De Oempaloempa's gaan op roze! deel 3

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Ikapika, 7 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Pffff.. nog geen oog dicht gedaan... baal der zo van. Ik wil gewoon lekker slapen. :(

Kom morgen alles bijlezen!

2. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Geen idee ik zie wel

Vanaf 1 juli zit ik zonder werk

F slaapt bij de go ook niet veel, denk ook te veel afleiding, maar ach zolang ze 's avonds goed slapen

@lizzie oh balen zeg, nog iets kunnen slapen?

Hier begon de dag op tijd. Gister had mn moeder opgepast en omdat Fzo jengelig was om 18.15 al eten gegeven en op bed gelegd. Om 22.00 wakker, ruim 150cc weggetankt. We hadden nog even zitten praten dus dat ik naar bed om 00.45 ging werd F net wakker (vriend maakt mi wat te veel lawaai) zo wakker dat ik de rest van de melk wat ik ahd klaargezet maar gegeven had. Vreetzakje, 3.30 heeft vl haar speentje gegeven maar ze was nu dus wel om 6.00 wakker. Eten en nog ff liggen maar ze was zo wakker dat ik maar uit bed ben gegaan. Zit je dan op zondagochtend om 6.30 beneden. Voor anderen misschien heel normaal maar hier niet. Gaap. Nu slaapt ze in de kinderwagen
    Feestje gister was gezellig :)

3. Springday

Springday Fanatiek lid

20 mei 2014
    1.409
    0
    36
    @ Lov, ja het gaat idd vooral om de ruimte boven. Nu hebben ze dat nog niet nodig maar in de toekomst wel. Over de onderverdieping heb ik niet te klagen maarja, een groter huis zou wel zeer welkom zijn :)

@ Bouwjaar, hier was t 7.00 uur vandaag maar net pas beneden. Blijf dan toch altijd nog wel eventjes op bed hangen met de kids. Misschien is t een idee om 's avonds voor het slapen Bambix toe te voegen aan je melk dat ze misschien dan wat gaat doorslapen. Ik heb toen tegen 4 mnd ook zo'n tijdje gehad dat J. weer in de nacht kwam vd honger. Met Bambix sliep hij weer door. Een maand later weer hetzelfde verhaal, toen met hapjes begonnen en daarna sliep hij weer door. Misschien heeft F. niet meer genoeg aan de bv alleen?

4. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    @spring ja misschien heeft ze niet genoeg, geen idee. Dacht misschien heeft ze een groeispurtje ofzo. Dacht er aan om binnenkort met wat wortel te beginnen, twijfel erover om al gluten aan te bieden (of bedoelde je de rijstebloem?) . Bah dat getwijfel over bijvoeden ook. Moet maar es eea in huis halen, gister vergeten wortel te halen.

5. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Nou hier werd meneer gister wakker toen ik weer eens met buikpijn naar benden ging.

Dat was om 1:00.... Toen kwam hij weer om 3:00 en om 6:00
    De pap doet helemaal niks. Gister ook erg lang moeten kolven voordat ik genoeg had. En toen ik hem om 1:00 aan het voeden was hoorde ik een hoop kabaal in zijn buikje.

Dus nee de rijstebloem ga ik niet meer geven, te veel gedoe voor niks.
    We hopen maar dat hij snel gaat doorslapen en anders komt het straks misschien wel als hij bijvoeding gaat krijgen...

6. Lov23

Lov23 Niet meer actief

:( knuffel niet leuk..........

7. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    @Bouwjaar, het kan ook haar ritme zijn. M. is meestal ook even om 7.00 wakker. Ik denk dat het ook komt door het licht, ondanks dat haar kamertje best donker is. Met het speentje valt ze wel weer in slaap. Ze heeft sinds ze vijf maanden is ook niet meer gelijk berehonger als ze wakker wordt.

@Lov, jammer dat de rijstebloem niet werkt. Hopelijk komt het doorslapen snel.

@Lizzie, balen van je nacht. Ik herken het hoor. Ik had het rond die periode ook.

M. ligt net weer sinds dat ze om 8.00 wakker was weer te tukken. Daarvoor een halfuurtje feesten in bed met spelen en rollen :D daar word je ook moe van :p

8. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Bouwjaar. Kan je geen advies geven. Kan alleen zeggen dat je moet doen wat goed voelt voor F. Zou wel weer is fijn zijn als ze jullie wat langer laat slapen.

Ika. Dan heb ik nog geluk dat ik smorgens wat langer kan blijven liggen. Jij moest gaan werken. Hopelijk is het wel snel over, anders ben ik al zo gaar als wat voor dat ze er is. En dan gaat zij mij wakker houden in de nacht.

Spring. Leuk huis! Hopelijk krijg je veel kijkers en is het snel verkocht.

Eda. Wat leuk om weer wat van je te horen. Fijn dat je wat minder gaat werken. Je werkte ook gewoon fulltime. Dat is ook heel zwaar!

Losje. Zag op fb dat je man jarig was. Gefeliciteerd!

Manouk. Wanneer was je pretecho? Hoe voel je je nu? Is de misselijkheid minder geworden?

Hier. Was pas om 10.30 opgestaan. ;)
    Wordt gek van deze nachten. Al vond ik het blijven liggen in bed heerlijk weet ik ook al dat ik eigenlijk op tijd had moeten opstaan zodat ik vanavond wel goed kan slapen. hahahahaha
    Fijne zondag oempaloempatjes!!

9. Eda

Eda Fanatiek lid

18 jan 2013
    1.566
    0
    0
    Dierenarts
    België
    @lizzie: oei vervelend dat je zo slecht slaapt... moeilijk om een ritme te behouden op die manier

@spring, ja was even verward, vandaag moest N. de fruitpap van papa niet hebben, maar zo'n melkdessertje voor baby ging er wel in, dan weer een lepel verse pap: spuugt ze het gewoon weer uit, erg hé. ze is sowieso meer aan warme groentepap dan fruitpap heb ik de indruk

10. Springday

Springday Fanatiek lid

20 mei 2014
    1.409
    0
    36
    @ Bouwjaar, ik zou dan eerst beginnen met rijstebloem, dat is licht verteerbaar en als ze daar goed op reageert kun je uitbreiden naar groente of fruit. Voor het doorslapen zou ik dan dus kolven voor de laatste voeding en rijstebloem toevoegen. Als je straks ook groente en fruit gaat geven kun je de rijstebloem in de ochtend als papje geven ipv 's avonds. Het is het proberen waard, hier heeft dat namelijk wel geholpen.

@ Lizzie, ach morgen is het weer maandag dus dan zou ik het ritme weer oppakken en vroeg je bed uit :p

@ Eda, ik ben hier eigenlijk degene die de voeding altijd geeft, zowel flesjes als de hapjes haha. Alleen als ik dus niet thuis ben geeft ML het, maar bij hem doet ie dat ook altijd minder (de hapjes dan) als bij mij. Ik denk dat ik het voor de verse hapjes zelf heb verpest. In het begin, toen hij dus nog geen potje had gehad, at hij de verse hapjes goed. Maarja, dan ga je weg en vergeten zo'n beker uit de vriezer te halen etc en dan neem een potje mee... Dus toen is ie er waarschijnlijk achter gekomen dat ie dat lekkerder vond haha. Het is ook meer vloeibaar zeg maar, de voeding uit de potjes van 4 mnd dus ja voor nu dan nog maar potjes en straks bij 6 mnd weer terug naar vers.

@ Hier, ik ben echt het hele weekend al zo lui als iets, heb nergens zin in. Zit dus ook al het hele weekend binnen hihi. Maar heb ook zo'n buikpijn van mijn eisprong al 2 dagen, ik werd er vannacht zelfs wakker van, zo'n kramp gevoel in mijn eierstok.

Vandaag dan maar de uitnodigingen voor de doopviering gemaakt en de kaartjes besteld op internet. Nu nog een liedje, heeft iemand een tip? Bij D. hebben we Jan Smit - Niemand zo trots als wij gedraaid.

11. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Qua hapjes vindt M. alles best, zowel vers als uit potje. Het enige wat ze niet lust is bloemkool. Ze spuugt het niet uit, maar kijkt ontzettend vies. Vandaag weer een potje uit de vriezer, macaroni met broccoli kaassaus. Qua potjes pak ik nu al de 8+ potjes. Ik merk dat ze de stukjes lekker vindt. Ze gaat er al echt op kauwen.

12. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    Nou eind vd middag F worstel laten proeven. Haha ze heeft niks gegeten en leek echt zoiets te hebben wat moet die oranje prut in mn mond. T werd er vakkundig weer uitgewerkt. Haha :D

@spring ben beetje huiverig nog voor rijstebloem omdat t verstoppend kan werken en F poept al niet veel. Ik heb t wel in huis gehaald.

13. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Geweldig die toetjes de eerste keer. Gewoon morgen nog een keer aanbieden. Het is echt iets waaraan ze moeten wennen en leren. Ik had dat met de rijstebloem. De tweede keer vloog het erin :D

14. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    #3394 Bouwjaar1979, 26 mei 2014
    Laatst bewerkt: 26 mei 2014
    2 foto's in mn album gezet, eerst verbazing en dan yuk :)

@Lov hoe was je nacht? Weer zo gebroken?

@lizzie weer niet geslapen?

Ik dub wat af en lees te veel. We zijn de jbpm tijdje terug gestopt en nou las ik ergens dat daardoor de voeding ook wat zwaarder op de maag ligt. Zou ze daarom nu vaker honger hebben? Gisteravond was t 18.45-wakker ivm speentje-23.00-2.00 speentje-4.00 en vanochtend wakker gemaakt omdat ze nog 2x naar de go gaat.
    Rijstebloem.. als ik het toch wel ga geven ben ik bang dat ik weer ga denken dat ze daardoor niet poept en met bv is ook niet t meest praktisch.

Ga maar eens op mn brief broeden

15. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Hahaha bouwjaar:D ze moeten het ook echt leren dat eten ... Duurt soms wel even hoor ;)

En wat jij zegt over jhbmp zou eens heel goed kunnen zijn. Ik zelf heb het bij de meiden erg lang moeten gebruiken dus zou niet kunnen zeggen of het hier ook zo was toen.

Hoe was de nacht hier....tja,...om 3:00 een voeding gegeven en daarna heeft hij geslapen tot 8:00 en toen ik terugkwam van school pas weer gegeten ook.

Nu zat ik eens te kijken in het boekje van de meiden, nu zag ik dat zij altijd nog om 22-23 uur een bv kregen en daarna doorsliepen. Nu krijgt hij dus om 20-21 uur een voeding en gaat naar bed en wordt pas rond 3:00 wakker. Dus als je het zo bekijkt slaapt hij ook door alleen op andere tijden.

En net afgesproken om met een andere mama van school elke donderdag een stuk te gaan wandelen. Zo kan ik wat conditie opbouwen om naderhand te kunnen gaan joggen

16. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    Zn uurtjes maakt hij dus wel.
    Hopelijk blijft t beetje droog die ochtenden, succes met de conditie opbouwen. Veel vriendinnen van mij zijn aan t hardlopen maar dat is echt niet mijn ding.

17. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Lijkt mij juist ontspannend ;)
    En je kan het doen als je tijd hebt, is voor mij ook wel handig :D

Ja eigenlijk gewoon wel dat hij die uurtjes maakt... Ach we zien wel hoe het loopt. Volgende week maandag weer naar het cb.. Wat zal hij nu weer zijn bijgekomen :D

En volgens mij heb ik hier het 4 maanden dipje kwa productie van de bv....

18. Springday

Springday Fanatiek lid

20 mei 2014
    1.409
    0
    36
    Meiden........ De eerste bezichtiging staat al gepland voor het huis! :D

19. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Ohh wow Spring. Dadelijk gaat het nog zo snel dat je zelf nog moet opschieten om iets te vinden. Ik ga voor je duimen!

Bouwjaar. Teveel tijd hebben is ook niet fijn he. Je gaat zo over alles nadenken.
    Ik weet met de eerste keren bijvoeding geven dat ze wel heel erg moeten wennen.
    Anous ( mijn jongste zusje) was erg koppig. hahah heeft ff geduurd voordat ze het echt op at in plaats van alles er uit te gooien.
    Hele lieve foto's van F. Had de andere ook nog niet gezien.

Ohh en trouwens idd weer een slechte nacht. Maar dat had ik ook wel verwacht. R maakte me wakker vanmorgen om 7.30 dus hoop op een betere vanavond. :D

Hier. Net bij de kruidvat geweest. Pampers zijn in de aanbieding maar welke hebben ze nodig in het begin? Eerste pak was tot 2,5kg. Das toch echt voor de hele kleine babytjes? Nou ja ik stond zo te twijfelen dat ik maar niks heb meegenomen. hahahaha

20. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    Ja lizzie jar das wel voor de kleintjes, volgens mij heet onder de 2,5 kg dymatuur. Daar gaan we niet vanuit hoor! Die zou ik niet kopen als ik jou was. Grotere maatjes heb je uiteindelijk altijd nodig. t was wel een best aardig aanbieding trouwens.'
    Ik had al ergens gelezen dat t soms wel tot 10x duurt voor ze aan een smaak gewend zijn, straks als ik haar ga ophalen mag ze weer ff proeven en morgen weer. Daarna wat anders bloemkool of speciebonen :)

@spring fijn nu al een bezichtiging!

Nou brief is klaar nog even laten bezinken en dan morgen versturen.
    En afspraak gemaakt voor ondertrouw. Tja daar heb ik opeens ook tijd voor omdat dat soort dingen te regelen.

Deel Deze Pagina