De Oempaloempa's gaan op roze! deel 3

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Ikapika, 7 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Dido, waarom vind hij het niet verstandig? (Al gewend aan ml zeggen ipv vl? ;))

2. Jolina

Jolina Niet meer actief

Moet je je inschrijven dido?

Ik ga zelf niet meer naar de speeltuin...heb a en J ;)

Lizzie jeetje nog altijd buiten...zo warm vindt ik het niet.

Wauw lies lekker :D

3. Lies1988

Lies1988 Fanatiek lid

18 dec 2012
    2.332
    116
    63
    Vrouw
    Werken als verpleegkundige en moederen;)
    Omgeving Utrecht
    MamsieM, wat sneu voor T. Succes morgen met mee lopen, spannend!

Jolina, hoop dat J. straks met de bijvoeding ook langer zal slapen.

Dido, je kan je de laatste weken moeilijk opsluiten toch;) Succes morgen met de controle en echo.

Ika, Hamme dat jullie niet helemaal overtuigd zijn van de sollicitant. Nog meer kandidaten achter de hand?

4. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    @Mamsie, succes morgen. Ik duim voor je!

Er zijn verder nog geen sollicitanten die zich gemeld hebben. De vacatures worden in eerste instantie ingevuld door collega's die op andere scholen boventallig zijn. Wie weet dat er zich nog iemand meldt. Misschien is de drempel wat hoog, omdat we een daltonschool zijn.

5. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Hé, de like knop is weer weg, nog voordat ik hem heb gebruikt :p

6. MamavanDJ

MamavanDJ Niet meer actief

Haha,, wou net zeggen, waar zit die knop dan?

Ff bijgelezen, dus hoop dat ik niemand vergeet...

Lizzie, balen van je koortsuitslag. Heb het nu ook. Tweede keer sinds Y er is. Lekker uitzieken!
    Gezellige vrienden zeg... Zou ik ook wegsturen!

Bouwjaar, balen van die spruw! En je auto... En schimmel... Zit jullie ff niet mee! Maar wel super dat ze doorslaapt op de rijstebloem!

Lies, knappe T. Fijn hè dat ze alles in veelvoud doen als jij er niet bent!
    Y gister ook voor het eerst heen en terug gedraaid!

Ika, jammer van de sollicitant. Zal vast nog een goeie komen! Grappig dat M nog steeds blauwe ogen heeft!

Hier bruin, maar das niet zo gek met twee bruin-ogen ouders. Zo hoe zeg je dat, haha!

Dido, liggingsecho? Leuk nog een keer spieken! En nog lekker even genieten van jullie tijd samen!

Jo, ben benieuwd hoe J de bijvoeding gaat vinden! Hoop dat ie er langer op kan/wil slapen. Weleens afgekolfd flesje voor de nacht geprobeerd? Mss is ie moe en drinkt hij niet veel S avonds waardoor hij snachts nog een keer komt?

Mamsie, succes morgen! En beterschap met T!

Hier weinig te liegen, hihi. Y is meer fan van vers dan van potjes. Geprakt appeltje ging er ook prima in en gister wortels.
    Ga nog ff de club lezen en dan stukje Brazilië kijken.

Trusten alvast!

7. Jolina

Jolina Niet meer actief

Lies hij eet iedere keer genoeg ;) ik denk dat het deels honger en mamahonger en gewoon even een tijdje is dat hij het nog nodig heeft ;)

Mamsie succes!

Hier krijgen we trouwens volgend jaar een combi van 1-2 en een groep 1 en een groep 2 Ika...

8. MamavanDJ

Ik vond dat persoonlijk heel vervelend Jo... Al doen ze wel werkjes op leeftijd gericht. Maar dan die kleintjes van net 4 die bij de grote van 6 in de klas zitten!

Wel heel raar trouwens dat je nog niks gehoord hebt... Geen nieuws goed nieuws zeggen ze, hoop dat het voor S ook geldt!
    Wanneer begint bij jullie de vakantie?

9. Jolina

Jolina Niet meer actief

Nu nog 3 weekjes met deze week.... Ik wacht nog even en ga ze zeker eens aanspreken. In principe zijn volgende week oudergesprekken, maar dan alleen voor die het nodig hebben zeg maar. Nou dan had ik toch nu wel eens iets gehoord. Heb vaak genoeg naast ze gestaan zeg maar

A komt daar gelukkig niet in terecht ;) S had dit ook niet, ze hebben gewoon te veel leerlingen.

10. MamavanDJ

S gaat natuurlijk door naar groep 3 toch?.... En wanneer wordt A 4? Ben soms nog een beetje vergeetachtige hihi!

11. MamavanDJ

Zo Jo, jij als nieuweling hebt gewoon maar één bericht minder dan mij! Foei ikke, vaker kletsen!!

12. Jolina

Jolina Niet meer actief

Hahaha :D

Nou s was een twijfel zeiden ze maar wij willen gewoon graag dat ze naar groep 3 gaat want wij vinden haar wel rijp.

A wordt 16 sept 4....

13. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    #3813 Ikapika, 23 jun 2014
    Laatst bewerkt: 23 jun 2014
    Onderwijskundig vind ik een groep 1/2 combinatie veel beter dan een losse groep 1. Jonge kinderen leren veel van de oudere kinderen qua spelgedrag en daarnaast groeien ouderen kinderen in hun sociale rol. Een losse groep 1 met veel van die dwarrelende hummeltjes is best heftig. Kleuteronderwijs is bij uitstek sociaal leren. De meeste scholen hebben groep 1/2 combinaties juist hierom en daarbij kan de instroom veel beter gereguleerd worden. Minder kinderen die tegelijker tijd komen wennen in een groep.

Hmmm 10 min. gesprekken zijn niet de manier om aan te geven dat een kind doorgaat of niet. Tijdens zo'n gesprek horen er geen grote verrassingen te zijn.

14. Jolina

Jolina Niet meer actief

Ja dat is ook wel waar wat je daar allemaal zegt Ika....
    Bij s was het misschien ook goed geweest ....nu zijn de vroege leerlingen en instromers beter geregeld op deze manier.

En nee idd dat zeg je niet even tussendoor, maar zo ging he dus wel de vorige keer. Ik schrok daar ook wel van.

15. MamavanDJ

Ja daar heb je inderdaad een punt Ika. Zo heb ik het niet bekeken.

Nou ik ga heel hard duimen dat S gewoon over mag hoor!

16. Jolina

Jolina Niet meer actief

Ja nou wij willen het ... Je beslist altijd zelf. Kijk als ze nu zo extreem slecht was en de stof niet kon was het iets anders. En daarbij schrijft ze thuis al veel woorden en wilt ze graag leren en is ze hierdoor goed vooruit gegaan.

Maar had dit niet al moeten gebeuren door school? Net zoals ze opeens een speelgoed dag die altijd op vrijdag is gaan afschaffen omdat ze meer moeten gaan leren... Toen was 3kwart van het schooljaar al voorbij?

Een moeder die ik vanmiddag sprak gaf aan dat haar oudere dochter toen in groep 2 helemaal niet zoveel hoefde te kunnen dan haar zoon nu,

17. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Ik zou dat ook wel teruggeven, Jo.

Ik heb dit jaar een groep 1/2 op de donderdag en vrijdag We hebben drie groepen met zo'n combinatie. Heel fijn, want zo kun je goed de aandacht richten op de jongsten die net instromen. Hooguit twee teglijk i.p.v. plots 6 nieuwen.
    Komend schooljaar heb ik mijn eigen groep 4 op maandag, donderdag en vrijdag. Ook weer heel leuk.

18. MamavanDJ

Er wordt idd wel steeds meer van kinderen verwacht! J zat pas te vertellen over een rekendictee.... Ik, een wat? Ken ik helemaal niet!
    Naar mijn idee hoefde ik pas bij wiskunde sommetjes te halen uit verhalen, maar dat is dus nu gewoon al onderdeel van de Cito in groep 3!

19. Jolina

Jolina Niet meer actief

Voor onze school is het iets nieuws.. Heb toch al het idee dat er dingen anders gedaan worden sinds die citos zijn ingevoerd.

Ja het is gewoon z.ielg wat ze allemaal moeten... Cito speelt geen grote rol zeggen ze dan.;) nou ik vindt van wel.

20. MamavanDJ

Zo, ik ben echt blond!!! Zie gewoon de berichtenteller aan voor de berichten oer persoon!
    Leuk Ika! Ben heel benieuwd. J gaat ook naar groep 4. Kleine jongetjes worden echt groot....

Deel Deze Pagina