Lov, wat vervelend dat J. zo'n last van zijn buikje heeft. Jammer dat je de oorzaak dan niet weet he, is zo sneu om te zien. Wat betreft dat slechter drinken maak ik me ook niet meer zo druk dus. Volgende keer halen ze het dan wel weer in. J. groeit in ieder geval goed Lizzie, fijn dat jullie meisje het goed doet Stom dat degene die de echo maakte niet zo leuk was. Heb je nog een foto van de babykamer? Ika, jeetje bijna 8 maanden alweer! Handig om zo even jouw voedingsschema te zien. T. krijgt nu echt nog geen flessen op van 180/6, terwijl de andere kindjes van mijn zwangerschapsgym dat wel drinken. Zo zie je maar dat het met bv toch heel anders is, ben benieuwd hoe dat straks gaat als T. helemaal over is op de Nutramigen. Heb je veel gekocht met het shoppen? Bouwjaar, fijn dat F. de hapjes gemengd met bv lekker vindt Hoe vind je het om nu thuis te zitten? Heb je nog het gevoel dat je vakantie hebt of dat niet? Dido, hoop dat je nog steeds een geweldige huwelijksreis hebt Losje, hoe gaat het met jou? Mgbk, denk aan je.. Spring, dat is al lekker vlot met tandjes! Fijn dat J. er weinig last van heeft. MamsieM, heerlijke dag zo voor jullie weekend Manouk, hoe gaat het met jou? Ik ben even kwijt waar ik nog op moet reageren. Laatste uurtje op mijn werk ben ik nu helemaal alleen, saai Morgen brengen we T. naar mijn ouders in Hoofddorp en dan gaan mijn man en ik even samen shoppen. Daarna nog even terug naar mijn ouders om T. te voeden of te kolven en daarna gaan we heerlijk samen uit eten en naar de bios in Haarlem. T. blijft dan slapen bij mijn ouders, gek idee. Ben benieuwd hoe ik dat ga vinden. Volgende week moet T. wel uit logeren bij mijn schoonouders omdat wij een bruiloftsfeest in Friesland hebben. Ik vond het toch wat fijner als T. eerst even bij mijn ouders zou slapen
Oeh das vroeg al he lies ik kan dat niet als ze zo klein zijn Ja dat is het ook...hij heeft pijn maar waar... F gaf aan da hij net ook de hele tijd gehuild heeft toen ik naar de zwemles was met S.... Vanmiddag dacht ik nog dat ik maar even naar de dokter moest gaan maar ben gaan wandelen en wilde even kijken wat hij die voeding daarna zou doen. Kijk misschien is het wel spruw en zie ik het niet...of verborgen reflux.. Je weet het niet. Maar hij dronk wel weer goed...alleen op het laatste weer pijn.. Hoop zo dat het dalijk gewoon weer goed is... Geniet er lekker van lies!
@ Lies, haha kan ik me helemaal voorstellen dat je haar eerst een x bij je ouders wil laten slapen, een soort van proefdraaien D. heeft voor het eerst bij mijn schoonouders geslapen toen hij 20 mnd was haha... Maar meer vanwege nood, ging bevallen van D*. Bij m'n moeder kan ik trouwens ook op 1 hand tellen hoevaak hij daar heeft geslapen, erg eigenlijk. @ Lov, echt sneu voor je mannetje. Zo rot dat je er eigenlijk ook helemaal niks aan kunt doen he, dat is zo frustrerend. @ Lizzie, fijn dat je meisje weer is goedgekeurd. Volgens mij ligt 1395 idd wat aan de hoge kant, J was ook zoiets rond dat termijn 1390. En tja, het is nu ook best een reuze baby Met het tandje gaat het idd vlot. Hoewel D ook bij 6 mnd zelfs 2 tandjes tegelijk kreeg, hij werd die dag 6 mnd. J is over een week ook 6 mnd, maar de tijd gaat zo snel dat tandjes echt nog helemaal niet in me op was gekomen dat het daar alweer tijd voor was Gister weer geshopt op internet, hij groeit echt als kool, maat 74/80!!!
Leuk lizzie @spring ah leuk tanden, een volgende ontwikkeling. Fijn dat hij er weinig last van heeft gehad @lov balen van die pokke krampjes @lizzie die grammen van kindjes die nog in de buik zitten...zou ik maar neit te nou nemen. Ik heb zo vaak gehoord dat ze er naast zitten @lies het is bepaald geen vakantie gevoel Gister en vandaag was vl thuis dat is wel fijn Veel plezier morgen Gisteravond was t 2x een huilbui nadat ze naar bed was gegaan Zo sneu ze leek toch echt last van haar buik te hebben, vandaag dus maar even geen groente hap. De andere auto staat inmiddels op onze naam en onze oude auto kunnen we aan iemand verkopen en mocht dat per ongeluk niet doorgaan dan wilde de buren m wel hebben voor erbij. Fijn dat we er snel vanaf zijn F heeft al voor de derde dag op rij een goed middag slaapje gedaan. Echt fijn.
@Lies, 180/6 is ook echt wel het maximum voor M. per keer. Het cb raadde flessen van 210/7 aan maar dat krijgt ze echt niet weg. @Bouwjaar, wat balen dat ze zo'n last heeft. Misschien idd nog gevoelige darmen. @Lizzie, volgens mij valt het wel mee. Ik geloof dat M. rond 1500 gram zat bij 32 weken, maar ik weet het niet meer zeker. @Lov, hoe is het met J. nu? Zo sneu als ze zo'n last hebben. @Spring, J. groeit ook als kool. Hier vanochtend flink geshopt, vooral voor M. Ik had nog wat cadeaubonnen liggen en die heb ik goed besteed: 5 shirtjes, 4 broekjes, waarvan 3 korte en een romper allemaal in maat 80. Ze zit al een tijdje in maat 74. Maat 80 zal nog wel ruim vallen, maar qua lengte kan het al. Ik had ook nog twee boekenbonnen. Daarvoor heb ik 5 Nijntje voorleesboekjes gekocht. M. vindt het steeds leuker om een boekje te 'luisteren' voor het slapen gaan. Kinderboeken heb ik in overvloed, maar genoeg heb ik er nooit
Altijd leuk om te hebben Ika kinderboeken Hier gaat het misschien iets beter...alleen eet hij niet veel, maar misschien is het nu wel dat hij minder wilt. Hij komt dan niet perse eerder om te eten. Hoop maar dat het snel weer over is dit is niks...
Natuur Diëtisten Nederland | Opinie: Start bijvoeding bij 4 maanden? Kwam dit net tegen misschien "leuk" om te delen... Hier heb ik J gister pas laat naar bed gedaan, nou ja hij viel in slaap en toen heb ik hem om 22 uur nog een voeding gegeven en toen zijn we naar bed gegaan. Nou hij heeft dus heerlijk doorgeslapen, om 9 uur ben ik maar eens gaan kijken in zijn bedje en lag meneer lekker te slapen op zijn buikje. Aangezien mijn borst op ontploffen stond heb ik m snel aangelegd. Die voeding ging goed en net weer aangelegd en toen kreeg hij na 5-10 minuutjes weer wat buikpijn. Even boertje gelaten en weer aangelegd. Toen heeft hij nog een beetje gedronken... Daarna wilde hij niet meer. Hij lijkt tevreden nu dus zal wel goed zijn... Hij is flink oo zijn hydrofiele doek aan het bijten... Zevert veel... Dus wie weet toch al wat last van tandjes?
Grappig dat artikel over bijvoeden. Ze geven aan dat het extra geven van vitamine D niet nodig is bij fv. Maar dat wordt door het cb e.d. wel aangeraden. Ik denk dat je gewoon goed naar je kind moet kijken. Ik was nog niet gestart als M. veel last van krampen had. Sowieso was ze geen baby die daar veel last van had en met 3 maanden waren de echte krampjesmomenten verleden tijd. Ik denk dat als je met 4 maanden wil starten het beter is als je kind al echt krampenvrij is. Misschien toch wel een teken dat de darmen meer gerijpt zijn.
Geen idee of die theorie van jou klopt Ika... Ja dat artikel is bijzonder he hahaha.. Eigenlijk zeggen alle artikelen die je over bijvoeden vindt precies hetzelfde... En ik denk dat ze helemaal zelf nog niet eens precies weten hoe het nu zit, de wetenschap zeg maar. Ze zeggen nu gewoon vanaf 4 maanden... Eerder was het 6 maanden... En wat is nu echt de grens... Volgens mij weten ze het zelf niet. Ik zag ook staan dat een baby die bv altijd boven het gemiddelde zit al eerder bijvoeding nodig kan hebben. Klinkt best logisch. Ik weet dat toen ik bij de meiden begon ze het nog niet perse nodig hadden want ze aten goed. Ik denk dat het bij J anders zit.... Hij heeft nu al vaker bv nodig dan zij zussen en slaapt nog niet door. Dat deden de meiden wel, ik denk dat zij overdag voldoende zat werden. J heeft idd nu wel last van zijn darmen en nu zou ik ook nooit al beginnen. Maar met 5 maanden ergens wel. Mits hij nog veel last heeft maar dat denk ik niet. Ook spuugde S veel. En dan zeggen ze ook dat je eerder bijvoeding moet geven. Ergens klinkt het logisch omdat ze dan soms beter binnen kunnen houden, maar ook denk ik dan weer. Als ze al veel bv uitspugen lijkt het me beter dat ik meer bv geef. Het is gewoon een middenweg vinden tussen wat ze adviseren en zelf logisch nadenken... Wat ik vertrouw niet maar zomaar altijd op die adviezen. Over 2 jaar kunnen ze heel anders zijn weer namelijk...
Trouwens Ika ik dacht ook dat je bij Fv geen vit D hoefde te geven? Is dat ook weer iets nieuws want dit was eerder niet zo... Oke daar kom ik weer maar ik zit dus een beetje op het internet uit te zoeken hoe en wat met die bijvoeding. Toen las ik een stukje waarin ze schreven over andere landen en bijvoeding. Weet even niet meer welk land maar daar gaven ze jonge baby's al vrij vroeg pinda's.. Niet echte pinda's maar die zaten in bepaalde dingen die je daar al vroeg als bijvoeding gaf. Daar zijn geen hoge cijfers van pindaallergie En toen dacht ik idd ook aan de afkomst van F ... Daar gaan ze niet eens naar een cb laat staan dat ze een grens hebben kwa bijvoeding en daar zijn ook geen hoge cijfers kwa allergieen. Oké daar gaan mensen ook bijna nooit naar een ha en worden deze dingen nauwelijks ontdekt. Maar nu probeer ik er dus achter te komen in welke landen de allergieen het hoogst zijn. Tussendoor las ik ook nog een verhaal van een moeder met 3 kinderen waarvan de oudste 2 een hoop allergieen hadden... En de jongste die eerder bijvoeding kreeg, doordat de oudste kinderen stiekem wel eens wat gaven of dat je minder streng was kwa bijvoeden, die had niks. De moeder had bij de oudste het langst bv gegeven en vanaf 6 maanden pas bijvoeding... Zou er dan toch misschien ergens een kern van waarheid inzitten over het liever eerder bijvoeden dan later... En waar is iedereen ik ben weer veel te veel aanwezig hier..
Het advies voor extra vitamine D geldt voor alle kindjes tot het vierde jaar. Voor donkere kindjes zelfs langer. Over het bijvoeden zijn zoveel uiteenlopende meningen te vinden. Je leest ook dat er een aanzienlijk erfelijke aanleg meespeelt i.v.m. het triggeren van allergieën. Bij ons zitten aan beide kanten niet echt allergieën. Alleen hooikoorts en dat is geen voedselallergie. Daar heb ik pas na mijn 30e een klein beetje last van gekregen. Ik denk juist dat voor kinderen die al erfelijk belast zijn het eerder oppassen is met de bijvoeding. Vanmiddag lekker naar een terrasje aan het duin geweest. Wij aan de pannenkoek en M. aan de fles Ze probeert zich steeds op te trekken aan de stang van de kinderwagen en op de grond tijgert ze ministukjes. Ik ben benieuwd wanneer ze het echt goed doorkrijgt. Het lijkt nu nog onbewust om naar een speelgoedje toe te komen
Hoi meiden, Het gaat goed met me! Moet meer werken,begin 's middags vanaf 14:00/15:00 tot 22:00.... vandaag vrij geweest en ik heb gewoon drie films gekeken! Wel tranentrekkers; "dear john" "Notebook" "Remember the walk" Ik dacht ik zit toch op de wachtbank Maar lees wel af en toe mee hoor! Ik blijf jullie volgen
@ Losje, fijn dat alles goed met je gaat. @ Bijvoeden, ik ben bij allebei begonnen met 4 maanden. Bij D. heb ik achteraf wel gedacht of ik daar goed aan had gedaan. Hij spuugde veel, heel veel, dus CB adviseerde inderdaad om bij 4 mnd met bijvoeding te beginnen. Het spugen nam natuurlijk wel af, maar sinds het bijvoeden werd de fles nog dramatischer dan het al was. Hij at altijd erg slecht, nu nog trouwens. Bij J. werd ook geadviseerd om bij 4 mnd te beginnen omdat hij dus weer in de nacht begon te komen voor voeding en hij onderhand wel de hele dag een fles wilde krijgen, hij raakte eigenlijk niet verzadigd. Met de bijvoeding is alles weer normaal, slaapt weer door van 8 tot 8. En heeft weer een normaal voedingspatroon. Wat jij zegt Lov, zou idd wel eens kunnen kloppen. J. is best aan de grote kant en misschien dat hij daarom dus meer voeding nodig had dan dat hij kreeg. Hij is bijna 6 mnd, maar hij zit op de groeicurve van een kindje van 8 mnd zei het CB. Nu moet ik er ook wel bij zeggen dat beide kinderen geen last hebben gehad van darmkrampjes. J. heeft eigenlijk sowieso nooit echt gehuild. Ik zei van de week nog tegen ML dat hij 6 mnd is maar dat wij nog geen uur in die tijd met hem wiegend door de kamer heen hebben gewandeld om hem te troosten, wat een droombaby Met D. wat dat betreft heb ik maanden lang iedere dag, de hele dag zo gelopen haha... Ik ben dinsdag nog met J. naar de dokter geweest want hij heeft een hele grote balzak. Nu heb ik nog een jongen, dus goed vergelijkingsmateriaal De dokter vond het ook extreem groot en gaf aan dat er vocht om zijn balletjes heen zit. We hebben een verwijzing gekregen voor de uroloog. Volgens de HA moet ik rekening houden met een operatie Maarja, even afwachten wat het zkh zegt.
Ah nee spring hoop maar dat het niet nodig is. Ja dat bijvoeden is een dingetje he, ik ga gewoon mijn gevoel volgen. Nu heeft hij het nog niet nodig... Met de krampjes gaat het gelukkig weer een stuk beter .. Was echt zielig om te zien man maaaaaaar het gaat weer goed Losje hey meid...ik miste je hoor hahaha 3 films ... Ja die worden hier ook wel gekeken maar dan door de kids nu hebben ze al 3 dagen Rio gezien Hier zitten we voetbal te kijken... Manlief is weer productief geweest, hij heeft de gang gestuct. Dat moet eens af en dan door naarde badkamer en keuken aaaaahhhhhhhh. Ach ja hoe is het bij jullie losje kwa verbouwen? Ika ik ben zo jaloers heeeeerlijk aan het strand zitten! Ik zou elke dag vis eten
Ik hoop het ook Lov, maar ik wacht het wel af, heeft nu nog geen nut om me druk te maken. Wij zitten hier ook voetbal te kijken haha... Booorrriiinggg. Zometeen gaan we even Utopia inhalen en lekkere kipvleugeltjes bakken yummie
@Spring, oh wat sneu. Hopelijk is het maar een kleine ingreep als het moet. @Losje, zwaai, zwaai fijn om wat van je te horen! @Lov, gelukkig dat het weer beter gaat met J. Hihi het strand is zo dichtbij, maar eigenlijk komen we er weinig. Ik denk dat als M. ouder is ik er ook wat vaker tussendoor heen zal gaan. Dan kan ze lekker scheppen en rennen
Utopia kijk je die onzin Zit me ook te bedenken wat ik ga eten zometeen hahahaha.. Hier trouwens pijn aan een borst....heb maar even goed gemasseerd onder de douche... Zit nu niet te wachten op een ontsteking ... Had toenstraks ook al steken. Ik had natuurlijk eerst 2 borsten gegeven ipv 1 dus meer productie en toen ging hij minder eten door de buikpijn, niet fijn voor mama dus. Hahah is altijd he Ika als je er woont is het natuurlijk niet meer zo bijzonder als voor mij
Ika, het heeft ermee te maken dat er vocht stroomt vanuit de balzak naar de buikholte en weer terug ofzoiets. Normaal moet deze opening gesloten zijn met de geboorte, maar dat is nu dus niet het geval. De operatie is dus een kwestie van die doorgang dicht maken, of wellicht wachten ze het af of het nog vanzelf dicht gaat. Lov, ja ik kijk dat haha vind t echt leuk Zo apart eigenlijk hoe mensen kunnen zijn en denken.
@ika ah slim van de kinderboeken, ik heb ook best nog wat boekenbonnen liggen @bijvoeden tja weet je wat ik me langzamerhand afvraag of er überhaupt een relatie is met allergieën En dit vit D en fv, zou dat dan niet al in de flesvoeding zitten? Vit K hoef je toch ook niet apart te geven bij fv? @losje fijn dat t goed gaat, leuk wat van je te horen @spring zie je dan eigenlijk nog verschil in grootte van de balzak 's ochtends en eind vd dag? Stel me dan voor dat als hij lang gelegen heeft het vocht misschien weer meer de buikholte invloeit Hier wat onrustig nachtje gehad, vaak de speen willen hebben, toch weer snel eten willen. Gelukkig lag ik om 21u al in bed,was zo moet dat ik me er beroerd van voelde. Nu is ze een kleine mopperkont maar niet willen slapen, dan is t alsof de wereld vergaat. Straks tussen de middag hopelijk weer. Ze heeft al 5 dagen wel goed tussen de middag getukt. En het rollen hebben wij nog steeds niet gezien hoor. Was gister ff boven en toen ik beneden kwam lag ze op haar buik in de box. Vl had t ook niet gezien.
Jammer he bouwjaar je wilt het toch wel eens zien Ja ik vraag het me langzaam ook af. Ik heb eens een tijd terug een topic geopend over die vit D van de kruidvat. Dat er gluten inzaten. Toen gaf er iemand aan dat ze via de bv vaak genoeg dit binnenkregen. Gister had ik het hierover met F en ik zei toen ook tegen hem, eigenlijk krijgen ze dan al alles binnen? Want ik eet alles en als dit in de bv terecht komt krijgt hij al vanaf de geboorte alle dingen binnen die niet zouden mogen? Hier heeft J gelukkig al een aantal keer weer normaal kunnen eten zonder pijn.