De Oempaloempa's gaan op roze deel 2!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door MamsieM, 16 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dido82

Dido82 Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.990
    75
    48
    Vrouw
    Pijnacker
    @manouk Dat is ook niet fijn. Ik hoop dat je een beetje een vriendelijke en actiegerichte gynaecoloog hebt! Ik zal aan je denken.
    Zit hier inderdaad weer onder m'n fleece dekentje...brrrr...

@lov Tja, helaas wel ja. Kan me ook voorstellen dat je met kinderen meer moeite doet om alsnog bij elkaar te blijven. Maar ja...wanneer moet je het blijven proberen en wanneer is het genoeg. Dat lijkt me wel lastig. Vrijdag in ieder geval m'n schouders en luisterend oortje paraat.

2. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja moeilijk... Ik persoonlijk zou het nooit kunnen. Ik moet echt van mijn man houden.... Daarbij hebben mijn eigen ouders dit 18 jaar gedaan dus ik weet wat het met jou als kind doet...

En daaraan moeten de ouders denken he... Hun kinderen... ;)

3. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    @Manouk, thanx ;)
    Ik kan me voorstellen dat het niet leuk is om alleen steeds heen te moeten. Kun je niet je moeder of een vriendin meenemen? Mijn moeder ging mee tijdens de dagbehandelingen die ik had met de hoge bloeddruk. Maar ja, dan moeten ze ook wel mee kunnen :(

@Lov, heb je morgen die glucosetest? Hopelijk een goede uitslag!

@Mgbk, ik hoop dat alles maar snel weer mag genezen. Kiespijn is zo vreselijk. Manlief had het vorig jaar met een verstandskies, die verging van de pijn. Bah, niet leuk.

@Lizzie, pfff wat spannend allemaal! Eerst de sintdrukte op je werk en dan de operatie.

@Dido, ik had het ook koud in het begin. Lekker warme trui een sokken aan doen. Met de bloeddrukmedicatie heb ik altijd warme handen en voeten. Dat schijnt een bijwerking te zijn, maar de medicijnen worden ook voor wintertenen gebruikt ;)

@Mamsie, hoe is het met jou?

@Bouwjaar, heerlijk in bad. Dat zou ik nu ook wel willen.

Ik ben vandaag alweer ongi geworden. En het is heftiger dan de vorige keer. Blegh... morgen maar bellen om de mirena te laten zetten. Daar schijn je minder heftig van ongesteld te zijn. Het kan zelfs zo zijn dat je het helemaal niet meer wordt.

4. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ika ja bloedprikken weer ;)

Ik heb een Mirena gehad ... Opzich wel fijn werd idd niet meer ongi alleen net toen we op vakantie waren en dat vond ik weer balen van dat ding. En F had last van de touwtjes..

Trouwens dat Fv verhaal van je klinkt erg logisch allemaal ;)

5. Eda

Eda Fanatiek lid

18 jan 2013
    1.566
    0
    0
    Dierenarts
    België
    hallo, het lukt hier weer om wat mee te lezen, uitgebreid en vaak reageren zal wat moeilijker zijn!!!

ik geniet ENORM van de tijd met dochter, vooral die voedingen in de zetel met de hond die slaapt in haar mand, gezelligheid op zijn maximum...

ik doe niet mee aan Sinterklaas dit jaar, ze beseft toch niets!

De kerstboom staat er maar moet nog versierd worden...

ik val gelukkig goed in slaap hoor na de BV 's nachts

vandaag bij Kind&Gezin = consultatiebureau van jullie, ze groeit traag maar ze groeit, dus voorlopig geen zorgen over maken, we houden het in de gaten, en zien wel als de curve verder afvlakt, of ik moet meer voeding geven of fles voeding bijgeven, we zien wel, ga er nu nog niet te veel aan denken, want voor de rest ziet ze er goed uit: plast goed, ontlasting, slaapt ok, geen huilbaby

's nachts valt het mee, meestal 1 voeding (van 1 uur wel) maar als ik laat haar laatste voeding geef, zit er zelfs soms 6u tussen, maar ja, ze is nog klein, dus verwacht niet dat ze direct doorslaapt

weegt nu zogezegd 3,170 g (met een pamper aan en na een voeding...)

voor de rest: gefeliciteerd Bouwjaar en Mamsie met jullie verjaardag

dido: fijn een goede echo en ik stem voor vanaf nu allemaal goeie echo's, ook mgbk volgende week!!!

losje: je bent echt een bikkel, zo met de andere bezig, terwijl je zelf zoiets moeilijk meemaakt...

lizzie: succes met de operatie die eraan komt!

zaterdag moeten we naar begrafenis van oma van mijn man...

vandaag een heel erge kettingbotsing in Vlaanderen...

6. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    @Lov, dat zei de ha ook al over die touwtjes. Hij zei dat ik dan moest terugkomen en dan zou hij ze iets korter knippen ;)
    Ik kan ook de minipil krijgen i.v.m. mijn bloeddruk. De mycrogynon, die ik had, mag ik niet meer. Daar kreeg ik ook veel hoofdpijn van tijdens de stopweek. De implanon vond de ha niet zo geschikt voor me.
    Spannende dag dus morgen. Maar mijn gevoel zegt me dat je geen suiker hebt. Volgens mij moet je dan ook wel meer symptomen hebben. Wel goed dat ze het in de gaten houden.
    Qua flesvoeding. Het is ook een beetje eigen gevoel. Borstvoeding past zich uiteraard ook aan op de vraag van het kind. Maar zo zal een kindje met fv ook meer en minder behoeftes hebben.

M. ligt nog steeds heerlijk te tukken. Zo grappig, iedereen in het fb groepje worstelt met het avondeten, omdat de kleine dan erg wakker is. Wij kunnen altijd eerst lekker op ons gemak eten en met gtst wordt ze dan wakker ;)

7. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja weet ik dat het korter gemaakt kan worden maar bij mij ging het niet... Ook het verwijderen toen ging erg moeilijk...mijn bmmond ligt diep of zoiets...

Ik denk ook niet dat ik suiker heb, gewoon een groter kindje en net iets meer vruchtwater. Maa goed checken is altijd goed :D

Ja als ik Fv zou geven zou ik het zo doen als jij het uitlegt...

Met het eten is dan wel fijn, moet wel zeggen dat als ze ouder worden ze wel gaan tegenstribbelen want de reuk maakt ze dan actief hahaah

8. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Eda. Klinkt dus gewoon hartstikke goed meid....Fv zou ik persoonlijk niet geven is zo zonde dan. Tenzij het echt noodzaak is maar eigenlijk geef je die op hetzelfde moment toch als je bv zou geven dus wat is dan het nut.

Je hebt gewoon een fijn kindje.... Niet erg

9. MPS05

MPS05 Fanatiek lid

23 jul 2012
    1.298
    34
    48
    Thnx meiden.

Ika helaas past mijn moeder op woensdag altijd op mijn nichtjes, die kun dus niet mee. Anders was ze graag mee gegaan. Mijn vriendinnen zijn wel op de hoogte van alles maar nog niet van de cyclusanalyse en onderzoeken etc. En er moet natuurlijk aldoor een vaginale echo gemaakt worden dus daar voel ik me dan niet zo prettig bij :) Ach ik red me ook wel, alleen soms is het fijn dat er nog iemand bij is die ook mee luisterd en me kan steunen.

Lov heb al wat dingen opgeschreven op mn ziekenhuis briefje. Alleen ik weet niet of ik alle vragen kan stellen omdat dit gewoon weer een snelle afspraak is om een echo te maken. Tijdens de echo vraag ik wel altijd van alles. Binnenkort hebben we een lange afspraak.

10. Parelbloesem

Parelbloesem Niet meer actief

Bouwjaar, ja heb het wel gemeld, maar zolang ik geen buikpijn om de zoveel min krijg, geen bloed of vruchtwater verlies moet ik gewoon rustig aan doen.
    Haha bouwjaar, hij zit ook heel erg onder de plak bij je :p Nee maar is toch ook logisch dat hij dan niet te veel doet met zijn rug.

Voetenzak, wij krijgen die als service bij de autostoel en bij het zitje van de kinderwagen. Dus heb er sowieso een straks, vind ik wel erg fijn. Ik heb de maand na mijn bevalling al een groot feest mijn oom word 50 en die wil graag dat ik (zijn peetkind) en mijn man en baby erbij zijn. Dus word lekker warm inpakken om erheen te gaan met zo'n kleintje.

Dido, haha ja hij is wel lief, maar kan niks goed doen :p Hij wil telkens knuffelen en dan heb ik der geen zin in is die gepikeerd ;) Ach komt goed. Die slaap heb je zeker hard nodig. Ik heb echt veel geslapen in het begin, nu lukt het niet meer.

Lov, gefeliciteerd met je NEEFJE ;) Mooi mannetje is het...
    Whoepsie, hoop dat je suiker toch gewoon goed is.

Losje, het is voornamelijk van het zitten en liggen. Als ik te lang in een bepaalde houding zit of lig dan doet alles pijn. Voel me verder eigenlijk niet echt grieperig, hoop het ook niet te krijgen ;)

MGBK, heb jij diclofenac gekregen van je arts???

Lizzie, spannend, nog eventjes...

Lief, haha lekker al bezig met kerst :D

Manouks, vervelend als je dan alleen moet, herken het, is niet fijn.

Pfff ik hoop vannacht toch beter te slapen, blijf maar wakker joh grrr. Ach ja genoeg gelezen over BV in mijn boek :p

11. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Maar ook uitslagen eventueel van je follikels enz.... Dat je die niet vergeet ;) ik ben alles weer vergeten zodra ik buiten sta
    Maar wat gingen ze nu precies morgen nog doen?

12. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    He meiden,

Joy, prima hoor als het een meisje is! :D

Mgbk, fijn dat de pijn wat afneemt! Heftige ontsteking hoor meid! pfffff.....
    Toch een stap he, weer plassen voor mvm. Goed van je hoor!

Bouwjaar, haha nee als man kan je echt niet onder de plak zitten hoor! Weer een werkdag gehad meid! Nog maar 2 te gaan toch?
    Hier ook een zak in MC. Ik vind het ideaal!

Dido, hier inderdaad in het begin ook koud. Nu vaak warm (het is 19 graden in de woonkamer en ik zit in een hempje ;))
    Moeilijke situatie van je vriendin zeg.... Klinkt inderdaad niet als een stabiele relatie....

Lov, fijn dat je echo goed was én dat de kleine (of grote ;)) man met zijn hoofdje naar beneden ligt!
    Hoop dat je geen suiker hebt hoor!

Losje, ik slaap redelijk. Regelmatig plassen, af en toe kramp in bm maar dat heb ik al een week. Vannacht weer goed geslapen, het wisselt een beetje....
    Fijn dat het redelijk met je gaat. Dat verwerken en spontaan huilen herken ik inderdaad ook. Het is ook allemaal nog vers meid, heeft tijd nodig.....

Ika, knapperd hoor die M. Gaat echt snel hé! Balen van je ongi.....

Jaydee, je meisje is ook alweer 3 weken! Hoe gaat het met je? Beetje hersteld van alles?

Lizzie, het is ook spannend lieverd! Je weet dat het moet maar een operatie is nooit leuk! Mag je dezelfde dag naar huis?

Lief, fijn dat de ziekenboeg weer voorbij is!

Manouk, duim weer voor je morgen lieverd! Niet leuk dat je iedere keer alleen moet meid......
    Goed dat je een briefje met vragen hebt. Geeft toch wat rust he!

Eda, mooi dat ze groeit! Ze volgt haar eigen lijn dus! En lekker blijven genieten meid.

Hier ook veel plassen 's nachts. Ook wel een keer of 4. Probeer vanaf een uur of 9 niets meer te drinken maar heb dan vaak 's nachts dorst.

Verder een goede dag gehad. Zeer goede vrienden hebben vanochtend een dochter gekregen (zij was aankomende zondag uitgerekend). Vanmiddag even gespiekt bij het kleine meisje, zo lief weer!
    Daarna pakjesavond gehad bij mijn ouders (broer moet donderdag werken). T vond het enorm spannend en moest huilen tijdens het eten. Toen de cadeautjes er waren, vond hij het erg leuk en was enthousiast. Gelukkig op tijd thuis zodat hij nog even kon spelen en gewoon rond 7 uur in bed lag. Ml is nu sporten.

13. Eda

Eda Fanatiek lid

18 jan 2013
    1.566
    0
    0
    Dierenarts
    België
    lieve manouk, jou was ik ook nog vergeten, sorry: 't is natuurlijk dubbel zo'n uitslag, maar ergens verwachtte je wel zoiets hé, en nu word je tenminste wel au sérieux genomen en kunnen jullie vooruit, er zal nu iets aan gedaan worden, is beter dan "doorploeteren" zeg maar...

@lov: nee, denk als ik iets moet veranderen, ik eerst probeer met meer BV per dag te geven, door ze desnoods wakker te maken, FV zal zijn als het echt nodig is, zolang dat BV lukt en gaat (ga in januari weer werken hé...)

ben wellicht nog mensen vergeten, sorry daarvoor!!

14. Eda

Eda Fanatiek lid

18 jan 2013
    1.566
    0
    0
    Dierenarts
    België
    ps: heb ook zo'n zak voor in maxicosi, vind ik zeer handig, vooral voor mijn kleine meid, heb zo het gevoel dat ze lekker warm ingeduffeld is!

15. MPS05

MPS05 Fanatiek lid

23 jul 2012
    1.298
    34
    48
    Hoop dat je vannacht ook beter zal slapen Parel. Lijkt me wel fijn om je zo in te lezen over bv. Jij hebt toch in het verleden clomid gebruikt? Wat was er bij jou niet goed waarvoor je medicijnen kreeg? Alleen als je het wilt vertellen natuurlijk.

16. Parelbloesem

Ik heb een vrij heftige variant van Polycysteus-ovariumsyndroom of PCOS is een aantal samenhangende afwijkingen, waarbij vaak vele (kleine) follikels in de eierstokken aanwezig zijn. De afwijkingen worden waarschijnlijk veroorzaakt door, en of gaan gepaard met hormonale afwijkingen. Bij mij is de aanmaak van mijn insuline niet goed, deze was altijd TE (tot schrikbarend laag) en nu is die op eens goed tijdens de zwangerschap.
    Hierdoor ontwikkelen zich in de eierstokken (ovarium) meerdere (poly) follikels. De eicellen groeien daardoor niet of onregelmatig, waardoor er geen of onregelmatig een eisprong optreedt (bij mij was dit eens per 4 tot 6 maanden, cyclussen van 119 dagen waren geen uitzondering) en vrouwen onregelmatig of niet menstrueren.

Heb daarvoor toen Clomid gekregen, maar ik was resistent. Dus uiteindelijk via hormoonspuiten zwanger geraakt.

17. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Super, geen overbodige luxe he ;) Hier ook een voetenzak.

18. mgbk

mgbk Niet meer actief

Even ego berichtje
    ik denk dat het weer mis is. Veel bloedverlies en krampen.
    bij vk geweest. Echo gehad. Vruchtzak en dooierzakje te zien. van 9x9x6 mm.
    Alle symptomen zijn weg. Mn gevoel zegt dat het niet goed zit.
    maar ja ze kunnen niets zeggen op deze termijn aangezien er sowieso nog niet per se een hartje zou hoeven kloppen.
    morgen nd gyn. Maar die kan niets meer doen of zeggen dan de vk.
    afwachten dus. En miss alvast bespreken hoe nu verder qua onderzoeken want die willen ml en ik nu wel. Waarom het steeds mis gaat.
    Sorry heb verder niks gelezen maar
    manouk heeeeeel veel sterkte morgen meis. Ik denk aan je!!!!
    En aan jou mamsie

19. Parelbloesem

Jeetje meid dat is even schrikken. Jij gebruikte diclofenac zag ik staan? Op aan raden van de kaakchirurg?
    Hoop dat goed blijft gaan en bloedverlies verdwijnt!!

20. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Mgbk neeeeeee :(

Deel Deze Pagina