De Oempaloempa's gaan op roze deel 2!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door MamsieM, 16 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Parelbloesem

Parelbloesem Niet meer actief

Lov, goed dat ze de waterpokken nu heeft. Op zich als de baby er was kon het geen kwaad dit omdat deze tot een jaar na geboorte jou antistoffen mee draagt ;) maar voor S wel fijn het nu te hebben want hoe later ze het krijgen hoe meer last ze er van hebben. En hopelijk neemt A het over zijn ze er beide vanaf.
    Ik hoop dat mijn nichtje het over een jaartje pas krijgt dan zet ik ons kindje er lekker bij.

Lies, op zich is het slapen wel goed. Maar ja ben nu vermoeider dan de afgelopen maanden. Dus ook niet echt het doel.

Bouwjaar, misschien honger gehad idd. En vervelend dat hij er niet mee uit gaat. Mijn lieve man is net pas vertrokken naar zijn werk! Hij kon er niet uit en wilde eerst nog s.ks, hmmm nu buikkramp.
    Ja dat hoesten is erg vermoeiend. Hoop dat het snel weg trekt

2. Dido82

Dido82 Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.990
    75
    48
    Vrouw
    Pijnacker
    @ika Super schattige foto weer van M. :)

@bouwjaar Hmmm...fijn klinkt anders bij strippen. Vervelend zo'n nieuwsgierige buurvrouw. Goed bedoeld, maar kan me voorstellen dat het flink op je zenuwen werkt. Vervelend weer zo'n rot nacht. Lijkt als een goede tip dan van dat eten!

@eda Januari baby's zijn zeker leuk :-D Ik ben 28 januari jarig. Geniet nog even van je vrije daagjes. Gaat snel voorbij hè.

@mmvdj Spannend! Herken je het verliezen van een slijmprop duidelijk? Of krijg ik nu hele onsmakelijke details ;)

@parel Beterschap! Ik hoop dat je je snel beter voelt.

@lizzie Is het nu weer te doen op het werk na de feestdagen drukte?

@lies hahaha..Misschien moeten vl en ik ook maar eens overstappen op eigen dekbedden. Ik trek altijd aan het kortste eind. Fijn dat jullie positief zijn over gastouder. Wij gaan misschien toch ook voor gastouder.

@mamsie Fijn dat E het zo goed doet! Hoop dat het lukt met de voorkeursligging.

@lov Ai...vervelend voor je meisje. Wel beter nu inderdaad....Je kan het maar beter dan helemaal gehad hebben inderdaad met de jongste er bij.

@hier Na verschillende kinderopvangscenario's ben ik er uit :) 1 dag opa en oma, 1 dag vl (dan moet hij voortaan wel koopavonden werken) en dan 2,5 dag gastouderopvang. Hier tegenover ons heeft iemand plaats. Misschien dat ik na de goede echo volgende week gewoon vast ga informeren. Ik voel me wel bezwaard dat ik dan gewoon 36 uur blijf werken, maar is financieel beter dat vl wat minder gaat werken dan dat ik dat doe.

3. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Parel oh ja? Waarom krijgen kinderen tot 1 jaar dan ook waterpokken?
    Zou wel fijn zijn als dat zo is. Want als mijn schoonzusje bevalt wordt ze weer gek ben ik bang...

Dido wilde je liever zelf meer thuisblijven dan?

4. Parelbloesem

Haha ze kunnen het wel krijgen, maar het is dan niet schadelijk door de antistoffen van de moeder die ze bij hebben. Nadeel van waterpokken in het eerste levensjaar is dat de kids het nog eens kunnen krijgen ;) mijn schoonzus heeft er maar 5 gehad dan zou je het ook terug kunnen krijgen. Mijn man heeft ze in het eerste levensjaar gehad en heeft gordelroos gekregen omdat hij dus nog antistoffen van zijn moeder bij zich droeg tijdens de waterpokken. Aldus zijn huisarts.

5. Dido82

Dido82 Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.990
    75
    48
    Vrouw
    Pijnacker
    @lov Ja...ik zou het wel willen, maar als degene die het meeste verdient zou dat ons financieel heel veel schelen. Gelukkig ben ik in ieder geval elke vrijdagmiddag vrij.

6. Lies1988

Lies1988 Fanatiek lid

18 dec 2012
    2.332
    116
    63
    Vrouw
    Werken als verpleegkundige en moederen;)
    Omgeving Utrecht
    Parel, dat klopt niet helemaal wat je zegt;) Inderdaad is een besmetting van een pasgeborene niet heel erg omdat dit kindje de normale antistoffen dan opbouwt. Het is echter niet zo dat die kinderen een verhoogde kans hebben om nogmaals waterpokken te krijgen of gordelroos te krijgen. Re-infecties met waterpokken komen wel voor (niet vaak) bij mensen met een immuunstoornis en echt heel zelden bij gezonde mensen. Gordelroos is een recidief van waterpokken. Het herpesvirus blijf je altijd bij je houden en kan bij iedereen tot gordelroos leiden als je op dat moment een slechte weerstand hebt.

De reden dat ik vroeg of jij waterpokken hebt doorgemaakt Lov, is het risico voor je zoontje nu en voor jezelf. Gelukkig heb je antistoffen, niks aan de hand dus:)

Dido, fijn dat je eruit bent! Lijkt me best lastig zoveel werken met een kleine als moeder zijnde, maar de financiën zijn ook belangrijk natuurlijk. Ik ben erg positief over de gastouderopvang. Meer aandacht voor je kleintje, huiselijke sfeer, leuke uitstapjes, goedkoper en flexibeler.

7. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Zie club meiden;)

Had net even mijn ha gebeld om voor de zekerheid te checken of ik het nu. Het gehad had de pokken. Kon ze niet zien.
    Nu zei ze dat het helemaal geen kwaad kon :(

8. Lies1988

Lies1988 Fanatiek lid

18 dec 2012
    2.332
    116
    63
    Vrouw
    Omgeving Utrecht
    Gereageerd in de club;)

Wat een onzin Lov dat het geen kwaad zou kunnen. De kans is echter enorm groot dat je wel waterpokken hebt gehad. 95% van de mensen heeft antistoffen, waterpokken kan ook verlopen zonder klachten of met heel weinig klachten. Zelfs als je geen waterpokken hebt gehad dan is de kans op complicaties voor jou of je zoontje heel klein, maar om nou te beweren dat het geen kwaad kan...

9. Parelbloesem

Lies hihi sorry bedoelde dus te zeggen wat jij typt thanks

10. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja stom he lies..., wat een deskundigheid denk ik dan gelijk....

11. MamavanDJ

MamavanDJ Niet meer actief

Ben ik weer f snel.

Ja dido, die herken je duidelijk! Is duidelijk slijm met wat bloed erbij. Zojuist weer wat verloren.

Ook harde buiken en onbehaaglijk gevoel. Zal vandaag of morgen wel gaan gebeuren!

Sorry reageer ff niet op de rest. Laat mij maar lekker bevallen, dan mag bouwjaar volgens de voorspellingen, hihi!

12. MamavanDJ

MamavanDJ Niet meer actief

En oh ja langste zwangerschap was 39+5, dus hoop dat deze dame het record niet verbreekt!

13. Dido82

Dido82 Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.990
    75
    48
    Vrouw
    Pijnacker
    Ow mmvdj nu wordt het echt spannend dus! Ik duim voor je voor een voorspoedige bevalling!

14. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Idd mamavandj ik denk dat het niet meer extreem lang duurt meid....

15. Lies1988

Lies1988 Fanatiek lid

18 dec 2012
    2.332
    116
    63
    Vrouw
    Omgeving Utrecht
    Ik gok op vannacht of morgen MamavanDJ;) Spannend! Alvast heel veel succes!

16. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Spannend Mamadj! Lijkt me inderdaad ook niet lang meer duren. Gok maar zo dat de wereld dit weekend een prachtig meisje rijker is!

Lov, niet leuk die waterpokken en vaag weer dat ha zegt dat het geen kwaad kan voor je....

Dido, heerlijk om zo al vooruit te kijken he! Ook wel spannend om na te denken over de opvang. Moeilijke keus hoor, minder werken of niet....

euhmm verder weet ik het even niet meer ;)

Hier komt de kraamvisite ondertussen op gang. Door de feestdagen was het vrij rustig hier. Vanmiddag en vanavond visite.

17. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    O en over die voorkeurshouding:
    we moeten vooral "de andere kant" stimuleren. Ze wil graag haar hoofdje naar rechts draaien dus stimuleren dat ze naar links draait.
    Dat kun je doen door bv het bedje anders op te maken, anders in de box te leggen, andersom verschonen etc. Alles zo dat het meeste licht aan haar linkerkant is zodat ze daar heen draait om te kijken.
    Daarnaast slaapt ze bijv op haar zij ipv op haar rug.

T heeft een spierscheuring in zijn nek gehad en daardoor een extreme voorkeurshouding gehad (uiteindelijk een helmpje omdat zijn hoofd te plat was).
    Evt kunnen we fysio gaan starten met haar maar zover is het nog lang niet.

18. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Nee, je verzekering vergoed het of niet. Een huisarts kan je ook mondeling adviseren naar de fysio te gaan of dit dit registreren en je een verwijzing geven. Dat is dan meer voor zn eigen dossieropbouw.

@lov hopelijk duurt t niet te lang die waterpokken en je kids moeten elkaar nog maar ff goed knuffelen dan :)

@dido fijn dat je eruit bent qua opvang. En idd de minst verdienden kan beter zoveel mogelijk blijven werken. Wat dat betreft kan ik beter fulltime blijven werken. Wij moeten nog maar zien wat de stand van zaken is tzt. Met wat pech hebben we geeneens een gastouder nodig :(

@mmvdj wat heerlijk als t einde echt in zicht is.

Je hoort dat weeen vaak s nachts beginnen en ik heb nu wel dat als ik s ochtends wakker wordt...Owh weer niks.

Nou ik ga maar weer even liggen. Laat ik eens braaf zijn en t advies van de vk opvolgen.

19. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    @Dido, fijn dat je eruit bent qua opvang van de kleine. Het is idd niet altijd mogelijk om minder te werken. Ik zie dat bij mijn vriendin die ook 5 dagen moet werken. De kleine gaat drie dagen naar het kdv, 1 dag komt oma van ver en een dag doet papa.
    Ik heb uiteindelijk ook maar een dag ontslag genomen. Over de woensdagochtend heb ik betaald ouderschapsverlof. Over ongeveer een jaar wordt dat onbetaald voor 1,5 jaar. Voordeel daarvan is dat ik die ochtend weer terug heb als M. 2,5 is. Dan kan ik na een half jaar altijd nog beslissen of ik die ochtend wel of niet wil houden.

20. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Bouwjaar hier wel altijd s'nachts bevallen ;)

Hier trouwens weer last van mijn rug en been :( weet dat ik naar de fysio kan maar ben daar zo vaak geweest de laatste jaren dat ik gewoonweg geen zin meer heb daarin :(

Deel Deze Pagina