Jullie hebben ook wel gelijk. En ik ben ook al van een dure kinderwagen overgestapt naar eentje die de helft kost... Eerst had ik de Bugaboo donkey op het oog, maar ook vooral omdat ik van de Bugaboo de accessoires al heb en ook het zitje voor D. die daar ook op past zodat hij ook kan zitten als ie dat wil. Maarja voor het stomme zitje 700 euro meer betalen? Nee doe maar niet. Ik denk dat het nu de ABC design zoom duo gaat worden. Misschien dat het financieel wel gaat lukken maar dan zullen we toch een flinke stap terug moeten doen denk ik, dat is altijd moeilijker dan een stap vooruit 2 kindjes kunnen ook samen op 1 kamer, maar dat is nu dus al. Ons huis is veeeel te klein. Dat is nu al te klein met 2 kinderen. D. en J. delen samen al een kamer en we hebben maar 2 slaapkamers. De planning was sowieso al om te verhuizen maar met een beetje pech wonen we hier nog als de derde geboren gaat worden.. en oke de eerste maanden kan de baby op onze kamer. J. slaapt ook pas net 3 weken op zijn eigen kamer. Wij hebben zelf wel een grote slaapkamer (22 m2) dus ik zou wel een hoekje voor de baby kunnen maken. Maar dan is ons huis echt VOL, geen zolder verder behalve nog een berghok boven. En oke als het een meisje wordt dan zal het qua kleding niet duur hoeven te zijn, want voor meisjes zie ik overal leuke kleding haha ook bij de zeeman enzo. Gelukkig heb ik nog 8 maanden om er naartoe te leven
@mamsie Vandaag controle bij de vk Was inderdaad eigenlijk gister, maar ik werd geacht bij een vergadering aanwezig te zijn....grrr...dus verschoven naar vanmiddag, maar nu kan m'n schoonmams dus wel gezellig mee. @lov Je hebt verschillende Apps om het hardlopen op te bouwen. Ik gebruikte bij m'n Nokia een app die opbouwde naar 8 km afgewisseld met wandelen en hardlopen. Beviel erg goed. Na de zwangerschap ga ik me maar eens in de iPhone Apps verdiepen. @hier Even ochtendje werken en dan lekker weekend! Vandaag over 2 weken ga ik trouwen! :-D
Dames ik ben blij te lezen dat er goede echo's zijn geweest! Joy even een dikke knuffel voor jou meis....."komt goed schatje" Hier glas in me hand gehad dinsdag op me werk, precies tussen me middelvinger en wijsvinger, pffff best diep dus alles wat ik doe doet zeer..... mri ging goed, vond het bij het begin wel even eng, kreeg het een beetje benauwd.. Nu wachten tot de 20e! Deze maand niet echt me best gedaan ivm met me ei, we waren druk en moe.... ik denk te ver van te voren en te laat geklust....
@losje balen van die snee in je hand, hopelijk geneest t snel maar ja het beweegt ook veel. Vandaag was vl naar t cb. Ging gelukkig goed na t prikje was t ff krijsen maar daarna oke. Ze is nu 6000 gr en 63,5 cm en hoofdomtrek 40 cm. Geen groot hoofd, maar ja dat was altijd al.
@losje Auw...Klint pijnlijk! Ook irritante plek inderdaad. Is constant in beweging. Jammer van het klussen, maar wie weet juist als je er minder mee bezig bent... @bouwjaar Fijn dat alles weer goed was bij het CB! @mamsie Hier ook nog een link over onderzoek naar het dragen van een helm: Helm is helemaal niet nodig voor correctie babyschedel - Wetenschap & Gezondheid - VK
@dido ik zag dat gisteren in de trein waar iemand de vk aan t lezen was. Wilde al bijna vragen of ik die pagina mocht lezen , maar moest bijna overstappen.
hoi meisjes haha bouwjaar nee geen 4e maar 5e haha ja erg druk, maar heb altijd een groot gezin gewillen. De situatie is natuurlijk ook anders, de eerste 3 kindjes zijn van een andere man (klinkt sletterig) en ja deze kindjes zijn al wat ouder. Mijn vriend had eigenlijk wel een goed argument om toch nog voor een kleintje te gaan, en eerst had ik zoiets van nee het is klaar maar d groeit als het ware "alleen" op. Tussen de jongste en op 1 na jongste zit 10 jaar verschil. Wij willen d een speelkameraadje geven. Joy, ja uhm eigenlijk hebben wij niet echt besloten over "wanneer", maar we zien eigenlijk wel wanneer het raak is. Ik heb er de vorige keren langer over gedaan dus ga ik ervanuit dat het langer kan duren. Ik ga nu niet meer met ovutestjes en zo. Wel willen we geen jaren meer wachten want ik ben 35 ik neem geen risico. ik heb ook een niet al te groot huis, vroeger sliepen ze met zun negenen op 1 kamer dus ik maak me daar niet druk om eigenlijk.. auw losje lijkt me vrij pijnlijk ken je wel werken dan nog?
Lov, je meisje is prachtig met bril! Bouwjaar, ach ja, klein hoofd.... inderdaad, er is altijd wat he. Fijn dat het goed ging! Dido, dank voor de link. Had het artikel al gelezen. Woensdag met fysio over gehad. Wat zij wel vreemd vond is dat er "maar" 84 kinderen zijn gevolgd. In dat jaar zijn er ruim 3000 helmen afgegeven dus best een klein percentage..... Ennuh, hoop dat het over 2 weken iets beter weer is ! Losje, auw! Klinkt niet fijn. Ook een rotplek lijkt me Joy, nog bloedverlies? Heb je er wat vertrouwen in?
@ Losje, auw klinkt pijnlijk! Je bent er in ieder geval vanaf van die MRI @ Toeter, ben benieuwd wanneer het dan raak gaat zijn. Het is wel zo dat ze vroeger met 9 op 1 kamer sliepen maarja toch vind ik 2 wel de max. @ Mamsie, ik was 2 dagen bloedvrij maar sinds vanochtend weer roze afscheiding af en toe bruin, maar sinds gister avond hoest ik veel.. Sinds ik verkouden ben heb ik het bloed verlies dus ergens denk ik dat het misschien toch daarmee te maken heeft, het plotselinge druk zetten bij niezen of hoesten. Want het leek bijna weg mijn verkoudheid en de dagen dat ik dus niet heb gehoest of geniest ook geen bloed. Dus heb t idee dat het weg gaat als m'n verkoudheid ook weg is maar dat is een gok, nog steeds even afwachten. 21 mei weer een echo
@toeter Oh de 5e al (pff, dapper van je. Ik zou echt geen 5x zwanger willen zijn). En het klinkt helemaal niet sletterig tenzij ze allemaal van een andere man zouden zijn . Prima toch als je t wil, aan kan en t ook nog lukt. En ik begrijp je situatie wel eigenlijk. Vriendin van mij heeft er 2 van haar ex (zijn 4 en 6jr ofzo) en nu een van ehh een maand of 8 ofzo bij haar nieuwe vriend en ik denk dat er daar ook nog wel een bij gaat komen. Zij wilde namelijk ook altijd al een groot gezin.
nou ja dapper bouwjaar,.. het is sowieso zwaar dat staat als paal boven water maar mijn oudste is bijna 16 die helpt ook veel mee, en mijn andere dochter ook ze vangen zonder dat ik hiermee rekening hield heel veel op... d heeft 3 moeders lijkt het wel als hij huilt staan ze snel bij de box en gaan ze met hem spelen dat mij dan weer speelruimte geeft tijdens koken bijvoorbeeld. Zelf kom ik ook uit een groot gezin misschien dat het toch een beetje al de gewenning is. ja joy je hebt gelijk hoor, 2 op 1 kamer is idd genoeg maar goed .. ik denk dat verhuizen altijd mogelijk is toch?
Lov. Staat haar goed hoor. Haar brilletje! Mamsie. Fijn dat het weer iets minder is. Hopelijk zet het door en wordt het steeds minder. Toeter. Oh wat lekker druk bij jullie. Wat jou oudere dochters doen bij D deed ik ook bij mijn zusjes. Hopelijk gaat de wens voor nog een kindje snel in vervulling en hoef je niet lang te wachten. Ohh en wat betreft leeftijd je niet druk maken hoor. Genoeg moeders die of ouder zijn. Mijn moeder was bij de jongste 38. Joy. Komt allemaal goed meid. Je bent denk ik ook nog steeds verrast dat er weer een wondertje in je groeit of niet? Had die wagen even bekeken en ziet er goed uit. om hem dan weer wat minder duur te maken die je nu hebt op mp verkopen. Hier. Vandaag lekkere lunch gaan halen bij mijn oude werkgever. En ik kreeg daar te horen dat een collega zwanger is. Echt een wonder dat het gelukt is. Ze had namelijk bijna een jaar geleden nog een baarmoeder die past bij een meisje van 8. Dus een kinderlijke bm en nu is ze gewoon zwanger. Nog pril maar maandag wel al haar eerste echo.
@Toeter, wat spannend dat jullie voor nog een kleintje gaan. @Lizzie, Wow wat een wonder van je collega! @Lov, het brilletje staat haar echt heel goed. Knappe meid is het! @Joy, wat een onzekerheid zeg. Hopelijk straks snel een goede echo erbij! @Bouwjaar, mooie groei weer van F. @Losje, oei wat vervelend lijkt me dat. @Dido, nog even en dan ben je een getrouwde vrouw. @Mamsie, goed bezig! Ik wil ook weer beginnen. Hier goed het weekend in. Mijn man heeft voor tijdelijk promotie gemaakt met uitzicht voor vast na 6 maanden. Een mooie kans om zich te bewijzen! M. heeft sinds vandaag een arsenaal medeklinkers erbij. Ze roept de hele dag bababa, dadada, tatata en mememe
Hmm, 39.6 gr. Koorts door de vaccinatie. Wanneer geef je paracetamol? Ze heeft even geslapen, hangt nu aan borst. Beetje eh eh ondertussen. Temp was om 20.00, 38.6. Op zich is koorts niet erg.
Met vaccinaties zeiden ze hier tot 39 graden koorts kan, boven de 39 bellen voor overleg met hap. Je kan eventueel PCM zetpil voor de nacht geven en zorgen dat ze niet te warm aangekleed is zodat ze haar warmte kwijt kan.
Als ze goed drinkt en goede plasluiers heeft is het niet zorgelijk. En idd F. is alweer 4 maanden. Het gaat hard Een zetpilletje is misschien wel fijn en niet al te warm aangekleed.
@toeter Heerlijk dat de oudere meiden je zo mee helpen! Als het ons gegund is zouden wij in ieder geval graag twee kindjes willen en mogelijk 3. @lov Ook met bril een mooie meid die dochter van je! @lizzie Wow! Wat geweldig voor je oud-collega! @ika Ja, nog even! Over 2 weken lig ik rond deze tijd uitgeteld van de dag naast m'n man :-D Hoeveel weken was jij ook alweer zwanger met jullie trouwen? Wat goed van je man! @bouwjaar Beterschap voor de kleine meid! Hopelijk zakt het snel. @hier Bij de vk alles weer prima. Daarna lekker bij de babydump geshopt met schoonmams. Nu alle spulletjes wel binnen. In m'n verlof lekker alles wassen. Net ook gezellig met vriendin bijgekletst. Ook over haar foto ideeën voor ons trouwen. Heel leuk! Nu hopen dat het weer een beetje mee wil werken. En VL had batterijen meegenomen voor de Weegschaal, dus maar een op gaan staan. Zit nu op +15!
@Dido, ik was rond de 28 weken zwanger, dus minder ver dan jij leuk straks alles wassen tijdens je verlof. Hier net gewekt door de babyfoon met babababa..... mamamama