De Oempaloempa's gaan op roze deel 2!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door MamsieM, 16 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.759
    491
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Lov. Ohhh das balen een pinda en ei allergie. Denk dat ze wel producten mag hebben die gemaakt zijn waar ook pindas verwerkt mogen. Mensen die dat niet mogen zij echt allergies en gaan dood aan een spoortje pinda in een product.
    Ei is wel irri. Wordt heel veel gebruikt. Hoop dat je het alleen hoeft te beperken en niet helemaal hoeft uit te bannen. Sterkte met alles onderzoeken.

Dido. Hoe reageerde jou ouders en zus? Helemaal over de moon?
    Ika. Wat fijn dat ze zo lekker slaapt. Ideaal. Kun je zelf ook lekker bijtanken als het een keer nodig is.

Parel. Wel rust houden hoor. Ook al is het zeer moeilijk. Ben benieuwd wanneer de kleine zich meld.

Lief.Hij blijft nu goed zitten. Gelukkig. Al heb ik wel het idee dat ik de spiraal voel. En ben bang als ik mijn pillen om gaan pakkrn om te onttrekken dat hij weer mee komt.Jij nog weeen gehad? Jullie meisje laat toch op zich wachten.

Hier. Ben klaar met werken voor deze week. Lekker weekend. Heb zondag vrijgekregen. :) relaxt.
    Ook de gyn vandaag gesproken. Spiraal mag er uit januari uit. En kijken ze of de verkleving weg is. Dan hopelijk groen licht.
    Hoef ook geen pillen meer behalve de onttrekkingspillen. Vandaag mee beginnen. Hopelijk niet zo misselijk en blijft mijn spiraal zitten.

Ohh ook heb ik al te horen gekregen dat ik waarschijnlijk als ik weer zwanger ben vanaf 10 weken rust moet gaan houden. WTF. Dat hou ik geen 30 weken vol.......
    Nou ja eerst maar is zwanger worden.

2. Lies1988

Lies1988 Fanatiek lid

18 dec 2012
    2.332
    116
    63
    Vrouw
    Werken als verpleegkundige en moederen;)
    Omgeving Utrecht
    Lov, oh jee ze moet van mij tot na oud en nieuw blijven zitten hoor;) Nu was mijn bloeddruk 125/80, begon met 110/65 steeds. Is langzaam aan steeds iets hoger geworden. Nu geen reden tot paniek, pas als de onderdruk 90 is. Maar moet het dus wel in de gaten houden.

Wat betreft je dochter heb je helemaal gelijk. Een collega van mij heeft altijd ontzettende eczeemplekken waarbij niets hielp. Heeft nu op eigen initiatief debkeuze gemaakt om een eliminatiedieet te gaan doen waarbij ze heel veel producten moet mijden. Echt niet leuk, zeker niet met de feestdagen, maar ze is sinds jaren bijna eczeemvrij en heeft het er graag voor over.

Sluit me aan bij Lizzie wat betreft de pinda-allergie:)

Lizzie, hoop dat je in januari groen licht krijgt! Pfff rust vanaf 10 weken!! Maar ja, als dat helpt om jullie wondertje te laten zitten hè:)

3. Liefoe

Liefoe Niet meer actief

Lies ,een popje ,ben benieuwd!
    Haha zoals ik het zie gaat iedereen lekker voor me zijn ;)

Lizzie ,hoop dat hij blijft zitten zoals moet!
    Ja 30 weken platte rust denk ook niet 40 weken met cerclage is dat dan ook niet vroeger weghalen?

Mmm jongste is behoorlijk beroerd ...koorts enorm verkouden.
    doet me denken aan 3jaar geleden idem scenario maar toen DL ziek en jongste kwam eraan en oudste was ook ziek toen DL kwam...

Heb nog buurtmamafeestje incl.mannen en kids(Kerst/Nieuwjaar)
    opstaan zondagnamiddag ,wil dat graag meemaken :)

4. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    @Lies, ik zou me niet zo'n zorgen maken over de bd als het niet in de familie zit. Bij mij zat het op die termijn al steeds over de 90. Zwangerschap kan een trigger zij als er hoge bd in de familie zit. Sterretjes zien, hoofdpijn en een strakke bandgevoel om de buik zijn wel signalen om te bellen. Ik had trouwens nergens last van. Je bloeddruk stijgt altijd wat aan in het laatste trimester.

5. Liefoe

Liefoe Niet meer actief

oja bd was hier 10/8 dus hier ook onderdruk hoger dan normaal

6. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Idd is het rust houden met een cerclage, Lizzie. Mijn collega moest ook al snel stoppen. Zij is gymlerares. Jij hebt ook fysiek wel een zwaar beroep. Ze hebben haar uiteindelijk ingeleid. Ik denk niet dat je dan die 40 weken gaat volmaken.
    Ik duim voor je dat in januari gauw groen licht wordt gegeven.

7. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Enveloppen zijn binnen en een start is gemaakt, maar was er op een gegeven moment ook weer ff klaar mee. Ach alle tijd om te schrijven wsl.

Rustig aan he, als t stiekem zo doorstijgt...

Idd dat had een vriendin van mij ook, vk bijna ongerust. Die nacht beviel ze :)

Tja lov ik denk dat je/ze er wel mee leert leven hoor. Tuurlijk zal t altijd lastig zijn, maar als je je dan verder goed voelt... Wsl vallen bijna alle kant en klaar producten af?

@lizzie fijn dat je niet meer die pillen hoeft.
    En vanaf 10 weken rust...Poeh dat wordt een nieuwe hobby zoeken ala breien ofzo :p;)

@lief beterschap voor je jongste

Nog maar even naar t winkelcentrum gelopen om er toch nog even uit te zijn vandaag.
    Saai weer vandaag

8. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Je hebt verschillende gradaties bij pindaallergie... De ergste vorm is idd als je op gaat zwellen en stikken enz...nou nee gelukkig heeft ze da niet.
    Maar zou wek verklaren waarom ze altijd eczeem heeft en we het niet onder controle krijgen.

We zien wel ;)
    Het is niet het eind van de wereld allemaal....

Lizzie jeetje ja dat is pittig meid... Maar wat houdt da rust houden precies in?

Lies hoop het voor je :D

9. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.759
    491
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Lov. Tja rust. Sommige hebben echt de rust nodig als in liggen. Die krijgen een schema wanneer ze hun rust moeten pakken.
    Mijn gyn gaat ff van het ergste uit omdat ik al heel vroeg het kindje verlies. Hij denkt ook dat het 2,3dagen langer is blijven zitten omdat ik in de ww zat ipv werken.
    Maar is nu nog eeen beetje gissen.

Ika. De cerclage gaat er uit tussen de 36-37 weken. Ik verwacht ook niet dat het lang blijft zitten als ik zo ver kom.

Bouwjaar. Nieuwe hobby hoeft niet hoor. Met een goed boek of film kan ik me wel ff vermaken. Balen dat je dag zo saai was. Morgen hopelijk iets beter.

10. JoyofLiving

JoyofLiving Fanatiek lid

10 apr 2013
    2.571
    0
    0
    @ Lov, nou kom ik eigenlijk sowieso al overal te laat haha... op een of andere manier is het mij nog nooit gelukt om op tijd te komen (behalve op mijn werk dan) en dat was al zonder kinderen hahaha.

Een KS tja haha... klinkt beter misschien, maar daarna heb je een veel langer herstel nodig.. maar een stuitbevalling zou ik al niet eens proberen om op de natuurlijke manier te doen :D

Niet fijn dat er een allergie uit de test is gekomen van je meisje.... Maar ze hebben dus niet gezegd dat je ergens op moet letten qua eten dan ofzo?

@ Liefoe, ik dacht dat jij in december nog ingeleid zou worden dat je eerst zei? Of heb ik dat helemaal verkeerd begrepen?

@ Lies, fijn dat alles goed was... de UD komt nu echt dichtbij he. Kijk je er al naar uit of begin je het toch wel wat spannend te vinden de bevalling?

@ Lizzie, aftellen is begonnen, mag je het eindelijk weer gaan proberen. Rust vanaf 10 weken pff dat worden lange 9 maanden denk ik! Aan de andere kant misschien ook wel fijn, kun je echt goed genieten van je zwangerschap.

@ Hier, ik ben de uitdaging vanmiddag aangegaan om met een peuterpuber naar het winkelcentrum te lopen en de kinderwagen.. en alleen hihi. Was helemaal goed gegaan, maar oke ik zal eerlijk zeggen dat ik hem vooraf heb omgekocht :p Als ie lief zou zijn en goed naar me zou luisteren dan kreeg hij een chocolaatje bij thuiskomst hahaha...

De kids liggen nu lekker te slapen dus eindelijk weer rust... ML is pas om half 10 thuis van zn werk

11. Lies1988

Lies1988 Fanatiek lid

18 dec 2012
    2.332
    116
    63
    Vrouw
    Omgeving Utrecht
    Haha Joy, chantage;) Fijn dat het goed ging, lekker dat je er even tussenuit kon:)
    Ik kijk er alleen maar naar uit eigenlijk. Af en toe voel ik wat zenuwen als ik aan de bevalling en de periode erna denk, maar dat is niet omdat ik er tegenop zie. Gewoon het onbekende en de vraag of ons dochtertje helemaal gezond zal zijn.

Lizzie, wel goed om nu al te weten dat je waarschijnlijk veel moet rusten. Gelukkig heb je hobby's:)

Ika, hoge bloeddruk komt wel in de familie voor, maar maak me daar niet ongerust over. Heb altijd een lage bloeddruk gehad, verwacht niet dat ie ineens zoveel gaat stijgen.

Bouwjaar, goed bezig met je enveloppen schrijven;) Was inderdaad rotweer, ben helemaal nat geregend...

Lief, beterschap voor je jongste!

12. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    @Lies, het gaat trouwens wel om directe familie zoals pa en ma. Mijn moeder kreeg ook hoge bloeddruk in de zwangerschap, dus is het bij mij ook niet zo gek. Overigens werd mijn moeder 10 dagen voor en tot 10 dagen na de bevalling opgenomen. Wat een verschil met nu.

13. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Joy hahah omkoper :D
    Ja ik snap het zelf ook niet...heeft ze een allergie of niet. Dus maar vragen als we weer de afspraak hebben. We moeten zelf opletten hoe ze erop reageert. Maar hoe doe je dat met deze allergieën.

Lizzie jeetje zal wel lastig worden dan voor je he als je niks meer mag...

14. Lies1988

Lies1988 Fanatiek lid

18 dec 2012
    2.332
    116
    63
    Vrouw
    Omgeving Utrecht
    Goedemorgen allemaal! Iedereen lekker geslapen?
    Ik heb een keer echt heerlijk geslapen:D Sinds ik zwanger ben heb ik alleen moeite met ademhalen als ik lig en snurk ik:) Vind mijn man erg leuk hihi.

Hebben jullie nog leuke plannen voor vandaag? Ik ga wat kleine huishoudelijke dingetjes doen, verder nog geen plannen. Vandaag 38 weken zwanger, tijd gaat nu best snel!

Voor iedereen een fijne zaterdag gewenst:)

15. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Goedemorgen :D ik wordt helemaal vrolijk van je bericht hahaha.
    Lekker zeg als je ze goed slaapt he. Ik heb ook goed geslapen.

Hier geen wilde plannen.... Misschien even naar prenatal maar dat ligt eraan hoeveel zin ik heb straks :D

16. Lies1988

Lies1988 Fanatiek lid

18 dec 2012
    2.332
    116
    63
    Vrouw
    Omgeving Utrecht
    Haha ik ben ook helemaal vrolijk;) Verveel me ook, ik krijg mijn man gewoon niet wakker:p

Leuk de Prenatal, ik heb altijd wel zin om daarheen te gaan haha. Heb een hekel aan wi kelen voor mezelf, maar spulletjes kopen voor de baby vind ik zo leuk. Toch jammer dat we alles nu wel al hebben;)

17. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Hahahah ja is ook wel leuk, maar ga alleen om te ruilen en die doos weer te halen hihihi vindt het toch wel spannend

18. Lies1988

Lies1988 Fanatiek lid

18 dec 2012
    2.332
    116
    63
    Vrouw
    Omgeving Utrecht
    Je tweede doos hè;) Weten ze echt niet hoor, zou gewoon lekker gaan.

19. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Hahahaah dalijk krijg ik een groot rood scherm als ze gaan scannen :p

Wat een held ben ik toch he

20. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Ff? dat zou dan bijna 30 weken zijn. Haha ik vind t na 3 weken al een crime ;)

@joy hihi omkopen, ach ja.

@lies ja ik vind t ook wel jammer dat we inmiddels wel compleet zijn. Ik vind t ook leuk om dingen voor de baby te kopen :)
    Relaxed dat je een goede nacht hebt gehad. Dat is zo heerlijk

@lov veel plezier met t ophalen van doos :D

@diiiiidoooo hoe reageerden je ouders. Ben zo nieuwsgierig

@hier
    Wederom een halve nacht. Ik weet niet Frummel aan t doen was daarbinnen maar wsl aan t testen hoever die zich nog kon uitrekken ofzo. Bult van billen (of voeten) onder mn borstbeen. Kon niet meer blijven liggen, behoorlijke tijd rechtop gezeten in bed zodat t ietsje zakte. Dus niet heel fris en fruitig. Nouja toch weer geen zak te doen vandaag. Praktisch alle enveloppen zijn geschreven, op een enkeling na dan.

Deel Deze Pagina