De Oempaloempa's gaan op roze deel 2!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door MamsieM, 16 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja als het moet dan moet het geen probleem maar liever niet.
    Wil graag dat alles zo natuurlijk mogelijk gaat .. Is toch het beste en het fijnste en ik weet dat mijn lichaam dat gewoon kan ;)

Maar ik verwacht geen diabetes te hebben hoor... Hij is gewoon iets groter en ik heb iets meer vruchtwater...

We zullen zien.

2. Jaydee

Jaydee Fanatiek lid

2 feb 2011
    1.162
    0
    36
    @Ika, ja gaat goed hoor! Ze slaapt veel en op zich gaan de nachten ook best redelijk.
    Ben nog een beetje aan het stoeien met de flesvoeding. F. is namelijk best een hongerige baby... Ze zit nu aan haar max wat aantal cc betreft, maar komt dan vaak toch nog overdag om de 3 uur terwijl ze eigenlijk naar de 4 uur moet...
    Volgende week eerste keer naar het CB dus kan het dan gelijk mooi vragen. :)

3. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    @Jaydee, heel herkenbaar met dat hongerig zijn. Dat had M. ook. ze laat nu pas 4 uur tussen de voedingen. Je mag op verzoek geven. Je hoeft namelijk niet je aan de schema's op de verpakking te houden. Volgens het cb kun je niet te veel geven (dan komt het er wel weer uit ;)). En als je wat vaker zou geven, dan pakt ze een ander moment vast wat minder. Dat deed M. ook.

4. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Oh ja en een speentje aanbieden na de voeding helpt ook om de zuigbehoefte wat tegemoet te komen. Hier neemt M. overdag alleen soms een speen.

5. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Van flesvoeding kunnen kindjes toch wel te dik worden he?

Jaydee fijn dat het zo goed gaat ! En jeetje ook alweer 3 weekjes oud. Hoe gaat het met slapen s'nachts?

Er is toch ook voeding voor hongerige baby's he?

6. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Daar zijn ze van op terug, Lov. Dat zei mijn vk ook al. Zolang je maar niet over de liter per etmaal gaat.

Die voeding voor hongerige baby's zou ik mee uitkijken. Daar zit johannisbroodpitmeel in en dat kan zorgen voor verstopping e.d.

7. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ah oké ... Ja dat is idd wat ik altijd geleerd heb van Fv....

Oh ja dus daar zit gewoon jhbroodpitmeel in... Je hebt trouwens ook natuurlijke jhbroodpitmeel waar je geen last van zou hebben...

8. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ben eens benieuwd of mijn schoonzusje nog eens gaat bellen deze week...door mijn FB status zou ze toch eens kunnen navragen hoe het is of niet?

9. Jaydee

Jaydee Fanatiek lid

2 feb 2011
    1.162
    0
    36
    Overdag doen we inderdaad op vraag zo lang er maar maximaal 4 uur tussen zit. Oke, dat wist ik niet dat ze daarvan terug zijn gekomen! Dacht dat je met fv wel te veel kon geven, maar niet dus?
    De nachten slaapt ze vaak 5 uur achter elkaar door en dan 1 keer een fles dus dat is netjes :)

10. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ik ook niet maar dat moet je gewoon eens navragen jaydee ;)

Nou netjes dat slapen .. Ook lekker voor papa en mama :D

11. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.759
    491
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Wat een keurige dametjes allemaal. Gunnen papa en mama tijd om te slapen. :)

Lov. Ohh groot mannetje. Bij mijn schoonzusje dachten ze ook dat hij heel groot zou worden maar hij was kwa gewicht heel normaal. Ze dachten ook dat ze suiker had maar ook niet zo. Ben benieuwd naar je resultaten.

Hier. Nog maar 2 dagen...Begin toch wel een beetje zenuwachtig te worden als ik er aan denk. Helemaal omdat ze in het ziekenhuis van naaldeb houden. :(
    Moet om 6 weer werken maar heb zo geeeeeeen zin. :(

12. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja hoor ik vaker Lizzie..,maar zag wel dat ze goed kon meten... Hij lag er mooi voor en sliep dus was rustig...

Nog even meid... Is ook spannend dit

13. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Wat het cb over fv zegt is dat voeden op verzoek de voorkeur geniet boven een vast schema. Het is ook logischer, want elk kind is anders en het energieverbruik verschilt ook. De ene dag eet je ook meer dan de andere. Ik heb M. om 13.45 gevoed, maar om 16.15 kwam ze weer. Echt honger, smakken, handjes naar de mond, daarna huilen. Een speen is niet genoeg. Dus een flesje aangeboden, maar daar drinkt ze 90 ml van, terwijl ze nu meestal 150 drinkt. Dikke kans dat ze straks langer volmaakt tussen de voeding. Gisteren waren het vijf voedingen, vandaag waarschijnlijk 6. Elke dag verschilt. Dit hoor ik ook van de andere oktobermama's in het groepje. Daar zijn redelijk wat meiden die flesvoeden, waaronder een aantal waar het borstvoeden uiterst moeizaam ging.

14. Dido82

Dido82 Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.990
    75
    48
    Vrouw
    Pijnacker
    @mgbk Ergens toch wel fijn kwaaltjes hè :) Blijft spannend hè.

@bouwjaar Ik hoop dat ie zich niet op laat naaien en naar z'n lijf luistert.

@lov Fijn dat alles goed was met jullie grote kleine man :) Hoop dat je suiker morgen goed is! Mooie echo! Ik heb geen verstand van babygewicht, maar 4183 gram is wel wat aan de grote kant toch? Kan het niet zijn dat de groei later in de zwangerschap langzamer gaat, dus dat hij alsnog lager uit komt?

@ika Super schattig van M :)

@jaydee Ik zag de foto's op FB. Echt super lief! Wat een mooi meissie...Allemaal fotomodelletjes hier :)

@lizzie Logisch die zenuwen. Vindt het ook heel spannend voor je! Moet je morgen ook nog werken?

@hier Gezellig dagje gehad met m'n mams en tante. Tijdens de lunch zo onopvallend mogelijk na proberen te kijken wat ik wel en niet mocht eten :) De dag is voorbij gevlogen. Wel nog even m'n baas aan de lijn over een akkefietje op het werk...Donderdag even een collega op aanspreken (ze werkt morgen niet) en een vriendin liet weten in een relatie dip te zitten en nu twijfelt of ze wel aan een tweede kindje moet beginnen. Vrijdagavond dus privé psycholoog voor haar.

15. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Dido ja is wel een zwaarder kindje dan.... Het is eerder zo dat ze meer groeien dan 200 gram per week volgens mij.

Maar ik moet dit maar met de gyn bespreken ..
    Gezellig dagje gehad dus :D

Balen van je collega... Is het ernstig ?

E

16. Liefoe

Liefoe Niet meer actief

Ziekenboeg is over !
    Yes :)
    Ineens van geprofiteerd door inkopen te gaan doen en mezelf getrakteerd op nieuwe kledij :D

Hoop dat het allemaal ook losloopt voor iedereen met de pijnen en zorgen!

Weet niet wie het vroeg maar hier woog de kleine op
    28 weken 1,4 kg
    31 weken 2,029 kg
    33 weken 2,5 kg
    En geboortegewicht zal rond de 3,6 kg zijn...

Ben volop nu aan het bijstrijken.
    Heb voor de Kerst voor grootouders, Peters en onszelf decoratiestickers besteld om op kerstballen te kleven (hun naam) en ga dan wat lekkers maken (pralientjes, koekjes,...)om erbij te geven aangezien hier geen cadeaus gegeven worden , enkel aan de kinderen.

Liefs x

17. Dido82

Dido82 Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.990
    75
    48
    Vrouw
    Pijnacker
    @lief Je bent er vroeg bij met de kerst voorbereidingen! Hier krijg ik er helaas nog geen kerstboom in :( Na Sinterklaas pas.

@lov Ik maak me al langer zorgen om hun relatie. Ze heeft wel eens gezegd dat ze als er geen kindje was ze niet wist of ze nog wel bij elkaar zouden zijn. Geen goede basis dus.

18. Liefoe

Liefoe Niet meer actief

Zet geen kerstboom hoor Dido ,
    Begin ik dit keer niet aan het is me te zwaar en ML wil zelf hem niet zetten dus decoreer ik met de rest.
    De kerstballen is voor de anderen, want anders komt die bestelling te laat aan ;)

19. MPS05

MPS05 Fanatiek lid

23 jul 2012
    1.298
    34
    48
    Hee meiden,

Lov fijn dat de echo goed was en jullie mannetje met zijn hoofd naar beneden ligt. Hopelijk is je suiker morgen goed en valt de grote bij de geboorte mee, anders wordt het hard werken tijdens de bevalling :p

Dido fijn dat je zo'n gezellig dagje hebt gehad! Jammer van het akkefietje op het werk. Ik had het in het begin vd zwangerschappen ook aldoor heel koud. Nog 5 dagen volhouden ;)

Lief fijn dat de ziekenboeg weer voorbij is! Leuk dat je nieuwe kleren hebt gescoord. Die kerstballen klinken erg leuk.

Bouwjaar hopelijk komt je man goed voor zichzelf op en luisterd ie naar zn lichaam! Gezellig dat jullie weer lekker samen in bad zijn geweest. Nog 3 dagen :)?

Mgbk gelukkig wordt de pijn wat minder. Ik weet wel zeker dat het vettige laagje van de zetpillen is. Dit had ik vorig jaar ook toen ik diclofenac zetpillen kreeg voor de pijn na de miskraam. Ziet er heel raar uit in de wc en als je de grote boodschap doet komt er ook heel vaak van dat wax uit.. ik vond het vreselijk spul haha.
    Hopelijk kan je snel geholpen worden zodat de pijn helemaal weg gaat. Super knap van je dat je al voor mvm aan het plassen bent. Ik duim heel hard voor een mooie echo voor jullie! Wanneer staat die ook alweer gepland? Dikke kus X

Lizzie het is ook allemaal heel spannend meid! Snap dat je er zenuwachtig van wordt. Hopelijk valt de operatie mee en kunnen jullie snel weer voor een wondertje gaan. Succes met werken. Knuffel!

Jaydee fijn dat het goed gaat met F. Ik weet verder niks van voeden etc. ;) Hoop dat het straks allemaal wat soepeler gaat. Geniet maar lekker!

Losje gelukkig gaat het lichamelijk beter met je. Het is logisch dat je nu veel gaat denken en verwerken. Het is ook zo oneerlijk allemaal. Hoop dat er veel duidelijkheid voor jullie komt 17 december. Knuffel ♡

Lies hoe is het lieverd? Nog 3 dagen volhouden?

Mamsie alles nog rustig bij je?

Ika leuk weer zo'n nieuwe mijlpaal. Vind M echt een schatje met die leuke foto's op fb!

Morgen weer naar het ziekenhuis om 10.45 uur. Vind het wel balen dat ik steeds alleen moet. Vooral morgen omdat er dan waarschijnlijk meer duidelijkheid komt en ik de nieuwe arts voor het eerst zie. Altijd even afwachten wat die vind en zegt. Maarja het is niet anders :( Morgen alweer cd 27.

20. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Manouks nee is ook niet leuk... Noteer wat dingen anders want ik zou alles vergeten denk ik...

Dido nee geen goede basis zeg, maar komt zo vaak voor helaas.

Deel Deze Pagina