De Oempaloempa's gaan op roze deel 2!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door MamsieM, 16 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lies1988

Lies1988 Fanatiek lid

18 dec 2012
    2.332
    116
    63
    Vrouw
    Werken als verpleegkundige en moederen;)
    Omgeving Utrecht
    Liefoe, vervelend dat de weeën weer stil vielen, maar gelukkig is met jullie meisje alles goed. Bijzonder dat kindjes in de buik al oefenen met ademen door vruchtwater in te ademen en er met kracht weer uit persen hè:) Succes vandaag bij de gyn!

Joy, verlate kraamtranendag;) Wat heerlijk dat J. zo'n makkelijke baby is en zo goed groeit!

MamsieM, toppie dat E. het zo goed gedaan heeft! Snap wel dat het voor T. een erg drukke tijd zo is. Heb je nog lekker kunnen slapen?

Lov, sterkte met je rug! Ik had vorige week woensdag tijdens het schoonmaken dat ik iets verkeerd deed en het in mijn schouder schoot. Heb er nu nog steeds last van, maar mijn man masseert me regelmatig en smeert er rode tijgerbalsem op:)

Parel, ahh schattig nichtje!

MamavanDJ, lekker geslapen em uitgerust

Toeter, het gaat echt hard nu hè! Fijn dat je niet zoveel last hebt van vervelende klachten;)

Dido, hoe reageerde jouw familie op het nieuws?

Ik heb gezellige kerstdagen gehad. Heerlijk gegeten en lekker verzorgd door onze ouders. Ml is weer werken vandaag, maar morgen weer lekker weekend!
    Vanmiddag weer naar de verloskundige.

2. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Das ook wel erg lief ja.
    Mijn nichtje begint me spontaan uit te kleden als we vragen waar de baby is :D. Dan willen ze echt aan mn blote buik zitten. Hahaha als ze dat maar niet bij minder bekenden/vreemden gaan doen ;)

@mmvdj bijgeslapen?

@joy lekker dat jesse zo groeit, maar wel jammer dat hij sommige dingen maar 1 of 2 keer heeft aangehad. De kleding maatje 50 van mijn s-zus is ook mar de vraag hoe lang ik dan kan gebruiken. De tweeling was toch wat kleiner dan een gemiddelde eenling. Maar goed we zien wel.

@lov jij ook weer beetje bijgeslapen? Hoe krijgt S t voor elkaar om een barkruk te slopen?

@lies fijn dat je leuke dagen hebt gehad.

@dido en hoe reageerden je ouders?

@mgbk heb je de kerstdagen een beetje overleefd.

@lizzie bijgekomen met de kerst van je drukke werkdagen of komt dat nu pas?

@manouk, losje hoe was jullie kerst?

Vannacht aardig geslapen, had bij voorbaat mn oordoppen ingedaan. Scheelt misschien wel dat ik dan minder snel wakker wordt en ook een deel van de harde wind gemist heb. Bij opstaan meteen gedoucht en aangekleed en toch voel ik me nu alweer een beetje moe :)
    Verder rustige buik, kindje beweegt regelmatig

Vandaag komen de enveloppen vd geboortekaartjes, heb ik wat te doen: adressen schrijven :)

3. toeter

toeter Fanatiek lid

1 dec 2012
    1.313
    1
    0
    ja meiden gaat zeker hard... vanmiddag weer naar de gyn ik ben benieuwd het valt me wel op dat mijn mannetje heel vaak de hik heeft. Echt minimaal 4 keer per dag.

heerlijk dat je jochie goed groeit Joy, vind je het zwaar 2 kindjes?

oei lov, dat is echt vervelend hopelijk is die pijn snel weg zeg.

mamavandj, ik hoop dat ie gewoon komt met 40 weken en niet met oud en nieuw al weet ik dat ik dat niet voor het zeggen heb,... ik wil graag kerstspullen nog even opruimen en huis beetje aan kant krijgen:p

mamsie heerlijk dat die kleine het zo goed doet, fijn gevoel is dat hé? :)

4. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Gelukkig is de pijn een stuk minder.... Pffff he he.
    Wel gek geslapen hierdoor maar goed.

Bouwjaar omdat ze ervan af wilde gaan toen voel die om en toen zat er een scheur in. Het is een plastic ding.

Veel plezier met enveloppen schijven :D

Lies ja kan lang vervelend blijven he.... :(

Nou meiden who's next hier :D

5. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    @lov hmm misschien was de barkruk niet de meest geweldige kwaliteit

Tja I'm not next dat weet ik wel.
    Heeft iedereen altijd een slijmprop gespot voor de bevalling trouwens? Wat die heb ik ook nog niet gezien. Of had ik dat al gevraagd? (sorry pudding in hoofd)

6. MamavanDJ

MamavanDJ Niet meer actief

Goedemorgen, hier even melden! Lekker geslapen!

lies, succes bij vk!

lov, fijn dat jullie een gezellige avond hebben gehad bij vrienden! Jammer van de barkruk. ..maar heeft ze vast niet expres gedaan
    Wat balen van die pijn joh, spieren doen de raarste dingen in je lijf!

Bouwjaar. ..succes met schrijven! Bij oudste geen slijmrop gezien, ws kwam die met vliezen breken. Toen had ik al 6cm ofzo. Bij jongste slijmprop s avonds verloren en volgende ochtend was ie geboren. Nou blijkt dat je slijmprop al weken van te voren kan verliezen. was bij mij niet het geval!

mamsie, heerlijk dat E het zo goed doet!

Vandaag beetje rommelen in huis. even strijk bijwerken, nog een keer stofzuigen.

ben zeer benieuwd wie volgt... straks lopen we allemaal overtijd, haha!

7. JoyofLiving

JoyofLiving Fanatiek lid

10 apr 2013
    2.571
    0
    0
    @ Lov, rustig aan doen he... Je gaat nu toch niet meer met emmers sjouwen ;)

@ Mamsie, nu al 62? Jeetje gaat ook hard zeg.

@ Bouwjaar, ik had best veel aangeschaft in maat 50 omdat dilan er 6 weken in heeft gezeten en geen super kleine baby was, gewoon gemiddeld. Maar jesse eet wel beter dus daar zal het dan aan liggen denk ik haha.

Veel succes met het schrijven van de kaartjes, vind ik altijd zo'n rot werk :(

@ Toeter, haha jesse had ook vaak de hik in mijn buik en nu heeft ie dat dus nog steeds... Na ieder flesje heeft ie de hik.

In het begin vond ik het best zwaar 2 kleintjes, maar toen was ik zelf nog niet goed op de been ivm mijn bekken maar nu gaat het eigenlijk wel steeds beter en valt het me mee. Ik moet soms wel ff zoeken hoe ik iets ga doen met 2 maar dat komt vast goed :) Ik ga vanmiddag eens een poging wagen om samen met hun naar het winkelcentrum te wandelen hihi ben benieuwd... Tja jesse blijft wel liggen maar hoop dat dilan het goed doet.

@ Bouwjaar, ik ben de slijmprop volgens mij in delen verloren want in de week voor de bevalling had ik steeds erg veel slijmverlies. Maar het hoeft ook niet, want je kunt het ook tijdens de bevalling verliezen.

@ MamavanDJ, nou degene met meisjes in hun buik lopen wel overtijd statistisch gezien in ons topic :p

@ Hier, ik ben trouwens al de kilo's kwijt van jesse's zwangerschap... nu de zwangerschap van demi nog ;)

8. Parelbloesem

Parelbloesem Niet meer actief

Bouwjaar, Haha dat doet mijn nichtje dus ook. Per ongeluk ook al ooit bij een vreemde haha. Waren mijn zwager en schoonzus ergens en zij zat met papa op een bankje en hij zag haar naar die vrouw schuiven, trui omhoog en kriebelen. Gelukkig kon die vrouw er wel om lachen, vooral toen mijn zwager vertelde dat haar tante ook zwanger was ;)

Joy, fijn dat de kilo's er weer af zijn.

Lies, heerlijk vertroeteld worden door je ouders :)

Hier vandaag maar weer rustigaan want voel me helemaal niet zo lekker. Komt goed maar niet fijn

9. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Hahaah joy nee was een klein emmertje maar mijn man zei al hetzelfde ... Maar soms moet je wachten op iemand en dan ben je eigenwijs... Was mijn straf he.

Is ook zoeken hoor in het begin allemaal met 2 kindjes, ik vond dat ook even pittig. Kwam ook altijd standaard overal te laat in het begin hahaha...

Bouwjaar ja ik wel beide keren, bij S echt zo'n vieze megaprop :p en bij A allemaal kleine stukjes gelei leek het wel... Iedereen al ontbeten :p

Mamavandj ja weet er alles van helaas....

Nou gister gingen de meisjes pas om 23:30 naar bed en we mochten lekker uitslapen.... Ga nu pas eens wat eten. De meisjes zijn allebei niet zo lekker, veel hoesten. Ffff soms lijkt het wel alsof iedereen altijd ziek is.

F is even aan het werk achter de pc en dalijk gaat hij verder met de zolder.

Ik voel aan mijn buik en weer geen lichaampje bovenin en getrappel onderin dus helaas pindakaas...
    Gister met mijn vrienden over mijn bevallingen gekletst en ze zei .. Misschien is een kzsnede voor jou wel beter hahahahaa. Ja soms denk ik dat ook wel :D

Vandaag rond 13:00 wordt ik gebeld over de bloeduitslag van A ....

10. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.759
    491
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Hoi hoi oempaloempas...

Ik probeer alles te lezen maar nog een paar drukke dagen en dan ben hebben we weer "rust".

Bouwjaar. Bij mijn mk verloor ik de slijm"prop" toen mijn water brak. Maat was echt slijm slijm niet dik of stevig of zo. Denk aan het einde van een zwangerschap wel anders is. ;)
    Succes met schrijven. Of typen kan ook natuurlijk. ;)

Lov. Je moet ook niks meer tillen. Denk aan je mannetje als je weer is iets moet doen en moet wachten op hulp. Ik weet hoe moeilijk het is. Ik heb daar ook geen geduld voor.

Joy. Wat fijn dat J. zo goed groeit en dat hij zo handig is. Wel heel fijn. Succes morgen met de wandeling.

Wou nog veel meer typen maar pauze zit er op. De rest komt straks.

11. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Uitslag bloed dochter... Pinda en ei allergie. Totaal niet verwacht dit. Dacht misschien huisstofmijt ofzo...

12. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Ik lees wel mee, maar was de laatste dagen druk met kerst en M. Ze is overdag wat langer wakker en heeft meer 'entertainment' nodig ;) De nachten zijn goed. Ze slaapt zo'n 10 à 11 uur. En wij slapen ook goed :D

@Lov, ai dat zijn wel moeilijke stoffen om te voorkomen.

@Liefoe, wat een spannende tijden allemaal.

@Dido, wat leuk om het mooie nieuws te mogen vertellen. Hoe reageerden jouw ouders?

@Joy en Toeter, M. had in de buik ook vaak de hik en nu nog steeds wel een paar keer per dag.

13. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja Ika geen idee waar het allemaal in voorkomt....

Het was wel geen extreme mate allemaal gelukkig... En ze zeiden nu niet dat je niks meer mocht geven met deze bestanddelen... Tja wat moet je daar mee dan? Is ze allergisch of niet

14. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Ja, lastig is dat. Dan lijkt het misschien meer op een voedselintolerantie als je het niet allemaal hoeft te vermijden? Je leest vaak op verpakkingen dat bepaalde producten vaak geproduceerd worden waar ook pinda's worden verwerkt. Misschien dat ze bedoelen dat dat niet zo erg is?

15. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Geen idee moet maar eerst een goed praten met de arts voordat ik weet hoe het zit. F heeft met hem gesproken net namelijk.

16. Liefoe

Liefoe Niet meer actief

Hoi ,

Mgbk ,denk aan je meisje! x

Manouks en Lizzie ,druk in de weer?
    Lizzie houdt je spiraal nu goed?

Parel ,ik hoop dat je snel weet of de namen ok zijn :)
    Oei ,misschien een voorteken ,let maar op als er wat is toch maar ff laten checken ?! x

Joy ,geweldig zo'n actie had zoiets van ze weten dat we er zijn geweest ;):)

Ika ,idd.spannend elke dag kan de laatste zijn met dikke buik.

Mamsie ,geen kerstkindje(s) :)

Lies ,wist zelf niet waar de ass.gynè. het had zitten ik zat er zelf met open ogen naar te kijken en ze wuifde naar mama dus ze is nog braaf haha ;)
    Veel plezier bij de verloskundige!

Bouwjaar ,fijn dat je uitgerust was na de nacht en idd.hier idem na 10 minuten in de weer ,terug moe te zijn ,veel plezier met de dingetjes af te werken ;)
    Pudding in je hoofd a wel slijmprop kan bekeken worden als sliert(en eiwit ,snotachtig alles sinds geen pudding :D
    Ik heb bij nr.1 en 2 verloren ,bij 1 weinig bij 2 meer maar dat kwam omdat ze me nog een aantal dagen lieten tot de inleiding weken en het eigenlijk allemaal vanzelf losweekte ,best irritant want dat waren soms klodders en slierten om U tegen te zeggen :)

Mamavandj ,haha neeeeeeeen aub.niet overtijd dan denk ik dat ik permant dan als een eend ga waggelen :p

Toeter ,ook succes voor jou ,hier ook wel dagelijks een hikkende baby maar dat mag je dan weer niet meetellen als kindsbeweging zeiden ze me.

Update 38 weken controle :
    Baby in de buik, 1 cm opening niets anders, dus we doen voort.
    Als de kleine er nog niet is moeten we de 10e januari teruggaan, op hoop van niet natuurlijk...
    Deze zal ze alle 3 nog overtreffen kwa uitdragen ;)
    10/01 terug indien ik dan nog niet ben bevallen en dan inleiding.

Liefs x

17. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    @lov een pinda en ei allergie?! Jemig de pemig, dat zit in zoveel volgens mij. Al zal dat wellicht ook wel weer wennen met inkopen doen enzo. Lastigste wordt nog als je bij anderen bent.
    Een pinda allergie kan superheftig zijn, kunnen ze in t bloed ook zien in welke mate iemand erop reageert?

18. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja ik lees op internet van wel dat er waardes in zijn... Dus ik moet dit even goed navragen straks.

Idd heb al wat uitgezocht en jeetje waar zit geen pinda en ei in;)

19. Lies1988

Lies1988 Fanatiek lid

18 dec 2012
    2.332
    116
    63
    Vrouw
    Werken als verpleegkundige en moederen;)
    Omgeving Utrecht
    Lov, jeetje wat een vervelende allergieën:( Hoop dat je dochter een 'lichte' vorm heeft en niet allerlei producten standaard moet vermijden.

Ika, fijn dat soort nachten!!

Bouwjaar, enveloppen al bezorgd en geschreven;)?

Lizzie, succes met werken en alle drukte!

Lief, hoop dat ze voor 10/1 komt dan:) Ben benieuwd of jij nu de eerste zal zijn zoals ik voorspeld had.

Nou bij de verloskundige alles goed met ons meisje. Ze ligt er echt helemaal klaar voor. Nog steeds een klein poppetje, maar volgens de vk een mooi maatje:) Mijn bloeddruk was wel wat hoger. Had daarvoor flink doorgelopen, dus wie weet kwam het daardoor. Moet het wel in de gaten houden en bij klachten bellen. Moet alles ook in een wat rustiger tempo gaan doen, zou zonde zijn als ik ingeleid moet worden door een te hoge bloeddruk. Volgende week vrijdag weer terug.

20. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Lies lees ook wel eens dat je een verhoogde bloeddruk krijgt vlak voor een bevalling :D
    Hoe hoog was je bloeddruk nu?

Zou idd erg vervelend zijn maar als ze daarom geen uitslag meer heeft zou het wel super zijn. Je hele leven veel hormoonzalf gebruiken is ook niks

Deel Deze Pagina