De noordelingen

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door pcootje, 27 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen

Jeetje, je loopt er nog. Kan me voorstellen dat het echt zwaar wordt nu. Ben benieuwd hoe lang het nog gaat duren, vrijdag (24ste) is een hele vruchtbare dag, dat is mijn geboortedag en die van mijn neefje en die van mijn vriendin haar oudste;) lekker druk dus.

Hey Elmo, hoe gaat het in dat pokkenhuis van jullie:p

Hier lekker aangekeuteld vandaag. Heb de eerste afleveringen van babyboom ingehaald, die had ik gemist doordat ik naar pufclub moest. Heb flink wat zitten janken vanmiddag achter de pc. Wat een heftige dingen ertussen zeg. Ben nu weer helemaal bij en kan ik woensdag weer meekijken op tv.

Behappy succes morgen, hoop op een flinke meevaller;)

2. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    LE , succes!!! kan me voorstellen dat het erg zwaar wordt nu!
    hoop dat jullie kindje niet al te lang meer op zich laat wachten.
    Die van ons kwam met 39,4!! ;)

Be Happy , heel veel succes morgen meid!!!!!! Hoop ook zo op een meevaller voor jullie! En vooral voor jouw!
    Sterkte!

Marnat , ik had idd al gereageerd...
    maar idd wat vreselijk...
    heb er even geen woorden voor!

Mariska , bijna jarig!! wat leuk! Enne laat je dan lekker verwennen hoor! maar volgens mij ging jij ook niks doen!
    Hoe gaat het verder met je? Trek je het allemaal nog wat?

Ricmar , hoe gaat het met jouw??

Assje , voel je je alweer wat beter?

Hier mn 4e avonddienst gehad...
    maar was vandaag nogal koortsig... vind het zo rot om af te zeggen....
    Moet morgen nog 1 late dienst en dan ben ik 2 dagen vrij..
    is echt leuk om weer te werken!
    Verder gaat alles goed.
    Evan is momenteel erg verkouden en heeft net alweer gehuild. Hoop dat hij vannacht een beetje rustig is ;)
    Morgen de 3e vaccinaties!

Liefs

3. lovelyengeltje

lovelyengeltje Fanatiek lid

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    mijn dochter is met 41+1 geboren.
    hoop niet dat ik nog zolang rond moet lopen.

ze hebben gependelt dat ik 39+4 ga bevallen.
    dus dat ik vandaag.
    we zullen het zien.
    het kan nu nog maximaal 2 weken duren.
    pfffffff

4. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Hey Ella,
    ja hoor ik trek het nog wel. Maar het begint wel te kriebelen. Ben heel erg nieuwschierig naar wat komen gaat.

Jeetje 5 laten, das nogal wat helemaal als je niet fit bent. Fijn dat het werk je wel weer goed bevalt.

Hey LE, spannend hoor, ben benieuwd hoe lang je er nog loopt.

Ik ga zo even grote boodschappen doen met mijn schoonmoeder, die komt mij zo halen.

5. Inya

Inya Actief lid

20 jun 2011
    101
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey dames,

het gaat hier prima behalve die maagzuur en de vermoeidheid. Ik zit nu rond de tien weken en heb donderdag mijn eerste echo. Vanaf morgen mag ik een doppler lenen van mijn vriendin, dus ik hoop dat ik vanaf morgen het allereerste levensteken van mijn ukkie ga meemaken.

groetjes

6. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Hey Inya,

vervelend al die kwaaltjes de eerste weken, maar ja hoort erbij helaas.
    Wat spannend je eerste echo.
    Ik denk dat voor de doppler je geluk moet hebben. Meestal is het nog te klein en zit het achter je schaambeen. Met 12 weken was bij de verloskundige bij mij ook nog niets te horen heb toen een echo nog weer gehad. Daarna was het prima te horen, maar je kan het altijd proberen. Dus niet gelijk in paniek raken als je nog niets hoort, behalve dan je eigen hartslag.

Hoop dat alles donderdag op de echo goed lijkt.

Hier alle boodschappen in huis, hele auto vol. Moest natuurlijk extra hebben ivm verjaardag. Ben blij dat ik dat weer gehad heb.
    Donderdag nog even de laatste verse dingetjes halen en vriendlief gaat nog achter de drank aan dan heb ik alles in huis. Kunnen we er eerst even weer tegenaan.

7. Inya

Inya Actief lid

20 jun 2011
    101
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey Mariska,

nee dat weet ik wel van die doppler. Ik ga er ook van uit dat ukkie aan het zwemmen is en dus elke keer wegvlucht hahahaha.

Fijn is dat als je eigenlijk alles voor zoiets al geregeld hebt. Maar wat lijkt me dat zwaar zo een verjaardag tijdens de laatste loodjes van je zwangerschap. Laat je vriendlief maar lekker hard voor je lopen tijdens de verjaardag.

8. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Die kans zit er dik in dat kleine uk flink met de schoolslag aan het oefenen is:p

Dat komt wel goed hoor. Vriendlief is aardig aan het meezwangeren (lees - lekker aangekomen) dus das niet verkeerd even een dagje meehelpen, weet hij ook eens wat dat is zo'n verjaardag gedoe.
    Maar ik ben er dan lekker klaar mee enz hoef ik na de bevalling mij daar niet meer mee bezig te houden.

Zal mijn nagels zo eerst even knippen, mag wel twee keer per week, sinds ik zwanger ben groeien deze dingen als kool:$

9. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Grote teleurstelling hier. Ik moet dit echt even gaan verwerken en een plaatsje gaan geven.....:(:(:(

Ben net terug van de verloskundige. Mijn grootste vrees is waarheid geworden. Het kindje ligt in een stuit, dus met het hoofdje naar boven. En dat terwijl mijn grootste wens is om natuurlijk te bevallen. Maar helaas. Het zal een ziekenhuisbedoening gaan worden. De kans is groot dat het een geplande keizersnee wordt. Ik heb helemaal niks met ziekenhuizen. De vruchtbaarheidsbehandelingen vond ik nog net te doen, maar operaties? Een keizersnee is toch een operatie.

Het meest erge van een keizersnee is nog wel dat je je kindje slechts maar even kort na de geboorte te zien krijgt. Vervolgens moet je gehecht worden. De eerste momenten met je kindje moet je dus missen en dat vind ik vreselijk! :(:( Ongeveer een uur tot anderhalf uur later zie je je kindje pas weer. Daar komt nog eens bij dat je een aantal dagen in het ziekenhuis door moet brengen en dat is ook niks voor mij.
    Bij een natuurlijke bevalling krijg je je kindje meteen op je borst. Het is voor mij dus een hele omschakeling als het daadwerkelijk een keizersnee wordt.

Vrijdag moeten we naar het ziekenhuis toe. Dan krijg ik eerst een CTG om te zien hoe het kindje het maakt. Daarna wordt een draaipoging geprobeerd, maar gezien de zwangerschapsduur, mijn strakke buik en de placenta die aan de voorzijde ligt (waardoor ze het kindje minder goed kunnen beetpakken) is de kans van slagen gering. Na die draaipoging weer een CTG en dan horen we hoe of wat verder.

We zijn begonnen in het ziekenhuis, omdat het zwanger worden niet wilde lukken. Nu eindigen we daar ook weer, bij dezelfde gynaecologen....:(

10. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Hey Behappy,
    ik zat al te wachten op je bericht. Was er al bang voor, maar hoopte voor je dat het mee zou vallen.
    Ik kan niet anders dan je een enorme digiknuffel geven. Kan me voorstellen dat dit niet is wat je in gedachten had en dat het even heel moeilijk te verkroppen is.
    Zoals jij het omschrijft ga ik er ook niet vanuit dat de draaipoging zal gaan slagen. Maar goed dat horen we nog wel.
    Nogmaals dikke knuff;)

11. Inya

Inya Actief lid

20 jun 2011
    101
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Behappy: goh wat rot voor je. Ik kan me voorstellen dat je dat totaal niet ziet zitten. Ik wens je heel veel sterkte met de CTG en zal alsnog heel erg voor je duimen dat het ieniminnie kansje wel slaagt.

@Mariska. Dat is dan goed om te weten dat nagels flink groeien. Voor mij heeft de zwangerschap voor mijn hoofdhuid al minder goed gedaan. De kapster zag meteen dat mijn hormonen waren veranderd, eerst een hele gezonde hoofdhuid en nu schilfertjes wel balen dat "nep-roos"

12. Elmo

Elmo Niet meer actief

Jeetje Be Happy,

Je deelt veel met Maris op dit moment maar onze verhalen sluiten ook steeds meer bij elkaar aan.
    Ik vind het echt super rot voor je. Heb zelf ook zitten janken toen de knoop ks werd doorgehakt (de tweede keer). Het was geen stuit maar wel de ligging (scheef, net als Ruben toen en hoe dat afliep..). Nou goed, wens je het aller beste!
    Hoop dat je goede gesprekken krijgt.

Ben nog op het werk...dus hou het kort.

13. Assje

Assje Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.440
    1
    0
    Wat een vervelend verhaal Behappy :( Vooral als je zo graag een natuurlijke bevalling wilt. Maar ook goed dat je volgehouden hebt dat je niet gerust was, anders hadden ze misschien niet gecheckt en was je tijdens de bevalling mogelijk voor een probleem komen te staan. Nu heb je tenminste nog tijd om iets te proberen en anders aan het idee te wennen en te zorgen dat het zoveel mogelijk gaat als jij wilt. Sterkte!

Helaas niet. Ik ben inmiddels bij de tandarts geweest maar ze vertikten het alsnog om een foto te maken. Er is getikt en 1 kies was gevoelig, dus is daar een zenuwbehandeling op uitgevoerd. Ik zit nu thuis met napijn van de behandeling en daarnaast onverminderde pijn in mijn gezicht :( Ik hoop maar dat het nog bijtrekt en dat het toch geholpen heeft, maar vooralsnog lijkt het allemaal voor niets te zijn geweest.

Ik kijk echt met vrees uit naar het weekend, want dan is alles weer dicht. Ik zit nu al anderhalve week aan de maximale dosering paracetamol + codeine om dat te versterken en nog heb ik dus veel pijn. Antibiotica mocht niet baten. Het lijkt niemand veel te kunnen schelen, ik voel me totaal niet serieus genomen door de zorg. Wel roepen dat van alles slecht is voor de baby, maar ondertussen gebruik ik zoveel pijnstilling en heb ik zodanig veel stress dat ik denk dat dat bij elkaar veel slechter is! Daarnaast begin ik nu ook behoorlijke klachten in de spijsvertering te krijgen door de pijnstillers.
    Mijn man moet maar machteloos toekijken hoe ik soms bleek lig weg te trekken van de pijn en elke nacht meerdere keren uit bed ga omdat ik niet kan slapen van de pijn en tot de volgende dag moet wachen tot ik een nieuwe dosering pijnstilling mag. Afgelopen weekend moest hij voor me bellen naar de huisartsenpost omdat ik moest overgeven van de pijn en bijna flauwviel, ik kon alleen nog fluisteren. De assistente was aardig, daar niet van, maar hij werd uiteindelijk afgescheept met dat ik maandag dan maar weer naar de tandarts moest gaan. Toen ik zondag de dienstdoende tandarts belde werd ik zo bot te woord gestaan dat ik nog van een bezoek had afgezien al had ik 10 ontstoken kiezen! :$ Echt ongelooflijk, ik heb medelijden met de vaste patiënten van die man.

En wat nu? Als het niet betert dan moet ik wederom wachten tot maandag want de huisarts zegt als ik nu bel toch dat ik even moet wachten tot de napijn van de behandeling is weggetrokken. Mocht dit niet helpen, dan moet ik waarschijnlijk naar de kno arts, wat natuurlijk weer weken duurt voor ik er terecht kan. Dus jullie zullen wel snappen dat ik met grote angst de toekomst tegemoet zie! Aan de andere kant: ik ben inmiddels wel een stuk minder bang voor de bevalling, want ik kan me niet voorstellen dat dat nog meer pijn kan doen dan dit en het zal bovendien geen week duren :)

Ondertussen probeer ik jullie te volgen, maar ik gebruik zo min mogelijk te computer i.v.m. mijn hoofd, dus ik reageer niet zoveel.

14. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Lieve dinnetjes van me, ik hoopte hier als zwangere mee te schrijven .
    Maar zo als ik al las weten jullie het al.
    Het is over en uit!! kinderloosheid is een feit of de gyn moet nog optie s hebben , maar hoop licht hier heeel ver weg op moment.

Wat lieve reachtie s van jullie , jullie zijn schatten .

Behappy @ Meis ik hoopte ook dat het geen ks voor je werd maar toch wel .
    Lieverd ik bedoel het goed hoor maar jij hebt een ks en daarna een wonder.

Ik had een ks en een vleesboom en geen wonder.
    Tuurlijk is het k#t maar beter zo dan niks meis neem dat maar aan van een drietige marnat.

Bedankt meiden voor een gezelige tijd hier!
    Ik lees jullie af en toe .
    Maar kom niet meer mee schrijven .
    Deed ik al haast niet maar nu helemaal niet meer moet dit eerst verweken zo ver dit kan.

Maris@Trek jij het nog?

Knuf meiden.

15. Assje

Assje Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.440
    1
    0
    Marnat ik wou dat ik met je kon ruilen. Wat lijkt het me erg om zo sterk een kinderwens te hebben en dan na zo lang zulk nieuws te krijgen :( En dat dan iemand als ik, voor wie een kindje meer een 'leuk extraatje' in het leven is dan een sterke wens, dan wel de kans krijgt. Vandaar de opmerking dat ik met je zou willen ruilen, want dat lijkt misschien een rare opmerking :) Het lijkt me vreselijk als je een droom moet opgeven vanwege iets dat buiten je macht ligt. Heel veel sterkte gewenst!

16. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Assje@ Ik kan even geen goede woorden vinden! voor wat jij zegt slik slik.
    Je bent lief , jij word een goede moeder ook al is het voor de leuk.
    En nee het is geen verkeerde woord keuze, ik zie dat niet zo.
    Meis ik hoop dat de zwangerschap geen gekke dingen meer met zich mee brengt. knuf.

17. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    Be happy wat ontzettend balen en ik had zo op ander nieuws gehoopt, dikke knuffel..

18. Elmo

Elmo Niet meer actief

Lovelyengeltje:
    Al babynieuws?

Be Happy,
    Hoe gaat het met jou, na dit toch wel teleurstellende nieuws.

Mariska,
    Helemaal klaar voor je B-day party morgen?

Ella,
    Je zit er alweer helemaal in, werken etc.
    Hoe gaat het met Evan bij de opvang?

19. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Goedemorgen is het nog:D net uit bed, vanmorgen vroeg eruit geweest om vriendje lief uit te zwaaien naar zijn werk en broodje gegeten en gedronken en weer lekker op bed. Tot mijn schrik was het half 12 toen ik naar de wekker keek:$
    Maar heeeeeeerlijk geslapen.

Behappy hoe is ie met je?

LE: nog steeds bolgebuikt?

Elmo, helemaal klaar voor. Alleen vanmiddag nog wat verse spulletjes halen en dan ben ik klaar, vanavond twee taarten maken;)
    Buiten zitten wordt hem dit jaar niet denk ik, dan maar lekker naar binnen.
    Hoe ist met jou?

20. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen

Deel Deze Pagina