De Oempaloempa's gaan op roze! deel 3

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Ikapika, 7 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    @Lizzie, gefeliciteerd met Bullit! Leuke foto op fb :)

@Lov, ik denk niet dat het van de rijstebloem komt. Zo'n lange nawerking. Misschien meer veranderend gedrag n.a.v. wat hij leert door de sprongetjes?

@Bouwjaar, met 4 maanden zat ik op 5 voedingen 180/6. Toen ik met de hapjes begon gaf ik groente in de middag en een kleine fles van 90/3 erna. Uiteindelijk na 3 weken begonnen met fruit in de ochtend en het kleine flesje laten vallen. De middagflesjes waren toen beide 150/5. Met 7 maanden begonnen met brood en toen weer een fles laten vallen. Mijn schema nu:
    8.00/8.30 fles 180/6
    10.00/10.30 fruithapje+water
    11.00-13.00 slapen (slaapje varieert qua lengte)
    13.00 brood zonder korst met beleg+water
    15.00/15.30 fles 180/6
    16.00- 18.00 slapen (slaapje varieert ook hier qua lengte)
    18.00 warme maaltijd +water
    20.00 fles 180/6 en daarna slapen tot de volgende ochtend
    Op de dagen dat ik werk start de dag wat eerder, maar kom ik vaak weer hetzelfde uit.

2. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Ah thx. De groente doe ik nu ook in de middag. Eens kijken hoe t verder loopt

3. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Lov. Ohh zielige J. Hopelijk snel nergens geen last meer van. Wat is het soms toch irritant dat ze het niet kunnen zeggen.

Bouwjaar. Fijn dat F nu lekker doet eten. Moest ze toch even wennen.

Dank jullie voor de reacties op bullie zijn foto.
    Hier. Wij gaan zo naar de prenatal. Alles halen wat we nog nodig hebben voor het kamertje. :D
    Ze hebben nu ook een actie dus dat is helemaal fijn. Ben alleen wel bang dat het poepie druk is door hemelvaart maar we zullen zien.

4. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Precies Lizzie konden ze he soms maar zeggen he, ik wordt er zelf onrustig van als hij moelijk eet :( maar hij heeft gelukkig rond 13 uur gewoon gegeten... Misschien idd een sprongetje Ika...

Bouwjaar je kan het beste wat groente geven na een voeding... Dan blijft je aantal bv gelijk en zit ze toch wel vol van de voeding...
    Het moet idd nu ng niks gaan vervangen...

5. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Inderdaad hoeft het tot 6 maanden geen voedingen te vervangen, maar het was hier eigenlijk al best proppen. En minder accepteerde ze heel goed. Maar dat is met fv misschien ook makkelijker. Ik hoorde van iemand in de appgroep dat het wel oppassen is met als ze de hapjes goed gaan eten dat je bv snel terug kan lopen. De tip van Lov lijkt me dan een goede. Sowieso moet je die eerste hapjes niet geven als ze erg hongerig zijn, eerder tussen de voedingen door. Te hongerig kan moeilijk voor ze zijn omdat het eten niet zo snel gaat. Alhoewel M. daar geen moeite mee had. Ik ga voor de 9 maanden ook afbouwen naar nog maar twee melkvoedingen.

6. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    @Lov, J. zit volgens mij nu rond sprong 4 'gebeurtenissen' en daar staat:

is ineens zeer actief: ligt hij even, dan beweegt opeens alles aan hem;
    grijpt niet meer mis als hij iets aanpakt;
    stopt moeders hand in zijn mond;
    trekt zelf een doekje van zijn gezicht weg (eerst nog traag);
    'slaat' met een speeltje op het tafelblad;
    druk in de weer met een 'activity center';
    'zoekt' waar mama of papa is;
    reageert op zijn spiegelbeeld;
    reageert op zijn eigen naam;
    gebruikt medeklinkers;
    duwt de borst weg als hij genoeg heeft;
    moppert als hij ongeduldig is.

Ik weet niet of je iets ervan herkent van deze vaardigheden.

7. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Whanahahahahahaahah thx Ika :D allemaal heeeeeeel erg herkenbaar:p

En wat betreft het eten....ik weet niet meer precies hoe het hier ging, je vergeet alles zo snel altijd he;) maar ik deed volgens mij altijd tussen de voeding van 13 en 16-17 uur wat geven. Maar ik meen dat s ook al snel aan een hele voeding zat maar omdat het ertussen zat bleef de voeding wel alleen minder. Misschien eens opzoeken dalijk in het groeiboekje ;)

Schrijven jullie trouwens dit soort dingen op? Ik heb dat altijd gedaan en zo leuk om dat nu terug te lezen want je vergeet een hoop...

8. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Ik heb het niet opgeschreven, maar ik heb ook wel een goed geheugen voor dat soort dingen. Ik weet zelfs nog roosters van 20 jaar geleden :)
    Hier een lui dagje. M. ligt met papa op bed te tukken :D

9. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Ik laat de groente proeven een uurtje na de middag voeding, die was vandaag pas om 16u en zojuist ging de bloemkool weer goed erin. Om 16u had ze weinig gedronken, gewoon geen interesse meer. Ik kan t er moeilijk in proppen ;) en lijkt ook gewoon tevreden erna dus t zal wel.

Ik zal eens even wat opschrijven voor ik het vergeet

10. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Nou bouwjaar volg haar gewoon ;) idd je kunt het er niet inproppen :D

Hier dronk hij weer moeilijk maar lacht nu gewoon dus heb ook maar besloten het te laten gaan,,,kan er niks aan doen nu

11. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Idd lov. Komt allemaal goes met jullie mannetje.. zolang hij lekker lacht enzo zal het goed zijn toch?

Hier. Heerlijk geshopt samen met R. Nu is alles kompleet voor het kamertje. Ze kan komen. ;)
    Alleen nog een beetje leuke aankleding. Maar dat is alleen voor het oog. ;)
    Fijne avond!!

12. Springday

Springday Fanatiek lid

20 mei 2014
    1.409
    0
    36
    Jesse heeft zijn eerste tandje gekregen :D Hij stopte mijn vinger in z'n mond en ineens voelde ik m zitten haha... zag t eigenlijk niet aankomen, hij is helemaal niet huilerig ofzo geweest. Vanmiddag lag ie in de box te spelen, en ineens draait ie zich om van rug naar buik om vervolgens 5 minuten later zo op z'n buik in slaap te vallen. Geen idee wat ie had vandaag, maar vandaag een dag van de mijlpalen ;)

13. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Wow spring, J. is er vroeg bij :D Hier nog niks hoor :)

14. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Hahaha leuk spring...

Gisteravond voor het slapen gaan weer drama hier...zo zielig want hij kijkt me ook aan van...mama wat is er nou :(

Maar dat draaien gaat hier ook super... Hij draait gelijk op zijn buik als hij in de box ligt :D

Losje hoe is het bij jou meid?

15. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Spring. Wow dat is snel. :D

Lov. Ohh dat lieve kleine mannetje toch? Misschien dan toch last van zijn darmpjes.
    :(

Hier. Dadelijk naar het ziekenhuis. Krijgen weer een echo en moet naar de gyn. Ben weer zeer benieuwd naar ons kleine hummeltje.

16. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Veel plezier Lizzie...

De eerste voeding in bed vanochtend was wel al beter maar nog krampt hij ineen de arme man...

Zit nu even te relaxen op de bank.... J ligt in de box te slapen en de meiden zijn naar opa en oma.

En vandaag is de boef al 4 maanden weer:D

17. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    4 maanden alweer, wat gaat het hard! Nog een week en dan is M. 8 maanden.
    Zo sneu, Lov. Wellicht een laatste sprint rondom rijping van de darmpjes? Meestal is de ergste periode voorbij na 3/4 maanden zeggen ze.

@Lizzie, succes met de echo. Leuk om jullie meisje weer te zien.

Ik ben onderweg naar huis met de bus. Ik had een ochtendje voor mezelf en ben even wezen shoppen. Papa is vrij, maar was nog even met M. op kantoor langs.

18. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Hoop maar dat het snel voorbij is... Net weer hetzelfde verhaal..:(

Ga zo maar eens wat wandelen denk ik

19. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Lov. Het is heerlijk weer om lekker te wandelen. :D

Ika. 8 maanden. poeh wat gaat het toch snel! Voor je het weet is ze een jaar. Trotse papa even M showen aan collega's ;)

hier. Echo was helemaal goed. Alleen dat vrouwtje was niet zo aardig. Zei niks en moest alles vragen wat ze deed.
    Maar ons kleintje maakt het goed daar binnen. Ze was weer goed gegroeid. :D
    Ze is nu 1374gram. Wat ik erg veel vond maar was normaal blijkbaar.
    Nu lekker genieten van het zonnetje.

20. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Super Lizzie! Geen idee eigenlijk of dat veel is...

Hier ga ik nu pas. Moest even F de haren knippen en nu is hij lekker aan het douchen met hem dus kan hij dalijk lekker slapen in de kinderwagen...

Deel Deze Pagina