De noordelingen

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door pcootje, 27 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Wauw Elmo, wat apart zo´n 4d echo. Wat echt. Bijzonder hoor.

Voor mij staat trouwens zo wie zo al vast dat ik in het Umcg wil bevallen. Heb hier ook goede ervaringen.

Toevallig las ik het over die info avonden in het ozg, maar je kan trouwens ook helemaal niet meer in Delfzicht bevallen, dan moet je naar Winschoten................Now way.

Assje, ben benieuwd naar jullie 4d foto.

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Dat dacht ik ook al Maris! Maargoed, dacht nu, jij zit er middenin, jij zal het wel weten.

Die Stijnemans sjouwt nou echt voorzichtig door de kamer...cool!
    Ze zijn alleen druk.Volgens mij komt er een orkaan!

3. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Ojee, een plaatselijke orkaan hoop ik, probeer net alles hier een beetje op orde te krijgen:p

4. Assje

Assje Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.440
    1
    0
    Niet naar de 'roos in de regio'? Ik snap niet waar ze die slogan vandaan halen. Zeker omdat ze het enige rode rondje op de kaart zijn in die buurt? :p Als het ziekenhuis daar net zo is als de rest van Winschoten dan zou ik mijn leven vrezen haha!

Nou, mijn zus zei dus gisteren dat haar kat sinds maandag helemaal raar doet en mijn hond doet ook al 2 dagen vreemd. Zit steeds te piepen en blaft soms zomaar, naar niets. Nou is hij natuurlijk ziek geweest, maar dit is echt abnormaal en toen mijn zus het van haar kat zei dacht ik ook meteen aan een storm o.i.d.
    Het schijnt dat dieren en kinderen ook heftig kunnen reageren op een verandering in het energieveld. Het heeft ook veel geonweerd (behalve hier trouwens), de atmosfeer is instabiel. Ik heb zelf al twee dagen stevige hoofdpijn. Het zou me niets verbazen als het letterlijk 'in de lucht hangt'!

5. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ja, op het KDV zeggen ze het ook vaak hoor: Storm op komst (kan je nagaan hoeveel zij op een groep hebben). Onze hond is de rust zelve...sinds die grote er niet meer is sowieso).

Ik moet zo nog ff weg...dat scheelt vaak al, dan zijn ze ff uit hun omgeving.
    Nu Stijn wat groter wordt gaan ze ook echt ruzie maken he...opzich lachwekkend maar ook zeer vermoeiend.

6. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Je houdt alles wel goed bij hoor, want ik heb inderdaad op een makelaarskantoor in Assen gewerkt, bijna 2 jaar lang. Sinds vorig jaar januari werk ik daar niet meer. Maar dat was niet Steenhuis.
    Sinds juli vorig jaar werk ik hier in Haren.

Leuk die 4D-echo's! :D

Dat de kinderen/huisdieren zo druk zijn:
    Misschien heeft het te maken met de zonnevlam/storm die richting aarde komt/kwam? Las daar gisteren iets over op Teletekst Nieuws RTL4 namelijk....Verder is er namelijk geen slecht weer voorspeld. Toch?

7. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ow...dus toch :D
    Ik dacht, als je daar werkt, dan zie je meteen wat ik bedoel, anders maakt het niet uit haha

8. Assje

Assje Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.440
    1
    0
    Nou inderdaad, ik werk dus voor een KDV en ik had vanmiddag 19 stuks in mijn eentje. Pfff ;) Zo blij dat je ze met mooi weer dan lekker naar buiten kunt gooien na het eten!

Echt? Had ik niet meegekregen. Inderdaad iets in het energieveld dan. Vind het zelf geen wonder dan dat dieren daardoor beïnvloed worden. Vorige keer dat zoiets gebeurde was mijn hond ook van slag.

Ik ben net aan de deur geweest bij de docente van de zwangerschapsyoga hier, om te vragen of ik eens kon meedoen. Begin nu zoveel kwaaltjes te krijgen dat ik af en toe niet meer weet hoe ik comfortabel kan zitten! Lijkt me dus niet onverstandig iets te gaan doen. Onderweg vroeg ik me af waarom ik ook alweer lopend gegaan was, nadat ik voor de 2e keer puffend over een container hing omdat ik zoveel bandenpijn had :(

9. Assje

Assje Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.440
    1
    0
    Ik heb 2 foto's in mijn album geplaatst

10. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Ik heb even gekeken Assje, maar wat een mooi plaatje zeg. Zo duidelijk en dat al met 26 week.Wat een techniek zeg.

Alles goed met iedereen?

Ella hoe is het met jou? Ben je alweer aan het werk? En met Evan alles goed?

Hier weer wat in huis gerommeld en ijsjes eten:p Heb al 2 nachten heerlijk geslapen, hoop dat dit zo blijft.

Behappy, heb jij soms ook even een flinke kramp in je buik voor een paar tellen en dan verdwijnt het weer. Ik denk dat het van het indalen komt, soort oefen wee.

11. Assje

Assje Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.440
    1
    0
    Je goed he! Ik ben wel blij dat je foto's meekrijgt want als dat geheel zo beweegt is het af en toe lastig het gezicht goed te zien. We hebben 3 foto's waar het gezicht echt duidelijk is.

We hadden in onze baby zelf al kenmerken van ons beide als baby gezien, maar gisteren had mijn man de foto's aan zijn ouders laten zien en die begonnen meteen dat hij 100% op hem lijkt. Dat vond ik echt niet leuk. We hebben geen goede relatie en ik vind het dan extra pijnlijk dat ze in een paar seconden beslist hebben dat de baby alleen op mijn man lijkt en niet op mij, terwijl ze mij niet eens als baby gekend hebben of ooit een foto gezien hebben. Alsof ze mij daarmee willen uitwissen :( Maargoed, daar moet ik me ook niets van aantrekken. Wij weten zelf wel beter.

12. Be Happy

Assje: kan je foto helaas niet bekijken. Of had je hem al weer weggehaald?
    Niks aantrekken van je schoonouders. Het is meestal toch zo dat ouders allereerst kenmerken van hun eigen kind in een baby zien. Alhoewel ik die 100% inderdaad kwetsend vind overkomen.
    Zou een goeie zijn als jullie kindje geboren wordt en het lijkt 95% op jou en 5% op je vriend. Maar goed dit soort dingen: het ene oor in en het andere oor uit.

@ Mariska: krijg toch een beetje een voorgevoel dat jij eerder gaat bevallen als ik. Ik heb helemaal nog geen last van voorweeen. Weet ook niet of ons kindje al wel ingedaald is. Het is de laatste dagen wel vrij druk aanwezig trouwens. Het bonkt behoorlijk onder in mijn buik waardoor ik af en toe een zeer pijnlijke steek krijg in mijn onderbuik/bekken. Misschien nu dan aan het indalen?
    Verder af en toe last van een zeurderig spierpijngevoel in mijn onderbuik, maar dat is dus vrij constant aanwezig. En een drukgevoel onderin.

IJsjes eten....zeer herkenbaar....:D Ik ben helemaal verslaafd aan die Ola Raketjes. Had ze ook van Lidl Eigen Merk, maar die zijn nogal zoet. Elke dag moet ik toch wel even zo'n raketje naar binnen werken.

Slapen, wat is dat ook al weer? Ik slaap 's nachts niet zo goed. Kan niet goed liggen. Krijg last van mijn benen of ribben. 's Middags ga ik daarom ook altijd even een paar uurtjes liggen. Dat helpt wel gelukkig.

Verder heb ik het nogal druk. Mijn vriend is ziek. Nu echt ziek. Hij heeft wel vaker dat 'ie zich niet lekker voelt (en dan zegt hij dat hij de griep heeft), maar dan is er niet zoveel aan de hand. Nu is hij echt beroerd: koorts, duizelig, overgeven, geen eetlust. Ik hoop dus maar dat ons kind niet besluit een dezer dagen te komen. Want dan weet ik niet hoe ik in het ziekenhuis kom en bovendien wil ik natuulijk (en hij ook) dat hij bij de bevalling is. Dus Ukkie moet nog even lekker blijven zitten waar 'ie zit.

13. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Tja daar zit je dan.................;)
    Ben al vanaf 3 uur vannacht in de weer. Werd heel raar wakker met enorm last van brandend maagzuur:(
    Ben er toen uit geweest en bak gele vla gegeten, dat zakte onmiddelijk en toen maar weer op bed.
    Maar ja, kon natuurlijk weerniet in slaap komen en kreeg na een half uur al weer last van maagzuur.
    Kussen omhoog gelegd en mijn voedingskussen in de rug, hielp niks, ben dr nu maar uit gegaan en klaar wakker, bah bah bah ben nog zo moe.

Dat zegt denk ik trouwens niks hoor Behappy, ik lees wel van meiden die in Juli moeten bevallen al een paar week met ontsluiting van 1 a 2 cm lopen en veel voorweeen en daar gebeurt ook maar niks.
    Moet zeggen dat ik delaatste 2 dagen ook nog niet weer zo´n kramp gehad heb. We wachten rustig af.

Wat balen dat je vriend ziek is, hoop maar dat hij snel weer beter is voor de kleine uk zich gaat melden.

14. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Ik wou even een broodje eten, brood op. Nieuwe uit de vriezer gepakt, maar ja nog bevroren.
    Heb eerst de badkamer maar schoongemaakt, moest toch wat doen;)
    Brood ondertussen ontdooid, nu eerst broodje eten met een beker melk na en dan eens kijken of ik nog weer slapen kan:)

15. Be Happy

Mariska: wat was jij er vroeg uit vannacht. Jeetje. Nu heb jij niet goed geslapen en ik wel.

Jij moet volgens mij toch ook een dezer dagen weer naar de vlos? Ik moet donderdag weer heen. Ik moet ook even aankaarten van mijn ouders of ons kindje echt wel goed ligt. Want mijn zusje was 2 jaar geleden ook bij deze verloskundigen en zij had net zo'n strakke buik als ik heb. Ze beweerden bij hoog en laag dat haar kindje netjes met het koppie naar beneden lag. Maar mijn zusje vertrouwde het niet zo en heeft toch om een echo gevraagd. Wat bleek? Kindje lag toch echt in een stuit. Draaipoging geprobeerd: mislukt en dus een geplande keizersnee gehad.

Ik voel onderin de meeste beweging. Heb jij dat ook? Ik begin me af te vragen of dat nu de beentjes / voetjes zijn of toch het hoofdje.

Mijn vriend is nog steeds ziek. Eet bijna niks (behalve beschuit met boter), is nog steeds duizelig en heeft last van zijn maag. Ook leeft hij al een paar dagen op de slaapkamer. Hoop maar dat hij vanmiddag even beneden komt.

16. Assje

Assje Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.440
    1
    0
    @BeHappy ik heb hem niet weggehaald maar misschien zijn wij nog geen "vriendjes"? Ik heb dat album niet openbaar.

Het is wat met de zieken :( Ik ben ook al een paar dagen niet fit, het doet enorm pijn aan een kant van mijn hoofd. Na een pijnstiller, een warmtekussen en een flinke lading neusspray gaat het wel weer maar ik word er steeds 's nachts wakker van. Waarschijnlijk geïrriteerde bijholte. Gelukkig is het Pinksteren = geen werk.

Ik voel overigens ook veel beweging onderin en dat zijn bij mij de handjes, want ik heb net echo gehad en hij lag op de kop. Soms gaan ineens de benen ook en die bonken wel flink harder, maar minder frequent. Ons kindje heeft een voorkeurshouding met een arm in het gezicht, dat is al vanaf de eerste herkenbare echo's te zien :D Toch een gek idee dat er iemand zo met z'n handen in de buurt van je blaas aan het frummelen is.

Balen Mariska van je nachtelijke avontuur. Hopelijk gebeurt het niet te vaak! Bij mij helpt het om na 8 uur niets meer te eten, geen gekruid eten en ook geen dingen zoals pannenkoeken of andere deegwaren. Kamillethee werkt kalmerend op de maag, als je dat lust. Als ik veel last van maagzuur heb drink ik dat graag voor het slapen.

17. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Hey meiden,

had gister een drukke dag gehad, nou ja druk. We hebben een autoroute gereden langs de friese meren kon het gewoon zittend doen dus.
    Af en toe even een pitstop om even wat te bekijken en de hondjes even uit laten, terasje gepakt. Erg gezellig. T was mooi weer, veel mama´s met hun kinderwagen aan de wandel, (heb ik ook zo'n zin aan), nog even geduld.

Dacht kan vast wel lekker slapen, maar was denk ik ook mijn eigen schuld. Heb gister nog twee broodjes kroket met mosterd gehad en 'savonds nog een bakje ham kaas chips. Denk dat ik daar last van heb gehad vannacht. Doe ik dus ook niet weer:)
    Ben tegen half 8 vanmorgen weer op bed gegaan en heb nog even tot 11 uur kunnen slapen.

Hey behappy, ja dat vertelde je hier laatst al, alsje je er zorgen over maakt zou ik het idd wel gewoon aankaarten ja. Ben benieuwd wat ze zeggen.
    Ik moet woensdag weer heen, krijgen dan het bevallingspraatje en dan moeten we elke week naar de vlos.
    Gister lag kleine uk nog met voetjes aan de linker kant te schoppen, maar vannacht was het erg actief en vanmorgen een paar flinke trappen rechts met de hakken, dus frummel is weer gedraaid. Ik twijfel soms ook wel want dan snap ik niet meer wat ik voel. Ik hoor het woensdag wel weer hoe het ligt.
    Ben benieuwd hoe lang het nog gaat duren voordat onze frummels zich aandienen.

18. Be Happy

@ Assje: ik kan je foto's nu wel zien :D. Mooi en bijzonder om te zien zeg....Dat dat allemaal kan tegenwoordig. De techniek blijft me toch verbazen hoor!
    Hoe voel je je nu?

Met mijn vriend gaat het inmiddels wat beter gelukkig. Hij zit weer aangekleed beneden en eet af en toe weer wat. Hij wil morgen weer gaan werken.

@ Mariska: ik ben ook wel benieuwd hoor wanneer onze kindjes zich aan zullen dienen. Mijn vriend en ik hebben wat met de 13e. Nou is er gisteren niks gebeurd. Maar misschien wel op 25-06 (2 + 5 + 6 = 13) of op 03-07 of op 13-07 (maar dat duurt mij te lang, hahaha, bovendien is mijn zusje dan jarig).
    Vind het sowieso steeds spannender worden. Op een gegeven moment zal ik bij een krampje wel gaan denken: zou dit het begin zijn? Ook vind ik het een beetje eng, gewoon omdat je niet weet wat je moet verwachten eigenlijk. Veel pijn? Weinig pijn? Zal alles goed gaan? Zal het meevallen of juist zwaar tegenvallen?

Nieuwe buikfoto staat in mijn album. Vind hem niet zoveel verschillen eigenlijk van mijn 32-wekenbuik. Misschien is het nu iets groter.

19. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Hey Behappy,

jullie zijn al druk aan het rekenen geslagen haha.
    Ik heb zelf wel een sterk gevoel dat het eerder komt. Maar ik had ook een sterk gevoel dat het een ander geslacht werd en daar zat ik ook naast.
    Vriendlief zegt dat 29 juni de dag wordt, ben benieuwd.

Wat fijn dat de jouwe zich weer wat beter voelt. Hoop dat ie snel weer de oude is.

Ik heb vannacht heerlijk geslapen, ben er 1x uit geweest halverwege de nacht en ben ook lekker weer in slaap gevallen, voel me lekker fit vandaag. En het is heerlijk weer. Ga even lekker genieten vandaag, de rest van de week willen ze weer aardig wat buien hebben.

Oja vergeet helemaal op je foto te reageren, heb ze gezien en ze lijken idd wel aardig op elkaar. Mooie foto hoor. Wij moeten ook nog weer wat maken, maar ik hoor al van veel mensen dat mijn buik al aardig zakt, en dat voel ik ook wel. Had gehoopt dat mijn maagzuur daardoor ook wat af zou gaan nemen, maar dat is helaas niet het geval
    Heb mijn aardbeitjes net geplukt, mmmmmm heerlijk. Beetje in de tuin gerommeld, maar kreeg last van harde buik dus ben dr maar weer mee opgehouden.

Ik ben ook heel benieuwd naar hoe de bevalling gaat verlopen en of ik het allemaal wel aankan. We zullen wel zien.

Morgen weer naar de vlos, kijken wat zei te melden heeft.

20. Isis857

Isis857 Fanatiek lid

6 dec 2010
    3.584
    0
    0
    ergens...
    Hey meiden,

hoe gaat het met jullie? Hoe gaat het met de zieken onder ons?

Mariska en Be happy worden jullie al zenuwachtig voor de bevalling? Komt vast helemaal goed meiden! Tenminste dat probeer ik me voor te houden, terwijl het voor mij nog een heeeele tijd duurt :D

Assje, wat fijn dat de echo zo geslaagd was :)

Hier vandaag hopelijk m'n allerlaatste tentamen ooit gehad! Verder erg druk met solliciteren en m'n opa is momenteel erg ziek.. vandaar niet veel online geweest.

Deel Deze Pagina