De Oempaloempa's gaan op roze deel 2!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door MamsieM, 16 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    @Lies, idd moet zo'n kamer wel fijn zijn. Hier was het een kraamsuite, dus wat gezelliger dan een ziekenhuiskamer. Ik ben toen van te voren wezen kijken. Ze hadden er een tv (waarvoor je moet betalen, dat weer wel ;)) en een senseo. Het koelkastje moest je zelf vullen. Manlief verwende me met allemaal lekkers. Ik lag op een gegeven moment m&m's tussen de weeën door te eten :D.

2. Dido82

Dido82 Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.990
    75
    48
    Vrouw
    Pijnacker
    @lies Kan ik me ook wat bij voorstellen wat je zegt. In Rotterdam hebben ze kraamsuites. Misschien dat we daar voor gaan. Eerst maar eens op een kijkdagje kijken. Echo voor combitest was vandaag. Morgen bij vk.

@lov Heerlijk zo'n handige man!

3. Lies1988

Lies1988 Fanatiek lid

18 dec 2012
    2.332
    116
    63
    Vrouw
    Werken als verpleegkundige en moederen;)
    Omgeving Utrecht
    Oh maar het ziekenhuis hier heeft ook kraamsuites hoor, maar het blijft een onpersoonlijke boel vind ik. Ook een aantal vierpersoonskamers, moet er niet aan denken haha. Nou ja, als ik naar het ziekenhuis moet leg ik me daar ook bij neer natuurlijk. Ons dochtertje is het belangrijkste en ik vertrouw op het oordeel van de verloskundige als het thuis niet verstandig zou zijn.

Dido, wanneer krijg je de uitslag van de combitest? Is er al bloed afgenomen bij je?

Lov, leuk zeg het kaartje bijna af:)

4. Eda

Eda Fanatiek lid

18 jan 2013
    1.566
    0
    0
    Dierenarts
    België
    @lov: ja, denk ook misschien weer eens regeldagen of zo, ik neem zoals het is/komt...

@dido: kweet niet of je de pijn blijft associëren met de kamer, ik ondervind dat je de pijn vlug vergeet (ik toch), kan me nu al niet meer voorstellen dat ik zwanger was en bevallen ben, raar hé

maar ik ging dat gewoon heel ambetant vinden om beddegoed zoveel te moeten vervangen door bloedvlekken
    ziekenhuis is hier op nog geen 5 min met auto, heb ook zo lang mogelijk gewacht om binnen te gaan en uiteindelijk maar 5u in verloskamer, wat een heel ruime kamer was, met een douche, bad, tafel met stoelen, tv, grote bal voor de arbeid enz.
    het is zoals Lov zegt: op moment dat je bevalt, ben je toch een beetje in trance, je merkt niets van wat er naast je gebeurt, alleen wat er nu met jou aan het gebeuren is, met je man naast je, bijzonder waar dan ook

maar in Nederland is het gewoon meer voorkomend om thuis te bevallen dan in België, ik kan persoonlijk niemand denk ik die thuis bevallen is

over bewegingen in de buik: N. was altijd heel rustig, 's nachts voelde ik ze idd bijna nooit, en nooit dat ik ervan wakker ben geworden, als ik ze voelde was het tijdens de dag, en idd zoals gyn zegt, vaak 1u nadat je gegeten hebt: bloedsuiker op zijn hoogst en dan is de foetus ook actiever schijnt

ik moet wel zeggen dat ik medelijden heb met al de zwangere en hun slechte nachten, heb tot de laatste dag gewoon zalig kunnen slapen zonder van niets last te hebben, lijkt met heel vermoeiend wat sommige beschrijven

@losje: begrijpelijk dat je wat afstand neemt, lekker genieten van je gezin met de feesten

@lov: zo goed van je ventje dat hij de zolder zo goed als klaar heeft!

@ika: mocht je eten tijdens het bevallen?! we mogen niet, alleen drinken (en dan best geen water, maar aquarius of cola om wat suiker binnen te krijgen..) voor het geval je toch nog onder narcose moet

5. MamavanDJ

MamavanDJ Niet meer actief

Dido, wat een ontzettend fijn nieuws meid! Heerlijk! Morgen nog een keer lekker spieken, ben zo benieuwd naar de reacties met kerst!
    Wat betreft bevallen, wil je Rotterdam of Delft op het paspoort hebben staan, haha?!

Hier is zkh ook op 5 minuten afstand. Maar ik ga ook voor de thuisbevalling!

Losje, fijne dagen!

Ika, M is een snelle! Mooi he dat ontdekken!
    Eda, geeft toch niks, tis ook druk een baby!

Lov, jeeh! F is goed bezig zeg! Ben benieuwd naar het eindresultaat!

Bouwjaar, ben ook heel benieuwd naar jullie baby, geslacht,naam en kaartje!
    Ligt hij/zij al goed ingedaald?
    Sinds vandaag echt een waggeleend, dus denk dat ze nu wel vast in m'n bekken ligt, morgen weer controle!

Mamsie, respect hoor! Fijn dat ml nu weer even vrij is. Drukke boel he met twee kids! Zal mij benieuwen hoe het met drie gaat...al zijn mijn kids natuurlijk al een stukje ouder!

6. MamavanDJ

Idd Eda, klopt. Tijdens mijn bevallingen was ik echt in mezelf gekeerd, kon ik gelukkig ook. Dus niks meegekregen van ongezellige ziekenhuiskamers.
    Hier ook nog goede nachten, alleen vannacht lag ik lang wakker. Had elke keer menstruatiekrampjes en zat maar te hopen dat het erger werd, haha! Dus ja dan hou je jezelf wel uit slaap!
    Verder hoef ik er maar twee keer per nacht uit om te plassen en slaap ik ook direct weer door.

Eten tijdens de bevalling, moet er niet aan denken! Maar kan me voorstellen als je even bezig bent dat je daar wel behoefte aan hebt!

7. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Ik ben bevallen om 19.00. Ik kreeg daarna alleen wat boterhammen en een kop soep. Man wat had ik een trek in warm eten na de bevalling hihi. Maar ja de keuken was al dicht.
    De kraamzorg raadde zelfs aan om ontbijtkoeken e.d. mee te nemen voor tijdens de bevalling. Uiteindelijk heeft mijn man ze naar binnen gewerkt terwijl ik aan het persen was. Hij had niet ontbeten en gelunchd van de zenuwen.

8. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Eda volgens mij zijn zk kamers in belgie toch al heel anders dan in Nederland. Hier is het de bedoeling dat je zo snel mogelijk weer naar huis gaat dus ze zijn ook zo ingericht. In belgie zijn ze zo gemaakt om langer te verblijven.

Ik lag ook iedere keer met een andere mama en baby op de kamer.
    Bij S kwam opeens zo'n 20 man op bezoek bij mijn buurvrouw... Lekker dan.

Bij A lag een mama met een baby van 2 maanden op de kamer, de mama had een bm ontsteking en de baby mocht ivm borstvoeding blijven. Nou ze keek lekker tv tot 12 uur s'nachts en kletste lekker met het personeel.
    Ik beval altijd s'nachts en heb beide keren niet die nacht erna kunnen slapen. Bi S huilde de baby van de buurvrouw heel de nacht, mijn meisje was helemaal kapot van de bevalling dus die sliep. Balen dat ik geen kans kreeg.

Nu wil ik heeeeeeeeeeel erg graag naar huis... Maar aangezien ik altijd een moeilijk loslatende placenta heb, die schijnbaar iedere volgende bevalling g moeilijker gaat, en daardoor veel,bloed verlies ga ik er eerder van uit dat ik weer moet blijven. Deze keer krijg ik daarvoor trouwens een infuus gelijk na de bevalling...

Kraamsuite hebben wij maar 2 in ons zk, de kans dat je daarop terecht komt is klein...

9. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Als de zolder af laat ik wel wat foto's zien :D

En eten tijdens de bevalling..l, hihi geen tijd voor gehad.

10. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Dan is het idd fijn als je snel naarr huis kan.

Ik heb de eerste nacht alleen in een tweepersoonskamer geslapen. De nacht na de bevalling hebben we met zijn drietjes in de kraamsuite doorgebracht. Ik kreeg een fijn bed, dus niet het bevalbed, en mijn man mocht op een slaapbank. 's Ochtends lekker gewekt met een kaneelbeschuitje en een kop thee en een uurtje later ontbijt. Ik vond het erg fijn. Ik had het ook niet zo erg gevonden om een paar dagen te moeten blijven op een andere kamer. De begeleiding was erg prettig.

11. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja dat scheelt als de begeleiding al super is....

Nee ons zk is wat ouderwets...en iedere keer te druk :D na de bevalling van A was er geen eens plek op de kraamafdeling

12. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Hier 10 kraamsuites, maar op de dag dat ik ben ingeleid een ware babyboom. Dus ze hadden niet zo'n haast bij mij. Ik heb er heerlijk gegeten de avond ervoor, goed geslapen en stevig ontbeten. Zo kon ik er tegenaan ;) Ik had echt zoiets van kom maar op. Nou, werken was het wel. Maar ik vond het echt super om te bevallen uiteindelijk. Zo heerlijk om dat kleine smurfje op je buik te krijgen.

13. Parelbloesem

Parelbloesem Niet meer actief

Bouwjaar, haha oke. Mijn schoonzus had twee kaartjes klaar staan echt verschillende.
    Ik heb 4 namen oeps. Maar hij maar eentje en zijn argument is dat zijn nichtjes het ook niet hebben en dat vind ik geen reden. Is ons kindje zijn nichtjes niet. Moeten er wel beide over eens zijn maar goed.over hebben.

Dido, zal lang het medisch kan beval ik thuis. Hier hebben ze wel kraamsuites en daar kom je sowieso ze hebben niks anders. Dat is wel fijn. Wij hebben een zkh in het dorp op 4 min en woon tussen twee steden in waarvan de ene stad zkh op 25 min en andere stad alle drie de zkh's binnen 30min.

Losje goed dat je aan je zelf denkt.

Lies, haha kaartje ligt bij mijn ouders en zusje in huis. Heb de naam Elysiann op het kaartje gezet. Dat is dus een fictieve naam, sowieso weten we niet wat het word haha.

14. MamavanDJ

Jemig meiden, storm buiten, storm in m'n buik... kan gewoon de slaap niet vatten! Komt het door de cola, de koffie, de wind of ben ik zelf gewoon onrustig???
    Nu ff bakkie thee en dan hopen dat ik zo wel lekker kan slapen...

Parel, ben benieuwd naar het kaartje en ook de naam en het geslacht!! Ben gewoon nieuwsgierig naar iedereen!!!

15. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Ja het gaat goed te keer buiten!

Hier bezig met de nachtvoeding dus even tijd om wat te lezen. Respect voor de alleenstaande ouders hoor. Na 4 dagen allleen te zijn (ml kwam alleen thuis slapen, veel gewerkt), ben ik erg blij dat hij de komende 4 dagen vrij is....

Dido, zit je al op een klein roze wolkje?

Mgbk, succes vandaag meid!

Parel, hier ook twee namen. Ml heeft er zelf maar 1 maar vond een tweede naam wel mooi gelukkig.
    Nog steeds. Eroerde nachten?

Ika, 8 okt is ook een prachtige dag om geboren te worden. T snapt helemaal dat M die dag uitgekozen heeft ;)

Lov, hier nooit in zh gelegen ivm zwangerschap maar herken je verhaal van een vriendin. Zij was zwanger van een tweeling, moest rusten omdat 1 kindje niet goed groeide. Werd ook op een tweepersoonskamer gelegd naast bevallende dames. Tja, dat werk dus niet....

Ah, E slaapt weer dus ik ga ook weer liggen. Knuffel voor jullie meiden!

16. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Hoe is het meiden?
    Jeetje idd wat een storm!

Gister zat de oudste weer eens behoorlijk te hoesten.. Gaat nu wel. Vanmorgen stond F op met erge hoofdpijn...
    Toen lag ik eindelijk weer lekker in bed begon de oudste te huilen....buikpijn, nou het valt mee maat ze hoest wel vies.
    De jongste wilde ook mee naarbeneden dus zit nu op de bank met de kindjes.

Parel nou zou persoonlijk ook geen namen willen die al bij neefjes of nichtjes voorkomen. Zo vonden wij Milan altijd leuk, helaas heet mijn neefje zo met zijn tweede naam. Nee dan hoef ik die niet meer. Had ook gewoon mijn mond moeten houden grrrrr....dan hadden hun die misschien niet gepakt, ook gek eigenlijk dat je dan die naam pakt als je weet dag je zusje/schoonzusje die zou willen voor een zoon.

Mamavandj en en en?

Mamsie is ook zwaar meid als je alles alleen moet doen.... Je hebt handen te kort he. Is zijn knuffel weer terecht?

Meiden met echo's heel veel succes vandaag!
    Mgbk ik hoop dat je gewoon supernieuws gaat krijgen

17. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Ook niet uitslapen Lov?

Hier ook niet. E had krampjes dus sliep pas rond 5 uur weer. Om kwart ocer 6 begon ze weer wat te kreunen. T was om kwart voor 7 wakker... Zit in bed, tv aan, E bovenop me te slapen en T tegen me aan....

18. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Nee niet uitslapen.... Werd om 6 uur gewekt en helaas pindakaas...

Ach heb nog wel wat daagjes hahaha.
    Ben nu niet moe dus dat scheelt.

Kindjes spelen hier en ik zit lekker op het forum.

Denk dat F last heeft van al dat klussen... Gister al behoorlijke pijn aan zijn rug, hij heeft ooit een hernia gehad en we zeiden gister nog. Wat goed dat je gee last hebt.... Oei niks moeten zeggen he.

19. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Klussen is fysiek ook zwaar he! Hoop dat hij snel opknapt!

20. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Is ook zo ;)

Deel Deze Pagina