De Oempaloempa's gaan op roze! deel 3

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Ikapika, 7 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Oke ja dat zou ik dan eens goed uitproberen anders?
    Geen idee maar nog nooit gehoord dat het bij KMA hoort, wel bij tandjes idd. Maar dat zou je zelf ook kunnen checken of je onderin wat voelt, daar komen de eerste tandjes door.

Nu is het natuurlijk moeilijk omdat ze ook wortel heeft gehad ...

2. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Al pluizende voort lees ik ook nog dat wortel mild gasvormend is.
    Misschien maar verder testen met courgette dan.
    Maar ja als ik nu overstap op andere groente en de kwark weer laat staan weet ik nog niet waar t aan ligt. Ze heeft nadat t weer ging (was aan t strekken en windjes eruit persen) wel goed geslapen overigens. Kwam om 4.00 voor eten, rustig en goed gegeten toen.

3. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja eigenlijk doe je nu 2 dingen tegelijk... Ik zou dan de wortel even laten en 2 dagen wachten en dan weer kwark eten, krijgt ze weer veel last kan het best eens KMA zijn. Maar drink en eet je nooit melkproducten ?

Hier heeft J ook nog wel eens krampjes trouwens....

4. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    Ik ontbeet eerder altijd met kwark en muesli (heerlijk), dat heb ik vervangen door sojamelk met brinta toen ik twijfelde of F KMA had. Verder gebruikte ik niet veel zuivel, soms wat melk en een toetje en dat at ik niet meer. Tijdje streng geweest maar laatste tijd was ik echt niet zo streng als zoals Lies haar dieet dus 100% melkvrij zal t vast niet geweest zijn. Maar goed zal even de kwark weer even laten staan.

Ik heb gisteravond nog wel gevoeld op haar onderkaakje maar volgens mij voelde ik niks. Al weet ik ook niet wat ik precies moet voelen ;)

5. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja hier zit ik ook al daagjes te voelen aangezien meneer bijt tijdens de bv en handjes in de mond doet heel de dag en zevert...

Ik voel ook niks hahaha. Je zal dan echt een tandje moeten voelen in de onderkaak. Je ziet het dan ook.

Maar ik denk dat als je echt KMA hebt je altijd last hebt als jij als moeder melkproducten nuttigt....ook is het maar een beetje,..

6. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Dat bijten op handjes enzo en kwijlen zegt in mijn ervaring niets. M. kwijlt al heel lang en bijt op handjes en alles wat in haar handjes komt. Ze kauwt op de speen en op de fles. Maar tandjes heeft ze nog niet. De laatste dagen ook weer zure en dunne poep. Het kaakje voorin lijkt nu twee wat dikkere bollen te hebben. Dus wie weet. De ondertandjes komen gemiddeld tussen de 5-10 maanden door. In mijn appgroepje zitten al kids die met 3 maanden tanden kregen en bij sommige komen al de boventandjes door.
    Qua uittesten waarop ze reageert zou ik niet te veel tegelijk doen. Daarnaast ook niet te veel googlen, want daar lees je zoveel en kun je je alleen maar druk om maken. Ik zou eerst een paar dagen rust nemen en zelf melkproducten proberen te vermijden. Dan eens kijken hoe ze erop reageert als je weer wel iets neemt. Mocht het goed gaan weer drie dagen dezelfde groente proberen.

7. Lies1988

Lies1988 Fanatiek lid

18 dec 2012
    2.332
    116
    63
    Vrouw
    Werken als verpleegkundige en moederen;)
    Omgeving Utrecht
    Dido, geniet van je huwelijksreis! Fijn dat jullie trouwdag super was!

Lizzie, T. heeft vrij lang in maat 1 gezeten, zeker 2,5 maand. Hoe heb je geslapen?

Bouwjaar, haha leuke foto's van F. met haar wortelhapje! Ik had gisteren aan T. Nutramigen met rijstebloem gegeven als papje, dat vond ze toch niet zo lekker:p
    Het opbouwen met FV gaat goed. T. krijgt nu 1 keer per dag rond het middaguur een hele fles Nutramigen (150 + 5) en dat drinkt ze op. Ik zie aan haar koppie dat ze het niet heel lekker vindt, maar ze accepteert het gelukkig wel.
    Het afbouwen gaat tot nu toe ook prima. Ben uiteindelijk toch afgelopen zaterdag al begonnen met 1 bv minder te geven op een dag (rond het middaguur dus) en dat gaat prima.
    Ik vind T. haar ontlasting wel stinken als ze last van de KMA heeft, maar niet zuur ruiken. Van wat jij beschrijft lijkt het me niet dat F. daar last van heeft, anders zou je het echt wel merken.
    Stom dat je niet bent uitgenodigd voor een gesprek:(

Ika, heerlijk die nachten:) Ik mag ook echt niet klagen, T. werd om 7.20 uur wakker en is na een half uur babbelen in bed in slaap gevallen en slaapt nu nog:)

MamsieM, wat knap dat E. al kan staan!! Je dag is inderdaad vroeg begonnen zeg, maar zo heb je er inderdaad wel wat aan;)
    Leuk dat jullie dit weekend weg gaan, ik hou echt van kamperen.

Lov, wij gingen vroeger altijd met de caravan weg, heerlijk! Fijn dat je maar één nachtvoeding had:)

Spring, spannend een kijker! Leuk huis hebben jullie, hopelijk verkoopt het snel.

T. gaat dit weekend uit logeren, toch wel gek hoor...

8. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Lies je bv smaakt natuurlijk ook veel lekkerder dan die Fv :D maar het zal vast gewoon wennen zijn.

Ik had nu de rijstebloem met vanille smaak... Is errug lekker volgens mij. Heb zelf alleen niks meer gegeven.

Ika klopt hoor zegt ook niks is gewoon een ontwikkeling... Speeksel hebben ze nu gewoon meer van. Al moet ik zeggen dat de meiden dit niet hadden, hun kregen ook laat tandjes dus ben eens benieuwd.

9. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Bouwjaar, ik volg (verplicht) een sollicitatietraining. Vind je het handig dat ik je wat info doorstuur over het schrijven van brieven etc?

10. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Dames die borstvoeding geven.....
    J huilt soms tijdens de bv en overstrekt zich... Ik denk dan krampjes. Maar gelijk als hij de borst in de mond krijgt begint hij te huilen, wel nadat hij eerst een goede tijd aan de borst heeft gedronken.

Hierdoor drinkt hij soms wat te weinig en ik ben daarom weer begonnen met 2 borsten aan te bieden per voeding.

Maar nu vraag ik me af wat dat huilen kan zijn en of jullie dit herkennen? Hij is ergens gefrustreerd over maar wat?

11. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    Ja graag. Altijd handig. Ik pb mn email adres wel even

12. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    Ik heb met F gehad dat ze strekte en huilde vaak als ze aan borst 2 toe was. Toen een periode rustiger maar afgelopen 2 dagen ofzo is het weer strekken en trappelen, dan is ze niet meer geïnteresseerd in tap 2 en als ik die blijf aanbieden gaat ze zelfs huilen ;). Laat t meestal maar, maar als ze weinig drinkt weet ik zeker dat ze met 3 u weer honger heeft.

Doet hij dat s' nachts ook? F namelijk niet dan drinkt ze rustig en kan ik haar weer terug leggen en dan is soms zelf een speen niet nodig.

13. Lies1988

Lies1988 Fanatiek lid

18 dec 2012
    2.332
    116
    63
    Vrouw
    Omgeving Utrecht
    Lov, herkenbaar, hier kwam het door pijn vanwege de buikkrampen. Al gekeken naar spruw? Heb je het idee dat J. ergens pijn heeft?
    T. doet het soms ook, maar inderdaad niet 's nachts of 's ochtends als ze echt honger heeft. Misschien komt de melk niet snel genoeg of zit hij eigenlijk toch vol? Kindjes kunnen soms behoorlijk effectief in een paar minuten drinken, heel anders dan aan de fles volgens mij. Ik stop tegenwoordig al snel met proberen, volgende keer beter.

14. Lov23

Lov23 Niet meer actief

S'nachts idd nergens last van...net weer even goed gedronken...

Ik ga het eens in de gaten houden... Spruw denk ik niet want ik zie niks in de mond...dat zie je toch anders he?

15. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    lov. Sorry geen tips...

Bouwjaar. Had de go een goede dag met F. 2 poepluiers. :D

mamsie. Is dat vanuit het bedrijf waarvoor je werkte?
    Heel veel plezier alvast dit weekend. Hopelijk is het weer dan wel iets beter als vandaag.
    Wij hebben alleen nog maar regen gehad :(

Hier. Luiers gehaald. Boodschapjes gedaan. Reservering gemaakt om te gaan uiteten. Nu al zin in maar nog even wachten. 17 juni pas.
    Roy is dan naar Frankrijk voor een week en dan komt een vriendin op mij passen ;):D

16. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    Ik vond dat spruw lastig te zien hoor (gewoon melkaanslag of niet...:(), eerste keer zag ik witte vlekjes op de binnenkant van haar lippen en icm mijn zere tepels kwam ik tot de conclusie spruw.
    Ik denk zelfs dat ze het een derde keer gehad heeft maar dat dat vanzelf is weggegaan. Ik zie nu wel dat haar tong voornamelijk roze is.

Volgens mij had Lies t het ook niet gezien toen maar kwam de lactatiedeskundige ermee, klopt dat lies?

Ik stopt net als lies ook snel met proberen, zolang t verder goed gaat zal t allemaal wel.

@lizzie fijn dat er oppas voor je is :)
    Uit eten duurt nog even maar heb je iig leuk vooruitzicht

17. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Hmmmm ik hou het eens in de gaten ... Net dronk hij gewoon goed ...

Hahahah Lizzie een oppas :p

18. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Jah jah. 28 en niet alleen thuis mogen blijven hahahha.
    Is meer voor de zekerheid hahahahaha. Als ee iets is dan kan zij met mij naar het ziekenhuis.
    Heeft R toen allemaal geregeld zodat hij toch naar Frankrijk kon. Was al geboekt in December. Gingen er toen niet vanuit dat ik in juni al 30 weken zwanger zou zijn.

19. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Is ook weer heel erg lief he :D

20. Lies1988

Lies1988 Fanatiek lid

18 dec 2012
    2.332
    116
    63
    Vrouw
    Omgeving Utrecht
    Lizzie, leuk vooruitzicht! Haha een oppas;)

Lov, fijn dat J. weer even goed dronk. Klopt wat Bouwjaar zegt, ik had de spruw zelf niet gezien.

Deel Deze Pagina