De Oempaloempa's gaan op roze deel 2!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door MamsieM, 16 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. losje

losje Fanatiek lid

5 feb 2013
    3.250
    0
    0
    omgeving amsterdam
    Dido ik had het ook altijd koud bij het begin....dikke sokken en broek aan in bed:D

2. Dido82

Dido82 Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.990
    75
    48
    Vrouw
    Pijnacker
    @losje Wat ben je ook een toppertje! Ben trots op m'n oempaloempaatje hoe je hier mee omgaat. Herkenbaar dat plotseling huilen...

3. losje

losje Fanatiek lid

5 feb 2013
    3.250
    0
    0
    omgeving amsterdam
    Thanks lieverd♡

4. mgbk

mgbk Niet meer actief

Losje wat een fijne vent heb je toch. . Ik vibd hrt ook wel erg snel nu weer ongesteld? Idd opschrijven bij fe rest van je vragen. Knuffel lieve aapie. Hmde vragen zijn heel normaal. Waarom? Waarom wij? Helaas krijg je geen echt antwoord maar blijf erover praten meis

lov geeliciteerd met je neefnicht ;)

Nouwjaar owwww lekker samen in bad. En waarom vinden mensen toch overal wat van?? Tis toch logisch dat je vriend zn rug wil sparen voor zijn eigen gezin??voor als de kleine er is?

Dido haha weer lekker geilesekspraat op de vroege ochtend :):) nouja je houdt het netjes... ja je kunt ook creatief zijn zodat beide partijen toch tevreden zijn.

Lizzie nog 2 dagen... werk ze of zitten je zes dagen erop?

5. mgbk

mgbk Niet meer actief

De pijn neemt hier iets af. Ik gebruik idd zetpillen dus ik denk dat je gelijk had manouk dat dat olielaagje op de urine daarvandaan kwam.
    Verder veel buikpijn maar ik denk dat dat door de ab-kuur en pcm en diclofinac komt. Mn lichaam reageert altijd erg raar op alles wat er in gestopt wordt. Mn borsten doen eindelijk lekker pijn maar ja het zegt allemaal niks he? Verder geen kwalen. Tja koud en hooofdpijn maar dat heb ik altijd...
    Maar voor nu gaan we van het positieve uit.

6. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    @losje lekker spontaan huilen, gewoon laten gaan. Tis ook gewoon waardeloos wat je allemaal achter de rug hebt

@mgbk ze zitten vl gewoon ook te stoken. (en soms is hij daar toch wel gevoelig voor). Ik hoop gewoon dat hij t voor zichzelf goed beseft wat riskeert als hij toch zware dingen gaat tillen en t misgaat. (pijn, discomfort, er niet kunnen zijn voor z'n gezin)

Pijnlijke boobs is een prima teken mgbk. Besef je t allemaal al goed, je wordt nu zo afgeleidt door de kies-ellende

7. mgbk

mgbk Niet meer actief

Belachelijk bouwjaar... beetje lopen stoken, stoer hoor :(

Haha nee door dat gezeik met die kies word ik flink afgeleid van het zwange r gebeuren. En maar goed ook dan gaat de tijd wat sneller... al ben ik vandaag wel begonnen met plassen voor mvm. Best spannend eigenlijk...

8. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Nou ben terug :D en jeeeeeh hj lag nu met zijn hoofdje naar beneden, ja hij kan nog draaien maar die kans wordt toch steeds kleiner.

Alles was opzich goed.... Hoofdje was wat groter en de buik liep wel een hele week voor. De beentjes precies op schema.

Maar hij is wat zwaarder dan gemiddeld ... 1700 gram nog iets, was het precieze gewricht vergeten en belde daar net even voor terug. Het was weer een hoop moeite blijkbaar en kreeg de vraag of het nu so belangrijk was....uhhhh ja?! Ja dan moesten ze me terug bellen, ja als jij zo dom doet doe je da maar lekker. Grrrrrrr..

Ook had ik te veel vruchtwater... Het werd opgemeten en die meting mag op 8 uitkomen en ik had 9 nog iets. Dus te veel. Dat samen met een zwaarder kindje is een reden om mijn suiker te prikken. Net moeten doen en morgen weer maar dan nuchter ;)

Als het echt niet goed is wordt ik gebeld voor de volgende afspraak op 20 dec. Hoor ik niks is het goed zo. Tja mijn moeder heeft ook een keer suiker gehad tijdens de zwschap en eerlijk zou het me weer niks verbazen als ik deze zwschap ook weer eens iets heb. Heb tot nu toe geen normale zwschap of bevalling gehad dus ja.

Oeh wordt net gebeld...!! 1797 is zijn gewicht nu al aaaaaahhhhh

9. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    @Lov fijn dat hij met t hoofdje beneden ligt.
    Volgens mij was Frummel 1558 op 30.3wk dus dan is je kereltje ruim 2 ons zwaarder. Waar zou je dan op uitkomen?

Wel jammer als je mogelijk zw-diabetes hebt.

10. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja dat kon ze dus niet zeggen maar ik heb nog wel wat te gaan... Normaal is nu idd rond de 1500 gram.

Ik denk mu zelf niet dat ik diabetes heb maar dat hij gewoon groter is .. Maar ben nu ook niet echt happy om van een grote baby te moeten bevallen hahah

11. Lov23

Lov23 Niet meer actief

200 gram per week schijnbaar?

Dus zo'n 1600 gram nog dan valt het toch mee eigenlijk?

12. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    @Lov, M. werd met de groei echo van 32 weken geschat op 1900 gram. Dat zou zo'n 3500 gram bij de geboorte zijn. Uiteindelijk was ze met 38.5 2940 gram. Overigens heb ik bij ons ziekenhuis gemerkt dat de echo-apparaten daar veel minder duidelijk zijn dan bijv. bij het echocentrum. Ik had met een van de dagbehandelingen in het ziekenhuis wat te weinig vruchtwater. De dag daarna was daar niks meer van te zien.
    Hebben ze ook al gezegd wat het plan is als je echt zw. suiker hebt?

13. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Overigens weer een mijlpaal hier. M. keek naar haar handje!

14. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja lees idd vaak dat het verkeerd geschat werd, al zag ik persoonlijk wel dat het goed te meten was allemaal.

Vruchtwater werd al gezegd bij de pretecho dat het meer was. Maar ik denk dat het gewoon iets meer is...

Ik denk persoonlijk dat als het iets van suiker is het enige was er gebeurt is dat ze me niet te lang lagen doorlopen misschien...

Maar ik beval altijd zo mooi op tijd dus inleiden zie ik niet zitten. Maar dat is op de zaken vooruit lopen natuurlijk.

Maar als je bij jou dan 400 gram weghaald kom je gewoon mooi uit op 1500 bij 30 weken;)

Bij mij is hij nu al 1797 met 30 weken

15. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Met hoeveel weken ben je met de meiden bevallen? Hier was het devies in het ziekenhuis dat ze met bloeddruk niet langer willen wachten dan 39 weken.
    Qua inleiden zijn er natuurlijk ook meer opties dan alleen de ballon. Soms prikken ze alleen de vliezen als dat al kan. Ik vond het persoonlijk jammer dat ze me meteen aan de weeënopwekkers hebben gezet i.p.v. te wachten tot mijn lichaam het zelf zou oppakken.
    Ik had ook gevraagd bij de nacontrole over de ligging die bij M. niet goed was. Dat had volgens de gyn ook kunnen gebeuren als ze de bevalling natuurlijk op gang was gekomen.

16. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Bij s 39,5 en bij a 40

Dus mooi op tijd... Nee inleiden wil ik echt liever niet. Zeker omdat ik mooi op tijd beval.

Heb trouwens een mooie echo in mijn album gezet;)

17. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Zat even te rekenen...

Met 27 weken pretecho was hij 1081
    Nu met 30 weken 1797

Dan is hij nu per week 238 bijgekomen, dus iets meer dan hij hoort bij te komen.

Dus als ik dan nu tot 40 weken 238 gram per week erbij pak kom ik uit op...

2386 + 1797 = 4183

18. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Na laten we hopen dat het allemaal niet nodig is. Maar een inleiding hoeft ook niet zo te gaan als bij mij. Ik zit op een fb groepje met oktobermama's en daar zijn er meerdere ingeleid met een ballon en weeënopwekkers. Dat zijn allemaal heel vlotte en goede bevallingen geweest. Zo kan het dus ook. Het gaat tenslotte om de gezondheid van je kindje en van jezelf. Ik wilde ook echt geen keizersnee, maar als het moet dan moet het.
    Als M. er trouwens niet verkeerd voor had gelegend was ik overigens heel snel bevalleb zei de gyn. Ik reageerde namelijk uiterst goed op de opwekkers. Ze hadden namelijk verwacht dat ik rond 14.00 wel klaar zou zijn hahaha. Het inleiden vond ik niet erg. Het feit dat ze niet goed getoucheerd hadden rond het middaguur, daar heb ik wel moeite mee.

19. Jaydee

Jaydee Fanatiek lid

2 feb 2011
    1.162
    0
    36
    Ik haak hier even in...

@Bouwjaar zag dat je jarig bent geweest, nog gefeliciteerd!

@Lov, dat werd F. bij ons ook geschat rond die termijn. Was ook aan de zware kant vooral voor een meisje... Uiteindelijk woog ze 3960 bij de geboorte, maar ze was dan ook 53 cm.

@Ika, aah wat leuk dat ze haar handje al ziet! Gaat snel zeg...

20. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Jaydee, hoe gaat het met jou en F?

Deel Deze Pagina