De Oempaloempa's gaan op roze! deel 3

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Ikapika, 7 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jolina

Jolina Niet meer actief

Nog een te gaan na de vakantie en dan is iedereen op school hier aaaaahhhhhhhh :( nooit meer lekker thuis bij mama de hele dag

2. MamavanDJ

MamavanDJ Niet meer actief

In groep 3 kijken ze er wel echt naar en wordt de uitslag ook echt besproken tijdens 10min gesprek.

Nou kga nu echt iPad wegleggen en eens richting slaapkamer.... Trusten!

3. MamavanDJ

Nee hè..... Vreselijk idee! Gelukkig kunnen we nog ruim 3 jaar van onze kleinsten genieten!

4. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Hahaha een rekendictee is gewoon een ander woord voor het ouderwetse hoofdrekenen wat wij vroeger deden ;) De juf leest sommen voor en het kind schrijft het antwoord op :p
    Het idee dat kinderen meer moeten kunnen valt mee. Er wordt veel meer gedifferentieerd op niveau. Dat betekent dat kinderen beter op hun eigen niveau worden aangesproken. Daarom valt het op.. Ik ben met twee vingers in de neus door de basisschool gegaan. Had ik nu op de basisschool gezeten was dat wel wat anders geweest.
    Nu ben ik niet altijd even gelukkig met Cito als toetsinstrument, zeker voor wat betreft jonge kinderen. Maar qua intelligentie haal je er wel behoorlijk wat informatie uit in de loop der jaren. Hier zijn net de voorlopig adviezen geweest n.a.v. de entree toetsen in groep 7. In groep 8 krijgen ze dan nog de eindtoets en de nio (intelligentie onderzoek) plus het cito leerlingvolgsysteem en leerkrachtobservaties die het uiteindelijk schooladvies bepalen.

5. MamavanDJ

Nee... Nog niet op bed. Toch ff voetbal afgekeken.

De juf vertelde dat het rekendictee echt een verhaaltje was en dat de kinderen daar een sommetje uit moesten halen. Zal wel simpel zijn zoals in de boom hangen 5 appels en er valt er een uit, hoeveel zijn het er dan. Maar dan nog, kan me best voorstellen dat dat best lastig kan zijn voor sommige kids. De juf benadrukte ook dat ze het zo goed van J vond dat hij z'n sommetjes goed had, omdat zij het zelf ook best pittig vond. Maar neem aan dat alle citos hetzelfde zijn? Misschien was dit wel een onderdeel van hun rekenmethode?

6. Dido82

Dido82 Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.990
    75
    48
    Vrouw
    Pijnacker
    @mamsie Succes vandaag met meelopen en veel plezier natuurlijk! Is vandaag bij je meest recente werkgever? Hoe id 't vandaag met T?
    ML is bang dat ik te veel doe en dat de kleine man eerder komt...ik moet nog wel wennen om mijn man te zeggen :)

@jo Ja, dat ziekenhuis was ik nog nooit voor behandeling geweest, dus moest me inschrijven voor de bevalling. Hahaha... Ik begrijp dat jij niet naar de speeltuin gaat....ik ben hoogzwanger, maar niet helemaal gek....hoewel de zwangerschapsdementie daar af en toe aan lijkt te werken ;) Ik bedoelde leuk voor S zo'n dagje speeltuin.

@ika Hopelijk meldt zich snel een geschiktere kandidaat.

@mmvdj Liggingsecho inderdaad. Doet deze vk standaard. OK ben benieuwd wat er te zien is aangezien hij nu natuurlijk al groot is.

7. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    @lies fijn dat T zich kan terugrollen! F heeft t 2x gedaan zaterdag, maar dat was per ongeluk denk ik. He heb jij haar terug gelegd? Nee. Ohw dan heeft ze t zelf gedaan. Daarna niet meer gezien.
    En jeemig ik ben jaloers op je nachten, hier was t weer 3.30 vannacht :(

Waarom wordt het sowieso een dikke rekening? Kost dat een grote beurt al?
    Als jij je er goed bij voelt kun je best een paar dagen naar t noorden hoor :)

@ika er was geen klik met de potentiele duo?

@mamsie veel succes vandaag. Hopelijk heb je straks gewoon alweer een baan

F in moppermodus lijkt wel, niet willen drinken en ze is al ruim een uur wakker. Nee dat komt dan vannacht wel weer natuurlijk. Zo irritant als ze niks wil, ja de hele dag mamma hangen. Yuk de dag is net begonnen.

8. MamavanDJ

Oh bouwjaar, geen veelbelovend begin van de dag!

Hier ook gemopper. Ze ligt heel de tijd in de box de 'n' te oefenen... Nnnnnnn kaken stijf op elkaar en dan op een zeurtoontje, haha!

Zal het het sprongetje zijn?

Dido, als jij je goed voelt gewoon doen toch! In het uiterste geval is daar ook een zkh toch? Als je voor de zekerheid je spulletjes maar meeneemt!
    Zal was de laatste keer zijn komende tijd dat je daar heen kan!
    Je ziet idd niet veel bij die echo, vraag even of ze haartjes kan zien! Vond ik er zo grappig uitzien! Of ligt ie al heel diep?
    Mss gemist, maar hoe groot wordt jullie babyboy geschat? En welk zkh wordt het uiteindelijk?

9. MamavanDJ

Pas werd er hier iets gezegd over de tv. Hier ontkomen we er ook niet aan met twee grote broers. Niet dat ze het heel interessant vind....
    De iPad trouwens wel, wordt ze helemaal wild van!

Nu wel ff 5 min in de wipper voor de tv. Kan ik ff op gemak m'n bakkie drinken. Mickey mouse, ze kijkt wel...
    Box wil ze ff niet en in m'n armen met koffie is geen goed idee met haar beweeglijke lijfje! Ze wil alles pakken joh! Soms geef ik wel eens een lege beker. Hoppa naar d'r mond!

Hebben jullie al een drinkbeker aangeschaft? Denk dat ik de nuby ga halen. Zo ff appeltje maken voor d'r en daarna badderen. Als het zonnetje blijft schijnen nog ff naar de winkels wandelen.

10. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    @mmvdj tja klinkt wel een beetje t zelfde bij jou met Y. Ik schiif deze dagen alles maar op t sprongetje
    Ik heb F weer op bed gelegd, vooralsnog is t stil. Al slaapt ze nog maar ff een half uurtje bij.

Drinkbeker, kan dat al? En bedoel je dan een tuitbeker of echt een gewone beker.
    F stopt gewoon alles in haar mond dus of ik daar nou moet afleiden of ze ergens aan toe is ;)

11. Jolina

Jolina Niet meer actief

Hahah dido :D

Bouwjaar wat gek dat ze niet gelijk wilt eten...hier is het enige waar J aan denkt eten :p

Zo ga de was ophangen en ook even naa de winkel ...

12. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    @MvDJ, ah zo bedoelt ze dat dictee, toegepast rekenen dus. Dat is inderdaad steeds meer met de methodes. Ik vind het een belangrijke vaardigheid. Alleen jammer dat de hele cito bijna zo is. Lastig voor kinderen met een zwakke luisterhouding die wel sterk zijn in cijferen.

@Bouwjaar, ik ben voor de 6 maanden begonnen met het oefenen met de tuitbeker (Nuby superspout). Ze drinkt daar nu dagelijks haar water uit. Ook oefenen we dagelijks uit een gewone beker, maar voor de dorst is de Nuby handiger.
    M. werd 's ochtends vanaf 4 maanden niet meer wakker met flinke honger. Ze wachtte toen al heel geduldig. Op de dagen dat ik werk krijgt ze pas haar eerste fles bij mijn moeder in alle rust. Dat gaat prima.

@Dido, wow het komt nu super dichtbij. Hier konden ze ook al de haartjes zien :) leuk om even naar je kleine mannetje te spieken.

Tja die sollicitante... We vonden haar niet zo stevig in de schoenen staan. En dat heb je hier wel nodig qua kids en ouders. Ik hoop dat er nog iemand anders zich meldt.

13. Lies1988

Lies1988 Fanatiek lid

18 dec 2012
    2.332
    116
    63
    Vrouw
    Werken als verpleegkundige en moederen;)
    Omgeving Utrecht
    Zo ik ben voor het eerst ongesteld geworden sinds lange tijd en ik loop helemaal leeg joh. Enerzijds fijn dat alles nog werkt, anderzijds heb ik dit niet gemist.

Dido, ik zou ook nog lekker weg gaan als dat voor jou goed voelt:) Veel plezier met de liggingsecho!

Bouwjaar, snap dat je jaloers op onze nachten bent, lijkt me ook heel zwaar voor je/jullie dat F. niet doorslaapt. Overweeg je wel eens kunstvoeding te geven als laatste fles of dat niet? Wel super dat je nog steeds volledig bv geeft hoor:)
    Ik hoop dat F. vandaag niet blijft mopperen maar jou een leuke dag bezorgt.

MamavanDJ, ik zat me laatst al af te vragen wanneer we moeten oefenen met een beker. Tuitbeker wordt eigenlijk afgeraden toch? Zat zelf ook naar oefenbekers te kijken.
    Fijne dag vandaag:)

Jolina, ik zei dat niet over J. die misschien 's avonds te weinig drinkt:p A. ook alweer bijna 4, ben je straks overdag alleen met J. Zal wel wennen zijn haha.

MamsieM, nogmaals succes vandaag!

Ika, hopelijk komt er snel een nieuwe kandidaat voor de duo baan.

T. slaapt nog steeds, echt niet normaal. Wat wel nieuw is, is het 's avonds lastiger gaan slapen. 20.30 uur sliep ze, sinds 1,5 week wordt ze dan standaard na 45 minuten wakker. Speen geven helpt niet, op je armen nemen en nog wat melk geven wel. De ene keer gaat ze daarna makkelijk verder slapen, gisteren werd ze nog een paar keer wakker. Uiteindelijk even 10 minuten laten huilen rond 22.30 uur en na haar speentje ging ze uiteindelijk echt verder slapen.
    Ik weet dat ik zeker niet mag klagen, maar ik heb liever dat ze 's avonds blijft slapen zodat ik ook wat aan mijn avond heb en dat ze dan 's ochtends eerder wakker wordt:p

14. MamavanDJ

Dat was ik inderdaad Jo die dat zei!

Lies, die nuby is geen echte tuitbeker. Is het wel, maar dan met zachte tuit... Ze raden het idd af ivm het sabbelen erop. Maar volgens mij kan dat alleen kwaad als je er zoete sap oid indoet.

Wat een lekker slaapkoppie is T! Kan me voorstellen dat je liever hebt dat zes avonds goed slaapt.

Hier durf ik voorzichtig te zeggen dat er wel een beetje ritme komt op de normale dagen.
    Zo rond 7.30-8u wakker. Fles, spelen in de box. Badderen/wandelen. Dan rond 10u fruit, daarna slapen.
    12u wakker, naar school jongens halen. Weer fles.
    Rond 13.30 tot 15u slapen. 16u fles.
    Dan om 18u hapje groente, slapen van 18.30 tot 20u. Flesje, nog even kroelen/spelen en rond 21u knock out.

Hoeveel fruit/groente geven jullie?
    Heb nu een kwart appeltje gekookt/geprakt en dan is ze toch wel een kwartier bezig hoor. Savonds een stuk groente. Van de week ook wat plukjes kaal brood gegeven, vond ze ook wel wAt!
    Gaan jullie met 6 mnd al beginnen met brood? Ook al is het de derde, vind het nog best lastig soms!

15. Dido82

Dido82 Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.990
    75
    48
    Vrouw
    Pijnacker
    @bouwjaar Geen lekker begin van je dag :(
    Ze gaan de versnellingsbak sowieso servicen. Dat is al €600. Misschien dat we andere punten laten zitten als het niet noodzakelijk is. Hebben de afgelopen weken met trouwen, babykamer en vakantie al aardige uitgaven gehad.

@mmvdje In principe wordt het 't Sint Franciscus Gasthuis in Rotterdam. Tenzij we er zo'n goed gevoel bij hebben en ontsluiting vlot verloopt. Dan blijven we thuis. Hij werd met 30 weken op 1,6 geschat. Als hij de curve blijft volgen zou het eindgewicht rond 3,5 kilo zitten. Ik blijf zelf nu alleen maar aankomen lijkt het wel, terwijl ik normaal eet. Thanks voor de tip van de haartjes! Hij ligt alleen wel al behoorlijk diep inderdaad. Ben benieuwd!
    Haha...lekker drukke dame heb je :)

@ika Je zou verwachten dat met alle ontslagen zich snel iemand zal melden. En anders wordt er extern geworven?

@lies Dat zal wel weer even wennen zijn ongesteld zijn. Ben je alweer aan ac? Daar zie ik wel tegenop. Ben ik hormonaal met migraine erg gevoelig voor.

Jullie hebben ook gelijk. Ik voel me goeden is voorlopig even de laatste keer naar het noorden. Ben nu met m'n ziekenhuistas bezig :)

16. MamavanDJ

Deze bedoel ik Lies!

Idd balen van je menstruatie. Tis dat we het nodig hebben om kinderen te krijgen, maar ook dat heb ik echt niet gemist! Hier vorige maand voor het eerst, zal volgende week weer komen. Hier was het wel normale hoeveelheid. Vond het inbrengen van tampon niet fijn....

Ja idd, al nagedacht over Ac?
    Heb nog een strip pil liggen, denk dat ik daar maar aan begin volgende week. Nog niet echt nagedacht over andere ac. wil ook graag wat aankomen. Was er 11 aangekomen en 13 afgevallen. Heb geen gezond BMI meer...:(

Dido, groot gelijk! Raar idee he tasje inpakken... Veel plezier met de echo! Mooi gewichtje als het zo doorgaat!

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      28 KB
      Weergaven:
      21
  17. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    @MvDJ, ik ben met 6 maanden begonnen met een broodkorstje om te oefenen, maar echt ideaal vond ik het niet. Ze at ook graag een crackertje op een gegeven moment. Met 7 maanden eet ze dagelijks een broodje met af en toe beleg. Eerst nog zonder korstje in stukjes. Nu laat ik de korst er ook aan en geef ik stukjes.

@Lies, idd wat MvDJ die Nuby is zacht. Het gaat erom dat kinderen niet de hele dag een fles of tuitbeker bij zich hebben met zoete drankjes en daarop sabbelen. Het is slecht voor de mondmotoriek en werkt tandbederf in de hand. Hier drinkt ze alleen water en ik was hem af na elke maaltijd. Met een gewone beker is het echt knoeien, echt om te oefenen dus. Met de nuby krijgt ze in elk geval genoeg vocht binnen. Ze drinkt namelijk nog maar drie flessen van 180 ml op een dag.

@Dido, volgens mij zijn er intern nog kandidaten, maar of ze op een daltonschool willen? In uiterste nood wordt het volgens mij een collega van onze school die tijdelijk meer wil werken.

18. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Die heb ik ook, MvDJ. Een heel fijn ding.

19. MamavanDJ

Hier drinkt ze 4x 180 per dag. Dat is dus wel 800ml, op zich genoeg. Maar over een tijdje als ze echt goed mee eet, gaat er ws weer een fles afvallen. Dan wil ik dus nu alvast oefenen met de nuby!

Ja 7 mnd had ik dus ook in m'n hoofd met brood. Wat voor beleg doe je dan?

20. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Ik geef haar vaak alleen margarine maar regelmatig ook halvajam en appelstroop, beetje geprakte banaan van de fruithap, soms wat smeerkaas. Ze heeft ook al eens smeerleverworst gehad. Vandaag krijgt ze voor het eerst jonge kaas. Met de boterham viel er een fles van 150 af. Afbouwen naar 2 flessen hoeft nog niet. Het cb gaf aan dat ze hem nog echt wel nodig heeft gezien haar lengte en activiteit.

Deel Deze Pagina