De noordelingen

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door pcootje, 27 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Det84

Det84 Actief lid

29 jun 2011
    368
    0
    0
    Friesland
    Dit word ons eerste keer in Griekenland. Wij hebben het 21 Juni geboekt hi hi en toen wisten wij nog niet dat ik zwanger was. Maar goed Wij hebben er wel heel veel zin in. ff lekker eruit.
    Mijn vriend gaat normaal verder weg. dit is de eerste keer Europa. Aankomende Juni zou ik eigenlijk naar het EK gaan...wat niet door gaat. ik heb voor 4 personen kaarten gekregen op mijn naam. mijn vriend gaat straks wel 4 weken met 2 vrienden en de andere kaarten verkoop ik voor het dubbele prijs. hi hi zo dat ik wat leuks kan doen met de kleine tsja zit toch echt dan 4 weken alleen thuis Snik snik..... en in Januari mag hij van mij niet skieën hi hi ook de eerste keer vor hem dat hij niet mag van mij :p.... Owwww wat ben ik volgens mij weer een Zeur!!!! maar goed dat wij over paar weken weggaan heb er Zooooo zin in..... Want de maand Juni was een rare maand....

Ow ja.... en deze week ben ik ook zo aan het mopperen op mijn vriend. Zo als ze hier zeggen Net best!!!! rot hormonen.....

2. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    Det zekers lastig he die hormonen!
    Leuk hoor! Griekenland is heerlijk! Je kunt daar vast lekker relaxen!
    nou kan me wel voorstellen hoor dat je dat niet wilt dat je vriend gaat skieen! wanneer ben je uitgerekend? is dat rond die tijd?

Elmo , wat jammer van Ruben!!! heeft de juf hem nog opgehaald??
    lastig he dat Stijn perse mee moet.

Mariska , wat spannend!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! vind het ook knap hoor dat je al een keuze hebt gemaakt! zo uit je verhaal begrijp ik dat je zowiezo in het zh zou bevallen?? heb jij ook medische indicatie? echt spannend hoor!!! denk de hele tijd aan je!!!! nog eventjes meid en dan heb je je lieve kindje in je armen!!! kun je het voorstellen? ;)
    ik wel hoor! volgens mij word je een super lieve moeder!

Triesie wat leuk een fam wieg!
    ons zoontje sliep gelijk al op zn kamertje! we hadden hem een halve nacht op onze kamer. wij geen slaap , hij geen slaap ;) op zijn kamertje sliep hij veel beter.

Elmo , de pc staat boven en Evan lag even beneden in zn wipstoeltje.... maar dat beviel hem kennelijk niet zo goed ;)
    Verder heb ik em ook wel vaak eens in de box als ik boven ben. zoals net ook , heb ik alles schoongemaakt.
    Hij ligt nu lekker in zn bedje , viel tijdens de voeding zo in slaap. vind het zelf wel even lekker , want zal zo even snel de boodschappen doen! (winkels zijn heel dichtbij)

ben benieuwd hoe het met Be Happy is...... iemand nog wat van dr gehoord?

3. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    wat eten jullie vanavond??
    wij spinazie met een eitje , schnitzel en gekookte aardappels!

4. Assje

Assje Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.440
    1
    0
    Zo wat een geklets op de vroege ochtend :$

Ik ben hartstikke ziek, lekker bovenop mijn bestaande klachten. Maar manlief had speciaal een ochtend vrij om een bedje te gaan kopen. Dus paracetamol en een kop koffie erin gemikt en maar gegaan, het is niet anders. Het was uiteraard loeidruk bij Ikea ;) maar ik wist al wat voor bedje het moest zijn dus we konden snel door. Matrasje daar ook maar gehaald, want dat is nog te betalen. Begreep dat het uiteindelijk weinig uitmaakt allemaal en een ander is ook snel gehaald als dit niet bevalt.

Daarna naar de Babydump, beddengoed wat door de kraamzorg verplicht wordt ingeslagen (helaas niet echt mijn smaak maar ach dan is het maar klaar en het wordt toch allemaal smerig) en nog een maxicosi meegegraaid die in de aanbieding stond. Dan hebben we nu alle grote dingen, op een badje na. Dat is even passen en meten want we hebben een hele krappe badkamer, die we altijd grappend 'de kast met douchekop' noemen ;)

Dan ga ik nu nog even boodschappen doen, dan de pyama weer aan en de hele dag de deur niet meer uit!

5. triesie83

triesie83 Actief lid

1 nov 2010
    137
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ella, de kleine meid blijft ook alleen bij ons slapen als dat mogelijk is hoor! we houden absoluut een slag om arm wat dat betreft ;)

Goh het zou leuk zijn als het nog even een keer droog werd, dan kan ik nog even een loopje maken naar de supermarkt hier in de buurt... Ben ik er ook weer even uit!

6. Elmo

Elmo Niet meer actief

Gym moet nog, denk dat ik hem toch zelf maar even breng. Tis hier op het dorp. Stijn gaat maar gewoon even mee (kan in de auto blijven zitten).

Assje, je kan de kleine ook op zijn/haar kamertje badderen.Dit deden wij ook met beide kids. Ben je veel dichter bij de commode en je hebt geen grote badkamer nodg.
    Nou moet je wel een paar keer met en emmer water lopen...we gebruikte daar de luieremmer voor (deed die ook nog eens dienst). En al gauw zelf mee onder de douche nemen, veel handiger...en zo gezellig :D

Be Happy en LE zitten vast op en top van hun mannen te genieten :D

Ella,
    Je laat Evan thuis als je en boodschap gaat doen? Poeh, zou ik echt nooit durven (ik lees het vaker...).
    Als 1 van ons alleen is en de hond moet uit ('s avonds bijvoorbeeld), dan gaat de babyfoon mee en kunnen we gelukkig al die tijd ons huis zien...brrrr

7. Det84

Det84 Actief lid

29 jun 2011
    368
    0
    0
    Friesland
    wij zijn 21 februari uitgerekend maar ja je zult zien dat hij/zij miss wel op 29ste!!!!! kan komen hahaha... Ach dan is het voor ons Extra bijzonder:D

8. Elmo

Elmo Niet meer actief

Assje, beterschap trouwens!

Ik zou bloemkool eten maar door het op-en-neer rijden met Ruben, de zieke Stijn en het feit dat ikdus geen boodschappen heb gedaan (en niet meer genoeg aardappels heb) denk ik dat we aardappelkroketjes ofzo maken.

Loeialarm...Stijn is echt niet fit zeg...

9. Det84

Det84 Actief lid

29 jun 2011
    368
    0
    0
    Friesland
    Wij eten Lasagne :D

10. Assje

Assje Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.440
    1
    0
    Ja dat zie ik dus niet zitten! Ik ben erg onhandig :) en zie al liters water over het laminaat gaan. Dan moet ik elke keer eerst de boel afdekken met een zeiltje en zeulen met water, om over de terugweg nog maar te zwijgen. Het lijkt me handiger als ik het badje gewoon kan vullen met de douchekop en kan legen op de vloer van de douche.

Wat me trouwens enorm stoort is dat alle badstandaards die ik tot nu toe gezien heb veel te hoog voor me zijn en meestal maar 1 of 2 trapjes verstelbaar (nog hoger, welteverstaan). Ik ben niet lang, maar ook echt geen dwerg: 1,68 meter. Maar ik kan met geen mogelijkheid bij de andere kant en dus kan ik zo de baby niet veilig vasthouden. Ik vraag me echt af hoe anderen dat doen! Chinezen bijvoorbeeld moeten hun kind toch ook wassen? :( Die zijn meestal een stuk kleiner dan ik.
    Wij maken dus waarschijnlijk een verwijderbare plank (op houders) in de badkamer op mijn hoogte, eventueel nog een stel houders een maatje hoger voor mijn man. Als een soort aanrecht dus waar je het badje dan op kunt zetten.

Enneh wat wij gaan eten ga ik nu eens uitzoeken. Ik denk soep, want ik ben niet fit genoeg om te koken of een volledige maaltijd te eten.

11. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik ben net terug met de jongens *afscheid gym* en Stijn ligt op bed. Ik heb manlief gebeld dat we maar gele staafjes moeten eten (Ruben stond naast me en die stuitert anders tot hij terug is met TATJES).
    Dussss..Elmo'tje hoeft niet te koken :D

Assje,
    Ja, lengte was hier ook een probleem!
    Ik ben net geen 160 cm.
    Wij hadden een bad, en daarbij een gemetseld plateautje zeg maar (lastig uitleggen). Hier paste precies de tummy op! Ruben is eigenlijk alleen maar in de tummy geweest (of met ons onder de douche) en Stijn eigenlijk ook.. Het badje hebben we niet veel gebruikt (en heeft al een zeer goed nieuw huisje gekregen bij een ander forumdinnetje).
    Ik hoop dat hun kleine man er heel wat gezellige spettermomentjes in mag hebben :D

12. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Jeetje kletskousen,

heerlijk op bed gelegen, niet echt geslapen maar wel even heerlijk uitgerust.

Ik heb geen medisch indicatie voor het bevallen in het ziekenhuis. Wij zijn dus in het umcg zwanger geworden en het geeft mij een heel veilig gevoel dat als er wat met ons popje is dat ze gelijk in kunnen grijpen, vandaar dat we ook in het umcg willen bevallen.
    Maar volgens mij zei de vlos vanmorgen dat als ik dat wou ik vanaf 41 weken onder de gyn kon vallen.

Hier eten we vanavond aardappels en doperwtjes/worteltjes en zigeuner schnitzel.Wij hebben gister al bloemkool gehad (met een sausjenatuurlijk:p)

Vakantie: Griekenland klinkt heerlijk, jullie hebben groot gelijk om nog even weg te gaan met jullie tweeen.

Volgens mij was het Ella die mij vroeg waar wij zoal heen waren geweest.
    Canada, zuid-afrika, Aruba, rome, Gran canaria.
    Zuid-Afrika was ons allermooiste reis, wat een prachtig land.
    Hoop zelf nog een keer naar Nieuw-Zeeland te kunnen als dit kindje en evt de volgende die we mogen krijgen groot zijn.

@Assje, beterschap. Het is ook echt smerig weer. Lekker thuis blijven. Leuke spulletjes gekocht lees ik.

Wij hebben gister met de maxi-cosi in de auto geoefend, volgens vriend appeltje eitje. Maar zat er dus verkeerd in haha, na 10 minuten worstelen zat ie goed. Toch maar goed dat we nog even geoefend hebben.

13. Elmo

Elmo Niet meer actief

Geweldig, het maxi cosi verhaal!
    Ik heb weken aan mijn man zijn hoofd gezeurd dat ie moest oefenen met dat ding. Vond ie niet nodig want A: zo moeilijk kon dat niet zijn en B: ik beweerde bij hoog en laag dat ik koste wat kost thuis zou bevallen.
    Het eindigde dus met een super labiele ruzie in de parkeergarage van het UMCG :D

Eet smakelijk :D

14. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Whahaha dat wat jij nu zegt dat scenario had ik dus al in de kop. Dus ik zat aldoor al te zeuren, probeer dat nu even straks is het zover en dan staan we daar met kindje en kruijgen we dat ding er niet in. En dan weet ik dus ook wel hoed dat bij ons gaat.
    Net zo als bij jullie dus:p

15. Elmo

Elmo Niet meer actief

Jep. Hij voelde zich extra rot...omdat ik, zo hormonaal als de ziekte, kromzittend van de pijn, nog langer in die stomme rolstoel moest wachten.
    Net goed :D

16. Assje

Assje Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.440
    1
    0
    Oooh sadist! :D

Wij hebben nu ook een maxi cosi, een rode want dat vond m'n man mooi bij het zwarte interieur van de auto :p Hij staat midden in de kamer vanwege gebrek aan een handig plekje doordat overal klusspul staat. Elke keer dat ik er langs loop vind ik het zo raar!

Ik heb de hele middag voor pampus gelegen, maar vanavond moesten we er toch op uit omdat het slechte weer aanhoudt en mijn paard buiten staat. Ze is al oud dus bij meer dan 24 uur regen moet ze even een jasje aan voor de weerstand. Baaaah moest ik met dat snothoofd er heen! Gelukkig wilde m'n man wel rijden, maar wel als we dan voor hem langs de grote gele M gingen. Vooruit maar weer dan! Hond ook blij, kreeg die weer een stukje kip.

Nu staat het paard droog, ben ik weer gerust voor de nacht en kan ik lekker gaan slapen! Wordt de eerste nacht alleen, want manlief kan het niet goed aan dat ik door hoofdpijn + zwangerschap zo'n 6 keer per nacht uit bed ben of lig te kreunen door pijn :)
    Mijn gezondheid en zijn werk vergen even teveel energie, zijn collega's begonnen al opmerkingen te maken over zijn afwezige energie en zijn slechte humeur! Kwam hij natuurlijk gisteren pas mee (ik vroeg al twee weken wat er was maar hij blijft dan glashard ontkennen), omdat hij mij niet wilde beschuldigen van iets. Dus slaapt hij vanaf vanavond op de babykamer :( Nouja, liever eenzaam slapen en een vrolijke man dan samen de hele nacht op.

Welterusten!

17. Assje

Assje Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.440
    1
    0
    Nou, daar zit ik dan weer! Hoop dat jullie allemaal vredig op 1 oor liggen. De verkoudheid slaat op mijn longen dus ik zit weer op, gewapend met neusspray. Dit wordt met een beetje geluk een paar dagen goed hoesten en met een beetje pech een zeer benauwde week :( Voel het nu opkomen, morgen zal ik wel pas definitief kunnen voelen hoe het verder gaat. Ik heb het even helemaal gehad met dit lijf!

18. Elmo

Elmo Niet meer actief

He Assje, dat zijn geen tijden inderdaad, om beneden te zitten.
    Beterschap!

Zou Maris een roerige nacht hebben gehad...denk het...nee...hoop het!!

Stijn is volgens mij weer redelijk de oude. Wat kunnen die twee op elkaar mekkeren zeg!
    Maargoed, beter zo dan zo'n zielig vogeltje.

19. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Heygoedemorgen,

@Assje, begin je nu al met gebroken nachten, das goed op tijd. Beterschap.

@Elmo, inderdaad een roerige nacht, kon niet in slaap komen. Paar keer er uit geweest en tegen een uur of 4 in slaap gevallen, heb vriendlief vanmorgen nog weg horen gaan en heb nog weer geslapen tot 10 uur. Dat was wel even lekker.

Als morgen ons kleintjezich nogniet aandient zal ik de vlos bellen om een afspraak te maken in het umcg voor as ma of dins.
    Ze zei wel dat het martini makkelijker is met inleiden bij 41 week als het umcg.
    Ben benieuwd.

20. Elmo

Elmo Niet meer actief

UMCG heeft idd regels, en daar houden ze zich aan.
    Ene kant baalde ik toen met de ks. Deze doen ze niet voor de 39 wk. Ik kwam op 38.6 uit (wat mij goed uitkwam) maar ze weigerde echt.
    Na de uitleg snapte ik het helemaal en was ik eigenlijk blij dat ze zo streng zijn....het ging wel om de gezondheid en de goede start van mijn kindje.

Dussss...ben benieuwd of het UMCG je "wil hebben" en wat hun reden eventueel is als ze het niet doen.
    Ik kan je eventueel nog wel de naam geven van een super gyn (die heeft mijn laatste gesprekken en ks gedaan).
    Maargoed, K & M kunnen misschien ook een goed woordje voor je doen? Dit zijn de momenten om het IVF verhaal in je eigen voordeel te gebruiken :D

Deel Deze Pagina