ongelooflijk :$ Hoe moet ik ooit gaan kiezen? Het duizelt me gewoon.

De kleine wordt overigens flink wild inmiddels! Vooral in de middag en avond gaat hij flink tekeer soms. Ik voel het steeds beter en ook aan de buitenkant zie je het nu, mijn buik trilt dan mee :D Manlief is er helemaal door gecharmeerd haha! Hij kan de bewegingen ook horen als hij aan mijn buik luistert.

17. Isis857

Isis857 Fanatiek lid

6 dec 2010
    3.584
    0
    0
    ergens...
    Goedemorgen dames!

Bedankt voor alle felicitaties...de laatste dagen erg druk geweest en dus niet veel online, maar nu heerlijk 5 dagen vrij!
    De vk heeft me gisteren weer een dag vooruit gezet, en nu blijft de datum 22 december :)
    als jullie gek zijn op echofoto's, hier een foto van ons wondertje :)

purk, gefeliciteerd! leuk dat je hier ook komt kletsen, we schelen 3 week zie ik! Waar uit het noorden kom jij?

Wij gaan zo lekker naar de prenatal en de makro

Tot later vanmiddag dames!!

18. Isis857

Isis857 Fanatiek lid

6 dec 2010
    3.584
    0
    0
    ergens...
    Behappy, inderdaad, hoe was de informatieavond?

en knuf Maris, dat soort dagen horen er toch ook bij? Hopelijk voel je je gauw weer wat beter! En nesteldrang is goed toch? ;)

19. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ben ik weer! :D

De informatie-avond was erg interessant. Wat een opkomst zeg! In totaal 39 stelletjes waarvan de vrouw dus hoogzwanger is.
    We kregen eerst een diashow te zien over hoe de afdeling Verloskunde en de kraamafdeling eruitzien. Toen een diashow over hoe een bevalling in het ziekenhuis gaat: poliklinisch en klinisch. Ook over kunstverlossing (tegenwoordig gebruiken ze geen tang meer, alleen nog die cupjes (vacuumpomp) en pijnstilling (hier in het ziekenhuis wordt voornamelijk een Remifentanilpompje en een ruggeprik gebruikt).

Na alle informatie kregen we in groepjes een rondleiding over de verlosafdeling en de kraamafdeling. Zo hebben wij de weeenkamers (labourrooms) bekeken. Leuke kamertjes met TV en radio en een luxe relaxstoel voor de papa. Tegenover die weeenkamers zitten 2 badkamers waarvan 1 met een ligbad.
    Daarna de verloskamer zelf bekeken en de babykamer (waar je je baby kunt wassen e.d.).
    In dit ziekenhuis is het gebruikelijk dat je baby 24 uur per dag naast je bed staat (dus niet op een aparte afdeling komt te liggen 's nachts).

Vanochtend voor de controle naar de verloskundige geweest.
    Bloeddruk was weer prima:110/75. Kindje groeit goed, maar was nog niet ingedaald. Verloskundige zei dat het een "lekker kindje" is. Daar bedoelt ze mee dat het niet een erg klein kindje is (gezien mijn lengte van 1.55 m), maar gewoon eentje van het (hoe zeg je dat, hahaha) normale formaat. Baarmoeder is nu 34 cm en ben tot dusver 9 kg aangekomen. Bloedsuikers zijn ook prima in orde.
    Bevalpraatje gehad: wanneer wij moeten bellen enzo.
    Over 2 weken weer controle, daarna wekelijks.

20. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Wauw Isis, wat een mooie echo zeg. Zonder tekst erbij ook duidelijk alles te zien. Geniet er maar lekker van.

Heerlijk gevoel he Assje, gaat nog veel meer bewegen straks;)

Zo wat een opkomst Behappy. Nou maar hopen dat jullie niet allemaal tegelijk gaan bevallen:p

Fijn dat alles bij de vlos goed was. Ik zit ook bm op 34 en gewicht op 9 kilo haha. Alleen kindje is bij mij al aan het indalen, ik verneem het ook. Steken van onderen en soms een soort van drukkend gevoel van onderen.

Ben net naar een bloemenzaak geweest en heb wat met de bloemist samengesteld. Grote witte ronde bloempot met een krans van roze hortensia en daarin een hoge groenen kamerplant met wat roze nepbloemen er door.
    Is voor mijn vriend zijn tante, die komt morgen de wieg brengen. Ze heeft er heel veel werk mee gehad en heeft tussendoor ook nog te horen gekregen dat ze de ziekte van Parkinson heeft. Ondanks dat heeft ze stug doorgenaaid, vind ik zo lief.
    Dacht dat mag wel wat kosten, maar schrok wel van de prijs (75 euro:$)
    Nou ja ze is het waard en ze kan er lang van genieten, nu maar hopen dat zij het ook mooi vind.

Deel Deze Pagina