De Oempaloempa's gaan op roze! deel 3

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Ikapika, 7 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    VIVA HOLLANDIA!!!! WOW!!!

Nu snel slapen. Morgem vroegdag. R uitzwaaien em dan ff poetsen. Verjaardag vam mijn zussie. Avond bankhangen en dan zondag Jet een week hier.
    Fijm weekend dames!!!

2. Jolina

Jolina Niet meer actief

Hahahaha idd super dat voetbal zeg!

3. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Ja idd.

Ik ben al helemaal gaar. :( erg kort nachtje. Sliep pas om 2.00 en om half 7 weer klaar wakker.
    Huisje is bijna gepoest. Alleem badkamer nog. Em benedem dweilen.
    Fijne dag vamdaag dames!!

4. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Ohh vammorgen wel met R op de 31 wekem geproost met appelsap. Hahaha. En zelfs mijn buik kreeg een kusje toen hij ging. ;)

5. Jolina

Jolina Niet meer actief

Ahhhhhh lief hoor :D

6. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    @Lizzie, wow alweer 31 weken. Nog maar 6 weken totdat je meisje 'officieel' mag komen!

@voetbal, echt een super wedstrijd, wat een schiettent!

@Lies, wat fijn dat het afbouwen zo vlekkeloos verloopt. Dat ging hier ook gemakkelijk door langzaam een voeding steeds te vervangen voor kv. De samenstelling veranderde zichtbaar wel snel.

@Bouwjaar, wij volgen M. ook, maar laten ons niet compleet leiden. We nemen haar veel overal naar toe. Een beetje balans zien te vinden in rust en regelmaat en daarnaast een wat drukker bestaan. En die wanhoop momentjes blijf je houden. Dat is denk ik een kern van het moeder zijn. Voorheen durfde ik echt niet met M. naar een restaurant, maar nu zijn we ondertussen al vaak geweest.

Hier fijn het weekend in. Ik heb te horen gekregen welke groep ik komend jaar krijg. En ben echt heel blij. Ik heb er zin in.

7. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    He meiden,

hoe is het met de zieke meisjes? Weer allemaal wat fitter?

Lizzie, whoop whoop! 31 weken al! Over 6 weken mag je gewoon al bevallen meid :$

Lies, fijn dat het afbouwen goed gaat! En slim bedacht van je moeder ;)

Bouwjaar, goed dat je toch die vragen hebt gedaan. Lastige keus, wel of niet schrijven.....

Jolina, lekker vissie gehad?

Hier weer een zeer slechte nacht, Trek het echt even slecht. T lijkt ook nog een oorontsteking te hebben en was vannacht ook wakker.
    Denk erover om, mocht E vanavond weer wakker worden, een fles kv te geven. Als ik bv geef om 23.00 komt ze tussen 2 en 3 weer en dan rond half 7 weer.
    Ze is nu een half jaar en ik heb nog maar een nacht of 5 echt doorgeslapen.

8. Jolina

Jolina Niet meer actief

Hier gaat het goed mamsie!

Ik zou dat ook zeker eens proberen meid ...met wat rijstebloem ? Ze zou moeten kunnen doorslapen nu en zeker als ze om 23 de laatste krijgt. Knuffel meid dit is zwaar he... Misschien dan wel hypoalergene Fv kopen omdat je bv geeft? Dat zei hier het cb tenminste...

Ik heb vandaag weer eens wat bv gekolfd en wat rijstebloem gegeven met een lepeltje, maar ja dat wordt al snel weer water dus heb maar alles in een flesje gegooid :D ben eens beneiuwd of hij er last van krijgt. Alleen heb ik nu zelf ook geen zin om iedere keer te gaan kolven met de handkolf voor wat pap. Dus zat ook te denken of ik een papflesje ga geven in de avond, maar ben bang voor terugloop van de bv als ik nu al een voeding weg ga laten ....

Losje hoe is het met de dochter? En met jou? Want je was weer ongi he:( bah......:(

Bouwjaar hoe is het bij jou gegaan?

Ika altijd fijn als je een leuke groep krijgt :D

Hier merken wij zelf na wat oefenen dat s het beter doet dus ben zeer benieuwd naar de Cito... Ik denk dat ze het nu doorheeft... We gaan nu toch weer meer naar de kant van wel laten overgaan.
    Van de week zag ik de toekomstige groep 2 buiten spelen en als ze daarin terecht komt vindt ik haar daar toch te oud voor... Dat zijn echt kleintjes tegenover haar, sociaal gezien dan

9. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Wat goed dat ze het beter doet zeg! Wel lastig hoor, wat is nu wijs hé wel of niet over laten gaan......

Ja papfles (zowel met bv als met kv) hier ook geprobeerd maar toen wilde ze niet.
    Voelde vanmiddag wel ineens dat er een tandje door is! Misschien daarom ook die onrust van de afgelopen dagen.
    Vind het wel weer lastig hoor, allemaal. Pfff.... en dan de vermoeidheid erbij. Herken wel wat je schrijft over dat schreeuwen etc. Vind mezelf soms echt geen leuke moeder, met name voor T. Weet dat dit allemaal best wel meevalt maar soms....

10. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    @Mamsie, leuk een tandje! M. heeft sinds vandaag ook twee tandjes onder door. Ik zag ze al een tijdje schemeren, maar nu voel en zie ik de ribbeltjes

@Jo, wat jij zegt over het sociale en het verschil met de kinderen die komend jaar in groep 2 zitten is een belangrijke. Ik neig altijd bij kinderen die 'jong' ogen naar een doublure in groep 2. Kinderen met moeite in de klankverwerking geef ik liever het voordeel van de twijfel. In groep 3 staat echt bijna alles in het teken daarvan. Als ze het dan nog moeilijk vindt kun je altijd nog een doublure in groep 3 of 4 overwegen. Vanaf groep 5 zou ik dat niet meer doen.

11. Jolina

Jolina Niet meer actief

Ja mamsie als je zo vermoeid bent kun je nog wel eens uit je slof schieten... Niet leuk maar ze houden er niks aan over. Tenzij het te vaak is natuurlijk...
    Het is gewoon heel erg moelijk als je nooit een goede nachtrust hebt, als je op het laatste van je zwschap loopt slaap je weinig... Dan komt je baby slaap je niet... Schiet niet op zo he :p we lachen er maar om...

Maar dan misschien ook in de nacht je man eens een flesje laten geven? Oké hij moet werken maar hey wij moeten ook een hoop overdag ;) gewoon eens een nachtje doorslapen...

Tandjes zijn natuurlijk verschrikkelijk ... Ook weer zo'n moeilijke periode ...

Heeeeeeeeeeeerlijk kinderen hahahahaha...:p

Ika ja ik stond daar en dacht echt....nee ze is echt te "oud" voor zo'n groep.. Ik ben eens benieuwd naar de Cito van nu...

12. MamavanDJ

MamavanDJ Niet meer actief

Hee meiden, wat een giller gister! Was zeer vermakelijk. Nu hopen dat ze doorzetten...

Jo, hoe oud is S nu. Waar loopt ze tegenaan? Als ze een goede juf/meester krijgt in groep 3 zal daar wel extra aandacht aan besteed worden. En wat wil ze zelf? Interesse in lezen / schrijven of liever lekker spelen? Moeilijke keuzes hè....
    Mijn voordeel dat ik kinderen heb die standaard langer kleuteren, dus damn hoef je niet van die moeilijke keuzes te maken!
    Hoevaak krijgt J nog bv? Komt hij elke nacht nog? Je zou het eens een avond kunnen proberen, papfles. Van één keer loopt je bv. niet gelijk terug toch?
    Ik ben echt een week of 5-6 aan het afbouwen geweest, op het laatst kreeg ze alleen 's ochtends nog borst. Dat ging nog prima!

Leuk Ika de eerste tandjes!

Mamsie, lijkt me erg vermoeiend die nachten! Zeker als T ook nog eens wakker word. Ook al ben je nu een thuismama, bijslapen zit er ook niet in met nog een peuter. En je huishouden, boodschappen... I know.... Het is niet altijd even makkelijk! (Al maakt die kroel van T en big smile van E vast een hele hoop goed!) en daar doe je het uiteindelijk allemaal voor.

Lizzie, uitgepoetst? Is vriendin er al? Veel plezier komende week! Lief van R dat babybuikje ook een kus kreeg! Wacht maar straks, papa's en hun dochters...

Ik voel bij Y ook twee ribbels in d'r onderkaak! Zou het? Mijn jongens waren er ook vroeg bij, dus sta niet gek te kijken. Hoe lang duurt het voordat ze echt door zijn? (Natuurlijk allang weer vergeten...)

13. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Nou, om 21.15 werd ze al wakker (lag er om 18.30 al in). Fles kv gemaakt en ze dronk ook nog! 130 ml op. Is voor het eerst dat ze kv accepteert dus ben heel benieuwd wat ze vannacht gaat doen.
    Nu nog even kolven en dan lekker slapen!

14. MamavanDJ

Ben benieuwd Mamsie! Hoop dat ze even doorhaalt!

15. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Weet ik ook niet mamadj. Bij E kwam ik per toeval achter die tand. Nooit echt een bobbel gezien ofzo....

16. Jolina

Jolina Niet meer actief

S schrijft al een tijd haar naam en nu woorden zoals .. Vis ..boom..maan...dak...oog... En ze is heel erg geïnteresseerd hierin en wilt graag leren. Speels zijn is heel erg afgenomen vindt ik.
    ik vindt haar juist zo vooruit gegaan .... Ze vindt haar zusje vaak minder leuk hahaha en ze is niet meer zo kinderachtig zeg maar. En ze vraagt vaak waarom dit en waarom dat... En dan echt slimme dingen.

We neigen er echt heel erg heen om haar gewoon over te laten gaan.... Ik wil haar niet te kort doen... Als ze moet blijven zitten prima maar om onnodig een jaar over te doen zien we ook niet zitten, ze heeft vriendinnetjes in de klas en heeft het heel erg naar haar zin.

J heeft een ander schema nu sinds we in het zk zijn geweest met A. Hij krijgt nog rond 21-22 uur een voeding en slaapt dan gewoon heel de nacht door. Paar daagjes terug kwam hij toch nog eens om 1:00 en om 3:00 uur een nacht maar eten doet hij dan niet eens echt.

Dus ja of dat papflesje nodig is he hahahaha.... Hij kijkt tegenwoordig wel heel erg als we aan het eten zijn op de bank. Echt geïnteresseerd ... Hij lijkt er langzaam steeds meer klaar voor te zijn. Ik wacht gewoon nog even het goede moment af... Nu is het nog wat vroeg.

Zag dat je zoon zijn zwemdiploma heeft gehaald? Super! Gaat hij nog verder?

Mamsie ik hoop dat je mag doorslapen!! Ik duim! Maar 18:30 is ook wel vroeg om naar bed te gaan... Doet ze dat altijd dan?

17. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    @Jo, je moet je echt afvragen wat een jaartje extra kleuteren zou uithalen. Een vraag die je kunt stellen is wat zij dan extra met S. gaan doen, want ze moeten haar dan wel een aangepast en beredeneerd aanbod geven. Eigenlijk is het wel erg laat voor nu nog een beslissing om te laten doubleren. Bij ons wordt die beslissing meestal al genomen rond april/mei. De cito is dan niet doorslaggevend, maar bevestigt eerder de beslissing.

@Mamsie, ik duim voor een goed nachtje. 18.30 is wel vroeg voor de nacht. Hier gaat ze rond 19.45.

@MvDJ, gefeliciteerd met je zoon. Weer een mijlplaal!

18. Jolina

Jolina Niet meer actief

Ja die beslissing is voor alle kindjes die misschien een jaartje blijven zitten nog niet gemaakt... Gek he, de ouders weten wel dat ze twijfelen maar zover ik weet is het nog bi niemand echt besloten...

Bij s was het de rijpheid en die synthese wat ze aan het twijfelen maakte. Ze hebben niet perse gezegd dat de Cito doorslaggevend is hoor maar wij zelf zijn erg benieuwd hierheen want je kan wel zien of ze vooruit is gegaan.

Maar de logopediste van school gaf toen wel aan dat het wel gek is dat ze in Jan al die Cito kregen en zo erg op die uitslag hun mening beoordeelde...want ze hadden toen immers nog helemaal niet zoveel stof behandeld... Wij denken dat door het oefenen wat wij thuis doen het bij S is binnengekomen zeg maar..... En idd in groep 3 gaan ze er zoveel mee bezig zijn dat dot ook positief kan werken... Dat zei de logopediste

19. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    @MvDJ, hoe bedoel je dat jouw zoons standaard langer kleuteren?

20. MamavanDJ

Zo te horen is S klaar voor groep 3 hoor...
    J doet het dus ook super, papfles lijkt niet nodig nee!

Y was vandaag echt een beetje gepikeerd toen wij gingen eten en zij niks kreeg. Haha. Al 'eet' ze thuis 3 happen als we eten, dus vond het niet nodig om eten mee te nemen naar de verjaardag.

18.30 is idd vroeg! Hier meestal rond 21u naar bed.

Deel Deze Pagina