De Oempaloempa's gaan op roze! deel 3

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Ikapika, 7 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eda

Eda Fanatiek lid

18 jan 2013
    1.566
    0
    0
    Dierenarts
    België
    zo spannend hier met Lizzie en Dido en later ook Manouk en hopelijk snel Losje...

en bouwjaar je trouw die dichterbij komt...

we hebben een heerlijke dag achter de rug, echt waar, de doop is super goed gegaan, echt genoten van haar dagje!!!

verder op mijn werk dus hier een berichtje tussendoor...

hoop dat jullie meisjes nu weer beter zijn Jolina en Losje

en bouwjaar: je bent echt wel geschikt als mama hoor, het is normaal om niet altijd even veel geduld te hebben en soms wil ik ook tijd voor mijn eigen hoor

2. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Losje, 2x :( zeg.... Beterschap met je meissie!

Jolina, hoe is het bij jullie nu?

Bouwjaar, dat vraag ik me ook best weleens af hoor. Gister maakte T een drama bij het naar bed gaan. Kon het even heel slecht hebben en pakte hem wat te hard aan zijn arm vast. *zucht* niet goed, baal enorm dat ik mezelf even niet in de hand had.
    Zit ze misschien in een sprong? Dan slaapt E ook altijd beroerd en wil graag bij me zijn.

Eda, mooie foto op fb van de doop!

Lizzie, hoe is het nu met je oog?

Dido, bijna meid, dan kun je hele dagen op de bank liggen! ;)

Hier een slechte nacht. E zit in een sprong dus had een late voeding, een nacht voeding en om 5.15 was ze wakker....
    Maar de dag is weer helemaal goed! Allereerst heeft ze net in de kinderstoel gezeten en ze vond het helemaal super. had zoveel lol. Ook wat stukjes brood gehad voor het eerst.
    Maar als klap op de vuurpijl kreeg ik een mail dat ik door ben naar de 2e ronde van de sollicitatie van dinsdag! Gister al gehoord dat er intern (bij de stichting waar ik nu werk) ook zo goed als zeker een baan is dus als ik geluk heb, kan ik straks kiezen! Blij blij blij

3. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Losje. :(:(:( x2

Bouwjaar. Wat een piep gevoel. Ik ben nog geen mama maar kam het me zo goed voorstellen. Je doet alles voor je meisje met liefde. Je bent een top mama!!!
    En soms os het gewoon erg frustrerend dat je kindje andere dingen doet dan je verwacht.

Dido. Lekker toch ff bij slapen. Nog een paar daagjes en dan ff lekkee mika. Behalve genieten vam dat mannetje in je buik. En nog leuke dingen doen met je man.

Eda. Zag je foto!! Mooi gezinnetje. Fijn dat het zo leuk os geweest.

Mamsie. Leuk filmpje op fb!! Echt te schattig. :)
    Hoop dat je bijna een baan hebt. In ieder geval 1 vam de twee! Ik duim voor je!

Hier. Oog is nog super rood en tranerig maar komt goed.
    Vandaag ook gebelt door uwv ivm het niet mogen werken. Ik begon spontaan te lachen omdat ze zo laat bellen.
    Moer dus naar de bedrijfarts. Hahhahaha ach ja. Vertel het hele verhaal mog wel wen keer. Hahhaha

4. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Goh, mooi op tijd hoor Lizz, die mensen van het uwv. Je verlof begint al bijna dus maar goed dat ze even bellen ;)

5. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    @mamsie geen idee of F in een sprongetje zit. Ik herken dat ook niet zo en heb ook niet dat zo opeens iets kan ofzo. Dat rollen bijvoorbeeld maakt ze heel vaak niet af. Of ze geeft t op, kan ook.
    Ik vond t slecht dat ik mezelf zo had laten gaan.

Gefeliciteerd dat je door bent naar de vorige ronde! En mocht je kunnen kiezen...poeh dat zou wel heel relaxed zijn. Lekker hoor.

@eda leuk die foto van de doop

@lizzie nee serieus moet je nu echt nog alles gaan vertellen. Wat een flater van hen.

@dido heerlijk dat t einde in zicht is!

Vandaag maar eens geprobeerd om F s ochtends op bed te leggen en na wat gemopper ging ze zowaar slapen van 10.15-12.15, terwijl ze pas 8.15 uit bed kwam. Mn moeder kwam om 12.30 en is met haar gaan wandelen. Ze kwam wel jengelend thuis, iets wat ze eerder nooit deed in de wagen. Eten en slapen een uurtje dan.
    Dat is dus weer een heeel ander schema dan afgelopen 2 weken ;)
    En in de loop van de dag kon ze gelukkig toch nog naar me lachen. Al blijf ik jaloers op die dikke vette megasmile als papa thuis komt.:)

6. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Mamsie. Daar had ik nog niet aan gedacht idd. Ik ga met 34 wken met verlof. hahahah dan hebben ze nog 2 weken daarna. LOL. Ik ga er ook zeker wat van zeggen.

Bouwjaar. Tja kleine meisjes en hun papa. Hoor wel heeeel vaak dat meisjes papa'skindjes zijn. ;)
    Misschien maar geen ritme meer proberen aan te brengen bij der. Gewoon hoe zij de dag door gaat in mee gaan. Al is dat niet altijd even handig.....

Hier. R gaat zaterdag gewoon een week weg. Ga hem zo missen. :(
    Wordt hier wel gezellig met mijn oppas (;)) maar ja. Toch anders.
    Morgen nog even een leuke avond samen.

7. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Zie je er tegenop Lizz, dat hij weg is?

8. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Nee hoor. Ik heb een vriendin de hele week bij me. Dus mocht er ooit iets zijn ben ik zo in het ziekenhuis dus dat is geen probleem. Maar het gaat zo goed dat ik geen problemen zie. Dit is denk ik ook wel fijn voor R. Zo kan hij ook van zijn visvakantie genieten.
    Hij weet dat er iemand klaar staat voor me.
    Maar ik denk dat ik door de hormoontjes R nog wat meer zal missen. Mis hem al als hij te veel is werken. ;)

9. MamavanDJ

MamavanDJ Niet meer actief

Ah Losje, kutterdekut! Goed van je dat je aan de bel hebt getrokken!

Lizzie, balen van je oog, hopelijk snel weer beter...

Mamsie, schattig filmpje van E! Super dat je straks waarschijnlijk kan kiezen uit 2 banen!

Bouwjaar, tuurlijk ben je een geschikte mama! Denk dat iedereen weleens zo'n moment heeft gehad. Beter even op de vloer stampen, toch?! Fijn dat je vandaag wat hulp had, en lekker dat ze vandaag een goed slaapdagje had!

Hier is slapen ook op verschillende tijden. Scheelt mss dat het de derde is en gewoon mee moet in ons ritme. Meestal rond 8u wakker. Dan vaak slaapje van 11 tot 12. Daarna wakker. Meestal slaapje tussen 3 en 4 en daarna wakker tot ong. 18.30. Nu ging haar avondslaapje pas om 20u in. Manlief had een beetje gerommeld met flessen vandaag. Half 3 had ze haar derde al gehad. Dus om 17.45 honger, maar groente ging er niet in. Dus flesje van 120 gegeven. Als ze zo wakker wordt dan krijgt ze nog een flesje van 120.

Hier nog voetbalfans? Ga NL zeker kijken. De openingswedstrijd staat hier nu ook aan. Verder weinig nieuws.

10. MamavanDJ

Oh ja Bouwjaar, heb de oei ik groei app. Heb t boek ook, die is heel uitgebreid. App kost 1,50 en bevat best nuttige, samengevatte info.
    Zie je zo'n schemaatje met donderwolken, wat de sprongetjes voorstellen. Zou best kunnen want de volgende sprong is van 22,5 tot 26 weken.

11. MamavanDJ

Zet ff schermafdrukje in m'n album, dan kan je t zien!

12. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    @Lizzie, heel begrijpelijk dat je R. mist, maar fijn dat je hem ook zijn weekje gunt. Straks wordt het druk genoeg voor jullie beide. Gelukkig ben je niet alleen.

@Jo, sterkte met de kleinste. Niet leuk dat ze zo snotterig zijn.

@Losje, wat goed dat je aan de bel hebt getrokken.

@MvDJ, dat extra flesje kan ze best hebben. En zolang ze nog niet volledige bijvoeding heeft is dat ook geen punt, lijkt me.

@Eda, wat heerlijk dat jullie zo'n mooi dag hadden. Ik zag lieve foto's op fb.

@Bouwjaar, dat is allemaal heel menselijk. We hebben allemaal van die momenten. En ik ben het met Mamsie eens, probeer haar te volgen. Niet altijd even handig, maar geeft misschien meer rust. Die kleintjes zijn voortdurend hun schema aan het omgooien. Hier vandaag weer drie slaapjes, wat er al weken twee zijn.

@Mamsie, wat spannend met die sollicitaties. Wie weet dus snel weer aan het werk! Ik zag lieve foto en filmpje op fb.

Die sprongetjes app is echt heel handig. Hier zit ze er ook weer in. Hij is best merkbaar. Goed om te weten, want het verklaart een hoop. Ze huilt weer vaker als ik wegloop. Dus we gaan weer wat meer kiekeboe spelen :p

13. Jolina

Jolina Niet meer actief

Hey meiden........

Zou J ook aan sprongetje hebben? Hij gaat wel weer ontzettend vooruit... En dan merk je gelijk ook weer dat ze wat huileriger zijn he.

Hier gaat alles prima en eindelijk morgen weekend. Je komt dan toch pas echt goed bij.
    A is wel nog vermoeid maar dat is logisch. Ze heeft nu een pompje die ontstekingen tegengaan en we hopen zo dat we hierdoor niet meer on het zk terecht komen.

Voordat we naar huis mochten kwam er een longevepleegkundige langs om alles uit te leggen. Hij kwam ook met hulpstukjes om uit te leggen wat a nu precies heeft iedere keer. Eindelijk eens een goede uitleg! Maandag moeten we weer terug naar het zk naar deze meneer.

J heeft nog wat last van diarree...de verkoudheid gaat wel weer.
    S heef een feestweek op school en doet de hele week al leuke dingen, gister heb ik haar even laten zwemmen in het zwembad. Niet leuk voor A want die kan er nog niet in dat risico neem ik niet. Maar s had zich er ook zo op verheugd dus moest haar toch even laten zwemmen ...

Nu maar hopen dat het weer weer snel heeeeeel erg warm wordt :D

14. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    @lizzie tja ik zou vl altijd missen hoor als hij een week wegging. Dat is gezond in een relatie toch? Wil niet zeggen dat je t verschrikkelijk vind. Wel fijn dat je vriendin er is. En lekker een hele week "wijvenpraat":D
    En hoe gaat t nu met je oog?

@mmvdj tja ik denk zeker dat t scheelt als een 2e of meer mee moet in t ritme. F mag het ritme bepalen (wat een luxe voor haar ;))
    Dat boek had ik van de bied geleend, en verlengd en verlengd. Vd week weer ff terug gebracht, haal t later wel weer. Wel ff een plaatje gemaakt van de wolkjes enzo. Hmm ik had in t boek gelezen dat van 20-22 weken een leuke periode zou aanbreken. Maar wat jij zegt dan zit ze er nu in.

Thx voor de afbeeldingen. Je zit meteen waar je kind zit en het ziet er best mooi uit. In t boek een zwart-wit schema. Okee ik ga die app maar aanschaffen.

Ik probeer F ook wel te volgen maar dan vraagt eergistere mn zwager ik wil dochter haar verjaardag vieren, zondag om 13.00 kunnen jullie dan. Nou nee dan slaapt ze zeker. Dat deed ze al bijna 2 wk. Maar ja sinds gisteren zou 13u opeens weer goed uitkomen.
    Weet je wat t eigenlijk is, mensen proberen rekening te houden met ons maar ik kan geen planning geven. Ik voel me bezwaard.

Nouja vannacht ging t weer prima. Gisteravond 19u gaan slapen, 22.30 gemurmel fles 160cc bv met 2 scheppen rijstebloem gedronken ze kwam om 4.45 en ligt nu nog steeds. Zo maar eens de dag opstarten. Straks pasfoto laten maken voor een id ;)

En hoe gaat t met de rest?
    Parel druk?
    Toeter ook tijd niet meer gezien.
    Losje hoe gaat t met je dochter?
    Lov hoe was de nacht? En gaan de pufjes goed?
    Lies ook tijdje niet meer geweest voor mn gevoel? (of ik ben er teveel)
    Mgbk... denk aan je -x-

15. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    Nou app geïnstalleerd en idd een donderwolk..

16. MamavanDJ

Niet bezwaard voelen hoor Bouwjaar! Dan ga je toch een uurtje later!
    Ik ben daar heel makkelijk in.
    Kijk Y gaat gewoon mee waar wij heen gaan. Vanmiddag komt er een vriendje spelen, gaan we lekker naar de speeltuin. Als ze wil slapen, slaapt ze maar in de wagen! Maar goed, een derde is duidelijk anders. F kan idd jullie ritme nog bepalen.
    Tis niet zo dat ik iedere dag van hot naar her ren hoor. Vooral 's avondslaapje zorg ik dat we altijd thuis zijn.

Fijn hè die app! Jij was 5-1 uitgerekend toch? Dat zit je nu in het begin van de sprong. Y vanaf vandaag. Ben benieuwd... Lijkt een moeilijke te zijn deze. We zien het wel.

Lekker nachtje Bouwjaar! Hier om 23u laatste (kleine) flesje en om 7.15 wakker. Ligt nu te pitten in de wagen.
    Ga zo ff snel boodschapjes halen, hoop dat ze blijft slapen. ( ze gaat wel mee hoor... ;) )

Ika, weet dat het geen kwaad kan extra flesje. Maar wilde juist van die late fles af omdat ik zelf ook zo laat naar bed ging elke keer. Nu scheelt het dat voetbal begonnen is, dan gaan we toch al laat.
    Ga straks als we thuis zijn eens fruit proberen.
    Oh jee, gaat M een beetje eenkennig worden? Wel leuk om er een spelletje van te maken!

Jo, fijn dat je nu goede uitleg hebt gekregen! Sneu voor J... Mss krijgt hij wel vroeg een tandje? Diarree en snotterig....
    Leuk voor S! Ze zal best afgedraaid zijn vanavond!

Nou ga ff haar föhnen en dan op en neer naar de winkel...

17. Dido82

Dido82 Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.990
    75
    48
    Vrouw
    Pijnacker
    @mmvdje Ik ga die app ook noteren. Klinkt als een goede tip!

@ika Een vriendin van mij is rond dezelfde periode als jij bevallen en die schijnen nu een behoorlijke pittige verlatingsangst periode door te gaan. Ze zouden vanavond voetbal komen kijken, maar durven het niet aan.

@bouwjaar Niet bezwaard voelen. Succes met je donderwolkje. Intussen al wat gehoord over die sollicitatie?

@mamsie Wat fijn dat je door bent!

@Jo Fijn iemand die het eindelijk goed uitlegt.

@losje Hoe gaat 't nu met de infectie?

@Eda Schattige foto's! Fijn dat jullie er van genoten hebben.

@hier Weekend! Volgende week laatste weekje werken. Gaat echt zo hard nu. Dit weekend wieg ophalen.
    Heb een buikfoto in m'n album geplaatst.

18. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    @jo ik had je post gemist. Fijn dat je goede uitleg hebt gekregen!

@mmvdj Tja F lijkt een rustige omgeving nodig te hebben om te slapen. Als er dingen zijn om naar te kijken dan blijft ze wakker. Terwijl als ik haar in haar slaapzakje stop, gordijnen dicht doe ze (vaak) wel gaat slapen en ook niet meteen van alles wakker wordt.
    Hmm ze is alweer wakker.

@dido nope nog steeds niks gehoord
    oh zo lekker als je na volgende week niets meer moet!

@mamsie gebeld en de vragen toegepast. Wel nuttig idd want iemand anders had de vacaturetekst geschreven. Ik had de brief al in elkaar gezet maar na t gesprek denk ik dat ik m niet ga versturen.
    Het is voor slechts 16u (in overleg stond in de vacature), in beginsel een 6 mnd contract, qua werkzaamheden wat belangrijkste was nou ik vraag me serieus af waarom ze daarvoor bij voorkeur een gepromoveerd iemand willen hebben.
    Ivm onzekerheid hoe de studie ging verlopen (inclusie van deelnemers is lastig, 80 plussers) is het ook nog onduidelijk of het verlengd gaat worden of dat t ophoud na t half jaar.

19. Lies1988

Lies1988 Fanatiek lid

18 dec 2012
    2.332
    116
    63
    Vrouw
    Werken als verpleegkundige en moederen;)
    Omgeving Utrecht
    Hoi meiden, sorry voor mijn afwezigheid! Goed opgemerkt van een aantal dat ik er even niet was:)
    Afgelopen weekend hebben we het druk gehad, afgelopen maandag en dinsdag was mijn man ook vrij en hadden we het ook druk en vanaf woensdag weer aan het werk waar het ook druk is haha.

Probeer op iedereen te reageren, maar ik vergeet vast dingen.

Bouwjaar, snap je gevoel erg goed! Op mijn vrije dagen heb ik soms ook helemaal geen tijd voor andere dingen wat me soms wat irriteert. Ik merk ook dat ik sneller geirriteerd ben als T. veel huilt en ik moe ben. Dan wil ik haar ook wel eens iets feller oppakken dan normaal:)
    Zou F. in de ochtend misschien ook niet nog een lang slaapje doen? T. wordt wakker rond 6.00/7.00 uur, wordt gevoed en krijgt een schone luier en gaat vervolgens weer slapen tot 10.00/10.30 uur. Dat is voor mij tijd om het huishouden te doen op mijn vrije dagen, soms zelf wat uit te slapen of lekker iets voor mezelf te doen. Voor de rest doet T. maar slaapjes van 30-45 minuten op een dag.
    Hou je er ook rekening mee dat baby's van rond de 5 maanden meestal na 90-120 minuten na wakker worden weer moe zijn en een slaapje 'moeten' doen? Ik merk aan T. goed dat zij na 1,5-2 uur uur weer moe wordt en dan leg ik haar weer in bed. Zo gaat dat de hele dag door, behalve in de avond want dan houden we haar langer wakker.
    Wij doen T. ook later naar bed dan F. gaat, meestal zo rond 20.30 uur. Zou dat misschien nog helpen om F. iets langer te laten slapen?
    Ik zeg trouwens absoluut niet dat ik de wijsheid in pacht heb of dat jullie het niet goed doen hoor:) Probeer alleen even mee te denken:)
    Fijn dat F. vannacht goed geslapen heeft!

Losje, heftig van je meisje! Goed dat je zo alert bent geweest en dat ze aan de AB is gegaan. Hopelijk knapt ze snel op.

Jolina, fijn dat A. weer lekker thuis is en het weer beter met haar gaat. Logisch dat ze nog moe is, maar hopelijk knapt ze snel weer helemaal op.
    Fijn dat de uitleg van de longverpleegkundige duidelijk was. Beterschap nog voor J. en fijn dat S. een leuke week heeft gehad:)

Lizzie, snap dat je R. gaat missen! Wel heel gezellig dat er een vriendin komt:) Wat gaat de tijd nu snel voor je, heerlijk hoor! Uitzet voor de baby nu helemaal compleet;)?

Dido, wow nog maar een weekje werken en dan verlof! De tijd vliegt voor mijn gevoel. Ik zal zo even naar je buikfoto gaan kijken. Doe rustig aan dat laatste weekje he!

MamsieM, schattig dat filmpje van E. in haar kinderstoel:) Wat super fijn dat je naar de 2e ronde door bent en het zou geweldig zijn als je straks tussen 2 banen kunt kiezen.

Ika, veel succes met de kiekeboe spelletjes;) Lijkt me zielig voor zo'n kleintje om verlatingsangst te hebben en ook best vermoeiend voor jezelf.
    Het afbouwen gaat trouwens erg goed, zat deze week nog op 3-4 voedingen en vanaf volgende week op 2-3 voedingen (even afhankelijk van hoeveel tijd T. tussen haar voedingen gaat laten). Heb niet al te veel last van stuwing, hopelijk blijft dat zo.

MamavanDJ, lijkt me makkelijker inderdaad met een 3e om in je eigen ritme te blijven. Ik moet zeggen dat T. hier ook het ritme bepaalt, hoewel zij geen vaste slaaptijden overdag heeft en ze zich ook wel moet aanpassen aan onze planning als wij buiten de deur iets gaan doen.
    Veel plezier met voetbal kijken, ik ga ook kijken:D

Eda, mooie foto's op facebook en fijn dat de doop zo mooi was:)

Hoop dat ik niemand vergeet zo... Nog even wat betreft het afbouwen en overstappen op de kunstvoeding. Ik merkte vorige week dat T. ineens niet meer doorsliep na de laatste bv voeding voor de nacht. Mijn moeder vroeg toen of dat niet zou komen omdat ik minder voeding heb door het afbouwen. Dat klonk heel logisch, ook omdat ik zie dat ik minder ml kolf dan eerst. Wij geven nu voor het slapen gaan Nutramigen (180/6) met 2 schepjes rijstebloem en T. slaapt weer super. Misschien een tip voor de dames die straks gaan afbouwen/overstappen om daarmee rekening te houden;) Ik merk ook overdag dat T. nu minder lang vol zit van de bv.
    Verder geniet T. van haar wortelhapjes, iets minder van de snijboontjes en dit weekend hopelijk ook voor het eerst van de courgette:)

20. Jolina

Jolina Niet meer actief

Lies klinkt ook wel weer logisch omdat je natuurlijk normaal bij zo'n weinig bv geven niet meer zo laat een voeding geeft en ze al ouder zijn...en ze genoeg bijvoeding hebben dan;)

Hier net weer ons visje gehaald... En wat snoepjes voor de meiden en aardbeien hmmmmmmm. Dalijk zwemles.

Bouwjaar ik lees wat dinge over schuldgevoel hebben... Weet je, je gaat je helaas nog vaker zo voelen. Ook onzekerheid ga je nog vaak voelen. Het is natuurlijk gewoon omdat je zoveel van je meisje houdt dat je je zo gaat voelen.

Het is soms ook verdomde moeilijk hoor. Hier maken de 3 kids me ook wel eens gek en ja soms schreeuw ik ook wat veel en dan denk ik savonds in mijn bedje ook...bah moet ik niet meer doen.

En ik ben zo vaak nog onzeker.... Gelukkig wel een heel stuk minder dan bij mijn eerste kindje. Dat zul jij ook straks gaan merken als er eens een nm 2 bij gaat komen. Dat gaat allemaal veel makkelijker.

Heb ik bij J ... Ik kan meer genieten dan bij de meiden. Ergens snap ik nu die moeders met meerdere kinderen wel... Het wordt natuurlijk alleen maar makkelijker dus dat 4-5-6-7e kindje is er makkelijk bijgemaakt :p
    Ik zou alleen doordraaien van de zorgen om de kinderen aaaahhhhhh...

Ik las iets van dido dat je niet zo hard voor jezelf moet zijn en daar ben ik het wel mee eens, maar da is volgens mij het aard van het beestje bij jou :D

Zo ik ga naar zwemles :D toedels!!!

Deel Deze Pagina