Whaaaaaaaah, ja toch nog. Ook een gezonde knul voor LE, gefeliciteerd meid. Wauw toch nog twee baby´s op 1 juli. nu ben ik idd Mag van mij, maar nog niks loos. Pompidompidom
Gefeliciteerd LE! Ik heb even snel bijgelezen en wilde toch even feliciteren. Maar zal even rustig aan moeten doen want hier is het weer helemaal mis Dus als ik even afwezig ben weten jullie waarom.
Nieuwbakken, kersverse mama's: Hoe gaat het bij jullie? Nee, ik verwacht echt niet dat jullie nu reageren...maar is altijd leuk om over een tijdje te lezen dat ik jullie niet ben vergeten Ella, Hoe gaat het met jouw kleine vrolijkerd? Nog meer geweldige lachjes kunnen spotten? Marisje, Oewwwwwww....jou DD komt steeds dichterbij! Hoe voel je je? Assje, Ik hoop dat je gauw van het gelazer af bent meid!
Ik ben ook erg nieuwschierig naar de kersverse moederverhalen, maar idd zullen ze het op dit moment lekker met de kleine hummels aan het knuffelen zijn *smelt* Hier alles rustig, wel drukke dag gehad, maar nog niks aan het handje
ben vanmiddag pas thuis gekomen uit het ziekenhuis dus hoop dat ik morgen even op jullie kan reageren. xxx
LE: Take you're time meid!! Wij wachten wel hoor, met spanning. Mijn grote vriend is uit logeren, een week...mis dat ondeugd echt enorm!
LE!!! van harte gefeliciteerd meid!!! wat een prachtige naam! geniet maar lekker van jullie zoon! fijn dat je weer thuis bent!!!!!!!!! doe maar rustig aan hoor. Forum loopt niet weg eerst maar even bijkomen en hopelijk een beetje je rust pakken. Sterkte met de gebroken nachten ..... hopelijk slaapt hij snel lekker door! Assje , sterkte! het houdt maar niet op he Elmo , ja hahahaha zekers! hij lacht super veel! kan er geen genoeg van krijgen. Hij eet nu ook lekker van zn bananen fruit hapje in lig stand in zn wipstoeltje! zo schattig! hij eet nog niet alles op hoor! maar zit wel lekker te smakken en driftig te slikken vind het zo schattig allemaal. Hij geniet er echt van. De eerste keer keek hij wat vies erbij , maar nu lacht hij erbij. Verder weet hij nu ook al wat meer raad met een lepel! Maar is Ruben uit logeren?? ooo wat zul je hem missen! wel leuk voor je zoontje hoor! gaat alles goed? Ricmar , hoe gaat het met jouw? Lekker trots op je mooie buik? wanneer moest je nou ook maar weer voor echo? Mariska , ooo wat spannend allemaal he! nu jij nog!!!!!!!!!! 39 weken!!!!!!!!!!!!!!!!! Evan kwam met 39.4!!!!! super spannend allemaal. maar.... JE KUNT HET!!! hoop dat alles goed mag gaan en dat jullie snel jullie kindje kunnen bewonderen en knuffelen! en ach... die gebroken nachten.... ze horen er nu eenmaal bij! achteraf gezien was het ook best wel speciaal (omdat je dan weet dat het erbij hoort) op het moment zelf was ik vaak nog wel moe hahahaha Tis echt spannend hier op het forum zeg! wat ik jullie echt kan aanraden is de puckababy....!!! wil verders geen reclame maken ofzo hoor. Maar onze zoon sliep 2 weken na zn geboorte al de hele nacht door.... en slaapt nog steeds de hele nacht door. kost wel wat (44 euro) maar het was ons het geld zoveel waard. Maar onze zoon was ook erg onrustig , en fladderde nogal. Inbakeren hielp niet , want die doeken wurmde hij zo weer los (ik had ze dan echt wel strak gedaan) zooo ben net weer thuis!! was weer een leuke dienst! Morgen vrij , is mn moeder jarig en daar gaan we dan gezellig eten! welterusten dames!!! liefs!
ella ik had vrijdag de 20 weken echo maar moet 11 juli weer terug omdat onze smurf zijn armen gekruisd had voor de borst en ze daardoor het hartje niet goed konden beoordelen. verder volgens mij wel alles oke, had een raar mens in het umcg. ze heeft de overdracht mee gegeven maar er is niks gezegd.. ze deed raar moest mijn buikspieren niet zo aan spannen, nou ik kan jullie vertellen ik lag er heerlijk ontspannen, maar mijn buik is gewoon hard...
Ricmar , ja dat bedoelde ik eigenlijk! dus 11 juli moet je terug komen. spannend hoor!!! nou idd zeg wat apart??? lig je al helemaal ontspannen en dan zegt ze ook nog eens dat je niet zo gespannen moet zijn? Welke overdracht bedoel je? Staat er niks anders bij geschreven? en hoe voel je je verder? Bijna 21 weken zwanger! gaat best snel he!
Goedemorgen, voor tweede maal achtereen een slechte nacht gehad pffffff bah. Ook vriendlief was onrustig, vanaf 2 uur vannacht al wakker, samen er uit gegaan beker melk gedronken en weer op bed, maar konden allebei de slaap niet vatten en ik voelde me zo moe Heb vriendlief maar uitgezwaaid vanmorgen en ben er maar weer ingegaan, heb nog even tot half 11 geslapen. Ja spannend hoor, kleine mag van mij wel komen, ik tik ´s avonds even op mijn buik en dan zeg ik, kom maar tis goed, alles is klaar, maar het zit nog wel lekker denk ik. Nog geen lasten. Afwachten. @Elmo, das wel even wennen ja een hele week 1 weg te logeren. is dit de eerste keer of is hij al een keer vaker wezen logeren? @Ricmar, wat vervelend dat jullie niet zo'n fijn iemand hadden met de 20 weken echo. Wij waren ook in het umcg en hebben daarentegen een hele leuke vrouw gehad die uitgebreid de tijd nam en ons alles uitlegde, zelfs de overdracht. Hebben jullie net pech gehad. jammer. @LE: oh lekker joh weer naar huis. Hoop dat alles goed met jullie gaat, ben benieuwd naar het bevallingsverhaal. Rustig aan meid en lekker genieten. @Ella, heerlijk om te lezen hoe jij geniet van je kleine vent. Van harte gefeliciteerd met je moeder, een hele fijne dag gewenst
hey meiden, Ik kom uit het hoge noorden en ik ben 6 weken en 6 dagen zwanger. Morgen dus 7. althans dat zegt de vk aan de telefoon. mijn buik is al aardig aan het groeien en ook mijn borsten zijn stukken groter dan normaal. Volgende week vrijde de 15de naar de vk voor Intake en controle. Mijn menstruatie was in April en mei maar 2 dagen en voor de rest helemaal niks.
Welkom Det, gefeliciteerd met jullie zwangerschap. Is dit jullie eerste? Spannend he, de eerste 3 maanden vond ik heel lang duren. Ik kom zelf ook uit het hoge noorden. Heb je verloskundige praktijk in U of in B? Voel je je verder beetje goed?
Hoi Mariska, Dit word indd ons eerste kindje... Wij hebben de vk in Sneek smorgens een beetje misselijk maar voor de rest voel ik mij prima dat vele plassen heb ik er gelukkig opzitten haha Vrienden van ons denken dat wij verder zijn dan 6 weken aangezien ze zelf ook al kinderen hebben. en het is zo duidelijk te zien dat ik het niet eens meer kan verbergen. Mijn normale broeken kan ik niet meer aan. ook moet ik straks ff nieuwe boxers halen 1 maat groter dan anders Ik zal er ff een foto bij zetten Groetjes Det
Hey Det, vergeleken bij jou kom ik helemaal uit het hoge noorden. Ik zit echt in het hoge noorden van groningen, maar zoals ik begrijp ben jij een Friezin. Jeetje je hebt idd al een beste buik voor 6 weken Ben benieuwd wat de verloskundigen daar van zeggen. Misschien krijg je wel een tweeling
Goedemiddag dames, @Det: welkom hier en gefeliciteerd met je zwangerschap @mariska: wat vervelend dat je al 2 nachten onrustig slaapt... Ik weet hoe t is, ben heel benieuwd wanneer de kleine zich aankondigt Vanochtend wederom bij vk geweest en nu advies gekregen om nu (2 weken voor verlof) te stoppen met werken. Ik moet het allemaal nog even verwerken, ik zag dit advies wel aankomen en ik kan me er ook in vinden (zag ook wel een beetje tegen het hele ochtend zitten op), maar het moet nog even landen zeg maar... Net moeder en schoonmoeder op de hoogte gebracht en van schoonmoeder heb ik wederom het gevoel dat ze me totaal niet begrijpt... Dus ben nu even verdrietig... het is net of zij me ziet als iemand die niks meer wil doen en alleen maar plat wil, terwijl ik gewoon het idee heb dat ik vorige week gewoon al over mijn grens heen was gegaan en daarom de afgelopen dagen even flink moest bijtanken. Volgens manlief ligt dit aan hoe schoonmoeder is en niet aan mij, maar desalniettemin heb ik er wel moeite mee, vooral ook omdat ik er weinig van kan zeggen tegen haar, omdat...nou ja...hoe moet ik het zeggen, we verschillen nogal van karakter en denkbeelden... Verder ben ik ook voorzichtig omdat ze straks ook 2 dagen in de week op onze kleine meid zal gaan passen... Kortom mijn hormoontjes krijgen weer van alles te verwerken en ik kan er vanavond niet met manlief over praten, want vanavond komen schoonouders nog langs, dus ik ga maar even wat in huis doen en afleiding zoeken....
Hey Triessie, als het werk niet meer wil dan houd het op. Ik heb het nog vol kunnen houden met halve dagen en wat aangepast werk. Maar als dat niet lukt houd het op. Je hebt je best gedaan en jij en je kindje zijn nu even belangrijker dan je werk, dat komt wel weer. Wel jammer dat je schoonmoeder je zo´n naar gevoel geeft. Je voelt je misschien al wat naar omdat je je werk niet kan afmaken en dan reageert je schoonmoeder ook nog zo. Wel fijn dat je partner jou wel begrijpt.
Welkom Det! @Triesie He wat jammer van je werk, maar het is soms niet anders Vervelend ook van je schoonmoeder. Ik probeer maar altijd zo te denken: het is niet míjn moeder. Je krijgt ze er nu eenmaal bij. Zelf vriendelijk en begripvol blijven, dan ligt het in ieder geval nooit aan jou. Ik moet nu zelf ook stoppen met werken. Ben erg benieuwd wat mijn baas daarvan gaat vinden, die is vast not amused! Ik zelf ook niet, want ik wil gewoon van die pijn af. Het gaat sinds dit weekend een stukje beter, de aanvallen zijn minder heftig geworden en pijnstillers lijken nu ineens wel weer te werken Het lijkt of ik te maken heb met 2 verschillende soorten pijnen: De variant van de aanvallen die heel heftig stekend is en een gevoelig gezicht geeft (bij aanraking van de wang door het plafond gaan) en een variant die steeds aanwezig is en een zeurend karakter heeft, zoals een kiespijn of een oorontsteking. Die zit in en achter mijn oor en rond de kaak. De eerste soort pijn is nagenoeg verdwenen, maar de tweede speelt nu weer extra op. Ik snap er niets meer van in ieder geval, maar ben blij dat ik weer in staat ben om zelfstandig naar de supermarkt te gaan. Ik zat zo opgesloten, kon werkelijk niets meer! Ben wel teleurgesteld dat ik zo lang zo veel medicatie moet gebruiken, maar ik vraag me tegelijkertijd af wat schadelijker is voor het kindje: Dagelijks medicatie of dagelijks zwaar lichamelijk en geestelijk trauma/stress. Stress in deze mate schijnt namelijk ook erg schadelijk te zijn en hoe minder pijn, hoe minder stress. Ik denk dat er niets anders op zit dan me er bij neer te leggen en te hopen dat alles goed komt. Zonet heb ik nog contact gehad met de verloskundige omdat ik sinds gistermiddag het kindje beduidend minder en veel zachter voel. Ik hoop dat dat gewoon betekent dat hij gedraaid is. Hij is er wel, maar op de achtergrond terwijl hij de afgelopen week de hele dag door verbouwing hield. Had ergens gelezen dat je je kindje 10x per uur moet voelen terwijl in het ziekenhuis gezegd was dat elk dagdeel een keer wel voldoende was. Zat even vol vraagtekens De vk zei dat 10x per dag voldoende is, inclusief zachte beweging, maar dat ik moet bellen als ik het niet vertrouw. Dat stelt me wel gerust, want ik kom inmiddels al wel aan 10x en het is pas net middag. Gelukkig heb ik morgenochtend sowieso een afspraak en woensdag een echo dus dan kom ik vast meer te weten. Ik ga nu mijn eerste wasje in 2 weken ophangen Nooit gedacht dat ik zo blij zou zijn dat ik de was kon doen. Pijn is vreselijk maar je gaat de saaie dingen des levens wel ineens waarderen, alleen maar omdat je ze kunt doen!