De Oempaloempa's gaan op roze deel 2!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door MamsieM, 16 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    @lief hebben jullie bliksem al opgehaald?

2. Parelbloesem

Parelbloesem Niet meer actief

Bouwjaar, ja dat weet ik wel zeker dat het nog erger word. Ook draaien in bed is een regel rechte ramp maar vooral door banden pijn. Ach ja komt allemaal wel goed. Ben alleen benieuwd hoe hard hij nog groeit en of kindje in ook echt zoveel voor ligt als de vk denkt.
    Haha dat us duidelijk mama mag niet rennen voor de trein. Irritant dat ze niks laten weten

3. JoyofLiving

JoyofLiving Fanatiek lid

10 apr 2013
    2.571
    0
    0
    @ Mamsie, normaal is hij juist gek op andere kindjes en vliegt ie er meteen op af als ie ze ziet. Laatst was ik met hem in het speeltuintje en begon ie gelijk een mannetje te omhelzen hahaha nou dat hoeft van mij dan ook weer niet ;) Maar toen ik hem op ging halen zat ie wel tussen de kindjes, het ene kindje kwam zijn beker naar mij brengen en het andere kindje gaf de tekening aan Dilan die hij gemaakt had hihi wel schattig.

@ Eda, balen dat er nog niets lijkt te gebeuren maar dat alles nog potdicht zit zegt niks. Ik wilde bij Dilan gestript worden, was toen 39+6 weken maar dat ging niet want ik zat dus ook nog helemaal potdicht en toch braken mijn vliezen een dag later! Ik hoop voor je dat je meisje zich gauw aandient.

@ Lies, dikke knuf voor jou! Snap dat je het even helemaal gehad hebt als je je zo beroerd voelt. Nog even doorbikkelen en dan kan je ook met verlof.

@ Liefoe, ah spannend dat dl voor het eerst gaat logeren. Ik kan je vertellen dat dilan nu 2,5 is en ook maar 3 keer ergens heeft geslapen hihi ben er altijd zo'n zeikerd in en ga hem liever snachts weer ophalen of iemand bij mij thuis die oppast.

@ Lizzie, nee nog geen nieuwe auto we zijn nog op zoek. Gister wel naar 2 auto's wezen kijken maar was niet echt wat. Eentje was net binnen gekomen en die vonden we wel super mooi, maar die was ook super vies haha... en kan er dan toch niet doorheen kijken ;) Maar ze gingen m nu helemaal oppoetsen en nakijken etc en dan zou mijn vader morgen weer terug gaan naar die om te kijken of ie er nu mooier uit ziet. Als het dan wat is gaan we van de week terug om te kijken want die auto had wel alle opties die we graag willen.

@ Parel, mooi buikje!! Een jongetje denk ik :D

4. Eda

Eda Fanatiek lid

18 jan 2013
    1.566
    0
    0
    Dierenarts
    België
    @lizzie: als het maar af en toe is, kan 45u wel natuurlijk, maar elke week is wel van het goeie teveel... is dat 45 u effectief werken, of met traject en middagpauze ingerekend? maar je had maar 10 min op de fiets zeker...

op de ctg waren er een paar harde buiken te zien, maar wil ook niets zeggen zei de gyn... tja, de dagen duren lang, en dit WE is nog 1 u langer dan normaal...

dat inleiding lijkt me wel echt niet fijn, steken ze eerst een prostaglandinepil in om de boel te verweken en dan infuus (van oxytocine neem ik aan), bij gedachte om daar te moeten liggen met een infuus die mijn baarmoeder doet samentrekken, voel ik me zo beroerd, krijg dan echt tranen in mijn ogen. Dus zo wat voor mijn eigen opgemaakt als ik me gevoelsmatig slechter voel bij die inductie dan bij het afwachten (mits het met kindje goed blijft gaan natuurlijk), dan wacht ik af. Dus inductie echt gewoon om medische reden of als ik het kotsbeu ben dat ik niet meer kan wachten...

ik vroeg hoeveel kans is er dat ik spontaan beval: dat kon ze niet zeggen, maar elke dag heb ik meer kans om te bevallen, wel wat mij betreft, heb ik elke dag er een beetje minder vertrouwen in...

weet al wat ik ga zeggen tegen de gyn dinsdag: ik kom hier ter controle van mijn olifantendracht...

5. Eda

Eda Fanatiek lid

18 jan 2013
    1.566
    0
    0
    Dierenarts
    België
    @losje: oei, ik lees op internet dat je katje wellicht een abces heeft van te vechten, idd dit weekend thuis houden en normaal zal het snel verbeteren hoor met de AB!!! succes

6. JoyofLiving

JoyofLiving Fanatiek lid

10 apr 2013
    2.571
    0
    0
    Eda, wel een beetje positief blijven hoor. Je bent nu 'pas' 4 dagen overtijd... En snap dat je het wachten wat beu bent maar het kan ook ineens gebeuren.. je weet het gewoon echt niet. Het kindje is er blijkbaar nog niet klaar voor. Proberen er ook iets positiefs van te zien... dat je dit weekend een herkansing krijgt om iets leuks te doen met je mannetje als in 'jullie laatste weekend samen' :D

7. Parelbloesem

Eda, balen dat je het zo beu bent.

Joy, haha mag ik vragen waarom je dat bij mijn buik denkt? Mijn oma zei het ook naar aanleiding van mijn buik, zij zegt dat ik draag zoals zij bij mijn vader en ooms, bij mijn tante droeg ze laag en minder bol.
    Meningen zijn overigens heel erg verdeeld. Wij zelf denken ook een jongen. Maar bijv mijn moeder en peetoom zijn overtuigd van een meisje. Mijn vader en zusje weten het niet.
    Mijn beste vriendin dacht een jongen maar na een droom twijfelt ze.

8. JoyofLiving

JoyofLiving Fanatiek lid

10 apr 2013
    2.571
    0
    0
    Ehm, precies hetzelfde als je oma :p Ik draag de jongens ook zo en het meisje lager en ook niet als een voetbal zeg maar, meer uitgezakt ;)

9. Parelbloesem

Oke grappig te lezen. Ben erg benieuwd. Heb stiekem wel beetje gevoel dat je gelijk hebt. Zal raar op kijken als het een meisje blijkt te zijn. Allebei blij mee maar toch, heb zo dat gevoel.

10. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.759
    491
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Joy. Hoop dat de auto iets wordt. Maar ook lekker verder zoeken. Misschien kun je dat soort auto al vergelijken mey andere bij andere dealers. En dan lekker prijs vergelijken wn zo er van alles af en bij pingelen. Hahaha
    Wel lief hoor je zoontje. Fijn dat hij het er goed doet.

Parel. Wel irri dat je daar last van hebt als je slaapt. Telkens wakker worden is niet echt relaxt.

Eda. Dat zijn echt uren werken zonder pauze en zonder de reistijd. Maar idd ik ben lekke snel thuis. :)
    En je kleintje komt hoor. Blijf positief. Het moet er zlefs uit. Als snap ik heel goed dat je genoeg hebt van het wachten. Komt goed !!!

Ika. Las op fb dat M het erg goed doet. Wat fijn!!! Hoe bevalt die mooie roze wolk?? Zit je al helemaal in het ritme?

Hier. Ik ben net thuis van het werk. Nog ff relaxen en dan slapen.
    Wens jullie allemaal een heel fijn weekend!! Enjoy!!

Manouk. Zo jij hebt lekker geshopt. Denk dar ik ook zo de eerste keer uit debprimark kom gelopen. Hahahahha

11. Eda

Eda Fanatiek lid

18 jan 2013
    1.566
    0
    0
    Dierenarts
    België
    hier een slechte/goede nacht achter de rug: voor de eerste keer wat krampen gevoeld, denk meer dat het voorweeën is, heb in bad gelegen, ging wel niet heel over, maar daarna toch nog wat kunnen slapen.

Heb ook de indruk dat ik de slijmprop aan het verliezen ben

dus ja, we zien wel of het zich doorzet of niet, maar ben niet iets positiever dat het wel nog spontaan zou kunnen beginnen!

12. mgbk

mgbk Niet meer actief

Ow spannend Eda!!
    Misschien komt het toch vanzelf op gang.
    Ik denk aan je.

Iedereen dikke kus!

13. MamavanDJ

MamavanDJ Niet meer actief

Ow Eda, spannend!!! Dat wordt toch nog een oktober kindje!!
    Ze zeggen als het niet over gaat in bad dat het toch wel weeën zijn, misschien een langzame start!!

Manouk lekker geshopt zeg! De ene keer slaag je daar heel goed en de andere keer is het helemaal niks.

Joy, ben benieuwd of de auto het wordt!

Lizzie, wow dat is heel veel.... kan me voorstellen dat je helemaal kapot bent!

14. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    @Eda, dat kan al het goede voorwerk zijn en zomaar eens doorzetten. Bij mij was de bm mond verweekt na de eerste voorweeën. En maak je niet te druk om het infuus en de ctg als je moet worden ingeleid. Je kunt nog steeds je bed uit. Ik had zelfs een mobiele ctg. Ik ben alleen niet meer uit bed gegaan, omdat het zo snel ging.

@Lizzie, we zitten idd op de roze wolk en al in een ritme ;) M. komt één keer in de nacht voor voeding. Meestal tussen 4.30 en 5.30. Dus qua slaap doen we het goed. Ze is 340 gram aangekomen in een week :D Vandaag krijgen we veel visite en daar heb ik ook echt zin in. De komende dagen wordt het lekker druk met bezoek. Straks gaan we even boodschappen doen ;)

15. MamavanDJ

Parel, niet lekker die nachten...nu al! En je moet nog effies...
    Ik had volgens mij voor een meisje gestemd bij jou.

Ik draag nu weer hetzelfde als bij de jongens, dus bij mij gaat dat praatje niet op!

Joy, fijn dat Dilan het zo leuk heeft gehad!

Bouwjaar, volgens mij mag Liefoe Bliksem op 4 nov halen! Ze had een typefoutje gemaakt, ipv mogen, morgen!
    Baby nog lang 'boos' geweest na je sprintje? ;)

Hier is het iedere avond als ik net in bed lig even feest. Alsof ze even comfortabel wil gaan liggen, voel dan echt alle kanten stoten, haha!

Vandaag nog plannen meiden?
    Hier beetje rommelen in huis en vanmiddag een verjaardag.

16. MamavanDJ

Heerlijk Ika!! Geniet maar van de roze wolk en de visite!

17. Parelbloesem

Ika, wat fijn te lezen dat je op die roze wolk zit :) en veel plezier met al het bezoek.

Lizzie, is idd heel irritant vooral omdat manlief in de nacht helemaal tegen me aankruipt dus heb dat ook amper draai mogelijkheden. Jij ook een fijn weekend.

Eda, klinkt toch wel goed meid. Heb idd zelfde gehoord als mvndj dat als het in bad niet weg trekt alleen verminderd qua gevoel het echte weeën zijn. Spannend. Ik ben overtuigd dat het een oktober kindje word. Dat gevoel heb ik.

Kraamzorg bureau drong allemaal aan om een bv cursus te doen. Maar zag dat niet zo zitten €250 voor 4 lessen van 2 uurtjes, had mijn verzekering gebeld en ze vergoeden het niet.
    Dus heb maar het boek borstvoeding gekocht, want ik lees er dan liever over dan naar zo'n cursus. Daarbij alle vrouwen in mijn omgeving hebben bv gegeven dus genoeg ervaring om vragen te stellen.

18. MamavanDJ

Zo Parel, dat is veel geld! Ik ben er ook helemaal blanco ingestapt en met hulp van de kraamhulp hadden we het zo te pakken! Nu had ik een makkelijk happend kind en voldoende melk, dus hoefde er ook niet veel voor te doen.
    Fijn zo'n man die tegen je aankruipt... gezellig hoor. Maar snap dat je met een dikke buik liever alleen slaapt! En idd dat draaien, heb ik zelfs al last van met m'n 'kleine' buikje.
    Merk trouwens wel dat het nu echt wel gaat groeien!
    Zal zo eens fotootje maken!

19. Parelbloesem

Haha hier ook mvndj als ik lig wordt er flink gefeest in mijn buik. Nou ja nog maar 3 maandjes en ik weet wat het is :p

20. MamavanDJ

Heerlijk he die feestjes! Soms schrik ik nog weleens, omdat ze meestal draait/woelt en niet heel wild is. Maar soms!
    Fotootjes staan in mn album!

Deel Deze Pagina