Zwanger en vervelende reactie op verdoving

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Leni88, 11 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leni88

Leni88 Bekend lid

16 sep 2014
    807
    422
    63
    Vrouw
    #1 Leni88, 11 feb 2015
    Laatst bewerkt: 11 feb 2015
    Ik heb vanmorgen een ingegroeide teennagel onder plaatselijke verdoving (zonder adrenaline) laten weghalen.

Maar een paar seconden nadat ze de verdoving in mijn teen spoten, werd ik heel erg licht in mijn hoofd, mijn handen begonnen ontzettend te zweten en ik hoorde alle geluiden heel raar, net alsof je hebt gedronken.
    De dokter voelde mijn pols en zei dat die nog goed te voelen was en dat deze reactie kan opkomen als het middel door je systeem gaat. Na 1 minuut was het ook weer over.
    Ik voel de kleine gewoon goed, hij schopt al de hele tijd, dus verdoofd is hij niet.
    Ik voel me wel schuldig erover, maar de teen was flink ontstoken en ik kon amper nog lopen. Sowieso dacht ik dat het middel NIET door je hele lichaam zou gaan, anders had ik het helemaal niet laten doen:(
    Wat kan er met de kleine zijn gebeurd op het moment dat ik zo duizelig was? Kan hij toen minder zuurstof hebben gehad?

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Leni88,

het klinkt er eigenlijk naar dat je gewoon een lichamelijke reactie op de spuit hebt gehad en niet zozeer op het stofje dat erin zit. Het kan wat spanning geweest zijn; dan kunnen die klachtne die jij beschrijft voorkomen. En de dokter zegt dat het wel ook door het stofje kan komen. Maar ze weten dat je zwanger bent, dus kwaad voor het kind zal het niet kunnen. Niet meer schuldig voelen hoor, je had een goede reden om die spuit te krijgen!

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina