De Oempaloempa's gaan op roze deel 2!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door MamsieM, 16 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Logisch Lov. Zou ik ook willen!

Lies, geniet je van je verlif meid?
    Bv gaat erg goed nu gelukkig!

Bouwjaar, controle weer goed?

Mgbk en Manouk, kus voor jullie!

Lizzie, spiraaltje er nog in?

2. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Controle, was prima. Op zich gaat ook alles goed, al ben ik er klaar voor kindje is welkom.
    Van een vriendin nog een vijftal neutrale kleding setjes kunnen lenen, dus ook dat knagende gevoel is weg. We kunnen de eerste dag/dagen door.
    Hoofdje ligt nog iets beweeglijk in t bekken.

Volgende week dinsdag weer heen

Zojuist die eerste echte botsing gehad. En dan start t dus emt weinig en dat escaleert dan. Tja als je iets vervelend vind kun je dat ook normaal zeggen en als ik dan iets vraag normaal antwoord geven. Maar ik wordt genegeerd, nou ik praat de rest vd dag niet meer tegen m. Stik maar.
    Gingen lunchen maar dan ook geen zin meer om samen aan tafel te eten en brood ook geen zin meer in. Zit nu gvd weer bijna te janken terwijl ik boos ben.

Zo dat gaat hard met je gewicht, ik zal nog wel ff een dikkie dik blijven, zit vandaag al op de +17 kilo.

@ika ach ja geniet er lekker van dat je kan blijven liggen :)

@mgbk hoe gaat t nu met je kies(pijn)?

@lies leuk zo'n familie wieg :)
    Bedenk me net dat ik die nog moet ophalen, maar ach is ledikant staat ook klaar.
    Ik heb een waterdicht molton om mn matras, zo hoef ik die dingen uit het kraampakket niet te gebruiken

@lov
    Lijkt me voor de geruststelling idd erg fijn om dan toch je jongste te kunnen horen.

Es bedenken wat ik ga doen, ik wil nu iig niet in dezelfde ruimte als vl zijn.

3. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Sterkte vandaag thuis bouwjaar :p
    Fijn dat alles goed was!!!

Wauw meiden wat is het heerlijk weer buiten! Net even boodschapjes gedaan ..

Van de babyfoon meneer hoor ik niks meer grrrrrrr.
    Stuurt hi gister nog , zeg maar hoe laat we zijn de hele dag thuis... Om 1:20
    Stuur ik vanmorgen rond 14 uur en hoor ik niks ... Kan ik zo boos om zijn!

4. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Oei Bouwjaar, dat klinkt gezellig *not* sterkte vandaag dan!
    En ach, die kilo's gaan er wel weer af. Ik was maar 7 kilo aangekomen dus na de geboorte al bijna alles kwijt.

Lov, grrrrr..... Soms...... En dan zit je maar te wachten he!

Hier even rust. T is op de peuterspeelzaal, E slaapt en ml is even aan het werk. Ik plof maar even met een leesblad op de bank!

5. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Succes bij de vk, Lies.

@Bouwjaar, bah niet leuk die botsing met je vriend. Ik herken het wel van het laatste weekend voor de bevalling. Ook de spanning bij je vriend neemt toe en dat zorgt dat je samen meer botst. Niet leuk, maar begrijpelijk dat het gebeurt.

@Liefoe, sterkte met alle kwaaltjes.

@Lov, wat voor babyfoon wil je? Wij gaan er binnenkort een halen met camera e.d. Dan gaat M. ook 's nachts in haar eigen kamertje slapen.

Vandaag gebeld door een stagiaire die ik na de kerst op donderdag in de klas zal hebben. Even wat afspraken maken wanneer ze gaat komen e.d. Wel heel fijn wat extra handen in de klas het komende halfjaar, want in mei zijn het al 31 kleuters.

6. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Pfff grote klas hoor Ika! We zijn voor T ook aan het kijken naar een school. In oktober wordt hij alweer 4.

7. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Spannend, Mamsie! Hebben jullie bepaalde voorkeuren? Zoals openbaar of bijzonder onderwijs of jenaplan e.d.? Wij zijn bijvoorbeeld een daltonschool. Het is momenteel niet anders bij ons met de grote klassen. We krijgen minder geld binnen, dus ook minder ruimte voor personeel. Gelukkig krimpen we niet meer qua leerlingaantal. Maar grote groepen zijn verre van ideaal. Daarom dat we veel stagiaires proberen in te zetten. Die kunnen ook met kleine groepjes aan de slag en net even wat extra aandacht. Het leuke van de stagiaire (eerstejaars Pabo) is dat het een oudleerling van me is.... Poeh... ik voel me oud ;)

8. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    @ika dat zijn een hoop kleuters!
    En haha dat zal idd ff vreemd zijn een oudleerling die nu je stagaire wordt

Hier maar eesn gaan zitten ivm vergelijking zorgverzekeringen.
    Zie ik nu op eens staa:
    "Eigen bijdrage kraamzorg: 75% vergoeding van het bedrag dat u volgens de basisverzekering zelf moet betalen" Dit obv mijn aanvullende verzekering. Ik was zo stelling overtuigd dat ik niks kreeg dat ik maar even gemaild hebt of dit serieus klopt. Meevallertje dan als ik niets verander.

9. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    Alleen zie ik nu in de bevestiging dat de vraag verstuurd is dat ik blijkbaar heb aangevinkt dat t over de heer **** gaat.
    Owhhh, hopelijk zit er geen domkop achter de pc

10. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Dat zou wel een hele fijne meevaller zijn Bouwjaar. Ik duim voor je dat er geen domkop achter de pc zit ;)

Hier een huilerig meisje op mijn buik. Ze wil niks anders dan bij mij liggen. Het is ook sprongetjestijd. Ik vroeg me al af wanneer we wat gaan merken. Nu dus :D

11. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ika camera vindt ik niet nodig ;)
    We hebben m inmiddels opgehaald... Werkt prima, is deze

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      11,1 KB
      Weergaven:
      3
  12. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Hier trouwens ook 30 kindjes in de klas van s... Zijn er veel vindt ik...maar ja wat doe je eraan.

13. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Ja, staatssecretaris Dekker van onderwijs weet het allemaal zo goed. Hij zegt dat het allemaal niet uitmaakt met die grote klassen. Het staat of valt met de leerkracht. Tja, als je tot 's avonds laat doorwerkt dan is het werk ook wel te doen ;)

Hier hebben we geld van mijn collega's gehad en daar gaan we een babyfoon voor aanschaffen.

14. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Jammer he dat ze zo denken... Lijkt me zeker voor een leerkracht pittig zoveel kinderen.

Babyfoon... Misschien als we onze eerste hadden gekregen was ik wel voor een duurdere gegaan, maar nu voor de laatste vindt ik dat onnodig.

15. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    #3835 Bouwjaar1979, 16 dec 2013
    Laatst bewerkt: 16 dec 2013
    Babyfoon.. degene die ik aan mn broer heb gegegeven komt nu retour :D
    Ook een alecto maar dan de Alecto DBX-89 ECO

@lov je kreeg alsnog een reactie?
    Ik ben soms erg ongeduldig, maar jij lijkt ook niet altijd de meest geduldigste :p
    Of sla ik de plank mis?

16. Liefoe

Liefoe Niet meer actief

Lies, leuk die familie wieg!
    fotootjes binnenkort e!

Mamsie, is idd een grote stap naar school gaan :)

Bouwjaar, mijn man hebben ze ook zl vaak als vrouw bestempeld op papier zo paar jaar geleden met een bloedonderzoek....
    kan je begrijpen ivm aanvaring vl.laat hem maar even en neem jij je rust!
    die babyfoon heb ik ook gehad, uiteindelijk stuk gegaan na zoveel jaar en nu een opvolger ervan maar had liever de alecto met camera voor op de I Phone.
    Kan de mijne te koop stellen en dan zo t doen ;)

17. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Kijk das handig :D

Nee geduld heb ik ook niet maar het was nu wel gegrond:D
    Gister was het akkoord... Vanmiddag kon ik m ophalen.
    gister om 1:20 stuurde hij hoe laat want ze waren de hele dag thuis.

Vanmorgen om 9:00 gestuurd of 14 uur goed was, en dan is het vreemd dat je pas om 13:45 stuurt dat het oké is :D
    Moest een half uurtje rijden ongeveer;)

18. Eda

Eda Fanatiek lid

18 jan 2013
    1.566
    0
    0
    Dierenarts
    België
    heb nog geen babyfoon, maar we dachten een te nemen zonder camera...

lov: ik werk in Frankrijk en dan zijn het dan weer andere regels...
    dus begin 9 januari weer, maar de eerste maand het wat rustiger aan doen met al zeker de dinsdag thuis en nog 1 of 2 halve dagen.. we zien wel hoe het loopt

zie er wel wat tegenop natuurlijk... hoe dat het gaat gaan met klaar te raken om ze in de crèche te droppen en zo... is een volgende stap

heeft iemand tips om een goeie flesvoeding te kiezen? dacht alleszins al hypoallergeen te nemen, omdat mijn man wat allergisch is aan stof en ik heb hooikoorts en dan zou zo'n voeding direct aangewezen zijn en niet eerst een gewone waar ze dan evt toch eczeem op ontwikkelen...

19. Dido82

Dido82 Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.990
    75
    48
    Vrouw
    Pijnacker
    @lief Vervelend dat je zo'n last hebt van je heupen. Sterkte en beterschap!

@mamsie Fijn dat er een ritme in komt! Knap dat je nu al bijna op je streefgewicht zit! Wordt misschien wel tricky met de feestdagen ;)

@mgbk Veel sterkte voor de echo morgen!

@manouk Jij ook veel sterkte en succes morgen!

@lies Ik moet nog een weekje geduld hebben. Maandag 23 en dinsdag 24 echo. Speciaal zo'n familiewiegje!

@lov Fijn dat de babyfoon alsnog geregeld is! Is ml een beetje opgeschoten op zolder?

@bouwjaar Fijn dat alles goed was met frummel! Balen van jullie botsing. Inmiddels weer bijgelegd? Mooie meevaller van de zorgverzekering!

@ika Jeetje! 31 kleuters. Ik doe het je niet na. Voelde het fijn weer even met het werk bezig te zijn?

@eda Zal ook wel even wennen zijn het ritme van werken en kinderopvang. Nu nog even van je verlof genieten.

@Hier Weer drukke dag op het werk. En...vandaag de eerste keer zwangerschapsbroek aan (schaam...schaam...) Maar hij zat zo lekker :) Ik heb af en toe wat buikpijn onderin m'n buik...dan maak ik me gelijk weer zorgen i.v.m. de 9 weken grens woensdag...Nog een week geduld en dan hopelijk weer een mooie echo. Gister ook zwager ingelicht over de zwangerschap. Hij is erg blij voor ons, maar snapt onze voorzichtigheid. Nu even lekker bankhangen. VL is voetballen.

20. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    @Eda, als er koemelkallergie in je familie voorkomt kun je kiezen voor hypoallergeen. Daarin zin eiwitten die al voorverteerd zijn zeg maar. Ik ben begonnen met Friso hypoallergeen, maar ben overgegaan op de standaard. Ze zeggen dat je een baby minimaal twee weken moet laten wennen aan de nieuwe voeding, voordat je eventueel toch iets anders zou kiezen.

Deel Deze Pagina