Dido, oh ja sorry Spannend weekje dan nog voor je. Ik denk dat die buikpijn alleen maar goed is hoor, er verandert natuurlijk al veel van binnen. Snap uiteraard je voorzichtigheid wel. Kan je zwager zijn mond houden ten opzichte van zijn ouders? Jullie willen hen inlichten met kerst toch? Haha ik ga straks mijn positiebroeken ook missen hoor, ze zitten echt lekker Eda, ik heb geen verstand van voedingen helaas. Gek idee dat jij ook alweer bijna moet werken. Lijkt me ook best moeilijk om de kleine naar de creche te moeten brengen. Lov, fijn dat jullie toch de babyfoon hebben kunnen aanschaffen! Wij hebben ook een Alecto Dect gekocht, weet even niet meer welk type. In ieder geval degene die als beste uit de test kwam van de Consumentenbond. Liefoe, echt balen van die heuppijn hoor. Is het vandaag wat beter? Zal binnenkort eens wat foto's van het wiegje maken Bouwjaar, herkenbaar die botsingen met je man/vriend Ik merk dat ik sneller geirriteerd ben en minder kan hebben. Ik reageer ook emotioneler op 'kritiek' Ruzie weer bijgelegd? Fijn dat je controle goed was. Ika, zo dat is een grote groep kleuters! Fijn dan dat je hulp van een stagiaire krijgt. MamsieM, wat netjes dat je alweer lichter bent dan voordat je zwanger raakte en dat je bijna op je streefgewicht zit Manouk en mgbk, succes morgen! Denk aan jullie. Nou vanmiddag dus bij de verloskundige geweest. Ons kleintje ligt al volledig ingedaald met haar hoofdje vast in mijn bekken Ruggetje en kontje weer rechts zoals altijd, heb ook echt vaak pijn aan mijn rechterribben. Bloeddruk prima en gewicht ook, hartje klopte luid en duidelijk. Ons meisje is wel wat klein, vermoedelijk zo'n 3000 gram bij de geboorte. Ik mag/moet iets meer eten om haar wat onsjes aan te laten komen. Bevalplan doorgenomen en volgende week vrijdag weer controle.
Ach Lies, 3000 gram valt best mee. M. was 2940 bij de geboorte. Ze hadden haar 3500 geschat. Dus het zegt vaak niet zoveel. Manlief was 2920 en ik was 2740. Niet gek eigenlijk dat M. ook zo was. Ze was heel sterk tijdens de bevalling. Goede hartslag en eenmaal daar 2x achterelkaar een apgar van 10. Ze was uiteindelijk afgevallen naar 2700 en 9 dagen na de geboorte was ze over haar geboortegewicht.
Ik maak me er inderdaad ook niet druk om gelukkig. Mijn moeder was 40 weken en 2 dagen zwanger van mij en ik woog maar 2830 gram. Mijn broertje kwam één dan te vroeg en woog ook maar 2900 zoveel gram (hij is nu 1.90 m). Mijn man en ik zijn beiden ook niet heel erg groot, dus ik verwachtte al geen groot kindje. Ik ben blij met 3000 gram en ze kunnen er inderdaad ook behoorlijk naast zitten natuurlijk. Gewicht zegt inderdaad ook niet alles zoals wel bij M. blijkt Hoop dat ons meisje ook in zo'n goede conditie geboren wordt.
Hoi hoi. Ik lees alles bij maar zal weinig reageren deze week. Het is zo druk op het werk. Ik tel nu ff af tot 24. Als ik de puf kan vinden zal ik ook ff reageren. Knuffel!
Zal wel druk zijn ivm kerst he Lizzie? Jeetje vandaag zag ik zo'n lekkere kerststol bi de plus... Koste gewoon 4 euro! Wat kost dat nu bij een bakker?
@ Kerst, wij hebben dit jaar niks gepland, heerlijk! Vind het altijd wel gezellig die dagen maar aan de andere kant ook weer zo'n hekel aan die verplichtingen. Maar dit jaar komt mijn moeder kerstavond naar ons en gaan we gourmetten, zij gaat alle boodschappen halen en verzorgd alles dus dat is wel fijn en tweede kerstdag komt ze ook en gaan we de restjes opmaken... Denk dat schoonouders en mijn vader eerste kerstdag misschien wel langskomen op de koffie maar niks afgesproken. @ Babyfoon, ik heb er zo eentje van Luvion met beeld. Die had ik al voor D. en vind die echt zo fijn, echt een aanrader. Totdat J. er was heeft ie altijd op zijn bedje gestaan, scheelt toch heel vaak naar boven lopen hihi. @ Hier, alles gaat goed en de afgelopen 2 nachten zelfs ook! Verder hebben we nu veel kraambezoek en vanmiddag zijn we voor het eerst naar buiten geweest. Wat een lekker weertje Heerlijk. Wat ik wel fijn vind is dat ik al niet meer vloei! Na 9 dagen al niet meer.... terwijl na de vorige bevallingen ik 3 weken heb gevloeid. Moest nog 2 dagen wachten van de vk en dan zou ik ook weer in bad enzo mogen Lekker, kan niet wachten... ben toch zo badverslaafd haha..
Ja ik vond 3 weken al lang en had me daar dus ook weer op ingesteld... maar 9 dagen is luxe Dus wie weet Lov, deze keer misschien ook minder lang hihi..
Wat lekker dat je niet meer vloeit, Joy. Het was bij mij ook maar kort. Ik had al heel snel geen kraamverbanden nodig. Ik nam die zwarte kotex voor de nacht. Ik heb sinds gisteren weer bloedverlies van de mirena. Ze zeiden al dat het kon. Leuk is anders...
Ik heb de kraamverbanden zeker tot vrijdag gedragen, maar ook omdat ik die fijner vond dat gewoon maandverband.. echt nodig was het niet. Maar dat gewone maandverband gaat zo broeien vind ik. Tja anticonceptie... Ik ga van de week maar eens ovulatietesten bestellen en dan als ik mijn eerste menstruatie weer krijg aan die persona beginnen. Kan ik het zo de eerste tijd met ovutesten een beetje in de gaten houden of dat apparaatje mijn cyclus goed weergeeft (voor de zekerheid) ben benieuwd. Wil geen hormonen meer.
Hier pas na 6 weken seks gehad. Durfde niet zo goed met de knip. Ik was na 4 weken alweer ongi en daarna na bijna 4 weken weer. Toen meteen maar die spiraal laten zetten. Tot nu toe geen last behalve het bloeden. Die zwarte kotex heeft geen plastic zoals maandverband. Dat werd me aangeraden door de kraamzorg. Naturella mag ook. Maandverband met plastic kun je beter niet gebruiken i.v.m. infectiegevaar.
@joy Fijn dat je herstel zo goed verloopt. Wat een prachtig mannetje! Mooi dekentje ook. Zo'n lief ventje is over een paar weekjes ook jouw uitzicht lov @ika Voel je het bloeden wel opkomen? Lijkt me irritant als er helemaal geen pijl meer op te trekken is.
@ Ikapika, nou aan seks moet ik nu ook nog niet denken hoor haha.. Maar zal ook wel geen weken nog duren Scheelt inderdaad wel dat ik helemaal geen scheur of knip heb gehad dus ben er ook niet zo bang voor. Mijn kraamhulp adviseerde inderdaad ook om juist goedkope maandverband te kopen, huismerk ofzo.. omdat always of libresse veel plastic hebben. Manlief had dus van etos eigen merk gehaald maar dat is ook plastic. Maar goed, 1 dag gebruikt, alleen gister maar toen was het dus eigenlijk al over... dus vanaf vandaag weer alles normaal @ Dido, bedankt! Hoe gaat het met jou? En wanneer heb je weer een echo?
@joy Hier alles goed. Maandag weer echo. Vl kan dan alleen niet mee helaas. De 24e ook nog controle en echo bij vk en daar is ie wel bij. Ik kijk vooral gespannen naar morgen uit. Bij de eerste mk ging ik bij 9 weken bloeden. Hopelijk blijft dat weg en heb ik maandag een mooie echo. @manouk en mgbk nogmaals succes en sterkte vandaag lieverds.
Ah heerlijke foto joy Ja laten we het hopen dat het deze keer ook kort is, vindt kraamverbanden vreselijk.... Hier was de tweede keer na een bevalling weer sex hebben ook minder erg hoor... Dat is het niet zo eng als de eerste keer. Nou hier is het weer prijs, oudste is beter en de rest is nu ziek. Wat een watjes heb ik toch thuis Jongste een paar keer gehuild vannacht en nu heb ik haar bij papa in bed gelegd die zich ook al een paar dagen niet lekker voelt. Hoofdpijn en verkouden. Als er iemand ziek is in huis weet ik gewoon dat hij altijd ziek wordt, afweersysteem bij hem is zo slecht, altijd al geweest hahahaha Ga me zo aankleden en dan de oudste naar school brengen
@Lov, succes met de ziekenboeg thuis. @Dido, helaas komt het bloedverlies nu nog onverwacht. Gelukkig kan ik het met een inlegkruisje af. Qua seks na de bevalling en knip. Het viel me zo mee. Helemaal geen pijn. Hier een nacht van 22.15 tot 7.15. M. had gister erg last van haar sprongetje. Ze was behoorlijk huilerig, dus veel bij me gehad. Ze kan ook weer meer. Ze kijkt naar haar handjes en neus. Ze grijpt meer. Ik ben benieuwd hoe het vandaag gaat.