De Oempaloempa's gaan op roze deel 2!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door MamsieM, 16 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eda

Eda Fanatiek lid

18 jan 2013
    1.566
    0
    0
    Dierenarts
    België
    @ika: is wel waar dat het voor jou anders is omdat je idd met M. naar kliniek hebt moeten gaan en je dus niet echt wilt vermijden dat het nog eens gebeurt, zou dan ook meer angstig zijn

ik moest niet elke dag temperaturen hoor, alleen als ik twijfelde of ze warm genoeg had en toen ik koorts deed, wou ik zeker weten dat zij geen koorts deed, maar zeker niet bij elke verschoning hé

ik had meer stress in materniteit omdat ik alleen op kamer met N. lag, dacht, stel dat ik ze niet hoor of zo...

nu ben ik gerust omdat we met 2 zijn om voor haar te zorgen en ook al ligt ze aan de kant van mijn man, hoor ik alles van haar lawaaitjes en raar maar waar, maakt me niet zenuwachtig, ben zo moe dat ik toch slaap bij de kleine lawaaitjes en als er iets scheelt, dan zal ik het wel horen!

vond vooral dat ze in zkh zelf niet zenuwachtig waren en niet zozeer echt op de minuut keken of volgens vaste richtlijnen werken, dus leer ik gewoon afgaan op wat zij me aangeeft!

en ik hou het spreekwoord: "kleine kinderen, kleine zorgen; grote kinderen, grote zorgen" goed in mijn achterhoofd, probeer veel te relativeren, nu is het maar huilen of krampen, later zullen het ernstiger problemen zijn dus ja, genieten van de kleine dingen nu

2. JoyofLiving

JoyofLiving Fanatiek lid

10 apr 2013
    2.571
    0
    0
    @ Ika, lieverd laat het CB voor wat het is joh. Hun gaan alleen uit van de standaard, maar geen een kind is standaard. Toen ik vertelde over die voeding, na 1 maand wilde ik al overstappen omdat ik al het idee had dat het aan de voeding lag, maar dat mocht niet van hun want hij moest eerst maar wennen. De maand erop dus toch in overleg met hun overgestapt en hij had dus eigenlijk al een maand eerder van het spugen af kunnen zijn. Vervolgens zitten ze al 2 jaar tegen mij te zeiken dat hij ondergewicht heeft en blablabla.... en ze vinden het gek dat ik me geen zorgen maak. Uiteindelijk hebben ze D. afgelopen zomer toch doorgestuurd naar de kinderarts en toen ik daar kwam vroeg de kinderarts wat nou precies het probleem is want het kind is gewoon gezond, levendig, mankeert niks.... dat weet ik ook wel, maar tja, cb he... en standaard grafiekjes ;) Dat wil ik dus maar zeggen, doe het op je eigen intuitie en dan komt het altijd goed!

@ Losje, heh bah meid... dikke knuffel voor jou en ik hoop voor je dat deze ellende en pijn gauw achter de rug is.

@ Hier, gaat weer helemaal goed. Kan nu wel weer uitzingen tot 40 weken hihi... wat een vreselijke week vorige week en zo gek dat ik nu helemaal nergens geen last meer van heb :D

3. Parelbloesem

Parelbloesem Niet meer actief

Eda, ik lust hem alleen medium en dat mag tijdens de zwangerschap niet.
    Haha ja de reactie is wel leuk, alleen gisteren deed hij dat in bed. Kindje blijft dan wat langer druk en ik kwam daardoor maar niet inslaap en had het super warm...

Ika, iedere verschoning tempen, dat vind ik zelfs zielig voor zo'n kleintje zeg. Snap dat die arts zegt dat dit onzin is. Zoals Eda en Lov het beschrijven vind ik idd logischer. Maar blijf erbij volg je gevoel, je moeder gevoel weet het beste wat goed is. Kijk naar Lov toen, die heeft op tijd ingegrepen toen der dochter zo benauwd was op gevoel ;)

Mamsie, ohjee klinkt als naderende bevalling, mijn man zegt dat ze nu maar probeert te slapen dan ;)

Losje, jeetje wat een ellende allemaal!! Dikke knuffel.

Joy, fijn zeg die omschakeling!!

Mijn moeder kwam net dat ze onze kinderwagen gaan betalen zo lief!! Mijn schoonouders zouden dat eigenlijk doen, maar die deden dat dus uiteindelijk niet, geen probleem, maar mijn ouders vinden dat oneerlijk dat ze iets beloven en niet doen, dus zo doende krijgen we hem van hun wel :)

4. mgbk

mgbk Niet meer actief

Fijn dat je je goed voelt joy!

Kan niet meepraten over cb en richtlijnen maa r jullie instelling lijkt me goed.

Parel lief hoor. Je boft maar.

Truste losje. Sterkte meis.

Truste iedereen

5. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Thanx meiden, echt fijn hoe jullie relativeren. Tja dat tempen, dat was dus beleid van de kraamzorg. Dat hebben we ook snel overboord gegooid hoor.

6. Dido82

Dido82 Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.990
    75
    48
    Vrouw
    Pijnacker
    @eda Klinkt als een gezonde instelling.

@joy Fijn dat je je zo goed voelt! Ben benieuwd wanneer de kleine man gaat komen.

@parel Lief van je moeder.

@losje Heb je een beetje kunnen slapen? Hoe is het met de lichamelijke pijn?

@hier Om 6 uur weer klaarwakker, dus maar opgestaan en even een cb met indicator gedaan. Vandaag precies 5 weken zwanger. Cb gaf 2-3 aan, dus dat past daar mooi bij.

7. losje

losje Fanatiek lid

5 feb 2013
    3.250
    0
    0
    omgeving amsterdam
    Nee slapen gaat voor geen meter, even twee uurtjes en dan weer klaarwakker, netweer twee uurtjes en nu heb ik het opgegeven hhihihihi, ik val vanmiddag wel in slaap!

Meis ben super blij voor je met je test!!!! Vandaag toch zieknhuis bellen?

8. Dido82

Dido82 Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.990
    75
    48
    Vrouw
    Pijnacker
    Dankje losje. Lief en knap dat je zo reageert lieverd. Ik heb maandag de vk gebeld en volgende week mag ik om 2 uur voor een echo. Mochten zij het niet goed kunnen zien zorgen ze voor een doorverwijzing naar het goede ziekenhuis...verrot dat je zo slecht slaapt.

9. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Super dido!! Laat zien of plaats in je album... Wil wel kijken :D

Losje gelukkig dat de ander kon blijven zitten meis.. :(

Cb, hoor vaak dat ze gekke adviezen geven, moet zeggen dat ons bureau wel goed is en niet zo'n gekke dingen doet of zegt.
    Alleen die vragen van ze altijd, of je wel genoeg ondersteund wordt door je man en familie. Opzich lief maar gaat ze geen bal aan :D
    Maar vergeten niet da er ook gezinnen zijn die hun hulp en gekke vragen goed kunnen gebruiken.

Eda ik vindt jou als nieuwe mama ook wel heel erg relaxed hoor :D natuurlijk super! Maar misschien ben je van nature niet zo'n stresskip dat kan ook hahahaha.

Ik moet zegge dat kwa gevoel het hier ook gelijk goedzat, maar je moet gewoon alles leren en dat kan je onzeker maken omdat je idd gewoon het beste wilt doen voor je kind.

Parel nou super van je ouders en lullig van je schoonouders zeg.

Joy nog even meid....

10. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Dido, heerlijk meid zo'n mooie test!

Losje, balen dat je niet goed geslapen hebt. Hopelijk straks nog even wat slaap pakken dan!

Hier ook een onrustige nacht. Wat krampen etc. Denk toch voorwerk maar werd er wel wakker van en ben zelfs een uurtje uit bed geweest.

11. Liefoe

Liefoe Niet meer actief

#2251 Liefoe, 20 nov 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 nov 2013
    Morgen ,

Parel ,leuk zo je kinderwagen al in huis hebben :D

Dido , YESS 2-3 is mooi ,wanneer bel je of heb je een afspraak?
    Van je hoofpijnen af?

Mgbk ,hoe is het met jou ?

Losje ,ik hoop dat je niet te erge pijnen heb en toch wat kunt rusten vandaag!

Mamsie ,bekomen van de koude ?

Lies ,leuk zo'n avondje en lachen is gezond e :)

Eda , :) moest lachen met je uitleg omtrent het speentje :cool:

Ika ,elke x tempen neen dat wordt hier zelfs niet meer gedaan na de 4e dag opname zkh.
    En thuis enkel als je denkt dat er wat mis is.
    Het bureau...ik ging meestal voor de opmetingen en inentingen voor de rest gaf ik bv.en gaven ze tips.Waren heel lieve dames toen ,helaas met verhuizen ben ik elders terecht gekomen waar ik liever niet ga (heel koud overkomende mensen).

Lizzie ,eigenlijk is het iets vleiend van je ex-baas maar ook enorm profiterend om jou enkel dan nu te willen.
    Getuigd hoe GOED jij wel bent in je job !!! :D;);)

12. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Hier een vreselijke nacht gehad. De kleine meid wilde alleen bij mij zijn. Heb haar uiteindelijk op het aankleedkussen naast me op bed gehad. Zo kon ik haar troosten. Ze was onrustig in haar slaap. Elke keer kreunen en bewegen. Lijkt wel of ze steeds mondjes teruggeeft en weer doorslikt. Nu ligt ze weer op mijn buik en zuigt op mijn vinger, slaapt en is rustig. Mijn moeder komt zo om te helpen, want heb niet geslapen. Ik ben doodop....

13. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Fijn dat je moeder kan komen Ika!
    Hopelijk kun je even bijtanken dan straks.

Hier even dankbaar gebruik gemaakt van ML. Hij hoeft pas rond 11 uur te beginnen met werken. Heeft T naar de psz gebracht, brood gehaald en is nu met de hond voor controle naar de dierenarts. Kan ik ook even rustig aan doen.

Het is wel koud vandaag hé!

14. Parelbloesem

Losje, kl*te dat je zo slecht slaapt. Las je berichtje op FB en de tranen liepen over mijn wangen de de reactie van je vriend deed daar nog een schepje boven op :( Zo lief van hem.

Ika, meisje toch dat moet een zware nacht zijn geweest, fijn dat je moeder komt helpen en dat M weer rustig is. Kan best zijn dan ze idd mondjes terug geeft en weer doorslikt, deed de baby van een vriendin van me ook.

Mamsie, doe nog maar ff verder rustig aan dan. En fijn dat hij die dingetjes nu even doet.

Lief, hoe gaat het met jou en met je brandwonden en suikers?

Dido, wauw 2-3 is wel heel erg mooi, mooi op termijn idd.

Kinderwagen, ja echt super. Mijn schoonouders beloven altijd een hoop, had er al rekening mee gehouden dat ze het WEER niet na zouden komen, wel die middelste zus, die ze inmiddels al niet meer hebben gezien van voor hun vakantie, want nu waren ze er wel echt klaar mee. Maar beloftes na komen ho maar, ik vertrouw hun ook echt niet, dus had al geld aan de kant gezet er voor. Maar mijn ouders krijgen een erfenis van mijn vaders tante en hij wilde omdat ik heel veel voor mijn oud tante heb gedaan met een deel daarvan de kinderwagen voor ons kopen, zo lief. Mijn oud tante is bijna 2 jaar geleden overleden aan hersentumoren, ik heb toen heel veel al 23 jarige van de zorg op mijn genomen samen met mijn moeder, maar was de enige met auto die in de middag tijd had en vond het ook wel normaal de zus van mijn oma te helpen, maar daarom wil hij nu een deel van zijn erfenis geven, zo lief.

15. Dido82

Dido82 Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.990
    75
    48
    Vrouw
    Pijnacker
    @parel Wat lief inderdaad. Fijn dat een droevige gebeurtenis nu voor een mooi nieuw leventje wordt gebruikt.

@ika Jeetje wat een nacht...Fijn dat je moeder even komt helpen. Dan kan jij hopelijk even bijkomen.

@lov mooie avatar!

@lief Gelukkig geen hoofdpijn meer. Met vlagen buikpijn en zere borsten. Maar de klachten vallen mee. Ik mag volgende week woensdag om 14.00 uur voor de eerste echo. Zo spannend!

Hoewel ik me een beetje bezwaard voel, hier toch een foto van m'n test. Ik denk dat ik dit weekend nog een keer met indicator doe...toch moeilijk om het helemaal los te laten.

Bijgevoegde bestanden:

16. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Mooi dido! Ik heb toen ook doorgetest tot de 3+ ;) toch fijn om te zien.

Parel eigenlijk moet het ook vanzelfsprekend zijn dat je als familie voor elkaar zorgt. Helaas is het in de praktijk vaak heel anders.

Ika oei dat is niet leuk voor haar :( doet ze het vaker? Anders even laten nakijken of het geen verborgen reflux is ;)
    Gebruikte je nu niet ook dikkere Fv al?

Mamsie spannend meid! Wie weet ga je vandaag wel bevallen :D klinkt toch spannender allemaal bij jou nu.
    Lekker dat je even rustig aan mocht doen.... Misschien nog wat slapen en energie bijslapen?

Losje hoe ga het meid? Nog een beetje geslapen?

17. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Mooi Dido!

Lov, we zullen zien hé! Voorlopig lijkt het weer rustig op zo nu en dan een harde buik na....
    Hoe voel jij je? 30 weken komt ineens hard dichtbij!

Losje, hoe voel je je meid?

18. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja het kan ook gewoon opeens gebeuren he ;) hier nooit zoveel voorwerk :D

Ja goed hoor...moe en onrustig omdat ik de babykamer af wil hebben...
    En ontzettend blij dat de omeprazol zo goed werk :D kan alles weer eten en drinken....

19. Parelbloesem

Lov, ik moet daarbij zetten, dat zij niet heel vriendelijk was en mijn oma zelf geen contact meer met haar had, alleen mijn vader, mijn oudste oom en een andere zus van oma hadden er nog contact mee. Dus niemand wilde haar ook helpen. Maar ja mijn oma's kant zijn allemaal erge pittige dames (mijn oma is ook niet altijd een schatje). Maar ik vind dat ik wel klaar kan staan voor een tante van mijn vader, kijk mijn oma had er ruzie mee, maar ik had er niet zo'n moeite mee. Mijn nichten hadden haar daarom afgeschreven :(
    Enne fijn dat de omeprazol goed werkt.

Dido, ja dat is wel heel mooi dat gebaar :)
    Mooie foto van je test.

20. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja welke familie heeft geen ruzie....;)
    Moet zeggen dat als mijn ouders ooit hulp nodig hebben ze mij ook niet hoeven te bellen.

Kijk als je gewoon goed contact hebt help je elkaar...logisch... Maar als je elkaar van alles hebt aangedaan hoef je ook niet opeens van alles te gaan verwachten alleen omdat je ziek bent. Dat vindt ik dan vaak zo vreemd.

Zie je vaak als mensen ouder worden of ziek zijn ze dan maar vinden dat je opeens voor ze klaar moet staan.
    En heb het dan natuurlijk niet over jouw'n familie want weet helemaal niet wat er aan de hand was;)

Deel Deze Pagina