@ika Fijn dat jij nu ook goed slaapt met de kleine meid op haar eigen kamer. Kan me voorstellen dat het wel even wennen is. @mamsie Heerlijk dat je je mannetje straks weer 4 dagen bij je hebt. Hopelijk kan jij dan ook weer een beetje bijkomen. @lov Fijn dat de zolder bijna af is. Klinkt als een hele mooie meidenkamer met die bloemetjes en hartjes Mgbk heeft morgen echo. @uitgerekend Ja dames....wordt nu voor veel van jullie spannend Ben benieuwd wie de volgende wordt. @bouwjaar hahaha...er is inderdaad niks gewoon aan, maar dat is vooral om mezelf er af en toe even van te overtuigen dat dit echt is en dat we dit 'gewoon' gaan doen @lizzie sterkte met de laatste uurtjes. Ben je dan voorlopig even vrij? Thanks weer voor al jullie lieve reacties. Lees ze met blije traantjes in m'n ogen. Dit wordt inderdaad een kerst om nooit te vergeten. Hier een foto van de echo.
Aaaaaah wat een knapperd dido Heerlijk meid da het nu eindelijk allemaal eens goed gaat... Het is jullie ook zo gegund
Ah wat een prachtige echo, Dido!!! Wat betreft thuisbevallen. Ik zou dat alleen doen als het ziekenhuis dichtbij is. Hier is het 30 min. rijden. En dan hopen dat de velsertunnel niet dicht is anders staat alles vast. Maar aan de andere kant lijkt het me ook vreselijk om te moeten verplaatsen tijdens de bevalling. Ik wilde geeneens mijn bed af om te plassen
@lov ja dat is ook t plan hoor om gewoon op t moment zelf te kijken. Hoop alleen dat ik niet met pers weeën in de auto kom te zitten
@dido: schitterend nieuws, het wordt een heel bijzonder kerst!!! sorry dat ik hier zo weinig ben, lukt me wel om alles bij te lezen, maar reageren komt er soms niet van N. is een droom van een baby 's nachts (wat al heel veel is), maar daardoor is het wel intensief tijdens de dag: soms nog steeds om de 2u voeden, ze slaapt gem. max 30 of 60 min aan 1 stuk door tijdens de dag, voor de rest wakker en wenen, ze is moe maar wilt niet slapen maar 's nachts dus fijn: gisteren om 22u30 gevoed, kwam ze van de morgen om 6u20! en erna was het 10u30... @mgbk: lijkt me een hersenschudding meid, kan jij wel werken als je zo bent? khoop dat bloedverlies niets ergs betekent... ja, het wordt spannend, zoveel baby's die zich gauw moeten aandienen!! ben zo benieuwd, naar geslacht, namen, kaartjes, gewichten... ik ben wel meer voor ziekenhuis, gewoon, je hebt al de vuiligheid niet in je eigen huis, maar dat komt door mijn eigen verhaal met dat hevig bloedverlies en zo...
Bouwjaar ja dat is wel een risico ... Maar dat is wel iets wat kan gebeuren idd. Moeilijk he om dat zo te beslissen Eda je moet je niet verontschuldigen he Misschien heeft ze zo'n sprongetje ?
@dido mooie echo! @ika het zh is 10 min rijden Nouja ik zie t allemaal wel. Qua vuiligheid boeit t me niet. Ik hoor van veel mensen dat als jij ff onder de douche staat de kraamhulp alles aan kant maakt. @eda Fijn die goede nachten! Overdag dus wel aanpoten, lijkt me wel frustrerend soms als ze niet wil slapen. Succes. Oja de email met de leesproef is al binnen, een j en een m versie . Whaa spannend zo wordt t steeds echter. Enveloppen gaan op de bus, ook wel netjes je krijgt er ruim voldoende ivm eventuele schrijffouten.
Hier is het ziekenhuis 4 min vandaan dus dat scheelt wel. Als je het zou moeten lopen normaal ben je er met 7/8 min. Als ik verder weg had gemoeten was ik niet voor de keuze thuis bevallen gegaan. Bouwjaar, leuk beide versies op de mail. Bij ons is het alleen de namen anders. Want mijn vader maakt een kaartje wat voor beide kan. Heb ook met beide namen een proefje. Alleen hier nog twijfel ivm tweede en derde naam. Ik ben daar wel van maar manlief niet. Hmmm met als reden dat zijn nichtjes dat ook niet hebben maat vind dat geen reden.
@ parel bij ons is t kaartje ook nagenoeg t zelfde hoor, op de naam na. Hier dus geen 2e naam, hebben wij ook niet .
@bouwjaar Tevreden over de leesproef? Denken jij en vl hetzelfde over het geslacht? Mooie kamer heb je voor de kleine. Leuk voor jongen en meisje. @eda Fijn dat N het 's avonds zo goed doet. Was ze in je buik ook overdag het actiefst? Hopelijk geeft ze d'r mama ook snel overdag wat rust @ziekenhuis Woj wonen precies tussen 2 ziekenhuizen in. Beiden 15 minuten rijden. Eerste keuze is Delft. Vl is voor thuisbevalling, maar dat zie ik niet zo zitten. Misschien bij een tweede. @bevallen Ik ben het even kwijt. Wie van de dames gaat voor thuis? Lies weet ik, maar meer? @hier Helemaal vergeten te melden dat ik vooruit ben gezet in termijn. Nu 20 juli UD. Vl vond het jammer dat hij er niet bij kon zijn, maar morgen alweer herkansing.
Kan idd de 8 weken sprong zijn. Ze gaan uit van de uitgerekende datum en hij duurt vrij lang. Kenmerken van een sprong zijn veel huilen en veel willen drinken. Hier is de sprong volgens de app bijna voorbij. Het kan ook wel kloppen, want ze heeft haar handjes ontdekt Volgende sprong zou alweer over een week zijn. Man man man wat leren die kleintjes veel en snel. De "oei ik groei" app kun je voor 1,50 op je telefoon zetten. Het boek is ook leuk. Het is allemaal heel herkenbaar en leuk om te weten wat er zo ongeveer gaat komen. Vanochtend het boek Opperdepop bij de ah gehaald voor de hapjes straks. Volgens mij had jij hem ook toch, Mamsie?
@dido ik heb dus geen specifieke voorkeur nu voor thuis of zh. Waarom zie hij thuis niet zitten? Leesproef ziet er goed uit. Uiteindelijk een eenvoudige kaart geworden. Hoe bedoel je of we zelfde denken over t geslacht? Wat t wordt? Ik weet t echt niet, vl ook niet maar hoopt een zoon. Zal de lijst een opzoeken ivm je nwe ud. Ennuh veel plezier morgen. @ika grappig dat jij zo te spreken bent over t oei ik groei boek. Er zijn al verschillende mensen die me gezegd hebben dat ze het een verschrikkelijk boek vinden
Dido jeeeeehhhhh meis ben super blij voor je!!!!!!!!! Verder neem ik een beetje afstand van zp, kom af en toe even lezen.... Maar ik merk dat als ik er niet teveel mee bezig ben ik me lekkerder voel! Misschien na de feestdagen ben ik er weer helemaal Dikke knuf en kus voor iedereen♥
@bouwjaar Ja, ik bedoelde jongen/meisje. Ik weet het niet..aan de ene kant heb ik een veiliger gevoel in het ziekenhuis en daarnaast zie ik mijn slaapkamer als ultieme rust ruimte. Bij een thuisbevalling zal ik dat misschien altijd associëren met de pijn van toen. Maar ik kan me ook heel goed voorstellen waarom vrouwen juist thuis zouden willen bevallen. @lov Ja, morgen weer. Een keer een echo waar ik alleen maar met plezier naar uit kan kijken @losje Thanks lieverd. Doe rustig aan. Ik heb ook regelmatig wat afstand genomen, dus ik begrijp je helemaal. Je oempaloempa's gaan nergens heen, dus neem je tijd en geniet van de feestdagen met je mooie gezinnetje.
@Losje, doe het rustig aan en geniet van de feestdagen @Dido, dat was een beetje mijn gedachtengang. Het bevallen kan ook een nare ervaring worden en dat wilde ik liever niet aan mijn kamer hebben 'kleven'. @Bouwjaar, ach ja wat het boek betreft. Het is meer iets om te weten wat wanneer kan gaan gebeuren. Hier rolt M. al van buik naar rug. Volgens het boek doen ze dat op zijn vroegst bij de 11 weken sprong. Hier doet ze dat al 2 weken haha
Als het ziekenhuis hier niet zo dichtbij geweest had gezeten, had ik misschien ook wel nier voor een thuisbevalling gekozen inderdaad. Ik besef natuurlijk dat qua veiligheid het ziekenhuis op nummer 1 staat en dat een aantal minuten die je kwijt bent met naar het ziekenhuis gaan fataal kunnen zijn. Als ik me echter voorstel dat ik in zo'n onpersoonlijke klinische kamer moet bevallen waar je echt een nummertje bent, nee dank je wel. Ik heb zelf stages gelopen in het ziekenhuis en dit is gewoon geen plek waar ik zoiets bijzonders wil mee maken. Dido, wauw wat een mooi beebje! Is morgen de echo voor de combinatietest of is die later? Bouwjaar, ik heb echt heel veel extra enveloppen gekregen, wel fijn! Ik gok op een meisje bij jullie Parel, leuk dat je vader de kaartjes ontwerpt Hij weet dan wel al de namen of hebben jullie fictieve namen doorgegeven? Losje, logisch dat je afstand neemt! Hele fijne feestdagen voor jullie en veel geluk in 2014! Eda, ik zat ook aan een sprongetje in de groei en ontwikkeling van N. te denken. Wel heel fijn dat ze 's nachts zo goed slaapt Ika, ik heb de oei ik groei boeken van een collega geleend. Ben benieuwd of ik ons dochtertje er straks ook in herken. Lov, is je bengel al gedraaid denk je? Jouw man maakt jullie geboortekaartjes toch? Is hij er al mee bezig?
Beide kanten hebben voor en nadelen. Thuis lijkt me juist ook weer fijn... Tegelijkertijd ook eng. Ik heb zelf goede ervaringen in het zk gehad...en als je bezig bent met bevallen ben je zo in jezelf gekeerd dat je volgens mij nog midden in de jungle kan bevallen Lies ja hij is al bijna af. Als alles hier klaar is gaan we samen de tekstjes enz bespreken... De lieverd is nu de vloer aan het leggen op de zolder... Van de week de bedden maken en klaar is Kees. Ben zo trots op hem. Hij heeft echt van een bouwval zolder een complete nieuwe mooie zolder voor de meiden gemaakt