De Oempaloempa's gaan op roze deel 2!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door MamsieM, 16 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dido82

Dido82 Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.990
    75
    48
    Vrouw
    Pijnacker
    @mamsie Ik had het ook al gelezen. Het bedrijf waar ik werk houdt zich weer bezig met projecten initiëren om werkgelegenheid in zorg en welzijn te behouden...Mijn baas hing dus gelijk aan de telefoon met dat bericht.

@joy Niet eens in de aanbieding...maar kon me niet inhouden :)

@mgbk Thanks! Ben er erg blij mee. Voelt af en toe nog zo onwerkelijk. Maanden op gehoopt en nu het ineens zo ver is kan ik het haast niet geloven als ik zo'n test voor me zie. Ga jij nog een testje wagen? M'n duimpjes draaien voor je.

@Manouk Heb jij alweer een vervolgafspraak voor een echo?

@losje Heb je een beetje kunnen slapen?

2. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Nee. Toevallig van de week nog 2 collega's gesproken. Ik check mijn werkmail bijna niet meer ivm verlof maar zij hadden er vast wat over gezegd.
    Viel net ook een brief op de mat. In principe vallen de ontslagen op het gebied van werk/dagbesteding (ik hoor bij cluster wonen) en op de ondersteunende gebieden. Maar ja, per 1 dec ben ik al wel boventallig....

Nou ja, eerst maar eens bevallen en genieten van ons wonder. Ik ga even slapen. T speelt lekker bij opa en oma ;)

3. Liefoe

Liefoe Niet meer actief

#2283 Liefoe, 20 nov 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 nov 2013
    Even verder reageren ,ik zat daarstraks in de wachtruimte van de logopedie en de sessie was om.

Joy ,een heel spektakel zo met een auto in brand seg!
    Is het nu nog wat geworden met die andere auto toen?

Lizzie ,is gewoon zo als je goed bent in je job en dat met liefde doet mag dat gezegd worden.En idd.je baas had beter moeten weten pech voor hem!
    Ja idd.drama alom met die spullen ,zeggen dat er was mis is na een zogezegde levering wat niet gebeurd was gisteren (oei verloren gegaan?),een deel niet compleet en dan ook nog eens de aantallen mis hebben...Dan zeggen morgen zit er een compensatie presentje bij en niet nu bij de levering van vandaag want dat was ineens ding*dong* de bel ging.
    Ik vind als je zo lang je klanten aan de lijn houdt steek dan dat spul wat je als vleierij wilt geven er per direct bij ,zo hou je je klanten....;)
    Morgen gaan we vullen als we de tijd hebben want morgen komt kraamhulp intake doen zoals jullie zeggen.
    ML al ik wil niet werken voor mijn echte werken gaan :(:x
    Ik zo als het is om zelf achterover te slaan (snoepgoed) zal dat wel geen probleem leveren ;)

Mgbk zie hierboven ,heb mijn gedacht ook gezegd in de email terug,
    ze gaan ook geen goede beoordeling krijgen ,presentje of niet...

Parel ,oh dat is de leuke kant van het meezwangeren van je ventje ;)

Mamsie ,lekker seg dat zo te moeten horen!

Losje ,hoe is het nu in de namiddag gegaan ??

De snottebellen zijn hier volop aanwezig en helaas bij de jongste is het buikgriepvirus de ronde aan't doen in de klas.
    Hij staat vol met rode stippeltjes over zijn lijfje en zijn neusje/poep liggen open.Een hysterie om dat proper te maken of zalf te smeren ojee :(

Vraagje :
    We gaan een tablet Samsung Galaxy 3 aankopen (vrijdag ophalen).
    Wie heeft er zo eentje en moet je zoiets op voorhand lang installeren ,wat voor dingen hebben jullie erop staan zoal ??

Ivm.doopsuiker ik ga zo'n banktafeltje kopen is zo'n klein opdienblad met pootjes onder om rond de rand van je sofa te klemmen.
    Dat ga ik opvullen met een theelichthouder Meter /peter ,de doopsuikers (rood/wit) en dan de attenties zelf van de doopsuiker mede de naam daarop staat en dan in een plastiek folie doen.
    Zou ik daar nog wat bij doen van pralinen/speculoos of zo laten?

4. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Zo heheh vandaag vrij maar eindelijk tijd om ff te reageren

Allereerst @ Losje, verdorie wat een pech heb jij zeg :(
    Jemig zeg, dat ze met lucht werken ken ik van de laparascopie (de resten nog een week last van gehad: pijn in schouder). Maar dat t dan niet gaat en ze je moeten open maken. Pfff heftig.
    Gelukkig is je linker nog goed
    Jammer dat je niet goed kan slapen. Sterkte hopelijk komende nacht een betere nacht!

Weet ik niet meer precies, kan me ook eigenlijk weinig boeien

@lov ik denk ook niet dat t kindje lang op onze kamer zal liggen hoor, dan slaap ik wsl niet omdat ik op alles let

Geen ruimte aan mijn kant

@ika kan me voorstellen dat al die richtlijnen ook verwarrend zijn. Goed dat je op je eigen gevoel af gaat. Al is de ene persoon daar misschien beter in dan de ander.
    Als dat tempen t beleid vd kraamzorg is zal dat bij ons ook welg edaan worden. Ik ben gewaarschuwd :p
    Balen van je nacht, fijn dat je moeder ff komt helpen

@mamsie rommelt t nog?
    Leuk nieuws om te lezen, NOT

Hmm kan maar dit zie ik niet helemaal zitten. Dan kan ik niet zelf ff mn hoofd optillen om te kijken. Vl slaapt vast overal doorheen en als ik dan wil kijken moet ik alsnog uit bed. Neh, ikke-zelf-doen :)

@joy fijn dat t weer lekker gaat ! :)

@parel relaxed van je ouders!

@dido mooie test :)

@mgbk vandaag dus vrij. Geen eens tijd gehad om wat aan werk te doen. ;) Gisterochtend was t weer vertraging, gistermiddag ging goed. Nouja nog 2,5 wk. Nog 10 dagen reizen als ik woe niet heen ga.

@lief wij hebben wel een tablet, een ander. Maar geen idee wat te installeren. Merk je denk ik gaande weg wel.

Niemand vergeten?
    @mmvdj hoe'st?
    @toeter druk?
    @manouk wanneer krijgen jullie uitslag van de zwemmers?

@hier
    Ik had vandaag nog een groeiecho ivm met t kleine hoofd op 20 en 30 weken, maar t hoofd is nu bijgetrokken en zit nu iets onder gemiddeld, apart toch en dat in 3 wk. Buik en gewicht (2273 gr) gemiddeld en benen bovengemiddeld lang (echoscopist zei al, basketballer of model ofzo :p). Prima nieuws dus. Hoofd lag weer onder (al draait ie vlgs mij nog alle kanten op) met de rug naar achteren.
    Taart gehaald, goede echo is taart waard :)

Verder nog even lang een drukker geweest voor iets wat we aan de muur willen hangen en dan laten drukken op canvas.

Verder heeft mn pa de tuin winterklaar gemaakt. Gelunched en daarna we nog 2 bomen vervangen die tussen ons pad en die van de buren stond. Een stam was al half vergaan en andere was scheef gewaaid tijdens de storm. Pa kon beide bomen zo omduwen, wortelgestel van niks dus. Moesten nog wel even heen en weer naar t tuincentrum daarvoor, dichtbij vestiging had er nog 1 verdere nog 2 en momenteel was t 25% korting.

5. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Ik bied me graag aan voor een stuk taart Bouwjaar! :D

6. Eda

Eda Fanatiek lid

18 jan 2013
    1.566
    0
    0
    Dierenarts
    België
    @bouwjaar: ik zou niet kunnen slapen moest ik opeens aan ander kant bed slapen, dus vertik het om van kant te veranderen! :p
    mijn man slaapt ook door, maar dan maak ik hem maar wakker hé, tis ook zijn dochter, en als ik mijn nachtlampje aansteek, komt hij daar meestal wel wakker van

@parel: leuk die kinderwagen
    over vlees: als je dat 1 week invriest, is toxoplasma parasiet ook dood (net zoals bij volledig doorbakken van vlees) dus tijdens mijn zwangerschap alle vlees in vriezer (zeker schapevlees: daar meest risico op toxo) nu ja, je doet ervan wat je wilt, maar zo moest ik alleen maar letten op goed wassen groenten en rauwe dingen, maar dus niet warm vlees

@ika: amai, zo'n ellendige nacht, hopelijk heb je vandaag wat kunnen rusten
    vannacht viel weer mee: rond 22u30 start voeding, volgende voeding om 4u30 en 8u30. ga niet zeggen dat ik niet moe ben, maar valt mee

hier nog niet kunnen rusten vandaag, ze moeten nog komen voor bedwanden met krassen te vervangen...

7. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Bouwjaar wil zelf ook liever ons kindje aan mijn kant....
    Ja in het begin is het wel fijn je kindje so dichtbij je maar je gaat idd op alles letten....
    Daarbij kijk ik graag tv op de slaapkamer... En dat doe je dan niet zo. Maar ach ergens slapen ze er toch doorheen he.

Dat van het tempen herken ik niet zo dat het iedere keer moet... Dus geen idee of iedere kraamhulp dat doet.

Fijn dat de groeiecho nu goed was ;) altijd fijn.

Die boef van mij is stout hij trapt heeeeeel erg hard in mijn kruis....en da voelt niet zo fijn moet ik zeggen.

Nou we zijn bij de ha geweest.... Het lijken idd de neusamandelen enz.. We proberen nu eerst antibiotica om te kijken of het zo wegslinkt, eerst dat voordat je gaat opereren. Pffff nee geen zin in hoor.

Dus we zien wel.
    Ook nog even over de jongste gehad, zij was toen de dienstdoende arts en had ons doorgestuurd. Ze zei dat ze zelden zo'n benauwd kind had meegemaakt... Pffff kreeg het er weer helemaal warm van.
    Ze complimenteerde me nog dat ik zo gehandeld had. Tja het is mijn kind en als er iets niet goed is ga ik door het vuur.

Ze eten staat op dalijk lekker aardappel anders eten met gehaktballen.:D

8. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    @lov mbt tempen ik heb kraamzorg vh zeldde buro als ika dus daarom verwacht ik dat de mijne dat ook gaat zeggen

Maar gaan de neusamandelen er uit mogelijk?
    Goed gehandekd, geef je jezelf nig ff een extra schouderklopje :)

Wij eten broccoli - spek quiche, staat in de oven.

9. MPS05

MPS05 Fanatiek lid

23 jul 2012
    1.298
    34
    48
    Hoi meiden,

Losje bah wat een narigheid zeg, het zit je echt niet mee allemaal. Heb het zo met je te doen :( hoop dat je nu heel snel opknapt en lekker naar huis mag! Vind het zo erg voor jullie. Heel veel sterkte lieverd X kus

Dido mooie test! Ik moet vrijdag weer naar het ziekenhuis voor een echo, zit dan op cd 15.

Lizzie stom van je vorige baas dat hij je wel graag weer in dienst wil maar dan minder salaris wil betalen. Wel fijn dat je het nog achter de hand kunt houden voor later. Nog drie weekjes tot de operatie?

Mgbk hoe gaat het met jou? Geen hoofdpijn meer? Bijna je nod, spannend!

Lov hmm dus toch de neusamandelen. Hopelijk gaat het nu gwn over met ab En is er geen operatie nodig. Heel goed dat je met de jongste zo goed hebt gehandeld, toch eng!

Ika balen van de rot nacht. Hoop dat de ha wat voor je kan betekenen morgen.

Joy fijn dat je je zo goed voelt! Zo kun je er nog wel even tegen aan he?!

Parel wat lief dat jullie de kinderwagen van je ouders krijgen! Weet je inmiddels al welke je nou precies wilt? Jullie twijfelden eerst toch nog?

Lies hoe is het gegaan vandaag? Trek je het allemaal nog?

Lief klinkt leuk hoe je dat met die doopsuikers wilt doen. Hopelijk genezen je brandwonden snel. Zal straks even in je album kijken naar het wiegje.

Bouwjaar wat super dat de echo nu helemaal goed was! Zeker een taart waard. Leuk & druk dagje gehad dus.

Eda hoe gaat het met je ontsteking? Weer helemaal over? Doet N het nog steeds zo goed met slapen?

Mamsie hoe gaat het nu? Rustig in je buik of wilt de kleine al naar buiten?

Weet nog niet wanneer we de uitslag van de zwemmers krijgen. De communicatie vanuit het ziekenhuis (vooral de gynaecoloog) gaat wat moeizaam. Ik denk na de cyclusanalyse en als alle bloed uitslagen ook binnen zijn dat we een soort eindgesprek hebben waarin alle uitslagen besproken worden en of er dan wel of geen behandeling gestart wordt. Ga dit vrijdag bij de echo nog even vragen.

10. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Oeh jee de kraamzorg belde... :D
    Volgende week dinsdag heb ik de intake :D

Wordt opeens wat echter nu hahaha

11. Dido82

Dido82 Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.990
    75
    48
    Vrouw
    Pijnacker
    @lief Ik ben benieuwd naar het eindresultaat van de doopsuikers. Jullie pakken het groots aan! Leuk.

@lov Jeetje...ook al kraamzorg intake. Wat gaat het snel! Mooi compliment. Nu alleen die kleine man zich gedeisd leren te houden in plaats van z'n mama in d'r kruis schoppen ;)

@bouwjaar Fijn dat de groei echo helemaal goed was!

@manouk Ik hoop dat alles er goed uit ziet op de echo. Ben benieuwd wat ze zo'n 5 dagen voor je eisprong zien.

@hier Brrr....heb het zo koud. Zit met een dekentje en de verwarming op 21 graden op de bank. Ik heb aan de ene kant de behoefte een vriendin in vertrouwen te nemen over de zwangerschap en aan de andere kant wacht ik liever tot ik iets meer weet. Gelukkig kan ik het bij m'n oempaloempaatjes kwijt. Ik heb al m'n testen trouwens in m'n album gezet. Hopelijk komt daar deze week een 3+ foto bij.

12. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja echt hij is stout vandaag :p sta je daar wat in de apotheek ...

Snap ik dat het fijn zou zijn als je het kwijt kon tegen iemand.
    Wanneer wil je wel iets gaan vertellen?
    Je klinkt iig zwanger :D

13. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Ik zwaai ff. Duik nu mijn bed in. Manlief heeft avonddienst met M :D
    Vandaag controle gehad bij de vk. Mijn knip geneest goed, maar heb een beetje wild vlees bij de ingang van mijn vagina (eet smakelijk). Ik baal wel want het voelt ook irritant. Volgende week moet ik voor controle bij de gyn en dan laat ik er ook naar kijken. Je hoeft er geen last van te hebben zei de vk, maar als dat toch zo is kan de gyn of ha het weghalen. Nou, van mij mag het weg...

14. Dido82

Dido82 Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.990
    75
    48
    Vrouw
    Pijnacker
    @ika Slaap lekker! Hopelijk kan er makkelijk iets aan gedaan worden...Wat ga je nu trouwens met anticonceptie doen?

@lov Ik weet het nog niet zeker...Ben ook gewoon een beetje bang. Slaat nergens op, maar de vorige keren ging het ook fout toen ik het aan vriendinnen vertelde. De 2e keer was ik er van overtuigd dat het niet weer fout zou gaan, dus weer vrij vroeg vriendinnen in vertrouwen genomen. Dus beetje bang dat het dan toch weer mis gaat. Maar ik denk dat als ik met 8 weken weer een echo heb ik het wel aan m'n beste dinnetjes ga vertellen. Voel me wel lekker zwanger inderdaad :) Moe...zere boobs en koud...maar heb het er graag voor over.

Brrr....Hier net een griezel aan de deur met een glad praatje over veiligheid. Hij wilde zich voorstellen, maar ik heb hem zo snel mogelijk weggestuurd.

15. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Dido:$heb je dat topic in de lounge niet gezien over vreemde mannen aan de deur:$...:$

16. Dido82

Dido82 Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.990
    75
    48
    Vrouw
    Pijnacker
    @lov nu net gelezen en gereageerd. Heb nu helemaal de kriebels :-s

17. Dido82

Dido82 Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.990
    75
    48
    Vrouw
    Pijnacker
    Net in ieder geval m'n beklag per mail gedaan aan het bedrijf waarvan hij zei te zijn, securitas....Ben benieuwd naar hun reactie.

18. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja ik schrok toen je het schreef !!

Jeetje wat eng meid...
    Misschien ook aangifte doen bij de politie?

19. Parelbloesem

Parelbloesem Niet meer actief

Lief, hihi hij heeft de hele huiskamer anders ingedeeld vandaag, letterlijk. Ik wou het al heel lang anders ingedeeld hebben ;)
    Sneu voor de jongste :(

Bouwjaar, veel gedaan vandaag dus.
    Oke, ja ik slaap ook aan de niet praktische kant. Maar ik ga niet verplaatsen, ja met de bevalling zelf, maar het slapen niet ;)

Eda, oke dat wist ik niet, hier op de site van Voedingscentrum en door mijn VK etc word het sterk afgeraden te eten, dus houd ik dat maar aan ;)

Lov, haha fijn als je kruis zo vernagelt word ;)
    Hopen dat het slinkt door de AB-kuur. En met de jongste heb je heel goed gehandeld lieverd!!

Manouks, haha ja we hebben nu de keus ook wel gemaakt welke het zou worden. Manlief twijfelde nog even, maar ik moest de knoop doorhakken.

Dido, lastig is dat dan. Mijn beste vriendin wist het net iets na mijn ouders dus vrij snel dat vond ik wel erg fijn omdat ik dan idd ff kwijt kon als ik schrik had. En brrrr fijn zulke mannen aan de deur.

Ika, wild vlees is niet fijn :( Fijn dat verder alles goed is.

Hier dus de hele dag in de rommel gezeten, maar nu staat alles zoals we willen en kan de box ook naar beneden :)
    Ga nu mijn bedje op zoeken, want ben kapot.

20. JoyofLiving

JoyofLiving Fanatiek lid

10 apr 2013
    2.571
    0
    0
    @ Dido, hihi ja ach het testen is ook zo leuk als er zwanger komt te staan he... kun je geen genoeg van krijgen :) Ik ben ook schuldig aan testen tot 3+ maar oke 2 daarvan wel in de aanbieding gekocht haha...

@ Liefoe, jaa het is die auto geworden. Hij staat inmiddels al 2 weken voor de deur hihi... onze echte burgelijke gezinsauto :p
    Wij hebben een samsung tab 2, maar installeren was zo gedaan, gaat vanzelf bijna als je 'm aan zet. Deze is meer voor D. en er staan dus alleen maar kinderspelletjes op hahaha... Wij zelf hebben een iPad maar daar doe ik eigenlijk helemaal niks mee en manlief ook niet. Zit toch altijd gewoon achter de laptop ipv dat ding.

@ Bouwjaar, wat fijn dat het met de groei van jullie kleintje nu allemaal goed is. Inderdaad taart waard, yummie :D

@ Eten, wij hebben lekker pizza besteld... boodschappen waren te laat bezorgd en had verder niet echt meer wat in huis dus goede smoes hihi.

@ Manouk, wel stom dat ze vooraf niet besproken hebben hoe alles zal gaan maar kun je zelf niet bellen voor de uitslag van het zaad?

@ Hier, vandaag weer opgeschoten. Ml heeft de box omhoog gezet want we waren van die pinnetjes kwijt hihi dus nu staat ie goed. De lichtknopjes boven zien er weer uit zoals het hoort, mn nieuwe salontafel staat er :D mijn moeder is weer geweest en heeft de kinderkamer helemaal uitgesopt..... en ik heb babywasjes gedraaid.

Nu ga ik lekker naar bed, moet morgen om half 9 al bij de fysio zijn om mijn buik in te laten tapen. Daarna zou ik met D. op visite gaan bij schoonzus, neefje en nichtje. Slaap lekker allemaal!

Deel Deze Pagina