Hallo! Hier alles meegelezen maar of ik alles kan onthouden... Manouk: 10 dagen begint er toch op te lijken hè en misschien komt die ongi er ni... Hoop ik toch Ja, moet ni zo gemakkelijk zyn om hier over baby's en bijna bevallen lezen terwijl er hier ook nog meiden zyn die ongeduldig wachten op die positievetest... Dikke knuffel meiden!!! Hier:alles goe, werken is wel lastig... Zaterdag was echt ni leuk, heb tot 14u drgewerkt (normaal tot 12.30) en ben deze morg ook gaan werken... Hier is de vroedvrouw weer geweest: 3,85 kg... H blijft m'n kleine meid, ze zal ni direct drslapen vrees ik! Krrampjes zo vroeg zyn idd no, N had er ook last van in zkh, idd allerlei trucjes uitproberen hè Hoe kun je zien wie er allemaal meeleest eigenlijk? Vind dat wat raar dat je continu leest zonder nooit eens iets te laten horen, maar vr de rest stoort h me ni Mgbk: balen dat je alleen bent nu... Lov: spannend dat je de datum al weet... Sorry vr al de rest als ik ni op iedereen reageer...
Ik heb laatst een onderzoek gelezen waaruit blijkt dat strippen pas na de 41 weken zinvol is. Ik weet ook dat sommige verloskundigen echt niet voor die tijd gaan toucheren of strippen. Parel, hoop voor jou dat bovenstaande niet voor jou zal gelden natuurlijk! Manouk, ik kan me voorstellen dat het helemaal niet leuk moet zijn om alleen maar dingen te lezen over de laatste loodjes en baby's en dat er dan ook nog weinig op jou wordt gereageerd. Sorry, het is zeker niet mijn bedoeling geweest om jou te kwetsen. Wat fijn dat je dit keer zo'n lange lf hebt! Wat gek toch dat het per cyclus zoveel scheelt hè Ben benieuwd wat ze er vanuit het ziekenhuis over zeggen. Dikke knuffel voor jou. Mgbk, ook een dikke knuffel voor jou! Stom bloedverlies nog, dat gedoe met je auto en dan je man op wintersport.. Hier ook alleen maar verhalen waar jij nu niet zoveel mee kunt, lijkt me erg moeilijk. Gelukkig heb je veel vriendinnen enzo voor de afleiding. Waar is jullie hond nu dan? Lizzie, hè wat gek dat je niet ongesteld wordt. Hopelijk is het snel 5 februari voor je, eindelijk die spiraal eruit. Ook voor jou een dikke knuffel. Losje, harde werkster ben jij! Goed aan jezelf denken ook hè MamsieM, oeh sexy zo'n spuitende tiet hihi Arme T., beterschap voor hem. Gelukkig dat E. haar ontlasting weer kwijt is. Dido, schrikken joh dat je bijna onderuit ging. Druivensuiker of zoute dropjes werd mij aangeraden. Lov, oh je hebt een datum!! Ga zo kijken in de club Eda, jammer dat je meteen moet overwerken zeg. N. is zeker een kleine meid, maar doet ze het verder goed? Bouwjaar, vervelend die krampjes bij F. Hier (nog) geen last van bij T. Hoop dat ze niet al te veel pijn heeft, lijkt me moeilijk om te zien. Sorry voor degenen die ik nog vergeet. Hier helemaal trots op T. Ze heeft vannacht ontzettend goed uit de borst gedronken en goed geslapen tussen de voedingen door. Ze woog vanochtend ook ineens 3120 gram, ze komt al in de buurt van haar geboortegewicht
Lies haha ik hoop het. Meisje uit mijn topic is even ver en vrijdag gestript. Of ja was even ver want ze is zaterdag bevallen. Wat goed dat T het zo goed doet.
Voor de rest doet ze h goed... Ze groeit alleen wat traag... Tja, we zien wel, ze zal toch meer en meer fv krijgen nu ik weer werk dus ze zal daarop wel meer groeien, is alleen lastig vr my dat ze nog zo klein blijft... Parel: hoe lastig h is op het einde, ik denk dat h toch belangrijk is dat kindje zo lang mogelijk blijft zitten... Sterkte met h wachten! Toeter: h kan nu echt elk moment gebeuren nu...
Thx allemaal voor de tips, ook eea al gehoord en gevonden en iderdaad lov, eerst alles proberen voor dat er "troep" in t lijfje gaat. @dido is het niet sowieso handig dat je bloeddruk ff gecheked wordt? @Manouk sorry als ik ook niet altijd even uitgebreid op je reageer. Dat je vandaag op 10 dpo zit is wel mooi, is het niet langer dan de voorgaande cyclussen? @parel tja maar ik vind 36 wk toch nog wat vroeg hoor. Ondanks dat je er klaar mee bent hoop ik voor je kindje dat die niet voor de 37 wk komt @mamsie hihi dat van je borst @toeter sterkte! @mgbk jeetje zeg wat irritant van die schade expert en lekker dat je onverwacht vrij was. Nog wat geshopt? Wanneer komt je man weer terug? @lov whaa dat je nu gewoon een datum weet @lizzie kan me voorstellen dat je klaar bent met die spiraal @lies fijn dat t zo goed gaat Hier: Vanmorgen is F geslaagd voor de gehoortest en is de hielprik gedaan. Dacht dat ze hartverscheurend zou gaan krijsen maar t viel me mee. De dame van het cb vond dat ze wel best huilde. Achja Verder erg veel gespuugd , voor t eerst overdag in dr ledikant gelegen en t hele bed ondergespuugd. Ze geeft vaak wel wat terug. Ik heb ruim genoeg voeding, 1 borst is nu voldoende. Dus nat t voeden rustig aan doen. F slaapt t liefst op haar zei, tja niet volgens de aanbevelingen maar dat is wat ze prettig vind dus ja. Ze tukt nu lekker dan kunen wij straks weer rustig eten. Vanavond komt een nichtje langs. Het was/is even mn draai vinden met het kraambezoek. Ik nam haar, na t voedden, wel mee naar beneden voor t bezoek maar ik heb t idee dat dit te druk voor haar is. Dus t wordt nu dan ff late kijken maar daarna gaat F haar bed weer in. Sorry belang van F gaat voor. Oja en vl heeft zon kipkep ding gehaald.
Dames, ik vind t heerlijk om jullie vol trots te 'horen' kletsen over de kleine. Vooral doen, is helemaal terecht! Ik heb daar op zich geen last van, voel geen greintje jaloezie ofzo, maar tis meer dat ik er niet over praat en het dus aan anderen overlaat om te reageren. Lies, bouwjaar, eda, fijn dat de dames het zo goed doen! En je draai vinden lijkt me idd best even zoeken. Lov fijn dat de datum bekend is. Lizzie jij krijgt veel honderd knuffels!! Kan me voorstellen dat als n gyn een stormvloed aan bloed heeft voorspelt, je geen peil op je lichaam kunt trekken als het tegenovergestelde gebeurt.:x We tellen met je mee af. Kus! Dido, goed bezig met je lollies. Hopen dat de autooverdracht goed gaat. K*t dat je lijkt opgelicht. Grrrr. Idd even je bloeddruk laten meten De mijne blijkt bijzonder laag te zijn. In zkh meetten (maten?) ze 70/39 de laatste keer. Ze schrok ervan, infuus aangelegd vd zekerheid. Maar ik zei dat ik me verder goed voelde, ja ik ga natuurlijk niet zeggen hoe ik me echt voelde had geen zin aan extra gepruts aan mn lijf. Veel drinken was het advies, dus na twee uur en vlak voor mn vertrek was het wel iets hoger, maar nog maar rond 95/50. Zal wel bij me horen. Maar jij moet goed opletten met de kleine prul in je buik! Dus ff laten checken ('ja, baas' ). Losje, neem jij nou maar s lekker je rust lieverd, je bent al druk zat! Heb lekker geshopt met mn ma. Niet bijzonder geslaagd, alleen een leuk shirtje,maar voor deze koukleum nu nog iets te koud (ik heb altijd vier of vijf lagen aan in de winter ) We krijgen 450,- terug van de verzekering + kosten voor 4xchiropractor en benzinekosten. Ml komt zaterdag weer terug. De hond is naar de fokster, want ik moet slaapdiensten draaien deze week en de hond kan max 9 uur alleen zijn terwijl ik 18u van huis ben als ik slaapdienst heb. Dus die is lekker een weekje logeren bij zn mams, halfbroers en ooms. Weet ff niet meer wie het zei over de trouwfoto,maar dank je wel zet er normaal eigenlijk nooit iets op fb, maar ik miste m zo dat ik ff zin had n foto te plaatsen. Geen idee waarom... Zo lekker boerenkool eten en met mn luie reet op de bank! Straks ff naar vriendin toe
Kipkep ding bouwjaar ? Oh balen dat ze spuugt, hier ook 2 spugers gehad en het is erg vervelend. Je kan als het blijft johannesbroodpitmeel kopen En zeker als je merkt dat je meisje te veel last heeft van bezoek gewoon lekker in bedje leggen. Haar belang gaat voor Lies wat goed super toch meiden als je kindje het goed doet op je bv he Hier voel ik me steeds vreemder met die datum .. Hahahahaha gek he, morgen nog wat dingetjes kopen zoals nieuwe badjas en pyjama's... Kruidvat had van die bigshirts dus die zijn wel handig dan
@Lov, spannend om een datum te weten! Dat had ik ook met de inleiding, dat je weet dat het gaat gebeuren. @Joy, de babygym is van Lamaze (motion pond). De bogen bewegen met een muziekje. Het is echt een super ding. Ik ben overigens dol op al het Lamaze speelgoed. Het is erg goed afgestemd op wat baby's leuk vinden: contrasten, patronen, structuren, knisperen, enz... @Manouk, wat moet het het moeilijk voor je zijn. Het zijn allemaal zulke verschillende werelden. @Mgbk, mooi die trouwfoto op fb. @Parel en Toeter, sterkte met de laatste loodjes. Hopelijk mogen jullie snel de kleine begroeten. @Lies, fijn dat T het zo goed doet. @Bouwjaar, een tijdje rechtop houden na de voeding kan helpen tegen het spugen. M. had er geen last van, maar er zijn een aantal oktoberbaby's met refluxklachten die er veel baat bij hebben. Hier vandaag gewerkt. Nu weer twee dagen vrij. Morgen moet ik met M. naar het cb voor de tweede prik. Gelukkig maar één dit keer.
Jullie hoeven echt geen sorry te zeggen hoor meiden, dat was niet mijn bedoeling. Wou alleen even uitleggen waarom het moeilijk is om mee te praten en kan me goed voorstellen dat jullie met hele andere dingen bezig zijn. Vooral blijven doen en genieten van jullie wondertjes. Sommige van jullie vroegen naar het zkhs. Als ik weer ongesteld ben geworden moet ik bellen. Dan moet ik op cd 3 heen en vanaf cd 10 om de 2/3 dagen tot dat de eisprong is vastgesteld. Dan 7 dagen na de eisprong bloed laten prikken en dan wachten op een conclusie gesprek. Ik kom af en toe eens spieken en zal af en toe even een update geven over hoe het gaat. Mijn lf lijkt nu idd ineens langer te zijn dan normaal, ik durf nog helemaal niet aan iets positiefs te denken dus we wachten rustig af. Knuffel en kus voor iedereen X
He meiden! Lov, spannend zeg! Heb even in de club gespiekt maar inderdaad een prachtige dag! Mgbk, weer een dag voorbij. Voor je het weet is hij thuis! Losje, klinkt toch veel, het werken maar is eigenlijk net zoveel als ik werk . Top dat je het huishouden nog gedaan hebt! Toeter, spannend meid! Nog even...... Dido, verplicht snoepen, heerlijk! Wel balen van mp.... Wat had je gekocht? Lizzie, stom dat je niet ongi wordt! Maar tik tak, de tijd gaat langzaam voorbij. 5 feb komt eraan! Manouk, lange lf meid! Zou het ook wat anders kunnen zijn...??? Eda, echt een klein meisje die N van je! E was vrijdag al bijna 5 kilo Lies, go T. Topper! Hoe voel jij je? Parel, weer een dag dichterbij de bevalling meid..... Bouwjaar, goed op F letten ja qua bezoek. E heeft er geen moeite mee maar ik weet dat dat lang niet bij alle kindjes zo is! Fijn dat het goed gaat. Ika, succes morgen weer met de prikjes! Hier geen beste dag. T is flink ziek (koorts etc) en E heeft vandaag weer niet gepoept dus onrustig. Tussen het zorgen en troosten door wat in het huishouden gedaan. Nu zo lekker slapen.
@mgbk ahh dus en geen hond en geen man. Van hoe laat tot hoe laat moet je dan werken met en slaap dienst? En t bedrag vd verzekering dekt dat de schade nog? Meestal boer je er op achteruit met zulke dingen. Kipkep woller warmte kussen, dat was wat ika opnoemde om lekker op t buikje te kunnen leggen. Nou bij de laatste 2 voedingen heeft ze niet gespuugd, 1 borst is dus ruim voldoende. Die ander die niet geweest is lekt wel behoorlijk op een gegeven moment. Dat meel zei m'n nichtje net ook, die maakt de boel wat dikker he. Alleen geef je dan de fles met bv en dat meel ofzo? F ligt nu maar in een wikkeldeken bij me, speen in (en vaak uit) en doezeld, tablet erbovenop en typen maar . In bed is t krijsen geblazen. Nouja t moet geen gewoonte worden maar als je nog geen week oud bent moet t kunnen. @ika rechtop houden werkt niet reeds geprobeerd. @mamsie owh balen van je rotdag, hopelijk morgen betere dag
Hier even een flink baal moment.....laat me telefoon vallen:x nu spinnenweb glas maar hij doet het nog pffff..... maar even kijken wanneer ik tijd heb om even een nieuw scherm erin te laten zetten. gelukkig verzekerd!
Ah nee losje Mamsie beterschap... Bouwjaar je kan het ook aanmaken met water en een of twee lepeltjes geven, dan bv geven en ik gaf dan nog een lepe erna
Jbpm kan idd goed helpen, maar ook krampen en verstopping veroorzaken. Qua rechtop houden is het niet eventjes. Sommigen zitten gauw een kwartier tot een halfuur rechtop. Je kunt ook het bedje e.d. schuin zetten, zodat voeding niet snel terug kan lopen. M. had last van zure mondjes teruggeven, licht verborgen refluxachtige klachten. Door het ledikant, verschoningskussen en wiegbak schuin te zetten was dat probleem over.
Bouwjaar ik werk dan van drie u s middags tot negen de volgende dag. En dan reistijd er nog bij. De schade...er is nauwelijks zichtbaar schade, omdat ze de onderkant van de bumper heeft geraakt. Kan t niet gied uitleggen maar doordat t wat aflopend is zie je de schade eigenlijk alleen als je er op je knieën voor gaat zitten. Nou ik zit nooit zo achter mn auto dus we laten de schade uitkeren maar de auto niet repareren. Vriend werkt in die garage dus gaat m gratis wat opschuren en beetje verfiets erover heen en dan vind ik t wel geschoten!
Mamsie Beterschap. En haha ja zo kan je het ook zien. Bouwjaar ja haar 36 weken is idd erg vroeg. Maar ik ben nu 38w3d dus dat valt mee. Eda ja op zich is dat het beste alleen zou ik mensen liever niet met zoveel pijn laten lopen. Vandaag even bij huisarts langs geweest maar heb 4 behoorlijk gekneusde ribben en ademen doet zelfs pijn dus ben echt blij als het komt. Vanavond voor de afleiding toch even naar schoonmoeder haar verjaardag geweest maar jeetje wat een drukte met al die oude knarren boven de 60 haha.
@ika owh ja tot een half uur is lang idd. Dat schuin zetten is ook nog wel een simpele oplossing. @mgbk dat is een flinke werkdag dan. Mbt schade ach als t amper te zien is is t verzekeringsgeld mooi meegenomen