De Oempaloempa's gaan op roze deel 2!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door MamsieM, 16 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Misschien toch een idee om het er met de gyn over te hebben, Lov. De meeste ziekenhuizen doen helaas geen natuurlijke ks/gentle sectio. Maar in heel wat ziekenhuizen mogen mannen volgens mij ook als eerste huid op huid hebben met de baby. Dat kon bij ons ook toen er sprake was van een spoedkeizersnede

2. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja wil ik ook graag bespreken.... ;) natuurlijke kzsnede doen ze hier meen ik niet maar iemand moet de eerste zijn toch :D

Nee nu wil ik gewoon alleen denken aan....draaien jongen draaien :D

Heb de 9de een afspraak met een andere gyn... Ligt hij dan weer verkeerd krijg ik volgens mij een week later weer een echo. Dan zie ik mijn eigen gyn wel weer en dan maar eens kijken wat ze zeggen

3. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Mijn collega heeft zelfs een ks onder volledige narcose gehad. Wat haar heeft geholpen is dat haar man alles heeft gefilmd. Meestal gebeurt het nu met ruggenprik, want bij mij waren ze alles al aan het klaarmaken voor de ruggenprik. Gelukkig was die niet nodig, anders was het persen ook niet gelukt.
    Voor zo'n natuurlijke ks moet het ziekenhuis toch ook zijn ingericht? De temperatuur is dan bijv. hoger in de ok.

4. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Geen idee.....

5. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Ah ja Lov, hij moet eigenlijk gewoon even draaien he! Een ks is niet het einde van de wereld maar kan me voorstellen dat je er niet op zit te wachten.

Hier een goede nacht. E is tot 22.15 rustig onrustig geweest gister. Spuugde nog even haar kleren onder maar heeft geslapen tot 3 uur. Nu voeden en dan hopelijk zo weer verder slapen.

6. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja mamsie laten we er maar vanuit gaan dat hij draait :D
    Ach ik moet me gewoon bij elke situatie neerleggen, kijk de kzsnede zelf komt wel goed. Herstel ook, ligt ook veel aan je eigen instelling hoe snel je weer op de been bent. Tenzij er echt complicaties zijn natuurlijk. Rust nemen en langzaam aan weer alles gaan doen.

Maar het enige wat ik echt heel erg vindt is dat moment missen van je baby op je buik krijgen na al die pijn....

Bij een kzsnede heb je dat niet en zie je je kind pas na een 30 minuten dat vindt ik te lang.

Maar goed dit moet besproken worden... Voor de rest moet ik vertrouwen op mijn kindje dat hij de juiste keuze maakt hoe hij gaat liggen.

7. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Hoe was het nog gegaan mamsie?
    Slaapt ze lekker bij jullie op de kamer?

8. Dido82

Dido82 Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.990
    75
    48
    Vrouw
    Pijnacker
    @ika Fijn dat de aankoop zo goed bevalt.

@mamsie Gelukkig heb je toch nog een goede nacht gehad ondanks de ziekenboeg. Gaat het net T en jezelf ook weer wat beter?

@lov Goed dat je je voorbereid op een ks, maar probeer jezelf niet te veel stressen. Ik hoop voor je dat jullie kereltje nog draait. Vriendin van mij ondergaat morgen een geplande ks, maar zij wist al dat het een ks zou worden nog voor ze zwanger werd, dus dan ga je het ook anders in. Inderdaad goed met gyn bespreken.

@hier Nog steeds hoofdpijn helaas. Heb verspreid over de dag en nacht 3 pm genomen. Wil liever niet te veel nemen. Misschien ook een beetje spanning voor morgen. Om kwart voor 11 echo. Helaas in m'n uppie.

@dames met meldplicht...hallo...hallo ;)

9. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Kom ik gestrest over? Dat is niet zo alleen ga je nu toch wat dingen opzoeken erover en dan ga je nadenken hoe anders het is. Kijk ik heb al 2 normale bevallingen gedaan he dus ik weet het verschil ...

Ach ja afwachten maar...

Balen van je hoofdpijn meid..... Als je nu morgen weer een superecho hebt gehad ben je dan over je kritische "grens" heen?

10. Dido82

Dido82 Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.990
    75
    48
    Vrouw
    Pijnacker
    Je komt niet gestresst over lov. Zou het alleen vervelend voor je vinden als je nu stress krijgt van al die info. Met morgen een goede echo kan ik denk ik eindelijk een beetje ontspannen. Blijft natuurlijk spannend, maar denk dat ik er dan eindelijk in durf te geloven.

11. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Oke:D

Ben zelf altijd graag goed voorbereid en wil alles weten.....daarom zoek ik nu ook al van alles op.
    Net zoals die draaipogingen ... Als je leest hoe vaak dat daar iets verkeerd gaat;) ik zou nooit een risico nemen al is het maar 1% ...

Alweer een stapje verder na morgen he meis:D ik duim voor je!

12. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    @ika mooie aankoop. Hier een gewone babyfoon. Ik heb m al wel ff getest.

@dido nog hoofdpijn?

@mamsie beterschap voor allen!

@lov ik hoop echt dat jullie manneke nog draait. Tuurlijk heb je alles over voor t kind, maar ik zit ook niet op een kz te wachten hoor.
    Ff domme vraag trouwens, als ze de kz met een ruggenprik doen, doen ze hechten onder narcose dan? Want met een ruggenprik zou je toch niet per se op de verkoeverkamer moeten of wel? Het hechten zelf neemt natuurlijk ook de nodige tijd in beslag.
    Mn s-zus heeft wel t kindje (nr2) heel ff bij haar gehad. maar niet lang geloof ik

Ik heb iig in mn bevallingsplan staan dat als door redenen het kindje niet bloot bij mijn op de buik/borst kan ik graag wil dat t dan bij vl gebeurd.

Ennuh ik ben ook zo iemand die mezelf graag goed informeer en zou dus ook t internet afspeuren

@hier
    redelijke nacht. Vet harde buik gehad en kon toen ook niet goed uitplassen, vaag. Nou ja trok later weer weg. Verder tja t gaat zoals t gaat. Bezig om een hoes te maken voor de boxmatras
    Vl is zijn broer helpen met verhuizen

13. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja ik heb geen idee bouwjaar... Ik lees alleen dat je schijnbaar naar een verkoeverkamer moet na de kzsnede...
    Maar dit soort dingen maar tegen die tijd aan de gyn vragen.

Ja dat zou ik ook wel willen dat hij dan bij papa mag liggen... :p

En Misschien langzaam wat voorwerk bouwjaar...;)

Hier vannacht nog een actie... Ik droomde dat er iets bewoog in mijn bed, ik sprong op half wakker en vervolgens 10 minuten lang op de kamer uit te moeten zoeken waar ik nu in godsnaam stond :D toen greep ik opeens de voeten van mijn man vast en die schrok... Ik vroeg of hij eens het licht kon aanmaken...

Hij snapte er de ballen van :p stond ik ipv aan de zijkant van mijn bed, want ik wilde dus gaan plassen, aan het voeteneind.:D

Zo gek hahahah

14. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Hihi lekkere nacht zo

15. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Hahah ja nog nooit meegemaakt :D

16. Liefoe

Liefoe Niet meer actief

#4036 Liefoe, 22 dec 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 dec 2013
    Ika ,leuk zo'n babyfoon!

Dido en MGBK morgen DE DAG ??? !!!!!

Bouwjaar ,hechten met epidurale gebeurd niet erna onder algehele narcose.De verkoever kamer wordt gedaan om te kijken of er geen grote bloedvaten zijn geraakt bij het hecten enz...
    Je keuterd ook in een groot en gecompliceerd gebied.

Mamsie ,lekker nachtje :)

Mamavandj ,parel hoe is het ermee ???

@ afvallen is idd.niet erg als alles maar dik ok is met de baby :)
    Hier geen baby uit de buik,wel veel last van vanalles maar er zijn weer beestjes onder de mensen zei de gynè.
    Nachten ik spreek er niet over ik slaap gewoon niet meer ,eens ML op is kan ik nog 2 uur slaap inhalen en dat werkt voor zo ver het kan.
    Heb nog net de wasmand bijgestreken ,alles opgeruimd en nu zit ik op de sofa.
    Vanavond een fonduutje doen met ons 5fjes ♥

17. Parelbloesem

Parelbloesem Niet meer actief

Ha meiden,

Sorry mijn laptop zou snel terug zijn maar hij is nog altijd weg :(
    Hierdoor echt niet handig te reageren, ga sommige toch proberen reactie te geven.

Lov, tegenwoordig kan je kiezen dat je het kindje wel meteen op de buik krijgt of het moet kritiek gaan met je kindje. Mijn schoonzus kreeg in 2011 de kleine op der buik en daarna werd ze pas weg gehaald voor onderzoekjes. Idd even bespreken met de gyn. Overigens moest zij wel met ruggenprik naar de verkoerverkamer zodat ze konden kijken of allea goed ging.
    Maar hoop dat hij gewoon weer draait tot de 36 weken mag het nog he.
    En je bedje zou ik zo gewoon laten, is mooi en je kunt het stoer aankleden!

Bouwjaar, lastig van je harde buik en daardoor rottige nacht.

Mamsie, beterschap

Dido, ik had dat de eerste 12 weken door de verandering van hormoonhuishouding. Hoop dat je hoofdpijn snel over is.

Ika, fijn een babyfoon met camera. Heb van mijn ouders de Luvion Grand Elite gekregen. Manlief wilde er graag een die je ook op de tv kan schakelen.

Losje, dat is ook allemaal spannend, wel lastig voor jullie dat ze daardoor slecht slaapt.

Jaydee hoe is het nachtje slapen gegaan?

Joy, maar meisje dat is toch logisch. Het is nog mmaar een jaar geleden. Sterkte deze dagen.

Lief, zolang alles met de kleine goed gaat is afvallen niet zo erg toch.

Hier slaap ik nog altijd heel slecht en word ik weer iedere morgen ziek wakker. Maandag echo gehad, kindje doet het prima en ligt goed, geschat geboorte is nu 3850 gr (dat is 20gram minder dan ik zelf was)

18. Liefoe

Liefoe Niet meer actief

Ik heb men bevaldatum maar gewoon op de 9e gezet aangezien mijn gynècoloog altijd die datum aanhoudt wat niet klopt volgens mijn cyclus maar zijn denken.
    Zo kan ik niet denken dat ik dat ze perse eerder kan komen ;)

19. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    @Parel, we hebben ook nog over de grande elite gedacht. Nu hebben we de suprime connect. Begin 2014 is er ook nog een deel dat je via je wifi kan verbinden en dan op je smartphone kunt kijken. Dat gaan we maar niet doen haha.
    Net gewicht hoor van de kleine Parel!

@Liefoe, in België blijf je toch ook standaard een paar dagen na de bevalling in het ziekenhuis? Wat een schrik van die moeder met de ks. Zo zie je maar weer dat er altijd risico's zijn. Dat bij mij de bloeddruk zo omhoog ging was er het risico op een epileptische aanval.

M. slaapt goed op haar eigen kamertje! Ook voor het middagslaapje ligt ze er alweer heerlijk bij. Net even naast haar op de stoel gezeten tot ze weg dommelde met de speen. Soms heeft ze die nodig, maar meestal valt ze vanzelf in slaap.

20. Liefoe

Liefoe Niet meer actief

Ja ,klopt hier is een "standaard" van zhverblijf ( 4 dagen incl.bevaldag) maar niet als je dat echt niet wenst ,je tekent jezelf dan uit met een risicopapier en laat je verder opvolgen door een vv aan huis.
    Nu als je gezond bent en baby ook ,enkel aan te raden maar helaas ik heb daar geen kans toe ,net zo zeer een onderwaterbevalling allemaal geschrapt ,vond dat best erg.

Goed van M. !!

Deel Deze Pagina