Ow Assje, ik hoop dat die acupuncturist iets voor je kan betekenen zeg, dit is echt waardeloos. Hele gezellige avond gewenst!
Dat hoop ik ook Elmo! Ik zit nu weer klaarwakker, werd net na amper 3,5 uur slaap gewekt door een stekend en bonkend hoofd Gisternacht sliep ik 5 uur en dat vond ik ineens een ongekende luxe terwijl ik normaal met gemak 9 uur weg snurk. Mag pas over een uur of 4 weer een nieuwe dosis pijnstilling, tot die tijd is het weer behelpen. Ik neem klachten van medische aard altijd al serieus, maar reken maar dat ik nu extra begrip heb voor mensen met aanhoudende pijnklachten!
Goedemorgen meiden, heel wat geschreven hier. Ik lag vannacht om 1 uur op bed en liep er al weer om 6 uur vanmorgen. Heb de hele rommel opgeruimd alle bloemen op vaas gezet en kadoo´s opgeruimd. Zo wat ben ik verwend, maar heb zo,n drukke dag gehad. Ondanks dat ik veel hulp heb gehad was ik zelf ook aldoor in de weer en had flink last en nu nog steeds aardig in de rug. Kon ook niet lekker slapen, zit me iets dwars. Mijn vriendin en bijna buurvrouwheeft een huissleutel van ons en die heeft hem uitgeleend aan mijn jongste zusje want die wil samen met haar schoonmoeder (een enorme bemoeial die ik liever op afstand hou) mijn huis versieren als de baby geboren is. Mijn vriendin had 's avonds gelijk spijt en heeft haar gesmst van joh ik had je de sleutel niet mogen geven kun je hem weer terugbrengen. Dat heeft mijn zusje een paar dagen later gedaan. Dus vriendin dacht klaar, probleem opgelost. Nu vertelde mijn zusje gisteravond aan vriendin dat de schoonmoeder had gezegd, laat sleutel maar even namakne voordat je hem terugbrengt Dat heeft ze gedaan, mijn vriendin voelt zich erg schuldig en ik zit met het probleem dat ik straks mijn huis versierd heb en dat dat mens die ik amper ken maar een enorme bemoeial is (mijn zusje heeft pas half jaar met haar vriend) straks in mijn huis heb rond struinen. Ik baal hier zo van. Vriendlief zegt het is gebeurt ze bedoelen het goed, maar het zit mij absoluut niet lekker en ik vind dat je nooit zonder toestemming zomaar iemand zijn huissleutel mag laten namaken. Ik wil straks mijn zusje bellen dat ik van het plan afweet en dat ik het goed bedoeld vind maar dat ik dat niet wilen dat ze haar (lees mijn huissleutel) terug moet brengen. Vriendlief is bang voor ruzies. Nou als het aan mij ligt komt er geen ruzie van, maar vind ik dat ik haar daar best wel op aan mag spreken. Stel ik mij nu aan Einde ego bericht, moest het even kwijt. ----------------------------------------------------------------- Hey Behappy goed om even van je te horen. Ik heb al wel wat meer ervaringen hier gelezen van draaipogingen en de meeste vinden het een hele nare handeling. Jijzelf was er al bang voor dat het niet ging lukken. Maar aan de andere kant heb jij volgende week gewoon je baby bij je, whaaaaaaaaaaah Ik ben zo benieuwd, net als wat Elmo schreef klink je er aardig rustig nu onder, je hebt ook geen keus natuurlijk. Ik zal duimen tot ik eelt op mijn vingers heb dat alles voorspoedig zal gaan verlopen voor met name jou. Ga er vanuit dat met de baby alles goed is. Oooooooh wat een vooruitzicht *zit te stuiteren achter de pc* En wat mij betreft, vriendlief heeft een voorgevoel dat ik de 29ste ga bevallen. Dat gevoel heb ik niet. Dacht zelf eerst ook dat ik vast wel vroeg ging bevallen, maar heb dat nu niet meer, denk dat ik mijn tijd wel uitzit. Maar ja je weet maar nooit, dat zou echt geen toeval meer zijn als ik ook nog eens op 1 juli zou bevallen. Le: Jeetje wat heeft je vriend dan nog "geluk" gehad, dat had heel anders kunnen aflopen. Maar dit klinkt ook aardig pijnlijk. Heel veel sterkte, hou je het zelf nog beetje vol? Ben benieuwd of je nog als de eerste van dit clubje gaat bevallen aangezien Behappy volgende week haar beebje heeft. Spannend hoor. @Assje: Dat gaat niet lekker met jou, heel veel sterkte @Elmo, oeh wat gezellig met zo'n clubje op stap, heel veel plezier vandaag. Wij hebben een kindermiddag van de buurtvereniging vanmiddag hoop zo dat het weer meezit. Ik wacht nog even dat vriendlief wakker is, die moet er met een kwartier uit, dan kan ik gaan stofzuigen en dan ga ik nog even weer lekker op bed. Fijn weekend Allemaal
Wat een rare actie Mariska, ik zou ook zo reageren als jij. Het is toch niet normaal om iemands huissleutel te laten namaken in opdracht van je schoonmoeder die je eigenlijk pas net kent? Sowieso! Mijn zus kent haar schoonmoeder al ruim 6 jaar maar als die zoiets zou zeggen vond ik het alsnog raar. Huissleutels zijn zo ongeveer het meest privé van al je bezittingen! Ik zou dus inderdaad opbellen en zeggen dat je het heel lief vindt, maar dat je niet wilt dat er een kopie van de sleutel in omloop is. Misschien kun je aanbieden dat je zus en die schoonmoeder je vriendin bellen als ze je huis willen versieren? Dan kan zij mee gaan om de deur te openen en een oogje in het zeil te houden. Je brengt dit aan je zus natuurlijk alsof je vriendin wil helpen dan voelt je zus (en met name die andere vrouw) zich ook niet gecontroleerd. Ik weet alleen niet hoe jullie band is? Succes! Maar sta zeker op je strepen! Het is wel je huis. En nee lekker gaat het hier zeker niet. Ik ben nu net weer in staat even online te zijn, de hele ochtend ben ik in de weer geweest met alle mogelijke middeltjes om de pijn te verlichten maar niets hielp echt. De 2e lading pijnstilling lijkt nu ietsje te gaan werken, ondertussen zit ik aan de koffie want de neuroloog raadde aan om elke dosis paracetamol weg te spoelen met koffie of cola, gezien cafeïne de werking ervan iets versterkt. Als het vanavond niet beter is ga ik terug naar het ziekenhuis, want er is een grens tussen 'met moeite uit te zingen tot maandag' en 'onhoudbaar' en ik dans momenteel op die lijn
hier nog steeds geen baby. mn dochter was ook 8 dagen "te laat" dus ga daar nu ook vanuit. dus denk dat be happy nog eerder haar kleine heeft.
Hey meiden, heb het zelf nogal druk dit weekend. Verjaardag gelukkig achter de rug. Het sleutelprobleem lijkt te zijn opgelost. Mijn vriendin die de sleutel had uitgeleend heeft mijn zusje gebeld en gezegd dat ze niet blij is dat ze zonder toestemming de sleuitel heeft laten namaken. En dat ze die terug wil hebben. Vriendin heeft gezegd dat ze met mijn schoonouders had gepraat en dat die de boel zouden versieren, waarop zus zei dat ze vandaag de sleutel terug zou brengen. Ben benieuwd. Gaat niet om mijn zusje hoor, die heeft vaak genoeg bij mij alleen in huis gezeten, maar ik wil niet dat die schoonmoeder van haar zich steeds overal mee bemoeit, daar heb ik niks mee. En dat ze dan zegt tegen mijn zusje, laat maar sleutel bijmaken das altijd handig als er wat is kun je er zo in. Het spijt me wel maar daar beslist zei niet over. Ik bepaal dacht ik zelf wie een sleutel van mijn huis krijgt. Nou ja, heel verhaal. Maar zat me erg dwars, gelukkig is het opgelost. Kan het wel weer van me afzetten. Gister hele dag op pad geweest, kindermiddag gehad van de buurt, leuk met zeephelling en springkussen, erg succes alleen jammer van de buien, maar vreemd genoeg leek het de kinderen niks te schelen. We hebben het vandaag nog laten staan zodat de kinderen ook vandaag er nog op kunnen aan gezien het vandaag zulks mooi weer is, dus ga nog even broodje eten en dan weer naar de kinders, lekker zitten en genieten van die pleziermakende kinderen en dromen van mijn eigen frummeltje die daar met een paar jaar ook tussen loopt Le: wewachten rustig af. Ben heel nieuwschierig wat er gaat gebeuren deze week, jij toch nog eerst of wel Behappy, ook erg nieuwschierig naar jullie verhalen en foto's. Volgens vriend komt die van ons as woensdag, dat gevoel heb ik niet. morgen nog twee weekjes, ga er vanuit dat ik dat nog wel haal. Dan valt het wachten ook niet tegen. Fijne zondag allemaal
Maris, Fijn dat het sleutelprobleem opgelost is zeg! Kan me ontzettend voorstellen dat je hier van baalt. Alleen de brutaliteit al (begrijp dat die schoonmoeder dus de schoonmoeder van je zusje is...en niet eens van jou!). Baby's: Tjah, ze komen echt wanneer ze zelf willen...of niet, zoals bij Be Happy Afwachten maar. Wij zijn gisteren uitgeweken naar een overdekt ding...ideaal...maar wat een kabaal! Erg leuke dag gehad! Leuk om alle meiden + kids en een aantal mannen weer te zien. We doen het te weinig..maarjah, druk druk druk en door alle verschillende provincies lopen de vakanties ook dwars door elkaar. Be Happy: Hoest met jou meid? Assje: Gaat ie een beetje?
Hier is alles o.k...Begin er langzaam aan te wennen dat het een ziekenhuisbedoening zal gaan worden. Moet donderdagmiddag naar het ziekenhuis bellen om te vragen hoe laat ik opgenomen zal worden vrijdag. Er is een kans dat ik donderdagavond al naar het ziekenhuis mag, mocht ik vrijdag als eerste aan de beurt zijn. Maar dat hoeft van mij niet. Iemand anders mag wel eerst! Lig liever de nacht voor de keizersnee nog lekker in mijn eigen bedje! Ik heb Marnat trouwens gevraagd of ze jullie op de hoogte wil houden. Dat wil zij heel graag doen. Ben in het bezit van haar telefoonnummer en wij zullen haar vrijdag SMS-en hoe het gegaan is, wat het is geworden en hoe het heet. Dus zij zal jullie vrijdag nader gaan berichten!
Mariska fijn dat het opgelost lijkt! BeHappy hopelijk kun je er voldoende aan wennen voor vrijdag. Je hebt wel het voordeel dat je nu een planning hebt en rustig alles kunt inpakken Hoop dat je er een beetje relaxt in kunt gaan. Spannend hoor, 1 baby zeker en eentje die op zich laat wachten. Ik ben net terug uit het ziekenhuis, daar zijn we vanmorgen toch weer heen gegaan. Ik trok het gewoonweg niet meer na nog een nacht slapeloos wiegen in bed en onder de hete douche hangen. Vanmorgen kreeg ik zelfs wegtrekkers, verloor steeds net het bewustzijn om dan met een schok en een flinke inademing ineens weer overeind te schieten. Toen de spoorwegovergang me verleidelijk begon te lijken heb ik manlief de auto in gedirigeerd om me naar het ziekenhuis te brengen. Wederom gemeld bij de spoedeisende hulp, weer een arts, meer bloedonderzoek en toen naar verloskunde. CTG gehad en urinetest, bloeddruk gemeten en het bleek in ieder geval niet door de zwangerschap veroorzaakt te worden. Terug naar SEH en daar een neuroloog gesproken, gelukkig een ander nu. Verloop en klachten nogmaals zo goed mogelijk beschreven en duidelijk gemaakt dat het echt tot wanhoop leidt. Wat onderzoekjes en vragen verder was haar conclusie: toch aangezichtspijn. De vorige neuroloog sloot dat uit, maar deze zei dat er meer soorten zijn. De soort die ik zou hebben wordt veroorzaakt doordat de spieren in het hoofd verkeerde signalen naar de hersenen sturen waardoor pijn wordt gevoeld terwijl je eigenlijk helemaal geen pijn hebt (je voelt die wel, maar het is nep, er is geen oorzaak zoals ontsteking o.i.d.). Door overprikkeling wordt de pijn steeds erger, tot patiënten met deze klacht echt wanhopig raken. Er werd me extra op het hart gedrukt direct te bellen in geval van zelfmoordgedachten Gelukkig kunnen ze wel iets doen, namelijk een middel geven dat op de hersenen werkt, een antidepressivum. Geen pijnstillers, want die werken niet omdat er eigenlijk geen pijn is. Bizar toch? Nadeel is dat het middel wel een inwerktijd nodig heeft, de pijn kan maar zo nog een week aanhouden. Ze staan er ook niet bij te juichen i.v.m. de zwangerschap, maar de gyn ging akkoord en het is hopelijk niet heel lang nodig. Maar er is in ieder geval hoop!! Morgen probeer ik er acupunctuur bij, wat misschien ook al wat verlichting kan brengen. Nu duimen dat ik straks weer normaal kan functioneren! Het middel werkt in de meeste gevallen goed, dus dat is een lichtpuntje. En ook niet onbelangrijk: normaal gesproken gaat dit weer over, net zo onverklaarbaar als het opgekomen is. Ik heb nog steeds pijn maar het lijkt niet meer uitzichtloos.
Hey Elmo, idd niet eens MIJN schoonmoeder maar die van haar. Tis eerst weer opgelost maar ben helemaal klaar met die vrouw, ben blij dat het mijn schoonmoeder niet is pfffffffff. Tja das altijd lastig plannen, maar het is gelukt en jullie hebben genoten daar gaat het om. Hey Behappy, vind het zelf zo spannend dat jij vrijdag al je kindje krijgt. Kan me voorstellen dat het voor jou nog spannender is. Ik hoop van de week nog wel van je te horen. En dan zullen we vrijdag wel bericht van Marnat ontvangen. Jeeeeeeeej wat komt het nu dichtbij Jeetje Assje, wat een week voor jou zeg. Zal niet meevallen. Gelukkig dat ze nu wel bereid waren om je enigzins te helpen. Hoop dat het gauw aanslaat zodat je niet te veel rommel in hoeft te nemen.
Be Happy, waar ik later aan zat te denken: Ben je vrijdag al 39 wk? Hier in het UMCG (en voor wat zij zeiden omliggende ziekenhuizen - al dan niet allemaal) doen ze pas een geplande ks bij 39 wk (ivm de longen). Bij een natuurlijke bevalling worden de luchtwegen / longen (sorry was erg emo tijdens dat verhaal...hahah) schoongedrukt en krijgt het kindje dus een beter start. Omdat dit bij een ks niet zo is, wachten ze tot zeker 39 wk. Hou er rekening mee dat het toch donderdag wordt, anders heb je straks weer zo'n enorme domper. Vaak krijg je wel een kamer alleen, omdat je nog geen kindje hebt en alle andere wel. Ik moest ook de avond van te voren...terwijl het bij mij ook nog een dag later kon worden (spoedtafel = geen reservering maar als er plek is). Maar ik moest eerder ivm de enorme sneeuwbuien toen. Nouja, super veel geluk / succes etc. etc. Heb zo het idee dat je die laatste dagen een beetje in je eigen bubbel duikt en we je hier niet zo heel veel meer zullen zien. Je hebt gelijk hoor (ook als je het niet doet en hier wel rondhangt ). Maris, Nou, mijn mond valt daar echt van open..dat voor de schoonmoeder van je zus! Pffff Assje, Een van de walvisjes heeft dat toen ook gehad volgens mij...ownee, dat was juist verlamming, bedenk ik me nu. Heel fijn dat ze nu in elk geval een diagnose hebben gesteld. Ik hoop voor je dat de meds gauw helpen! LE en manlief, Hoe is het met jullie? Hand redelijk oke...? Baby????? Ik denk dat de baby er is!
Maris, Nou, mijn mond valt daar echt van open..dat voor de schoonmoeder van je zus! Pffff Hier zakte dus bij mij ook de broek van LE en manlief, Hoe is het met jullie? Hand redelijk oke...? Baby????? Ik denk dat de baby er is! Hoezo denk jij dat de Baby er al is
hahaha nee hoor hier nog steeds geen baby. mn vriend is vanmorgen weer naar het ziekenhuis geweest. omdat dood vel van zn hand begon te ontsteken. dus alles opnieuw schoon gemaakt enz. s' middags naar mn beppes verjaardag geweest. die gaf een bbq. was wel gezellig. 9 uur waren we weer thuis. xxxxx oh ja morgenvroeg 10 voor 10 weer naar het ziekenhuis en dan kijken ze weer naar zn hand.
Whaaahaaaa Elmo, heb je nog meer ingevingen LE: jee wat een gevlieg met je partner.Maar ja dat is niet anders, maar hopen dat het snel weer klaar is. Hier alle ramen potdicht gemaakt vanwege de warmte, Van mij hoeft het niet zo extreem warm, gister was het ook heerlijk. Nou ja, we zullen het er maar weer mee moeten doen. Ik ga zo even theeleuten bij een vriendin en vanmiddag met een andere vriendin naar een tuincentrum in de stad. Wil ook nog even bij Gardo kijken. Die heeft veel opruiming aangezien de zaak sluit in September. Ik kom de dag wel weer door haha
@le Hoe is het nu met de hand? Ik zie het al voor me, jij aan het bevallen in het ziekenhuis en je vriend er naast met daarnaast weer een verpleegkundige die zijn hand behandelt Ik vind die hitte wel lekker. Normaal vind ik het vreselijk, maar warmte werkt prettig op de hoofdpijn. Gisteren even in de zon gelegen en toen kon ik zowaar even ontspannen! Ik heb naar omstandigheden goed geslapen op de medicijnen. De pijnstillende werking begint pas echt na 1-2 weken maar ik kon tenminste weer een paar uurtjes per keer slapen. Werd dan wel met bonkend hoofd wakker, maar de medicatie versuft zodat je dan toch weer in slaap valt. Normaal vind ik dat vreselijk (heb meer gebruikt met dat effect in het verleden) maar nu is het meer dan welkom. Helaas betekent deze klacht misschien wel dat ik mijn contract niet af kan maken Heb me eerst voor een week afgemeld maar hoop dat ik de 3 weken erna nog wel weer heen kan. Nouja, nu eerst maar eens een week aankijken en hopen dat de meds en de acupunctuur gaan werken!
Je hebt wel gelijk hoor. Heb niet zo'n puf meer (vooral niet met dit weer!) om op iedereen te reageren, maar ik lees nog wel mee. Hier in Assen doen ze een keizersnede standaard tussen 38 en 40 weken. Ik ben vrijdag 38 weken en 4 dagen zwanger. Heeft uiteraard ook een beetje te maken met hoe goed je kindje het doet in de baarmoeder. Die van ons doet het gelukkig super en het schijnt een flinkerd te wezen. Ik krijg vrijdag eerst weer een echo om te kijken of het kindje wellicht nog gedraaid is (als dat het geval mocht zijn, geen idee wat ze dan gaan doen: keizersnee afblazen?). En weer een CTG. Bij mijn zusje hebben ze trouwens bij 38 weken precies een keizersnee gedaan. Maar dat had ook te maken met haar hoge bloeddruk en ze bleek een zwangerschapsvergiftiging te hebben. Die kreeg dus echt alles tegelijk (inclusief onaardige verpleegkundigen die haar klachten niet serieus namen). Vandaar dat ze nu nog steeds onder behandeling is van een psycholoog. Wij mochten trouwens die uitdraai van het CTG van afgelopen vrijdag mee naar huis nemen, voor in het babyplakboek zeg maar. Niet dat ik veel van zo'n uitdraai snap, maar goed.... Vandaag en morgen blijf ik lekker binnen, bij de diepvries met ijsjes en de ventilator. Mij veel te warm buiten. Ben blij dat het woensdag weer veel koeler gaat worden. @ Assje: wat apart dat warmte zo goed bij jou werkt qua je hoofdpijn! Ik kan juist niet tegen warmte als ik hoofdpijn heb. Dan word ik juist beroerd. Jeetje, wat sneu voor je contract! Ik hoop ook dat de medicijnen en de acupunctuur jou gaan helpen. Want dit is natuurlijk ook niks zo op deze manier. @ LE: en nu dan? We zijn weer een dag verder.... Nog geen beebje? Hoe is het nu met de hand van je vriend? Ik las dat hij vandaag weer naar het ziekenhuis moest? @ Mariska: dus jij gaat met dit hete weer nog wel op pad? Mij niet gezien hoor, hahaha. Ik zweet me hier binnen al kapot. Inderdaad heeft het ergens wel een voordeel dat ik weet dat ik vrijdag een keizersnee krijg en dat we dan ouders zullen gaan worden. Ik ben nogal een controlfreak en kan dus nu in alle rust mij voorbereiden. Nog even wat dingetjes doen in huis, vriend instructies geven (hahaha), koffer goed inpakken voor een paar dagen ziekenhuis, stapeltje babykleertjes mee. En mij geestelijk voorbereiden op het verblijf in het ziekenhuis. Ben niet zozeer bang voor de keizersnee, ben wel bang voor de uitwerking van de ruggenprik. Want hoe zal ik op dat spul reageren? Heb hier al vaker enge dingen over die prik gelezen. Dat het bij iemand op de ademhaling sloeg (ademstilstand) of dat het ging lekken en diegene vervolgens extreme hoofdpijn kreeg en alleen maar plat kon liggen. Die moest na een paar dagen weer een ruggenprik gezet hebben om de boel op te heffen. Dat lukte gelukkig wel. Hoop maar dat het bij mij goed zijn werk doet en dat ik geen last krijg van bijwerkingen. Waar ik ook wel benieuwd naar ben, is of wij een zoontje of een dochtertje zullen krijgen.....: - Mijn twee zusjes hebben allebei alleen maar zoontjes gekregen. Dus ik zal dan ook wel een zoontje krijgen. - Jongetjeszaad zwemt snel en leeft korter. Meisjeszaad is trager en leeft langer. Mijn vriend heeft/had zaad wat uit onderzoek traag bleek te zijn. Dus wij krijgen een dochtertje. - De hartslag op het CTG zat telkens tussen de 130 en 140. Bij meisjes schijnt de hartslag hoger te zijn dan 150. Dus wij krijgen een zoontje. - Bij mijn vriend in de familie heeft iedereen (echt waar) eerst een dochtertje en daarna een zoontje gekregen. Dus als het zijn genen heeft, dan wordt het een dochtertje. - Wil je een jongetje, dan schijn je veel bananen te moeten eten tijdens je zwangerschap. Voor een meisje kies je meer voor zoet en eet je weinig zout. Heb geen banaan gehad de hele zwangerschap en heb een voorkeur voor zoet, dus een dochtertje. - Mijn zwangerschap is totaal anders dan die van mijn twee zusjes. Zij hadden erg drukke kindjes in de buik en kregen dus zoontjes. Die van mij is vrij rustig, dus een dochtertje. - Volgens zo'n Chinese conceptiekalender krijgen wij een dochtertje. - Een meisje ontneemt je schoonheid, een jongetje niet. Ik heb een gave huid, al de hele zwangerschap, dus wij krijgen een zoontje. Zal mij benieuwen vrijdag wat het uiteindelijk is geworden!
Dag meiden, Hier even een update...wij hebben een MA gehad bij 14 weken Afgelopen donderdag en vrijdag in het ziekenhuis gelegen..en alles moet nu herstellen. Ik kom binnenkort weer met jullie meeschrijven. Dames die bijna moeten bevallen; heel veel sterkte en geniet straks van jullie mooie kindjes! Liefs
vanmorgen weer naar het ziekenhuis geweest met de hand van mn vriend. zag er op zich wel "goed" uit woensdag en vrijdag weer heen om het te laten schoonmaken. en maandag moeten we naar plastisch chirurg in leeuwarden. maar hopelijk beval ik 1 deze dagen. heb het echt helemaal gehad. tis veel te warm en ik kan bijna niks meer. en mn vriend kan ook amper iets. dus tis echt veel te zwaar nu voor mij. sorry voor ego bericht maar zit er ff doorheen