Mijn zoontje eet nu goed zijn groentepapjes (zo'n 150 a 200g). Daarbij krijgt hij nog 4 flesjes van 180 + 6 Nutramigen. Maar...... de laatste dagen drinkt hij zijn flesjes heel erg wisselend. De ene dag alles leeg en moet ik zelfs bijmaken. De andere dag dan weer op elke fles nog een 50cc over. 's Nachts is hij ook onrustiger. Vanmorgen heb ik hem zelfs om 5u een flesje moeten geven. Hier dronk hij een 110cc van, hij is dan terug in slaap gevallen maar om 6u30 was hij terug wakker en om 7u heb ik hem dan opnieuw een fles gegeven, en daarvan heeft hij een 160cc gedronken. Ik heb zojuist naar het cb gebeld. De verpleegkundige wist me te zeggen dat het wel vaker voorkomt dat baby's eens ze vaste voeding krijgen en dus nieuwe smaken leren kennen absoluut niet meer graag Nutramigen drinken. Ze raadde me aan om eens een HA melk te proberen. Nu is het wel zo dat mijn zoontje enkel op Nutramigen gezet is owv winderigheid ondanks hij wel dagelijks stoelgang maakte, dus ik betwijfel sterk of hij wel KMA heeft, maar toch... Wat een ellende toch met deze melk! Dat ze zo duur is neem ik er nog graag bij als mijn mannetje er maar goed mee is, maar ik heb het gevoel dat het niet is wat het zijn moet. Ik vraag me ook af of ze wel genoeg verzadigt... Iemand tips?
Als het pas de laatste dagen is, is hij misschien gewoon niet helemaal lekker? Kan toch vanalles zijn? Dochter had neocate, en heeft daar eigenlijk nooit last van gehad. Maar dat was altijd al een hongerig ding.
Is nu toch al een dikke week bezig. En door de dag merk ik niets. Hij is vrolijk zoals altijd. Begrijp me niet verkeerd, ik wil niet van de Nutramigen af hoor. Als hij hier goed mee is ben ik tevreden. Ik hoop alleen niet dat het een strijd gaat worden om hem aan zijn daghoeveelheid melk te doen komen ...
Ik zou de hoeveelheid die hij 'moet' even loslaten. Door er te veel op te zitten voelen ze druk en kunnen babys juist minder willen drinken. Gewoon aanbieden wat hij wil en zo niet, dan niet. Kijk het even aan.