hai meiden! weer even een teken van leven van mij ben hier niet meer zo vaak! dat was tijdens mn zwangerschap wel anders hahaha moet nu echt even een tijdstip vinden om rustig achter de pc te kunnen. En dan heb ik er vaak ook nog niet eens zin in om mn mails te checken. Ben inmiddels weer druk aan het werk. vond het de eerste week erg pittig , maar went nu wel weer. Fijn om weer aan het werk te zijn! Be Happy en Mariska , vind het zo spannend voor jullie! Be happy ik herinner me ook nog goed dat je dat vertelde van je zus. Idd maar even goed duidelijk zijn , maar vooral zodat jullie duidelijkheid hebben! Hier alles verder goed! Hoop met jullie ook!!! enne rustig aan he! liefs!
hier nog steeds helemaal niks. en ben het echt zat nu pfffff. nu is het lekker koel dus dan is het wel te doen. maar als het zo warm is pffff dan weet ik niet waar ik het moet zoeken. xxxx
@Isis: hey meid, geeft niets hoor. Wat naar dat het zo slecht gaat met je opa. Kan me voorstellen dat je dan even met andere dingen bezig bent. Ik ben niet echt zenuwachtig, maar wel heel erg nieuwsschierig naar wat komen gaat en hoe het gaat, en erg benieuwd naar de kleine ukkepuk. Succes met het solliciteren @Ella: leuk dat je even weer langswipt hierzo. Lees ook op hyves dat het hartstikke goed gaat met jullie en al die prachtige foto's van jullie mooie mannetje *smelt*. En al weer druk aan het werk. Kun je het een beetje combineren? Valt het je mee of tegen? @LE: Rustig aan doen meid, het kan nog wel twee weken duren. Ben benieuwd wanneer de kleine zich meld. Hou je ons wel op de hoogte???? Vanmorgen zelf naar de vlos geweest. Bevallingspraatje gehad. Eigenlijk niet veel onbekends gehoord. Bloeddruk was goed, ben precies 10 kilo gegroeid nu. Hebben het hartje weer gehoord. T zat al lekker diep met hoofdje naar beneden zei ze. Dat voel ik dus ook wel af en toe. Ene dag meer als andere. Ook zei ze dat ik voldoende vruchtwater had, dus dat zal ook wel goed zijn. Volgende week weer heen.
Foto's gezien + gereageerd. Mariska en Be Happy, spannend hoor! Vanaf eind van de week mag je bevallen! (begin volgende week). Ella, Dat is inderdaad wel even wat anders he, met je werk erbij. Dan ook nog zo'n kieskeurig jochie...hahaha Moest er wel om lachen zeg Hier alles goed. Leven in het land der pokken.
Elmo , ja haha dat is zekers even wennen! maar vind het weer erg leuk! thanks voor je reactie op mn foto's! ja haha sochtends krijgt hij nu 200ml nutrilon met 2 schepjes bambix, vanille smaak! en dat krijgt hij voor het slapen gaan ook. Nou hij weet niet hoe snel hij die fles op moet drinken! soms wordt hij ook wat boos als de fles leeg is haha En dan bij de 2e,3e en 4e fles.... begint hij heel hoopvol te drinken, betrekt zn gezichtje , duwt hij de speen weg en kijkt boos. Als ik de fles nog een keer aanbied gaat meneertje heel voorzichtig drinken , kijkt nog boos , maar heeft dan door dat hij niet wat anders krijgt en drinkt de fles soms tergend langzaam op hij trekt dan vaak een vies gezichtje en speelt ook veel met de speen. maar uiteindelijk drinkt ie em wel op! de flessen tussendoor krijgt hij 150ml nutrilon. zal wel denken , die vanille vind ik lekkerder!
Elmo trouwens sterkte met de pokken hopelijk zijn ze snel over! niks aan he! hebben ze er erg veel last van? zo zielig...
Ow LE, ik was je niet vergeten daarstraks, maar kon echt niet meer op je naam komen hahaha Ja, die laatste loodjes he. Officieel ben je de eerste maar net wat Mariska zegt, het kon nog wel weken duren (4 uit mijn hoofd). Heel veel succes! Ella, Nou, Stijn zit echt enorm onder maar lijkt er niet zo heel veel last van te hebben. Ruben heeft ze nog niet gehad... of ik moet vanmiddag inderdaad wat plekjes hebben gezien. Tussen zijn eczeem is het wat lastig beoordelen.
HAhah Elmo, valt mee hoor, is wel goed voor alle polletjes die vliegen. Ben gister wel een liter neusvocht verloren door die pollen Vreselijk. Maar had natuurlijk liever vannacht regen gehad dan nu. We wouden vanmiddag nog naar dorp daar is braderie maar dat wordt tussen de buien door lopen denk ik
Elmo , gelukkig dat Stijn er weinig last van lijkt te hebben! hopelijk is het snel over hoor. Heeft Ruben ze al? Mariska , heb je zo last van hooikoorts? bah wat vervelend zeg! ''gelukkig'' regent het nu dan voor je alhoewel wel een beetje erg jammer voor de braderie zeg.. zul je dan altijd zien he! hee hier klaart het weer wat op! miss bij jullie ook?!? Houden jullie het allemaal nog wat vol meiden? Liefs!
Pffff....even EGO hoor..... Nou.....tja....wat moet je ermee? Blijkbaar zit het in de familie ofzo en ga ik mijn zusje achterna. Bij elke controle heb ik tot dusver nog altijd een andere verloskundige gezien. Telkens werd de opmerking gemaakt dat "ik zo'n strakke buik" heb. (Niet te verwarren met een harde buik.) Desondanks beweerden ze bij hoog en laag te voelen dat het kindje met het koppie naar beneden ligt. Nu had mijn zusje destijds exact hetzelfde. Ook een strakke buik. Ook de opmerking dat het keurig met het koppie naar beneden lag. Mijn zusje twijfelde. Uiteindelijk gaf een echo uitsluitsel. Het kindje lag toch in een stuit. Draaipoging gedaan. Mislukt en uiteindelijk een geplande keizersnee (met alle ellende daarna). Verloskundige van vanmorgen was eerlijk en zei dat ze twijfelt over de ligging. Heb het verhaal van mijn zusje ook verteld. Nu heb ik dinsdag een liggingsecho. En moet ik woensdag voor controle terugkomen. Dan wordt ook de echo besproken. Ik hoop maar dat het kindje toch goed blijkt te liggen. Heb geen zin in een operatie als een keizersnee. Wil het liefst natuurlijk bevallen. - Een keizersnee kent namelijk een lange herstelperiode (want het is en blijft een operatie met operatiewond). Na een natuurlijke bevalling ben je vaak veel sneller weer op de been. - Een ruggeprik zie ik ook niet zitten. Heb eens op TV gezien dat dat spul bij iemand op de ademhaling sloeg. Nou, dat ging dus helemaal niet goed. Een ruggeprik kan ook nadelig zijn voor het ongeboren kindje. Spul komt namelijk wel allemaal bij de baby terecht! Maar algehele narcose ook niet. Dan toch maar een ruggeprik. Wil niet helemaal van de wereld zijn. - Na een keizersnee krijg je je kindje maar even snel-snel te zien en moet papa met kind naar een andere afdeling, terwijl jij gehecht wordt. Ik wil graag borstvoeding geven en wil het kind direct na de geboorte op mijn borst hebben liggen. Maar dat gaat niet met zo'n rottige keizersnee. - Na een keizersnee moet je een aantal dagen in het ziekenhuis blijven liggen. En dat zie ik he-le-maal niet zitten. Vooral niet in het plaatselijke ziekenhuis hier. Mijn zusje is na een paar dagen al bijna hard gillend uit eigen beweging uit dit ziekenhuis gegaan. Zo vreselijk slecht is de nazorg hier. Nou ja, als het een stuitligging blijkt te zijn, moet ik me er maar bij neerleggen. Ook bij een eventuele keizersnee. Al zal ik wel met de gynaecoloog bespreken dat de nazorg door de verpleegkundigen op de kraamafdeling toch echt anders zal moeten. Ik wil niet hetzelfde hoeven ondergaan als mijn zusje. Die heeft een trauma overgehouden aan die toestanden hier in het ziekenhuis en is nu 2 jaar later pas weer de oude! Goed, zoals de verloskundige al zei: eerst maar afwachten wat de echo aangeeft. Verder alles in orde. Bloeddruk is nu 120/80. Ik schijn ook veel vruchtwater te hebben. Dat is alleen maar goed natuurlijk. Kindje kan dus genoeg drinken! En om toch weer iets gelijk te houden aan Mariska: ook ik ben tot dusver precies 10 kilo aangekomen.
Hai Be Happy, Wat een onzekerheid zeg! Eerst inderdaad de echo maar afwachten, misschien ligt ie wel goed en is er niks aan de hand. De ruggenprik + verblijf in het ziekenhuis kun je natuurlijk ook treffen na een vaginale bevalling, dus sluit dat in je hoofd niet te veel uit, als het gewoon mag. Juist met jouw verhaal kan je heel goed aangeven wat je wel en niet wilt, wellicht helpt dat ook. De ervaringen van mijn twee keizersnedes zijn te lang om even samen te vatten maar: Een ks onder algehele narcose is inderdaad geen pretje. Dan liever een ruggenprik. Zetten was bij mij heeeeel lastig...maargoed, komop, dit is ook het enige wat je voelt van een ks. Het herstel is heel persoonlijk. Het doet zeer ja, als je hoest, op wilt staan etc. maar ook dit gaat over. Vrouwen met een totaalruptuur hebben ook pijn en kunnen helemaal niet zitten (ter vergelijking he). Dus tjah, het leed dat bevallen heet. Een kind pijnloos op de wereld zetten zal maar een enkeling lukken. Natuurlijk wil je het zoveel mogelijk in je eigen straatje en volgens eigen verwachtingen maar soms moet je het proberen los te laten en zoveel mogelijk proberen te sturen in de situatie waarin je zit. Soms is het gewoon niet anders. Ik heb erg veel verdriet gehad om het hele gebeuren: Kind niet zelf kunnen maken, niet zelf op de wereld kunnen zetten en niet lang zelf kunnen voeden (Ruben dan). De drive om Stijn heeeeel lang bv te geven was dan ook erg groot. Ook dit is nooit soepel gegaan. Ja, ik voel me op moeder-gebied soms een enorme mislukkeling. Nu maak ik dit goed, als mama.
Hoe toepasselijk Ben er wel even geweest, stelde ook niet veel voor. Ook aantalkraampjes leeg, zullen zich wel bedacht hebben met het regenweer van vandaag. Heb nog een riem voo papa in spe en een Magnum Hey Behappy, jeetje meid. Lijkt het er misschien toch op uit te draaien dat je dus wel een ks moet, wat een tegenvaller. Je was er wel bang voor he. Net wat Elmo zegt, misschien valt de ks achteraf mee en blijk ik een helse bevalling te hebben gehad. Je weet toch nooit waar je voor komt te staan. Maar het is niet het plaatje wat je in gedachten had natuurlijk. Ben benieuwd naar de liggingsecho, hoop dat het voor jou allemaal wat mee gaat vallen
Dank jullie voor jullie lieve reacties. Ach, moet het maar positief bekijken. Als het wel een geplande keizersnee wordt, weet ik wanneer wij papa en mama zullen worden en hoef ik ook niet te gaan zitten wachten op de eerste krampjes/weeen. Kan ik rustig mijn ziekenhuiskoffer helemaal up-to-date maken... Kan ook nog kiezen voor een stuitbevalling, maar dat zie ik helemaal niet zitten. De kans is dan namelijk aanwezig dat je alsnog een keizersnee moet ondergaan. Voordat ik op de zaken vooruit loop, eerst maar de echo van dinsdag afwachten.
Ja eerst maar even afwachte meid, maar ik zou precies hetzelfd doen hoor, ik zou ook er ook al vreselijk mee bezig zijn. Tja das de gok die je neemt. Mijn vriendin is vorig jaar van de tweede bevallen, lag ook in stuit, draaipoging mislukt. Gewoon maar geprobeerd en zonder problemen op natuurlijke wijze geboren. Tja, het kan dus wel, maar ja niemand kan je die garantie geven. Lastig hoor, we wachten eerst dinsdag maar af, ben ook erg benieuwd.
Even kort een ego berichtje van mij. Lig al bijna een week op apegapen, inmiddels bij de huisarts geweest en 2x in het ziekenhuis, het is niet duidelijk wat het is. Ik heb ondraaglijke pijnen in kaak en hoofd, pijnstillers werken nauwelijks. Ze denken aan een ontsteking maar ik heb geen koorts en de plaats is ook verschoven van de neus en oogholte naar de kaak en oor. Heb de tandarts ook al bezocht maar aan de kaak is op het eerste gezicht niets te zien. Zit nu aan de antibiotica maar dat lijkt vooralsnog niet aan te slaan Zit er behoorlijk doorheen want ik gebruik het maximum aan paracetamol, nu al een week. Alles waar TE voor staat is niet goed! Slaap ook nauwelijks van de pijn dus ben doodop.
Assje , wat erg!! beterschap meid! hoop dat ze snel de oorzaak kunnen vinden?? Be Happy , wat rot allemaal maar wat heb je het allemaal goed op een rijtje gezet zeg! Al die punten die jij benoemt heb ik ook gehad (BEHALVE de slechte na zorg! ) Moet zeggen dat bij een eventueel volgende (waar ik weer een ks mee zal krijgen) dat ik dan zekers ga voor de algehele narcose! ik vond de pijn tijdens de ks vreselijk. nu is alles idd wat wazig voor me , vast omdat ik zoveel verdovende middelen had , miss dat ik me die pijn ook wel heb ingebeeld??? alhoewel ik op dat moment een vreselijke pijn voelde. tenminste dat meen ik dan hahaha ja het erge vond ik ook dat ik hem niet gelijk heb gezien. ik zag hem pas na 1,5 uur en was toen doodsbang dat hij verwisseld was. Ook al verzekerde mn man me ervan dat dit niet kon zijn. Ook voelde hij helemaal niet als ''mijn'' kindje , ik zag alleen dat mn buik plat was , maar wat eruit was gehaald dat heb ik op dat moment niet gezien. Dat was wel een rare gewaarwording. De eerste nacht was erg vreemd , deels door de morfine denk ik hoor! op een gegeven moment werd ik wakker midden in de nacht van een heel lief huiltje, ik drukte bijna in paniek op de knop en er kwam een hele lieve zuster met een flesje aan. ik kreeg mn zoontje op mn armen en toen mocht ik hem voeden. Ze heeft toen ook allemaal foto's gemaakt (wow wat sta ik daar ''charmant'' op zeg ) en ze was heel lief. Mede door die lieve verpleging en artsen heb ik me snel weer kunnen aanpassen Die ruggenprik was een eitje hoor , als je dat vergelijkt met de weeen , heb die ruggenprik totaal niet gevoeld en bij mij is 2x geprikt. (voor mn man was het een erger aangezicht) ons kindje heeft er niets aan overgehouden gelukkig , en kreeg daarna ook nog een volle shot volledige narcose. Maar ik snap dat het voor iedereen verschillend kan uitpakken. Vind het rot voor je dat je omtrent de bevalling , eventueel KS al zoveel stress hebt. Erg slecht hoor van het ziekenhuis dat ze daar zulke slechte nazorg geven! niet normaal zeg Juist omdat ik aan de goede nazorg erg veel heb gehad. Sorry voor dit lange verhaal.... maar het kwam ineens in me op toen jij al die punten beschreef. weet je? voor mij zijn die punten die jij beschrijft juist helemaal niet zo negatief. ik was zoooooo blij dat ik na 1,5 dag weeen een KS kreeg , ik was kapot. Afgezien van de pijn, maar had het helemaal gehad. De ruggeprik kon me niks schelen , ik riep zelfs nog dat ik daar geen verdoving voor wilde , de catheter wilde ik er zelf wel in doen, als hij er maar uit kwam! Maar zoals Elmo al zegt idd , voor iedereen is het heel verschillend. Ik zat 2 weken na de KS alweer op de fiets.... (wat overigens geen aanrader is hoor haha) Verder was ik nog weken daarna erg moe en de wond doet soms nog wel pijn. Maar ach dat vind ik nu niet meer zo erg. Het gaat erom dat je uiteindelijk een gezond kindje in je armen hebt! Ook al duurt het even langer (zie je je kindje pas na 1,5 uur) hij/zij moet er toch ''eventjes'' uit!!! Mijn ideaal beeld was ook , geboren worden en gelijk op mn blote buik. Het was even jammer , en nog steeds vind ik het jammer dat ik dat nooit heb meegemaakt. Maar goed daar heb ik me overheen gezet. vanaf nu is mn mooiste eerste moment bewust met hem dat ik hem snachts zn eerste flesje gaf!!!!!! (ik had hem al eerder vast , uit de OK zaal , maar dat weet ik niet meer zo heel bewust komt nog van de narcose denk ik)
sorry hoor meiden voor mn lange verhaal... ik heb er eigenlijk nog nooit zo over gesproken , zelfs niet met mn man. niet dat hij daar niet voor open staat hoor! maar als ik zo terug kijk was die periode zooo hectisch, mooi en vermoeiend! het is echt een wervelstorm waar je in komt! maar het is super , ik zou die periode niet willen missen. Dit is eigenlijk de eerste keer weer dat ik erover spreek/schrijf. vind schrijven soms ook makkelijker als praten. met mn man kan ik altijd goed praten , maar miss dat ik dit wat heb weggestopt , nou ja 4 weken later na zn geboorte is zn vader ook overleden , dat was toen ook erg hectisch en verdrietig. Daar hebben we toen wel erg veel over gepraat. Nou ja ben blij dat ik het weer even kwijt kon!!!! thanks meiden!!! xx
Hey Assje, jeetje dat gaat allemaal niet zo lekker bij jou lees ik. Hoop dat het Ab kuurtje wat aanslaat en dat je gauw dr van af bent, rustig aan hoor! Hey Ella, Kan me voorstellen dat wat Behappy allemaal nu benoemd voor jou allemaal weer herinneringen oproepen. Het is goed om het allemaal van je af te schrijven, dat is ook mooie van dit forum. Het was ook idd een heftige tijd voor jullie ook ivm jullie schoonvader. Verder denk ik ook dat de man het hele gebeuren ook als heftig ervaart maar toch op een andere manier als een vrouw dat doet. Bij de vrouw spelen de hormonen een grote rol. Voor de man is de spanning eraf het kind is geboren en gezond en de vrouw zit nog met de `naweeen` om het zomaar te zeggen. Lekker van je afschrijven hoor. Vandaag weer aardig hinder van maagzuur, loop de hele dag al melk te drinken,bleh. De week zit er al weer bijna op, mijn vriendin is vandaag jarig (en 14 weken zwanger) ga straks nog even dorp in, ze wist niet wat ze wou hebben, ga een babypakketje samenstellen. Zal eens even wat gaan rondstruinen. Volgende week ben ik zelf jarig, vriendlief heeft die dag vrijgenomen om mij lekker te verwennen en alle visite te ontvangen en voorzien van hapjes en drankjes. Mijn schoonmoeder helpt medinsdag met dedikste boodschappen in huis halen, dacht dat ik het mooi geregeld had. Nu hopen dat het volgende week mooi weer is, kan iedereen lekker buiten zitten heb ik er binnen geen rommel van.