Bij zoontje met 4 mnd begonnen (met fruit, tegen alle adviezen in). Met 5 mnd groenten erbij. En hij at altijd goed, nu nog. Met d. Wil ik ook met 4 mnd beginnen.
Hier beide gedaan Zoon hebben we met 4 maanden zijn eerste hapjes gegeven, hapte meteen goed van de lepel , rond de 6 maanden stukjes proberen te geven maar daar moest hij niets van weten. Dus eerst pureren, daarna goed prakken, steeds minder goed prakken en rond zijn eerste verjaardag at hij gewoon stukjes. Dochter was er met 4 maanden totaal niet klaar voor, keek wel naar de lepel, pakte het ook wel vast maar haar mond bleef stijf dicht. Rond de 6 maanden weer geprobeerd maar voor gepureerd eten bleef haar mond op slot, stukken daarin tegen verdwenen als sneeuw voor de zon.
Ik heb de eerste op medisch advies pas vanaf 6 maanden bijgevoed maar.... hij had ernstige voedselallergie en zware eczeem. Begon met 1 mini hapje hapje wortel, dag erna 2 mini hapjes wortel en na 5 dagen kon ik een nieuw soort proberen, alleen was hij voor veel allergisch dus kreeg hij weer dagen wortels. Had een compleet schema en medicatie klaar liggen als hij ging oefenen Wel gepureerd, dat hele rapley idee moest ie niets van hebben.
Dat is juist rapley; dat je kindje op zijn eigen tempo kennis maakt met vast voedsel. Dat betekent inderdaad meestal dat het eerste jaar vooral gespeeld wordt met het eten. Dat is ook de bedoeling. Alle verschillende soorten voedingsmiddelen zien en voelen ook anders. Een aardappel heeft een andere structuur dan broccoli bijvoorbeeld. Tot 1 jaar groeien ze sowieso op melk.
Bij mn eerste gewacht tot 6 maanden. Bij de twee bij 4 maanden begonnen. Duidelijk ander kind met andere behoeftes.
Dat snap ik maar als je kind gruwelt van vast voedsel vasthouden en opeten, houdt t op hele idee van spelen met eten vond hij niet fijn en hij bleef er mooi vanaf en nog steeds eet hij zijn appelpartjes op met de vork omdat ie anders plakkerige handen krijgt. Daarin is nog weinig veranderd haha