Ella en Pcootje, Ik zal het hier nog eens uitleggen. Er lopen op dit moment 3 topics voor Waardevol. Jullie oude topic, een topic in de Vlinderlounge en 1 topic van haarzelf in de Lounge. De berichten uit jullie topic worden gekopieerd naar de Vlinderlounge en jullie hebben een nieuw topic geopend...dus....wat in dat topic te vinden was, was ook terug te lezen in andere topics. Vandaar mijn keuze, om het enigszins centraal en overzichtelijk te houden, om dit topic (als 1 van de 3) te sluiten. Het enige wat ik vreemd vond aan de reactie van pcootje (de pb's zijn toch doorgestuurd) was dat pcootje meteen de conclusie trekt dat het heropenen mij teveel moeite zou zijn. Nou, dit is natuurlijk flauwekul. Verder ga ik er niet op in. Als het voor jullie belangrijk is dat het topic open blijft, heropen ik hem natuurlijk (al gedaan). Dit heeft niks te namen met moeite of er "zonder gevoel" mee om te gaan. Elmo
Hoi meiden. Even snel een berichtje. We gaan zo naar de mediamarkt, even kijken of ik een nieuwe laptop kan vinden. Want die ik nu heb...die heeft zijn langste tijd nu wel gehad. Het zal er wel druk zijn ben ik bang. @Pcootje, ik kan me voorstellen dat je je niet zo prettig voelt bij het hele maatjes gebeuren. Ik vind dat voor kinderen tot aan groep 6 echt teveel gevraagd. Prima dat ze leren samenwerken en zelfstandig zijn, maar dat kan ook op andere manieren. Hopelijk zijn er andere scholen in de buurt die jullie wel aanspreken. Jullie hebben dus ook al zo'n mooie kat! Echt toevallig! @Ella wat jammer dat de hormoonzalf nog niet echt werkt. Hoe snel zou het moeten werken? Als je volgende week nog last hebt gewoon weer aan de bel trekken hoor! Jij hebt dus niet zoveel met dieren...ja dat kan natuurlijk ook. Heb zelf verder ook niet zoveel met dieren, alleen katten vind ik wel leuk. @Mariska, wat leuk dat jullie de wieg opnieuw laten bekleden! Kun je dat zelf? of laat je dat doen? Ben benieuwd voor wat voor stofje je gaat kiezen.
Ach Elmo, ik geloof dat je mn mening intussen wel kent. Aangezien je PB berichten nu toch openbaar zet dan meld je maar wat je melden wilt on topic, aangezien je het nog nodig vind om mij een pb te sturen met de mededeling dat je nog veel meer wilt zeggen over de manier waarop ik het heb aangepakt maar dat toch maar niet doet...zeg het dan ook niet. Consider; Was die van de makro niets? Is valerie weer helemaal beter? Wat school betreft, ja idd zo denk ik dr ook ongeveer over. We zoeken dan ook nog ff verder naar een ander systeem wat ons meer aanspreekt. Idd erg toevallig dat we met zoveel raskatten zitten hier. Ella, heb je vannacht nog een beetje kunnen slapen?
Mariska , hebben jullie een mooie stof kunnen vinden?? Consider , ja idd haha het is altijd druk he bij de mediamarkt op zaterdag! he hopelijk vind je er een die voldoet aan al je eisen. Hoe is het met Valerie? beetje rustige nacht gehad? Pcootje , wat leuk he dat je een Ipad hebt zeg! wel handig! heb je nog wat kunnen slapen ondanks de pijn? Heb zelf nog even nagedacht over dat Dalton onderwijs. Moet ook eerlijk zeggen dat ik het ook wel erg veel gevraagd vind van die kinderen hoor! ze zijn nog zo jong! Het is een beetje hetzelfde principe wat ik op de hbo had! werkten we ook met maatjes! Hier als een blok geslapen!!! maar ja had daarvoor een erg slechte nacht gehad. Jeuk neemt al wat af! Mag nu een week smeren en daarna om de dag of om de 2 dagen. Maar als het goed helpt , ga ik denk ik volgende week vragen voor een minder sterke hormoonzalf... miss dat die dan ook helpt? Ben er nog steeds niet zo happy onder dat het zulke sterke hormoonzalf is. Elmo , bedankt. Nou ik krijg anders het idee dat het wel wat moeite is.. waarom zou je er anders zoveel woorden aan maken? Maar goed , hij is weer open dus. En ja ik heb die pb-tjes ook even gekregen van pcootje , omdat ze het niet echt begreep. Verder heb ik daar niets mee gedaan hoor. Denk zelfs dat ik em al weer heb gewist
Ella, Super dat je als een blok hebt geslapen, zou deze zalf dan eindelijk de oplossing voor je zijn? Hoe vaak per dag mag je het smeren. Ik ben na 3 uur in slaap gevallen, had echt het gevoel dat er een stoomwals over mee heen was gereden.... gelukkig voelt het nu weer wat prettiger. Het maatjes gebeuren vind ik aan 1 kant wel goed doordat ze dingen samen moeten doen, maar omdat het hierbij om alles gaat, verlies je in mijn ogen de zelfstandigheid wat mij nou net zo aansprak. Verder ben ik bang dat de minder assertieve leerlingen maar gewoon doen wat het maatje bedenkt en vraagt....dus ipv uitleg geven gewoon het antwoord. Ook lijkt me het heel nadelig voor een goede leerling die telkens gestoord wordt door een minder goede leerling, die dan die week zn maatje is, voor vragen.... al met al teveel bedenkingen. Wat betreft het doorsturen van pb, ach aangezien dr hier gisteravond ook een andere mod ruime tijd op ons topic verbleef, heb ik ook het idee dat ik niet de enige ben die de mening van een ander heeft gevraagd. Ga je vandaag nog iets leuks doen? Bij ons wordt de nieuwe trap vandaag geplaatst, ben erg beniuwd hoe dat er dan uit komt te zien, zal wel raar lijken aangezien dr nu helemaal geen trap meer in zit.
@ Hyves: ik heb nog wel Hyves, alleen wel goed afgeschermd. Ik heb ook niet zoveel vrienden trouwens. Ik houd het bij mensen die ik echt goed ken (familie, vrienden) en nodig geen hele vage kennissen uit bijvoorbeeld. Als ik zie dat sommige mensen gewoon ruim over de 100 vrienden hebben.... @ huisdieren: ik ben ook gek op dieren. Ben opgegroeid met honden. Toen ik een jaar of 9 was, mocht ik zelf een hamster verzorgen. Daarna heb ik -tig hamsters "versleten". Keurig elke week zelf het hok verschoond. Vond ik geweldig om te doen. Daarna een konijn gehad en twee cavia's (waarvan eentje al zwanger bleek op het moment dat ik het beestje kocht). Uiteindelijk had ik 4 cavia's. Maar ik heb ze weg moeten doen, omdat ik er gigantisch allergisch voor bleek helaas. Heb toen wat afgejankt. Toen ik op mezelf ging wonen, wilde ik ook graag een huisdier. Dus toen heb ik een kat aangeschaft via het asiel. Die heb ik nu nog steeds (11 jaar en de kat is 12 jaar oud). Later heb ik er weer een konijn bij gekocht. Kat en konijn waren de beste maatjes! Kat lag heel vaak bij konijn in het hok op mijn balkon. Uiteindelijk ging konijn dood en kat bleef zielig achter. Toen een kitten (poes) opgehaald uit het asiel. Die heb ik nu dus ook nog steeds (is nu 7 jaar oud). Ik kan niet zonder dieren. Mijn grootste angst is dat ons kindje allergisch blijkt te zijn voor katten....Moet er absoluut niet aan denken dat ik mijn poezenbeestjes weg zou moeten doen. Ze maken een groot deel uit van mijn leven. Toen bleek dat wij niet zo gemakkelijk kinderen konden krijgen, waren ze een soort kindjes van ons. En dat zijn ze nog steeds....Het zijn dan ook echte schoot-/knuffelkatten (geen raskatten trouwens). Ooit hoop ik nog een Heilige Birmaan of een Ragdoll aan te schaffen. Daar heb ik een zwak voor. Vind het prachtige katten. Foto van onze katten gaat hierbij. (Beetje oude slechte foto, nog met vorige mobiel gemaakt.) @ Ella: ben je zelf opgegroeid met huisdieren trouwens of ook helemaal niet? Zoals ik al zei: wij zijn thuis opgegroeid met dieren en daarom kan ik ook niet zonder ze. Ik hoop dat je jeuk gauw over gaat trouwens. @ Mariska: leuk, het wiegje opnieuw bekleden. Echt een familiewieg dus! Wij hebben een heel klein beetje zoiets. Mijn ouders hebben jaren geleden (toen ze wisten dat mijn jongste zusje bezig was voor een kindje) een hele mooie wieg op de kop getikt via Marktplaats. Ook opnieuw bekleed en opgeverfd enzo. Mijn 3 neefjes hebben er in gelegen en nu is onze frummel dus aan de beurt. Wiegje komt eerst bij ons op de slaapkamer te staan. Vind ik gemakkelijker qua borstvoeden. @ Marnat: shop ze vandaag! Veel plezier met geld uitgeven. Je hebt er in elk geval mooi weer bij! @ Consider: een nieuwe laptop! Weet je al welk merk het gaat worden? Voor de rest iedereen een hele dikke knuffel van mij! Hier gisteren dus de babykamer gesausd door schoonzus. Schoonfamilie weet dat wij het geslacht van ons kind absoluut niet willen weten. Daar zaten ze eerst over te zeuren....Nu beginnen ze over de namen. Ze proberen ons telkens uit te horen, irritant hoor. Gelukkig houdt mijn vriend zijn poot ook goed stijf en zegt hij lekker helemaal niks. Ze moeten maar wachten tot de geboorte. Mijn familie daarentegen heeft alle geduld en begrip voor onze keus. Verder droom ik af en toe naar. Dan is mijn oma overleden, dan weer maakt mijn vriend het uit omdat hij een ander heeft en het interesseert hem niks dat ik zwanger ben.... Echt van die nachtmerries, jakkes. Word nog net niet jankend wakker! Voor de rest zit ik vol spanning te wachten tot ik wat voel. Lijkt me zeer speciaal om je kindje te voelen bewegen. Maar ik voel nog niks. Ik ga even weer een buikfoto uploaden in mijn album. Iedereen een heel fijn zonnig weekend!
jaaaa ik heb een nieuwe laptop, eentje van HP! Het was bij de mediamarkt hardstikke druk, maar ben blij dat ik toch ben gegaan. Het scheelt me nu in vergelijking met andere winkels 120 euro. We zijn nu onderweg naar huis. Dan nog even boodschappen doen etc...dus vanavond reageer ik wel even op iedereen.
Brief van het UMCG gekregen. Vrijdag 18 februari hebben wij de 20-wekenecho (GEO). Kijk er nu al naar uit! Mariska....ik zie nu dat wij eerder aan de beurt zijn dan jullie.....Jullie mogen de 21 voor de 20-wekenecho en wij dus al de 18e....
Be Happy , wat leuk!!! de 18e 20-weken echo! wat ontzettend spannend meid! en leuk om naar toe te leven. he wat leuk zeg , jij ook al zo gek op dieren! Ja ben zeker wel opgegroeid met dieren..... zelfs met katten en honden , hamsters en vissen. ik vind konijntjes trouwens wel leuk , maar ja die zijn buiten maar als ik ze zou hebben , wat ik opzich wel wil , dan zou ik ze denk ik nooit zoveel aanraken en aaien.... dus ach wij nemen maar geen huisdieren! Mn man is ook ontzettend allergisch voor heel veel dingen , dus dat scheelt in ons geval. Stel dat ik nu wel gek op katten zou zijn ... dan kon dat niet omdat mn man daar absoluut niet tegen kan. Dat zou dan miss wel veel moeilijker zijn geweest. hihihi een nieuwsgierige schoonfamilie dus! goed hoor dat je man zn poot stijf houdt! Leuk he dat jullie al zo lekker bezig zijn met de babykamer! Consider , leuk!!!!! een nieuwe laptop! veel plezier ermee! Pcootje , hahaaha ja dat zal raar staan denk ik... ineens een trap in huis! leuk hoor , begint nu echt vorm te krijgen he! voor jullie zit de deadline er ook aan te komen.....! Ja precies , die bedenkingen die jij benoemt daar dacht ik ook al aan mbt het dalton onderwijs. zo hier rustige dag gehad , net vis gegeten! ik nam er ook een zoute haring bij.... en bedacht me in 1x bij de laatste hap . of ik dat wel had mogen hebben?? tis wel rauwe vis he! na ja ik zit er niet mee hoor , want heb em nu al op! Verder heb ik mn zalf gehaald. De apotheker heeft me niet de zalf gegeven die de arts me heeft voorgeschreven. Dat was echt de sterkste van allemaal. Hij vond het verstandiger om eerst een andere te proberen. Wie weet dat deze ook helpt! We vonden het super dat ze zo mee dachten, en dat ze niet zomaar klakkeloos alles maar meegeven!! echt goed hoor , want wie weet helpt deze zalf ook? heb ook lannette creme gekregen. Vind het toch wel raar hoor van die arts... ja hij maakte de overweging tussen stress door te weinig slaap of de jeuk... maar ik heb duidelijk gevraagd of het kwaad kon en hij zei van niet. Nou de apotheker liet mij een aantal onderzoeksresultaten lezen en de info welke invloed die zalf heeft op zwangerschap, of welke invloed die zalf kan hebben op een ongeboren kindje.... Nou voornamelijk groei-achterstanden, en dat willen we natuurlijk niet!
Ella, zoute haring mag je wel hoor, dat heeft met de versheid van het product te maken waardoor bacterie groei te weinig tijd heeft zich te ontwikkelen.....dus lekker nagenieten van je visje Wat goed dat de apotheker zo mee denkt, als het niet voldoende werkt kun je altijd nog een stapje hoger met de zalf..... denk dat de bijwerking mbt groeiachterstand echter wel meer betrekking heeft in het begin van een zwangerschap. Ben jij trouwens al een keer weer geweest ivm de groei? Klopt hoor, we zijn nu aan het aftellen naar D-day. De trap staat intussen en heb het intussen gezien op een foto, ziet er wel apart uit maar wel mooi volgens mij....zal volgende week eens in het gaan kijken. Morgen gaan ze verder met schuren en grondverven.
Hoi meiden, zag weer een paar mooie poezebeesten voorbij komen, leuk hoor. Jullie hebben al weer aardig wat geschreven. Ik ben de hele dag op de flitter geweest. maar ben goed geslaagd. Heb mooie stof gekocht. Egaal roomwit, met borduursel wat beetje glimt met zonnetjes en kroontjes. Als tante het klaar heeft maak ik er wel een foto van. Ze maakt er ook 2 lakens van en slopen, hoef ik er alleen nog een leuke deken onder te kopen. Ben erg tevreden. Daarna nog bij mijn schoonzuster langs geweest die had 6 dozen vol met rompers, sokken, mutjes, pyama's, boxpakjes, slaapzakken noem maar op. Mocht uitzoeken, werd er hebberig van. Ben met 1 doos en een afvalzak vol thuis gekomen. Heb alvast alles gewassen, rook een beetje muf. Daarna snel wat gegeten en toen kwam mijn vriendin op de koffie. Net lekker gedoucht en straks op bed. Ik geloof trouwens dat ik het kindje nu al twee dagen voel, vooral als ik tot rust kom voel ik soms ....... tja weet het niet eens goed te omschrijven. Net alsof er een bubbeltje knapt. Soort kleine stompje. Het zijn mijn darmen niet dat weet ik zeker. Vind het wel heel fijn voelen.
pcootje , haha oo gelukkig! zoute haring mag wel! vond het ook zo lekker... was echt bij de laatste hap dat ik dacht van... ''hmmm mag ik dit wel''?? mn man schrok er zelfs van en heeft het laatste opgegeten! ja klopt , maar die zalf die ik eigenlijk zou krijgen die sterke hormoonzalf , kan nu ook nog wel invloed hebben zei de apotheker. Dus ben wel blij dat ik nu die andere heb gekregen! Heb em al op , en heb er ook alweer een laag lanette creme overheen gedaan..... want kan alweer niet slapen van de jeuk! hopelijk werkt de zalf sneL! Mariska , ooo wat leuk!!!! je voelt de baby al!!! mooi is dat he! Geniet er maar lekker van! hier ook een erg hard schoppende baby...... pfff soms even wat te hard hoor , dan voelt het net als een messteek in mn blaas. dat doet best wel pijn. Maar goed , over het algemeen voelt het wel leuk! alleen nu is de baby ook zo onrustig... dat ik daar ook niet van kan slapen denk ik. He wat leuk zeg dat je stof hebt gehaald! Leuk dat je er tzt een foto van gaat maken! Ben erg benieuwd. Wij hebben ook fam wig van mn man. Die is ook zo mooi! heel mooi wit met kanten stof. Daar komt onze baby straks ook in te liggen. Echt grappig idee dat mn man daar ook in heeft gelegen. ooh wat leuk zeg dat je vanalles hebt gekregen van je schoonzus! echt handig ook! wat goed he dat je alles al hebt gewassen!!! Ik ga dat komende week doen..... zal dan even Neutral halen en dan alles maar even een keertje uitwassen. Pcootje , ik heb ook een geboortepakje van de Hema , en 1 van de prenatal.... maar die zijn al super zacht! zou ik die ook nog een keer moeten wassen? ne de mutsjes? denk het wel toch!? want zit toch altijd een soort van spul in?
Ik heb alles alvast gewassen aangezien mijn schoonzus niet echt eenm huisvrouw is. Het is er nogal smoezelig in huis (zacht uitgedrukt) Zat wel leuk spul tussen, maar rook nog al en zaten wat gele vlekken in van ik dacht nicotine. Heb alle witgoed gelijk in de was op 90 gr gedaan met beste hand vol soda. Dacht zie wel wat er van overblijft. Maar alles is mooi schoon geworden en lekker fris. Stop het nu eerst in de kast en was het van de zomer nog wel een keer. Geboortepakjes? zijn dat aparte pakjes voor gelijk na de geboorte? Dan moet ik daar ook nog even naar kijken want die heb ik ook nog niet.
Mariska, fijn dat je geslaagd bent en zo'n leuke dag hebt gehad. Ben tegen die tijd benieuwd naar de foto. kan best hoor dat je de baby al voelt. Leuk he! Ella, persoonlijk heb ik alles toen gewassen met hypo allergeen wasmiddel..... de baby spullen ben ik daar ook mee blijven wassen trouwens...klopt dr zit idd een soort spul in nieuwe kleding. He bah nog weer zo'n jeuk.... ben bang dat het dan toch niet afdoende is, maar als je liever niet een nog zwaardere wilt kun je natuurlijk ook die van vsm eens gaan halen, dat is geen hormonenzalf. Sterkte vandaag!
Goedemorgen meiden! Ben gisteren dus goed geslaagd voor de laptop! Heb een HP gekocht, had gehoord dat dat een goed merk is. Een met een hele snelle processor en genoeg geheugen, videokaart etc, gewoon alles erop en eraan. Mijn oude laptop was 6 jaar geleden ook niet echt goedkoop, maar hij doet het nog steeds, en ook nog steeds erg snel. Maar hij begon wat mankementjes te krijgen, een streep in het beeldscherm, en soms laade hij niet meer goed op. Dus tijd voor een nieuwe. Ben nu ff aan het kijken hoe windows 7 precies werkt... Wil graag zo'n zwangerschapsgadget op mijn bureaublad, weet iemand hoe ik dat moet doen? Verder gisteren voor mijn man nog 2 nieuwe broeken, een blouse en een vest gekocht. Was gisteravond echt doodop. @Pcootje, ik had nog wel de folder van de makro bekeken, maar er zat niks tussen wat ik zocht. Heb dus voor een HP gekozen, inderdaad een goed merk. De trap is dus geplaatst! Begint het al een beetje als thuis te voelen? Ga zo even naar de blokhutten kijken. @Behappy, jij hebt ook leukje katten! Zo te horen ben je echt een dierenvriend. Het is inderdaad maar hopen dat je kind niet alergisch is voor dieren. Onze dochter gelukkig niet. Wat vervelend dat je schoonfamilie zo opdringerig is Gewoon niks loslaten en zeggen dat ze het wel horen als het zover is. Je hebt over een paar weekjes dus al de 20 weken echo! Kijk er zelf ook erg naar uit. @Ella, Goed dat de apotheker het ook in de gaten houd. Maar denk dat je niet echt bang hoeft te zijn voor groeiachterstanden, je bent immers al 35 weken. Ook voor haring hoef je niet bang te zijn hoor meid! Denk dat het wel beter is als je die geboortepakjes even wast van te voren, dan zijn alle chemische stoffen eruit. @Mariska, wat leuk dat je de baby voelt! Op den duur zullen de schopjes steeds duidelijker te voelen zijn. Zo te horen zijn jullie goed geslaagd gisteren. Leuk dat je van alles hebt gekregen van je schoonzusje.
Consider: ik heb geen windows 7 maar wil wel even voor je naar de gadget kijken hoe dat werkt...heb je voor mij de link naar de gadget? Eerlijk gezegd voelt het voor mij nog steeds niet als het nieuwe thuis, komt ook omdat alles langs me heen gaat.
Hey meid, bedankt voor het willen helpen...maar het is me al gelukt Kan me voorstellen dat het nog niet echt als thuis voelt. Hopelijk voel je je wel snel thuis als jullie er wonen en jullie eigen spulletjes er staan.