mariska , thanks meid! het is idd fijn om het van me af te schrijven ook al leest niemand het kan toch mooi even schrijven! he wat heb je dat goed geregeld voor je verjaardag!! laat je maar lekker verwennen en idd anderen voor jouw dragen/tillen en hapjes maken! wat lastig dat je zoveel last hebt van maagzuur.. daar heb je nu al geruime tijd last van he! het zijn nu echt de laatste loodjes meid. Hoop dat je er nog wat tegen kunt allemaal! Neem je ook rennies?? of helpt dat helemaal niet? Veel plezier straks bij je vriendin!!! leuk he een babypakket!
mariska , ja idd hoop dat het mooi weer wordt!!! iig droog weer! kunnen jullie lekker buiten zitten met je verjaardag. Enne het roept idd wat herinneringen op , maar ja wat wil je hier op het forum! dat geeft ook niets hoor , maar het voelt een beetje alsof ik me tegen al die punten van Behappy moet verdedigen ofzo , zo bedoeld ze het vast niet hoor!! (niet boos worden nu) , maar zo voelt het een beetje. Ach iedereen ervaart het op haar eigen manier! Ik wens jullie allemaal een voorspoedige bevalling toe uiteraard. Bij Be Happy vind ik het zo sneu om te lezen dat ze maar geen duidelijkheid krijgt , en dan ook nog eens die stress van dat ziekenhuis personeel... is toch eigenlijk niet normaal he!
Heyhey, ik heb het in vlagen, maar soms ook wel dagen erbij dat ik geen last heb hoor of in mindere mate. Maar vandaag weer aardig wat last. Ik neem geen rennies, dat durf ik niet. Ook al mag het wel, vind het geen prettig idee om rommel te slikken, dan drink ik liever de hele dag melk. Zo moet je het denk ik niet voelen. Behappy is nu heel onzeker. Ze wil natuurlijk heel graag op een natuurlijke wijze bevallen en nu heeft ze te horen gekregen dat dat misschien nog wel eens niet kan en dat is natuurlijk een hele domper. Iedereen ervaart het toch op zijn eigen manier zowel een bevalling op natuurlijke wijze als een ks. Gelukkig maar dat we niet alles in het voren weten anders zou geen 1 meer kinderen willen denk ik. Je hoeft je niet te verdedigen hoor.
ja dat snap ik hoor! zou dat ook erg onzeker vinden... alhoewel ben blij dat ik niet wist dat mn bevalling zo zou verlopen! hoop dat ze snel wat meer duidelijkheid krijgt.... en al dat gedoe in dat ziekenhuis..... daar zou je toch echt niet willen liggen zeg! lastig hoor dat maagzuur! melk is daarintegen wel weer erg goed voor je/jullie!! idd als je je niet prettig bij voelt om medicatie te slikken... dan zou ik het ook niet doen hoor! ik had er soms last van , met name snachts , maar nooit zoveel als jouw. Heb jij ook erge jeuk overal?
Ik hoop ook dat ze snel weet waar ze aan toe is, zodat ze enigzins weet wat haar te wachten staat en een beetje op kan instellen. Ja het gaat hard, verveel me nog geen moment. Ben net nog even naar het dorp geweest. Had een boekje besteld van Pauline Oud. Die heeft zulke leuke geboorteboekjes. Ik heb het negen maanden boekje van haar, waarin ik allemaal dingen schrijf van week 1 tot week ???? van de bevalling. Erg leuk en nu al erg leuk om terug te lezen. Nu heb ik het kraambezoekboekje besteld, waar alle mensen die op kraambezoek komen iets in kunnen schrijven. Met vragen zoals: waar ken je mijn papa en mama van, hoe lang en op wie lijk ik en wat is je wens voor mij etc etc.
Zo dames! Niks te doen vandaag? hahaha Assje, Jeeeetje zeg! Wat klinkt dat vreselijk zeg, waar jij last van hebt. Het zit je ook niet mee he. Knuffel voor jou! Maris, Ow,maagzuur! Heel naar! Al die irritante dingetjes ben je straks in 1x kwijt (zal nog niet verklappen hoe die surfplanken er straks uitzien na de bevalling, die uit je kraampakket hahaha). Maar van dit soort kwalen ben je dan af! Leuk zeg, vriendin met baby in d'r buik! Mijn aller liefste dinnetje heeft ook een baby in d'r buik!! Vind ik zoooo leuk! Maar ze moet nog ff tot de eerste echo. MvM heeft haar wel goedgekeurd Leuk dat vriendlief vrij is op je verjaardag. Kan je het mooi die dag vieren en heb je het mooi voor de bevalling achter de rug allemaal. Heb je alle tijd om je hut weer helemaal schoon te poetsen en te wachten op jullie mini! Be Happy, Ben zo vreselijk blij dat je de reacties als "lief" hebt ervaren. Ik ben altijd een beetje bang dat ik vermoeiend overkom....omdat ik twee bevallingen heb gehad en aardig wat klappen van de zweep ken. *ook voor Ella* Een bevalling onder narcose lijkt qua pijn ideaal. Ik kan je verzekeren dat ik liever pijn heb, dan nog eens onder narcose te bevallen. Ik wist ten eerste niet dat ik onder narcose ging...of het is niet tot mij doorgedrongen. Toen ik de ok op ging, ging het echt niet goed. Met de baby niet en met mij niet. Toen ik wakker werd, zag ik alleen een klok. Ik vroeg me af waar ik al die tijd was geweest! Mijn buik was plat, ik hoorde en zag geen baby, geen man en mijn moeder niet (die was met gillende banden achter de ambu aangereden). Ik kon alleen maar huilen. Een verpleegster kwam naar me toe en vroeg hoe het met me ging, ik had werkelijk geen flauw idee! Ik dacht alleen maar: leeft mijn baby? Ze vroeg of ik al wist wat het was? Ik schudde nee. Het was een jongen! Ik kon niet lachen...leeft hij? Ja, zei ze! Ze vroeg mij hoe hij heette... ik had wederom geen flauw idee... Nou, dit verhaal gaat nog even door. Het was echt heel traumatisch, al was iedereen heel lief voor me. Het gemis in de hechting herken ik dus heel goed. Mijn man herkende onze knul al op de gang, als ie lag te brullen...ik was bij het wegbrengen naar het KDV nog bang dat ik hem niet zou herkennen bij het ophalen (ik bedoel maar). oef, dit wordt wel een heel lang verhaal. Nouja, de echte verwerking van de horror ervaring bij Ruben, had ik na de geboorte van Stijn. Een geplande ks, in zeer goed overleg, Stijntje heel lang mij me mogen houden op de ok en bij uitslapen was hij er ook gauw weer. 13 maanden bv gegeven en een hele sterke band, vanaf dag 1. Shit...daar zijn die traantjes weer. Ik had ook zo graag die warme blote natte baby op mijn buik gewild, hem geboren voelen en zien worden (al doet het zeer) maar dit is niet zo en zal ook nooit meer gebeuren. Ik heb twee gezonde kinderen en daar moet ik het mee doen. Weetje, als je niet over de bevalling nadenkt, is dat ook goed te doen hoor, mijn twee schatten.
Speciaal voor Be Happy, gewoon om een kleine glimlach op je gezicht te toveren bij het zien van ks foto's. Ik zal geen "geboren worden" plaatsen....weet niet of jullie daar tegen kunnen. Jullie moeten natuurlijk nog bevallen (foto's zijn wel mooi hoor, vind ik zelf). Ella, mocht jij ze bijvoorbeeld graag willen zien...voor het idee, het plaatsen van je gedachten en gevoelens...dan hoef je het maar te zeggen he! Dat is heel wat hoor, deze foto....mijn aller eerste ontmoeting met Stijnemans *flieft*
Jeetje meiden wat een verhalen! Hier gaat het redelijk, de kuur lijkt wel iets op te leveren, al gaat het langzaam. Intussen blijf ik lekker even in bed, niet echt een grote straf met dit weer Ik heb ondertussen wel allerlei babydingen geregeld zoals groeiecho's (eerste was precies op schema) en intake kraamzorg over 2 weekjes. Het lijkt nu echt wel dichtbij te komen!!
assje , van harte beterschap! fijn dat de kuur iets aan blijkt te slaan! Elmo , ik vind de foto echt mooi!!! ik herken veel in je verhaal. best heftig he! ik denk ook eigenlijk niet meer terug aan de bevalling , ben ook blij dat we foto's hebben , maar heb ze nog maar een paar keer gezien. als ik die foto's van de KS bekijk voel ik niet echt dat het mij betreft ofzo! maar dat komt vast van alle verdovingen. Voor mij weegt dit alles zekers op tegen het prachtige kindje dat we hebben gekregen!!!! wil jullie ook niet bang maken hoor.... jullie moeten nog bevallen! als jullie maar weten dat het hele circus eromheen me alles waard was!!!
Jeeej, aandoenlijke foto Elmo, krijg er tranen van in de ogen. Komt goed hoor Ella, mij krijg je niet benauwd, heb al een heel circus achter de rug om zwanger te worden, dit overleef ik ook vast wel. Hier een dagje wat niks wil, vannacht niet lekker geslapen. Gisteravond op verjaardagsvisite geweest. Vruchtensapje gehad en wat chippies ed. Vannacht om 2 uur al weer wakker van de maagzuur, eigen schuld dikke bult niet weer doen dus. Maar het is allemaal zo lekker Heb tussen de middag nog maar 2 uur slaapschade ingehaald. Morgen weer verjaardagsvisite heb mezelf een chipsverbod afgekondigd
Ik heb helaas te vroeg gejuichd flinke terugval sinds vanmiddag, ik kan nauwelijks lopen of praten. Nog een dagje uitzingen met de pijnstillers en dan maandag eerst maar eens bellen voor de tandarts. Ze wilden bij voorkeur geen foto doen i.v.m. de zwangerschap, maar als verder niets helpt en de dokter verder niets kan doen, dan moet het maar. Straks is het wel mijn kaak. Gelukkig heeft mijn tandarts een nieuw fotoapparaat met minimale strooistraling dus schadelijk is het niet en heb liever een foto dan nog langer pijn en stress! Want een week ergens op wachten lijkt al lang, ik weet nu dat een week met pijn nog langer duurt
Ik reageer morgenmiddag even uitgebreid (ook op jou Ella nav je berichten van vrijdag). Ben even stil van het nieuws van Marnat. Haar 3e ICSI-behandeling heeft ook niks opgeleverd. De kans is nu groot dat ze kinderloos zullen blijven. Vreselijk! Morgen om 11.30 uur heb ik de liggingsecho. Morgenmiddag breng ik jullie dus op de hoogte! Hier af en toe lichte krampen....Voorweeen? Nog niks van een slijmprop verloren of iets. Alhoewel dat ook niks wil zeggen. Sommigen merken daar namelijk niks van. Of verliezen de slijmprop wel, maar dan duurt het nog weken voor de bevalling. Pffff, wil nu gewoon weten of het kindje goed ligt. Ben bang dat ik echte weeen krijg terwijl ons kindje in stuit blijkt te liggen. Was het maar vast morgen.
hey Behappy, jeetje dat van Marnat heb ik nog niet meegekregen. Dat zijn geen mooie vooruitzichten, bah wat een rotnieuws. Ben ook erg benieuwd naar de echo morgen. Vandaag precies 37 weken voor ons. Hier ook soms net of ik een wee krijg maar zakt ook weer af en kan dan soms ook weer een dag niks voelen. Ook nog niets van een slijmprop vernomen. Kindje nog flink actief, lag gisteravond soms te wippen in bed, zo´n opdonder kreeg ik van het kindje. Hier woensdag weer naar de vlos.
Hallo dames, hier een geïmpoteerde Gronningse. Hahahaha. Meld me ook even bij jullie aan. Dat is wel zo gezellig. Ben tevens voor het eerst op deze site en de voor de eerste keer zwanger. Groetjes Inneke
Hai Ineke, welkom hier! Mariska en Be Happy: Whoehoeeeeeee 37 wk (of bijna Be Happy), wat een fantastische mijlpaal he. Die weeen kunnen ook indalingsweeen zijn, of inderdaad voorweeen / oefenweeen. Het wordt nu spannend zeg! Hoe zit het eigenlijk met onze koploopster? Heel sneu voor Marnat en haar man inderdaad....ik kan me dat gevoel nog zo goed voorstellen (al was ik nog niet eens door mijn aller laatste behandeling heen). Heel verdrietig.