De Oempaloempa's gaan op roze deel 2!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door MamsieM, 16 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Parelbloesem

Parelbloesem Niet meer actief

Lov, I know haha maar wel grappig hoe mensen reageren als je dus amper op kan staan. Heb gisteren ook wel veel gelopen en gezeten. Bijna niet kunnen rusten maar dat halen we vandaag wel in.
    Maar ja moet wel rustig aan doen van VK want ze is anders echt bang dat hij/zij eerder komt ;)

2. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    @losje jammer (vh bloed dat je gespot hebt).
    Je cyclus is gelukkig wel weer vrij vlot opgang.

@lov mbt zin in eten. Ik kan niet zeggen dat ik echt honger of trek heb ofzo. Op zich als ik eet, je moet toch wat naar binnen krijgen, is t wel oke maar kleine beetjes.
    Heb je m nog goed toe gesproken dat ie zich moet draaien? :D Ik hoop t zo voor je.

@dido ik vind t echt ontroerend hoe je s-ouders reageerden. Ben ook heel benieuwd hoe jouw ouders reageren.

@parel relaxed dat je man er zo goed om denkt qua dinrken. Ik zeg t wel tegen vl, maar op kerstavond gingen de glaasjes wijn en 'de likeur '43' er wel doorheen. Dus ik zei goh kun je nog rijden?....
    Zei mn s-zus, die t vlgs mij nog spannender vind dan ik :p, dat me zwager me dan wel naar huis zou brengen.
    Ennuh nog minimaal 8 dagen rustig aan doen he jij.

@iedereen leuke avond gehad gisteren?

@hier
    Gister pff met 2 peuters van ruim 2 en dan nog een opa die gek doet (te veel herrie maakt) en samen met de vader die een luide stem heeft vond ik t best druk, er is continue veel geluid. Ik raakte er overprikkeld van. 2 voorbeelden:
    Eerst al, zegt mn moeder wie zit er te bonken (op tafel of hielen op vloer..) bleek mn broer maar ze keek mn vader aan. Dan niet stoppen nee gaan ze t allebei doen.
    Later: Mn vader zit kleindochter een beetje te plagen (ik noem t al sarren maar goed) dus niet zat neeheeeheee. Gaat mn vader dat weer na doen maar 10x zo hard. Terwijl ik ondertussen de borden voor t nagerecht opmaak en ook moet opletten dat mn nichtje niet met haar vingers overal inzit of al aan de borden trekt. Ahhhhhh kleine explosie van mij met de vraag of iedereen wilde ophouden en weg wilde gaan.
    Dan was kerstavond toch rustiger.

Vannacht 1x dat een harde buik ook pijnlijk was. Zakte weer weg. Minder slecht geslapen dan gister en vanmorgen lagen de billen zo hoog tegen mn maag dat ik t gevoel had dat ik over mn nek moest bij t uit bed stappen. Verder voel ik t kindje lekker bewegen. Vandaag verder geen verplichtingen dus vooral lekker relaxed doen. Evengoed beetje moe gevoel.
    De poes ligt nu lekker naast me te snurken. :D Ze legt haar ene poot over dr neus en volgens mij snurkt ze daardoor.

3. MamavanDJ

MamavanDJ Niet meer actief

Oh bouwjaar...zo irritant! Merk ook dat ik weinig kan hebben hoor... Vooral van de kids. Maar die hebben zich gister zo goed vermaakt en gedragen! Niet gek met allemaal nieuwe cadeautjes, haha!

jouw buikje doet dus wel wat voorwerk, spannend hoor! Met de oudste beviel ik op 38+4!

4. MamavanDJ

Parel, lief dat ze zo bezorgd zijn en goed van je man niet drinken! die van mij heeft er wel 1 teveel op gisteren... Niet aangeschoten ofzo, maar wel teveel om nog te rijden! Ach, we hebben nu geen plannen meer. Evt oudejaarsavond, maar ligt er helemaal aan of debeeb er wel/niet is en hoe ik me voel. Vind het sneu voor de kids, maar tis ff niet anders dit jaar!

Nou denk dat liefoe wel aan het bevallen is! Spannend hoor! Hebben ze in be ook twee kerstdagen? Of zijn wij het enige gekke land?

Hier alles rustig! Nog lekker in pyjama, zo lekker verlaat ontbijt/brunch en vanmiddag maken we het gezellig met z'n viertjes en lekkere hapjes. Heb geen eten voor vanavond, heb genoeg lekkers op tafel de hele dag! Fijne dag allemaal!

5. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Joy begrijpelijk dat je even aan haar moet denken :( knuffel meid!

Bouwjaar hahaah ja soms kun je dan gek worden he.
    Klinkt wel gezellig hoor...geniet maar van zo'n leuke familie ;)

Parel laten we het hopen, bij mijn nichtje waren er een hoop voorweeen en iedereen zei maar steeds, die komt eerder. Is ze nog ingeleid met 41 weken. Dus ga er niet vanuit dat je beeb snel komt anders valt het tegen.

Nou hier gaan we even Home Alone deel 2 kijken bleeeehh hahaha. De kids vinden m leuk he hahaha.

F haf gister al een beginnentje gemaakt voor de bedjes van de meiden. Ziet er goed uit! Morgen gaat hij weer verder met alles...

6. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    @mmvdj fijn dat je kids zich zo lekker vermaakt hebben

Wij hebben ook geen plannen meer. Met O&N tja tis maar net hoe de zaken er voorstaan idd. Al vind ik t ook saai als we straks emt zn 2-en op de bank zitten. Ik weet niet zo goed wat ik er mee moet.

Eten voor vanavond we waren vergeten wat te halen, nou hebben wel wat in de vriezer, maar geen verse groenten meer. Apte mn zwager ik ga nog naar de super (die wat verder weg ligt maar open is) of hij nog wat mee moest nemen. Nou graag, handig zo :)

Ach t zijn allemaal schatten hoor en ik ben erg blij met ze.

Lekker dat de kamer van de meiden ook steeds verder opschiet

7. Lies1988

Lies1988 Fanatiek lid

18 dec 2012
    2.332
    116
    63
    Vrouw
    Werken als verpleegkundige en moederen;)
    Omgeving Utrecht
    MamavanDJ, mijn man werkt één dag in de week in Antwerpen en zei dat ze in België maar één kerstdag hebben. Neem aan dat dat voor heel België geldt;)?
    Heerlijk zo'n relaxte dag, geniet ervan!

Bouwjaar, herkenbaar dat je weinig kunt hebben haha. Ik flipte net toen ik erachter kwam dat ik een ingrediënt was vergeten voor de cheesecake;)
    Jij ook een relaxte dag toegewenst!

Liefoe, ben zo benieuwd hoe het met je is!

Parel, lief dat je man eraan denkt om niet zoveel te drinken. Mijn man gelukkig ook, hoewel hij ook calimiteitendienst heeft van zijn werk en dus oproepbaar moet zijn.

Dido, veel plezier met het nieuws aan jouw familie vertellen vandaag:D

Lov, veel plezier met kijken hihi.

Joy, fijn dat het nu weer wat beter met je gaat. Lijkt me ook heftig allemaal, bijna een jaar geleden je dochter verloren en dan nu een hormonembom na de bevalling.

Ik ga zo douchen en dan vanmiddag naar mijn ouders. Had gisteren een tijd last van menstruatiekrampen, vandaag is alles weer rustig. Zit in de auto voor de zekerheid wel op een celstof onderlegger, je weet maar nooit;) Tas blijft weer thuis, Hoofddorp is 'maar' 50 minuten rijden.

Fijne dag allemaal weer!

8. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    @Spaarne ziekenhuis, Lies?

9. Liefoe

Liefoe Niet meer actief

<3 zalig zo'n reacties!
    Ben benieuwd naar de anderen maar ik denk eens zo intens!

10. Liefoe

Liefoe Niet meer actief

ML wilde perse langs de gewone uitgang uit het zh lopen en ik zo yeah waggel je wel achterna man man :):p

11. Liefoe

Liefoe Niet meer actief

Spannend e als t zo ineens opzet met harde buiken!
    De poezen freakten van me gisteren , precies een seintje gek toch!

12. Liefoe

Liefoe Niet meer actief

Ben terug thuis mede het bij 1 cm en lange bmhals is gebleven, weeën compleet stil vielen ja 2 weeën op 10 minuten is niet zoals om de 2
    Minuten.
    Dat van de ademhaling vond ik ook zo raar maar ze hebben dat zijlings bekeken en effectief ze ademen dan soms kleine beetje vruchtwater in ( geen happen zoals drinken , slikken naar de maag toe.
    Dit wilde ze zeker controleren mits ik net geen 38 weken zou zijn en ze geen risico wilden nemen dat ze niet zou ademen (krijg je injecties dan voor).
    Vond ze allemaal lief en attend , enkel ja het toucheren is na de 1e x erna niet meer zo aangenaam, verlies valere bloed nu en slijm en de hele tijd zeurig gevoel zoals je ongi.

Morgen om 9u45 naar de gynè zijn kabinet en dan zien we verder.

ML had ook iedereen wakker geschud mede men alarmbelletje niet ging en per ongeluk op het groot alarmklok duwde...(kon ik niet zien mede om de hoek van een muur.
    Ineens stond heel 4 e verdieping rond mijn bed:)

Dmj succes meid en alle anderen ook we wachten af niks met haast ,
    ons meisje meld zich wel eens ze er klaar voor is <3

Dank u voor mee te leven ! X

13. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    @lief nou succes en fijne actie van ml

@lov ik kwam dit nog tegen op internet:
    Een rustige wandeling zou helpen om de weeën op te wekken, omdat de beweging van je lichaam je baby aanmoedigt om in de geboortehouding te gaan liggen, met zijn hoofdje naar beneden. Hou een rustig wandeltempo aan en laat je vergezellen door iemand of blijf dicht bij huis, voor het geval de weeën zouden beginnen.

Nou moeten weeën nog ff wachten bij jou maar misschien stimuleert t dat hij met zijn hoofd naar beneden gaat liggen?:)

14. Parelbloesem

Bouwjaar, dat is ook ook irritant als ze zo druk zijn. Mijn nichtje is nu 20 maanden en die aait gisteren over mijn buik, zegt tegen mijn schoonvader "sssst" (met vingertje tegen der lipjes) opa zegt "waarom?" A terug " Bebee slaap"
    Aaah smelt zo lief!!!

Lov, haha ik houd rekening met 42 weken maar ben er wel klaar mee eigenlijk haha. En zal toch maar rustig aan doen he. Ze zal niet voor niks zeggen dat ik minder moet gaan doen met de klachten die in heb. Als ik dat niet doe heb ik mijzelf er mee, want dan heb ik menstruatiekrampen en harde buiken en lage rugpijn, dus dan maar rustig aan.

Lief, toch wel spannend zo allemaal!

Mvdj, ja ben wel echt heel blij dat hij er rekening mee houd. Hij zegt heb erg het gevoel dat eerder komt en wil er voor jou en ons kindje zijn.
    Fijn dat de kinderen zich zo vermaken.

Lies, wel fijn dat je man er rekening mee houd, geeft een rustig gevoel.
    Nu op naar oud en nieuw die vieren we bij mijn oom dit jaar en normaal lust manlief dan wel ee glaasje champagne en meerdere donkere biertjes. Maar hij zei al dat hij dat nu niet gaat doen.

15. toeter

toeter Fanatiek lid

1 dec 2012
    1.313
    1
    0
    Hoi meiden,

ff snel iedereen toch fijne dagen wensen.

Mgbk meid, ik leef zo met je mee ik vind het echt kut voor je!

ik heb niet alles terug gelezen meiden ik ben druk druk in de weer ..kerstdagen en alles eromheen en ik wil volgende week echt alles aan kant hebben aangezien het allemaal niet zo lang meer op zich zal laten wachten, het gaat nu heel snel allemaal.

Vorige week lag de kleine nog niet ingedaald, morgen opnieuw controle ik ben benieuwd

dat ademen liefoe, had ik op de vorige echo ook, is heel grappig om te zien, soms dan kun je het ook op mijn buik zien dat hij aan het oefenen is voor ademhaling, is echt iets heel moois om te zien en een goed teken zei de gyn. Wel spannend voor je, jammer dat de weeen afbraken, maar ze komt op haar verjaardag hoor daar ken je van op aan;)

dido je echo's zijn mooi en wat een heerlijke kerst ben je tegemoet gegaan:)

lov ik kan het me voorstellen dat je je enigzinds een beetje druk maakt om de ligging van je kindje, ik heb dit ook gehad hoor ergens is dat normaal. Mijn zoontje draaide pas met 37 weken en daalde meteen in, en dit kindje ligt al heel de tijd met zijn hoofd benee en is nog niet ingedaald.. ik snap je zorg wel een beetje;)

hier gaat het allemaal redelijk, ik kan niet zo heel goed meer bukken, maar slapen gaat perfect, en daar ben ik heel blij mee. Lopen is soms ook erg vervelend ivm bekken, maar ik red me prima eigenlijk, ik las echt mijn rust in hoewel de afgelopen dagen best hectisch zijn geweest met boodschappen en alles klaarmaken voor kerst, nu een paar dagen weer rust en alles aftuigen.

16. MamavanDJ

jij gaat ook al hard toeter! Fijn dat het goed gaat allemaal!

Parel, ah volgens mij echt een schatje je nichtje! Snap dat je er klaar mee bent, gelukkig nog maar een paar weekjes voor de boeg.

Pff, hier vandaag moe... Iets te laat naar bed gegaan vannacht... Verder lekker dagje met z'n viertjes gehad. Kids liggen op bed en ik duik er denk achteraan zo!

Nou geen kerstkindjes geboren! Wie weet nog een oud&nieuw kindje?

Trusten allemaal!

17. JoyofLiving

JoyofLiving Fanatiek lid

10 apr 2013
    2.571
    0
    0
    @ Bouwjaar, ow herkenbaar... ik kon ook echt niet meer tegen drukte op het eind.

@ Lov, hier ook home alone 2 gekeken haha.. het is vandaag home alone dag volgens mij want je krijgt alle delen. Maar er was ook geen andere kerst film vandaag op tv.

@ Lies, ja misschien dat het inderdaad een combi nog is met hormonen erbij... een verlate kraamtranendag ofzoiets :p Heb namelijk geen kraamtranendag gehad in de kraamweek..

@ Liefoe, hahaha dat had de mijne ook gedaan tijdens mijn bevalling. Ik moest gewoon iets onnuttigs van ze hebben.. maar hun hadden blijkbaar de verkeerde knop aan ons gegeven dus ML drukte daar gewoon op voor een verpleegster.. Ineens kwamen er 3 mijn kamer in rennen en ik had zoiets van wat is dit nou weer ;) En toen bleek dus ook de 'dringende alarm knop' te zijn :D

@ Toeter, jij kan ook al echt gaan aftellen, spannend! Fijn dat je je nog zo goed voelt, op wat kleine ongemakjes na natuurlijk maarja dat zijn de laatste loodjes :)

@ Hier, nou Jesse is flink aan het groeien, hij zit al in maat 56... dus ik moet weer shoppen. Ik vind het wel zonde hoor, want de meeste kleertjes heeft ie nu maar 1 of 2 keer, of zelfs helemaal niet gedragen. Ik moet echt ff zeggen dat ik nu een super makkelijk kindje heb! Wat fijn is dat zeg :D

18. Parelbloesem

Joy, op sbs 6 waren/ zijn 3 kerst films ;)
    Fijn dat J zo makkelijk is en goed groeit.

MvDJ, het is zeker een schatje. En erg wijs voor der leeftijd, heerlijk hou daar van.
    En ach ja komt goed. Als ik maar eens wat beter kon slapen want dat blijft een ramp.

19. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Pfff hier heb ik iets verkeerd gedaan en kan bijna niet meer lopen... Heb ontzettende pijn in mijn rug en linkerheup ... Denk dat het in mijn rug is geschoten toen ik een emmertje wilde legen. :(

Wandelen naar school heeft tot nu toe niet geholpen bouwjaar :p lief dat je aan me denkt en dit even meldt ;)

Hier net thuis van een avondje vrienden....was gezellig maar voor mij even flink op mijn tanden bijten soms...jeetje je zou maar moeten bevallen met dit.

S sloopte op het laatst nog even de nieuwe barkruk :( maar even kijken wat de verzekering zegt...

20. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Geen kerstkindjes hier? Jammer!

Bouwjaar, heel herkenbaar dat je die drukte niet prettig vindt. Heb ik beide keren ook gehad aan het eind!

Lov, balen van je rug zeg! Hopelijk kun je een beetje slapen vannacht.

Lief, dus weer thuis. Nou ja, nog even geduld dan.

Joy, jammer he van die kleertjes. E heeft zelfs al een paar keer wat in 62 aangehad.

Hier fijne dagen met familie gehad. E heeft het goed gedaan. Veel geslapen ondanks de andere omgeving (beide dagen niet thuis). T. heeft er meer moeite mee gehad. Hij is vooral moe van de drukke, gekke weken. Het is natuurlijk ook veel, de decembermaand. En dan krijg je ook nog een zusje.....
    Ml is vrijdag ook nog vrij. Fijn want ik moet nodig aan het poetsen in huis!

Mevrouw is bijn klaar met drinken dus ik hoop zo weer te gaan slapen. Heb er gelukkig al 4 uur opzitten.

Deel Deze Pagina