De Oempaloempa's gaan op roze! deel 3

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Ikapika, 7 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JoyofLiving

JoyofLiving Fanatiek lid

10 apr 2013
    2.571
    0
    0
    Jullie hebben allemaal genoten van t zonnetje lees ik, lekker!

@ lov, fijn dat het beter gaat met je meisje!

@ hier, pijn is weg :) bloedverlies helaas nog niet maar nog steeds alleen bij afvegen een roze veeg wel iets meer als gister. Het is zo gek want vanochtend had ik ineens nergens last meer van, geen bloed geen buikpijn en vanmiddag kwam het ineens heftig opzetten de buikpijn liep er gewoon krom van. Vk denkt nog steeds aan bandenpijn omdat het rechts zat en wees de plek aan was volgens haar ook niet de bm. Ben ook wel blij dat bbz is uitgesloten, vooral na jouw verhaal Losje, moest er gelijk aan denken.

Morgen komen m'n zwangerschapstesten binnen ja jullie snappen nu natuurlijk wel dat ik ga blijven testen ;)

Op vakantie ben ik 21 weken als het doorgaat tenminste

2. JoyofLiving

JoyofLiving Fanatiek lid

10 apr 2013
    2.571
    0
    0
    Oh en Lizzie, daar begint het al met je sm hahaha... ik zei het nog :p

3. MPS05

MPS05 Fanatiek lid

23 jul 2012
    1.298
    34
    48
    Kom heel snel even vertellen dat we vandaag de termijn echo hebben gehad.
    Alles zag er super uit. Kindje was goed gegroeid, nu bijna 4 cm. Op het laatst ging hij/zij ook nog uitgebreid bewegen. Ben 1 dag vooruit gezet. Definitieve UD is nu 26 november. We zijn super blij & trots. Nu toch echt proberen te genieten :D

4. Dido82

Dido82 Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.990
    75
    48
    Vrouw
    Pijnacker
    @manouk Geweldig lieverd!!! Wat een mooi bericht en wat een mooi plaatje! Ben zo blij voor je! Lekker op dat wolkje gaan zweven!

@Lov Fijn dat ze zich beter voelt!

@Lizzie Jeetje wat kinderachtig van je sm! Wat baby uitzet betreft...bij mijn schoonouders staan inmiddels ook veel spullen...ik hou het maar op enthousiasme ;) Ze hebben een wipstoel, kinderstoel en ze gaan het oude ledikantje van VL tevoorschijn halen.

@Joy Hopelijk snel geen bloedverlies meer. Kan me voorstellen dat je aan het testen slaat...zou willen zeggen laat je niet gek maken...maar mijn stapels testen van de eerste weken zeggen genoeg ;)
    Twijfel je over op vakantie gaan?

5. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Jeeeeeeeeeeeeeh Manouks :D!!
    Wat een knapperd :D

Lizzie huh wat moeten zij met een badje dan? Ik vindt het maar vreemd overkomen en nogal dwingend... Pas maar op ik voel nog een hoop ellende aankomen.

Joy fijn dat het minder is....al helemaal gewend aan het idee nu?

Losje jij hebt vast veel,plezier op het moment :D

6. JoyofLiving

JoyofLiving Fanatiek lid

10 apr 2013
    2.571
    0
    0
    @ Manouks, super gefeliciteerd! :)

@ Dido, ja ik twijfel wel om te gaan. Sowieso lijkt mij zo'n vakantie 'leuker' als je zelf gewoon fit bent. Ik weet niet hoe ik zal zijn natuurlijk, meestal is 21 weken wel een moment waarop je het fitste bent tijdens de zwangerschap maar toch. Ook kunnen we het geld nu wel beter gebruiken, voor een duo kinderwagen enzo, extra ledikant etc. Dat had ik dit jaar toch niet aan zien komen qua kosten.

@ Lov, ja begon inderdaad al aan het idee te wennen. Zat zaterdag al een beetje voor spulletjes te kijken hihi en begon er toch weer vlinders van te krijgen. Als het nu een miskraam zou worden zou ik dat toch wel heel jammer vinden.

7. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja natuurlijk.... ;)

8. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Dido. Zal ik het tot nu toe dan ook op enthousiastme houden... hahhahha. Ik weet niet. Zeg er gewoon wat van als ik het te ver vind gaan. Of ze het nu leuk vind of niet.

Manouk. Ohhh mooi. Leuk dat de kleine ook nog lekkee deed bewegen. Heerlijk!! Dacht dat je pas do. een echo had. Lekker van genieten meid. Hoe is het met de misselijkheid? Wordt het minder?

Joy. Is het nog mogelijk dan om de vakantie af te zeggen en dan een goedkopere vakantie te boeken. Je hebt natuurlijk al veel. Maar ja zijn toch weer extra kosten voor een klein hummeltje.
    Hoop dat het verlies snel weg zal zijn!

Hier. Ga nu lekker naar bedje. Slaap lekker dames!

9. JoyofLiving

JoyofLiving Fanatiek lid

10 apr 2013
    2.571
    0
    0
    Lizzie, ik had er al naar gekeken maar kan alleen annuleren als er medisch iets aan de hand is met de zwangerschap en het daarom beter is om thuis te blijven. In andere gevallen dus niet.

Ja het meeste heb ik wel, maarja. Als er een derde bij komt dan moet ik echt dit jaar nog andere autostoelen bijv voor D. aanschaffen. Omdat J. dan in zijn autostoel kan en wij de maxi cosi voor de baby kunnen gebruiken. Als het een meisje is, moet ik toch een lading kleding kopen en ga je toch nog spulletjes in roze kopen, zoals beddengoed etc. decoratie. In combi met nog een ledikantje en een duo wagen.. geboortekaartjes niet te vergeten. Ben je toch weer een paar duizend euro lichter ;)

ML vroeg ook al om de vakantie anders om te boeken naar een goedkopere, maar dat zullen ze vast ook niet doen omdat ze dan minder geld hebben natuurlijk. Zal het vast wel kunnen omboeken naar een soortgelijke vakantie.

10. Dido82

Dido82 Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.990
    75
    48
    Vrouw
    Pijnacker
    @lizzie Als je het gevoel hebt dat mensen over je grens heen gaan heb je groot gelijk daar wat van te zeggen. Ook als hetgeen wat je te zeggen hebt niet leuk is. Ik vind het tot nu wel schattig te zien hoe de grootouders er mee omgaan. Ze hebben zo met ons meegeleefd en zijn nu zo blij dat het goed gaat dat ze af en toe door kunnen slaan in enthousiasme...bij hen weet ik dat het met de beste bedoelingen is.

@joy Kan me voorstellen dat jullie met de vakantie in de maag zitten. Als hij niet meer om te boeken is zou ik er wel zoveel als mogelijk van proberen te genieten. Met 3 kindjes zit zo'n reis er voorlopig misschien niet in.

@hier Weer redelijk beroerde nacht. Rug deed pijn en op m'n zij liggend gingen m'n benen zeuren..de kleine was ook lekker aan het beuken. Ach ja....nog 7 weekjes werken -2 voor huwelijksreis :)

11. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Daag allemaal ik stap hier weer even in.

Wel alles gelezen, paar dingetjes wat ik onthouden heb.

@Lizzie dat van je sm is echt raar. Jullie beslissing klaar. Mn Oma vroeg het ook nog aan mij maar die vroeg gewoon waarom niet. Ik zei toen dat wij niets met t geloof hebben. Die vroeg toen of het geloof ook niets met mij had. Zo wordt je asl 34 jarige toch nog ff sprakeloos van je 93-jarige oma. :D Ik wist er niks op te zeggen.

Ik vind t opdringerig overkomen dat ze een halve uitzet koopt, ze creert een verwachting. Heel irritiant. Mijn ma heeft 2 camping bedjes en 2 "Antilope" (die stoeltjes vd ikea), maar dat was meer zodat mn broer iets meer hoefde mee te slepen.
    Straks blijft er 1 bedje bij oma en 1 bedje bij ons (die apen van mn broer klimmen er inmiddels uit). Bij mn s-ma staat nog een bedje van mn zwager. Handig zo :)

@joy verrot bloed ik weet t maar het hoeft niks t zeggen. Maarja je wilt gewoon geen rood meer zien na een positieve test. Blijft altijd nog spannend de eerste weken

@Manouk mooie echo lieverd! Hopelijk kun je t genieten nu opbouwen.

@dido dacht ik ...dat over op je rug liggen als je zwanger bent. Door het gewicht van het kindje hebben sommige zwangeren last van dat hun vena cava (weet NLse naam ff niet, je grote ader zeg maar, tegenovergestelde van je aorta) wordt dicht gedrukt, maar niet iedereen heeft dat.

@ika wat super dat de vakantie zo goed gegaan is.

Sorry als ik iemand vergeten ben.

@hier Tja wat zal ik es zeggen.
    t meidenweekend was heerlijk 2 nachten behoorlijk geslapen, wel om 6.00 wakker met ploffende voorkant en lag er niet extra vroeg in maar wel 0.00 en 23.00 uur. Heerlijk om even niet de verantwoordelijkheid te hebben en even niet zorgen. Lekker Haarlem in geweest, was gezellig. Wel aldoor nog kolven, nouja iig totaal wel gekolft wat F gedronken heeft.
    Zaterdag ochtend keek ik toevallig even in mn gmail, zag een email met de naam van onze dame ik huh welke reclame ding heeft nu al haar naam. Maar we hebben voor haar al een gmail adres aangemaakt en vl had vanuit daar een email gestuurd. Ik zet t even in de club want het was echt te lief voor woorden

Zondag eind vd occhtend kwam vl me ophalen. s Middags de receptie, was een gemoedelijke sfeer. Was de bedoeling dat er geen rij kwam maar die kwam er wel en wat voor een. Het was too much eigenlijk, was op daarna. Ik denk dat er wel 300 mensen zijn geweest. Maar wel een fijn idee dat zoveel mensen hem, mn s-ma en alle kinders een warm hart toedragen. Daarna met zn allen gegeten.

Gisteren in kleine kring de crematie, voelde ah begin vd dag al heel anders. Gelukkig was t wel een mooie dag. t afscheid was mooi, veel bloemen en 3 mooie praatjes (door s-ma, oudste zoon en bonusdochter)

12. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    @Manouk, wat fijn die goede echo!!! Heerlijk dat je meer kunt gaan genieten.

@Lizzie, wat een lastige situatie met je sm. Aan een kant lijkt me dat je nu al grenzen moet stellen, maar aan de andere kant misschien beter om er vooral niet te veel op in te gaan. Ze zullen het straks wel merken dat het overbodig was.

@Bouwjaar, lekker weekend dus gehad en een beetje kunnen opladen. Haarlem is leuk ;) wat een leuke mail!

@Dido, wat balen van je nachten. Is een zijslaap- of voedingskussen misschien fijn voor je?

@Joy, hoe is het met jou?

@Losje, misschien dat ik het gemist heb, maar had jij nou ook een gezellig weekendje weg?

Hier al een paar nachten drama met gaan slapen 's avonds. Zodra ik weg ga is het brullen. Volgens de oei ik groei app is het geen sprong, maar gaat M. nu echt merken dat papa en mama weg gaan:

13. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Huilerigheid, Hangerigheid en Humeurigheid (de drie H's) rond week 29 en 30 zijn niet het visitekaartje van een op handen zijnde sprong. M. heeft simpelweg ontdekt dat haar moeder of vader weg kan lopen en haar achter kan laten. Dit is vooruitgang, hoe gek het ook klinkt. Het is een nieuwe vaardigheid: zij leert alles over afstanden. De lastige fase waar zij nu in zit now kan ongeveer twee weken duren.

De volgende sprong, de sprong van categorieeën, komt over ongeveer 14 dagen.

14. Lies1988

Lies1988 Fanatiek lid

18 dec 2012
    2.332
    116
    63
    Vrouw
    Werken als verpleegkundige en moederen;)
    Omgeving Utrecht
    Manouk, jee gefeliciteerd met je mooie echo:D

Lizzie, mijn schoonouders hebben een heel kamertje gemaakt voor T. en de mogelijk volgende kleinkinderen. Ik vond dat eerst ook wat overdreven omdat T. daar maar 1 dag in de week naartoe gaat, maar ik vind het nu heel handig. T. slaapt het beste in een ledikant en ook als we daar op visite zijn kan ze rustig in een vertrouwd kamertje en bedje liggen. Verschonen kan makkelijk op de commode daar en we hoeven niet steeds veel spullen mee te slepen. Bij mijn ouders staat inmiddels ook een ledikantje.
    Ik zou het ook houden op enthousiasme en maar proberen er niet teveel van te zeggen. Jullie meid zal in ieder geval geliefd worden. Het is alleen natuurlijk niet de bedoeling dat ze over jouw/jullie grenzen heen gaan.

Joy, lastig wat betreft de vakantie. Fijn dat de echo er voor nu goed uit zag:)

Ika, ik las ook al in het 'Oei ik groei' boek over die periode. Sterkte, hopelijk gaat de fase van verlatingsangst snel voorbij bij het slapen.

Bouwjaar, fijn dat je zo'n heerlijk weekend hebt gehad! Haarlem is een hele leuke stad inderdaad, mijn ouders komen er vandaan en ik kom/kwam er veel.
    Ga zo de club lezen.
    Fijn dat je schoonvader een mooie receptie en crematie heeft gehad.

Dido, lastig van je nachten. Herkenbaar dat weinig slapen op het eind, hoewel ik wel lekker kon liggen in bed. Misschien is de tip van Ika wel wat voor je.

T. haalt haar ochtendslaapje nu in. Vanochtend om 9.15 uur hadden we een kennismakingsgesprek met de vervangende gastouder voor als onze eigen gastouder vrij is of ziek is. Normaal slaapt T. bij ons na de ochtendvoeding nog tot 10.00/11.00 uur. Dit keer dus niet, maar dat haalt ze nu in:) Ze slaapt al sinds 10.30 uur!

15. toeter

toeter Fanatiek lid

1 dec 2012
    1.313
    1
    0
    manouk wat mooi je echto.. zwijmelllll..

Joy hopelijk snel weer zuiver...;) dat wil je niet de eerste weekjes,..komt vast goed positief blijven.. ;)

Lizzie, probeer je minder aan te trekken ervan,..makkelijk gezegd heh met 1 brok hormonen :p:p

Ika, dat is een goede fase inderdaad, wat helpt is het spelletje kiekeboe heel vaak met haar spelen zo leert ze dat mama weg is maar ook weer terug komt,.. hier hielp dat goed.

hier is het ook niet de laatste zwangerschap hebben we besloten, we wachten nog heel even tot dat het wat rustiger is ivm eigen zaak en klussen en dan zien we wel:)

dido lekker he dat beuken van die kleine hahaha..echte boxer:p

16. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Bouwjaar. Fijn dat je een geslaagd weekendje weg had met je vriendinnen. En wat veel mensen kwamen afscheid nemen. Zegt meestal veel over zo'n persoon vind ik.

Ika. Daar houd ik het nu ook op. Ze komen er wel achter. Laat ze nu maar. Maar ja dan denk ik soms ook jullie hebben het al niet zo breed en dan geld gaan uitgeven aan dingen die ze misschien niet nodig hebben. Maar ja is hun probleem. Oud en wijs genoeg.
    Hopelijk gaat haar sprongetje lekker snel voorbij. En wat moeten die kleintjes toch veel leren als ze zo klein zijn.

Lies. Ohh dat is wel handig ja. Een vervanging als de ander ooit niet kan. Ik heb 3 oma's klaar staan. :D Mijn moeder wil ik een kans geven. Ik weet hoe gek ze is op haar(stief)kleindochter maar ja durf niet op haar te bouwen.

Joy. Hoe is het vandaag?

Hier. Ik heb een piepnacht gehad. Sliep om half 4 nog niet. Gewoon niet moe. Heb daarna geslapen tot 10. Nadat ik om half 6 ook R uit bed had geschopt toen hij voor de 3de keer de wekker af liet gaan. :(
    Nu knallende hoofdpijn. :(

17. JoyofLiving

JoyofLiving Fanatiek lid

10 apr 2013
    2.571
    0
    0
    Bouwjaar, dikke knuf! Maar wel fijn dat je even kon opladen op het meidenweekend, even tijd voor jezelf.

Ika, even doorbijten met M. Vervelend altijd die sprongetjes.

Hier, tot net geen bloed verlies nu wel weer lichtroze/rood bij afvegen maar gelukkig geen buikpijn. Ik weet het niet meer hoor. Lijkt alsof het steeds in de middag begint.. Echt gek maarja nog steeds maar afwachten.

18. JoyofLiving

JoyofLiving Fanatiek lid

10 apr 2013
    2.571
    0
    0
    Test blijft gelukkig nog positief :)

19. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Das ook meteen een hele mooie test!
    Samen met je echo denk ik wel dat het goed zit.

20. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ika ze wordt slimmer denk ik ook.... En ze was al zo'n slimme he :D maar niet leuk natuurlijk...even doorzetten ;)

Deel Deze Pagina