De Oempaloempa's gaan op roze! deel 3

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Ikapika, 7 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Ja joh, die dingen steken ze tot achter in de keel. Met de stukjes brood gaat ze echt kauwen. De broodkorst werd meer een broodlolly :D

Papfles hebben we hier geprobeerd, maar het maakt voor haar niks uit. Doorslapen doet ze toch wel.

2. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    #3122 Bouwjaar1979, 12 mei 2014
    Laatst bewerkt: 12 mei 2014
    @joy ohh bah. Toch hoeft t niet wat te zeggen, bij mij stoomde t eruit met 15wk bleek een stolsel.
    Maar zwanger zijn en bloed zijn gewoon geen toffe combi

@lov ohhh zo ik snap m. Zo al om 19u, nou hopelijk wordt je aangenaam verrast vannacht

K.. Mn kat kotst net :x

3. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Hahah ja nee dan merk je geen verschil. Ik ga het wel proberen straks want rond 6 maanden wordt het anders eens tijd dat doorslapen hoor:D

Is je meisje nooit bijna gestikt? Gekke vraag hahah maar de oudste bij mij toen wel eens.....natuurlijk niet heftig maar toch schrikken.

Wel is ze eens in een stukje appel bijna gestikt dat was erg heftig...toen was de rapper methode doe zovelen geweldig vinden voorbij hier hoor...

Zag net een nieuw topic over Beyoncé en een filmpje waarop te zien is dat haar zus rapper Jay C in elkaar wilt slaan,..zo'n gek filmpje?

Ieuwwww bouwjaar een lekkere haarbal:p?

4. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    @ika hoe oud was M toen je met rijstebloem begon?
    Net als lov wil ik dat dan na een half jaar voor de nacht proberen.
    En qua brood tja handig als gewoon een stukje beter gaat.

@lov hmm ik wilde starten met rapley maar dit zijn er mindere berichten
    Ja haarbal met haar net veroberde brokjes. Kotst voor de slaapkamerdeur en rent dan snel naar zolder, muts.

Ik ga tukken, trusten

5. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Hahahah lekker :D

Nee ik zou het nooit meer doen...waarom ook...prakken werkt ook en als ze ouder zijn en ze eraan toe zijn gaan ze vanzelf rapley eten. Ik vindt dat altijd zo'n trend dingen die je dan hoort te doen :p

6. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    @Bouwjaar, ik ben met 4 maanden met een papje rijstebloem begonnen. En daarna vrij vlot met groente. De eerste keer trekken ze vieze gezichten, maar dat is meer de reactie op iets nieuws dan dat ze het vies vinden.
    Lekker zo'n kotskat... Dat doen ze hier ook. Gulzig eten en dan alles weer eruitwerken.

@Lov, nee nog geen stikmomenten gehad. Qua rapley ben ik ook niet zo'n fan. Met 6 maanden moeten ze wel meer uit bijvoeding gaan halen, maar ik vraag me af of dat voldoende is. Daarnaast lijkt het me zo jong ook omslachtig. Als je uit je werk komt lijkt het me echt een beste klus. Nu zit ze lekker met ons aan tafel en eten wij en voeren haar tussendoor. Straks als ze beter stukjes eet mag ze ook lekker zelf pakken.

7. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Mee eens!

8. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Gewoon alles lekker relaxed op je eigen manier doen :D altijd goed :D

9. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Joy. Wat balen van dat bloesverlies... :(
    Zou morgem gewoon bellen hoor!! Al is het maar zodat je ke wat rustiger kan voelen. Weten waar je aan toe bent.
    Zie op je testen ook geen verschil. Al is 1 natuurlijk al opgedroogd.

Bouwjaar. Ieuuuwwww.

Probeer als mee te lezen en te onthouden over bijvoeding hahaha. Hoef ik het straks niet meer te vragen. ;)

Hier. Zit in tranen om mijn zusje. :( Heel de avond al met haar aan het appen. Gaat miet goed tussen haar en ons mam. :(:(
    En alles is mijm zusjes achuld en onze moeder doet niks fout. Pfffff ik weet zo goed hoe ze zich voelt. Flashbacks....... :(:(

10. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    #3130 Bouwjaar1979, 13 mei 2014
    Laatst bewerkt: 13 mei 2014
    @lizzie owh wat snei voor je zusje :(

Mbt bijvoeren in een artikel op internet werd weer geredeneerd dat t onnatuurlijk is om een kind dat zelf nog niet eens goed kan zitten noch zelf iets in z'n mond kan stoppen (bij 4mnd) ander eten te gaan voeren.

Yeaah F heeft de hele nacht door geslapen! Nouja tot 5.20 en toen heel aso nog ff t speentje erin gedaan. Nu (6.00) is ze aan t tanken ;) Beetje jammer dat ik wakker vannacht werd van de katten die vl vergeten was in hun eigen kamer te stoppen. ;)

11. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
  12. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Tja, maar hoe zit het dan met kindjes die erg laat zelf kunnen zitten? Ze zeggen ook dat vanaf 6 maanden de melkvoeding niet meer afdoende is? Ik volg liever, zoals Lov zegt, mijn eigen weg. M. is vrolijk en relaxed, dus het zal vast geen kwaad kunnen.

@Lizzie, wat naar allemaal. Heel veel sterkte.

13. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    #3133 Bouwjaar1979, 13 mei 2014
    Laatst bewerkt: 13 mei 2014
    @ika ja is ook zo

Ach echt fout zal niemand t doen. En idd gewoon je eigen weg volgen. Weet alleen mn route nog niet ;)

@lov en hoe was je nacht?

@manouk hoe gaat t eigenlijk met jou?

14. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Nou niet te geloven maar meneer heeft doorgeslapen :D tot 6 uur jeeeeeeeehhhhhh :D

Maar ja ben dan toch steeds wakker door de pijn aan mijn borst natuurlijk hahahaha. Maar ach hij heeft echt goed doorgeslapen yes!

Dat artikel ga ik dalijk eens lezen. Maar dat over het zelf zitten enz... Snap nooit zo goed waar die link zou moeten liggen. Wat heeft zitten nu met eten te maken. Zoveel kinderen die snel zijn en zoveel die langzaam zijn. Net zoals ze zeggen dat je pas vaste voeding moet geven als ze tandjes krijgen, nou dan had ik bij s lang kunnen wachten die was 1 jaar :D

Wel vindt ik de theorie van het beschermende laagje in de darmen wat bv geeft een goede... Maar of die klopt?

Straks komt hier een kerel een dikke Maaskei ophalen. Ik heb m al zo vaak duidelijk gemaakt dat dit ding alleen met een kraan op te halen is, je tilt dat ding niet op met mankracht.... Nee hij komt gewoon met een aanhanger. Tja hij doet maar...heb het zo van gezegd nu...
    Ben eens benieuwd wat dat gaat worden, hij moet ook nog 2 uur rijden.

15. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Dat gaat dus idd over die beschermende laag in de darmen...

Ik ben het wel met haar eens ...;)
    Maar toch zou ik een bewijs willen hebben dat het echt klopt van dat laagje....

16. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    Website wij.nl
    "Wanneer overstappen op vaste hapjes?
    Je kunt het beste beginnen met vaste hapjes wanneer je kind overgaat van vijf naar vier voedingen per dag. Dat ligt meestal tussen de 4e en de 6e maand."

F eet nog meestal 6x en soms zelfs 7x.

17. Dido82

Dido82 Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.990
    75
    48
    Vrouw
    Pijnacker
    Goedemorgen meiden! Hoe waren de nachten?

@lov Fijn dat de kleine man heeft doorgeslapen! Hahaha...ben benieuwd hoe die man dat gaat doen.
    Nanny care matje weet ik ook niet of ik dat ga gebruiken. Meneer gaat niet zo lang in de wieg en daarna heb ik ledikant met aerosleep. Denk dat ik alleen maar ga stressen van zo'n matje.

@joy Hoe is het nu met het bloedverlies? Ik zou gewoon de vk bellen als je dat wilt.

@manouk Hoe is 't met jou inderdaad? Hopelijk nog steeds op je wolkje.

@hier Gister cursus gehad. Interssant, maar niet onmisbaar. Vl wil eigenlijk nu al zeil op het matras aangezien ze op de cursus zeiden dat je anders je matras kan weg gooien wanneer de vliezen breken :) Volgende week laatste keer.
    Ow ja, onze ouders hebben gister en vandaag afgesproken omdat ze familie worden en samen een kleinkind krijgen. Ben zo blij dat ze het zo goed met elkaar kunnen vinden en dat we beide met zulke lieve ouders gezegend zijn.

18. MPS05

MPS05 Fanatiek lid

23 jul 2012
    1.298
    34
    48
    Hoi Meiden,

Bouwjaar fijn dat je uiteindelijk toch nog een kadootje hebt gekregen. Wat zat er in?

Dido lekker veel geshopt dus. Mooi van die brief en ringen.

Lizzie wat sneu voor je zusje. Ik heb ook geen idee of ik babyfoon met of zonder camera wil.

Lov fijn dat de bril eindelijk goed is en dat J doorgeslapen heeft!

Joy hopelijk is het bloeden onschuldig.

Ika M klinkt als een makkelijke tevreden baby!

Mamsie van dat de afplatting van E minder wordt zonder helmpje!

Losje hoe is het met jou?

Mgbk ♡

Hier lekker 2 weken meivakantie gehad. Sinds gisteren weer aan het werk. Misselijkheid gaat steeds beter, ene dag erger dan de andere. Vooral het vroege opstaan is zwaar en weinig energie. Morgen alweer 12 weken :D Jeeeeh!
    Volgende week vrijdag hebben we nog een (pret)echo gepland. Vone het anders zo lang wachten tot de 20 weken echo. Misschien met 17 weken nog een geslachtsbepalingsecho.

Fijne dag allemaal!

19. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Weet je wat het is... Een zeer grote wetenschappelijke basis is er niet goed te vinden. Er zijn zoveel verschillende meningen. Net zoals dat ze hier venkelthee voor baby's afraden en in Duitsland het er al voor vanaf de geboorte is.
    Hier zat M. met 4 maanden op 5 voedingen. Nu met 7 maanden zitten we er op 3. Dat ging als vanzelf. Net zoiets als doorslapen. Ze zeggen dat je kindje dat pas gaat doen als het er aan toe is, het verbinden van de verschillende slaapcycli. Het ene kind rolt met 3 maanden en de ander pas met 8. De ontwikkeling van een kind is niet op vaste momenten te zetten. Ik denk dat dat ook met voeding is. In mijn app groepje zit ook nog een meid die met bijna 6 maanden om de drie uur bv geeft.

20. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Ahhh super Manouk!! Heb je een gevoel of het een meisje of jongen is?

Hier nog lekker lui in bed. M. ligt nog te slapen. Ik ga zo maar ff douchen :D

Deel Deze Pagina