De Oempaloempa's gaan op roze! deel 3

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Ikapika, 7 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. losje

losje Fanatiek lid

5 feb 2013
    3.250
    0
    0
    omgeving amsterdam
    Hoi hoi....ik zwaai even...
    vanavond personeelsuitje dus ben er morgen weer!

2. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    J ik ben zo'n doek ook eens tegen gekomen. (even gezocht de Aquacarrier van ByKay) Maar op zich is gewoon papa onder douche, mama geeft kind aan, douhen, mama droogt kind af ook wel makkelijk.
    Als je dat in je eentje doet dan heb je jezelf nat en t kind, geen idee hoe dat op te lossen.

Vaag van die mp-persoon. Hopelijk heb je je jurk snel binnen.

Hehe ik lag wat laat op bed vandaag, maar wel tot 16.30 geslapen.
    Daarvoor was onze topper van een kraamhulp net vertrokken en uit bed had ik ff een jankmomentje. We gaan een nieuwe fase in..

3. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    @Dido, ik hoor heel veel goede berichten over de newbornset. Aan een kant vind ik het wel jammer dat ik hem niet heb aangeschaft. Maar goed, de wipstoel op tafel kan ook tijdens het eten :)

@Bouwjaar, spannend hoor de eerste dagen straks alleen. Is je man nog vrij of moet hij ook weer aan het werk? Langzamerhand zul je je eigen draai wel vinden.

4. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    @ika vl is helaas nog steeds " inbetween jobs" enerzijds mooi k*t :(, anderzijds nu even een geluk bij een ongeluk.

En t komt vast wel goed allemaal, moet alleen nog wat meer dingen leren loslaten ik ben een planner, controlfreak en wil wil altijd weten hoe en waarom. Nou die 3 dingen passen dus niet bij een baby.

Ff een suffe vraag misschien, hoe weet ik wanneer je overstapt van maat 1 naar maat 2 luiers? ( ja gewoon kijken...;))
    Ik ga alle maat 50 pakjes maar uit de commode halen, de meesten zijn nu wel erg krap.

5. JoyofLiving

JoyofLiving Fanatiek lid

10 apr 2013
    2.571
    0
    0
    Bouwjaar, ik heb altijd een beetje aangehouden als het luiertje in de beentjes gaat zitten zeg maar dat je van die rode strepen erin ziet staan. Ben al gauw overgestapt naar maat 2, geloof na 3 weken al.

@ Hier, ben vandaag toch maar nutriton gaan toevoegen. Nog nooit eerder gebruikt dus wat een kluns kun je zijn.. Had ik 1 schepje van het formaat van de Friso voeding erbij gedaan.. Tja had geen ander schepje gezien maar die bleek later onderin het doosje te zitten dus had veel te veel toegevoegd was echt een dikke pap... Hij heeft er wel 90 cc van op haha denk dat ie de rest de avond geen fles meer hoeft en deze als een bom op z'n maagje zal slaan pfff

Vandaag de babygym binnen gekregen en hij heeft het maar 15 min gedaan... Het beweegt niet meer en daar baal ik dan van want dan moet ik het weer terug sturen

6. JoyofLiving

JoyofLiving Fanatiek lid

10 apr 2013
    2.571
    0
    0
    Is echt handig want ik vind t helemaal niks om hem zo op m'n pols te laten hangen. Ik leg er dan wel een hydrofiele luier in zodat ie er stevig in ligt en niet glijd.

7. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    M. heeft best lang in de maat 1 gezeten, twee maanden ongeveer. Maatje 2 pampers newborn waren toen ook nog best groot. Ze zit nu nog steeds in maat 2 van de baby dry. Die zitten voor mijn gevoel wat slanker. Het is een beetje een kwestie van uitproberen.

Idd vertelde je toen al over je vriend i.v.m. de baan.

Wat je beschrijft over controle freak zijn herken ik heel erg. Het is toch loslaten en je baby volgen. In het begin lijkt er totaal geen ritme te zitten in je dag en op een gegeven moment zie je dat je best een ritme hebt gekregen zonder dat je dit in de gaten had. En ja, het wordt makkelijker ;) ik merk dat ik de dagen best relaxed vind met werk en zonder werk. 's Avonds duiken we er vroeg in. Het scheelt echter ook dat M. al vrij snel langer ging doorslapen 's nachts.

8. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Ah Joy, wat jammer :( Ik vind de gym echt een uitkomst om even mijn handen vrij te hebben.

Zo ff eten voorbereiden. M. voeden en dan koken. Morgen weer werken. En tuurlijk verwachten ze weer regen ;)

9. JoyofLiving

JoyofLiving Fanatiek lid

10 apr 2013
    2.571
    0
    0
    Ika, het gekke is dat de muziek het wel doet maar alleen die bogen niet meer bewegen. Na 15 min stopt ie toch? Dus D zet m weer aan en hij speelt alleen nog een muziekje af maar geen beweging meer. Andere batterijen enzo geprobeerd maar helaas

10. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Dames lees alles hoor maar ben ff stil.
    Vind het super om te lezen dar jullie kindjes het zo goed doen maar heb net als manouk ff moeite om te reageren omdat kinderen zo ver weg is voor ons.
    Ben helemaal klaar met het wachten. Duurd zo lang. Nog 3 weken.pffffff

Ook nog steeds niet ongi. Wat ik raar blijf vinden maar heb ook geen zin om te gaan bellen hoe dat kan. Hoor ik dan wel. In mijn hoofd geen ik jet spiraal de scguld. ;)

Ik ga lekker eten. R is lief geweest en heeft pasta met kip gemaakt yummie

11. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    He meiden,

Probeer hier weer aan te haken. Heb ik iets spannends gemist?
    Parel nog steeds met haar mooie bolle buik?

Pittige dagen hier gehad met een zieke T. Nachten ook pittig. Breekt me wat op. Lig nu al lekker in bed met ipad. E aan de borst. Als zij straks slaapt, ga ik ook.

Hoop dat het met iedereen goed gaat.

12. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    @lizzie ik snap dat t lastig reageren is. Ik plemp ook al mn vragen en onzekerheden neer.
    Irritant dat je nog steeds niet ongesteld bent. Hopelijk gaan de komende 3 weken snel voor je voorbij.

@Mamsie gaat t al wat beter met T?
    Sterkte

Hier net aangerommeld na de voeding, dr toch kunnen laten boeren en uiteindelijk nog een toetje maar nu lijkt t stil, al lijkt ze nog niet diep in slaap. Voor t eerst t gevoel dat ik t goed gedaan heb. Mijn luiken gaan ook dicht.

13. Parelbloesem

Parelbloesem Niet meer actief

Mamsie, haha helaas zit die bolle buik er nog. Heb wel extra last van voorweeen na het strippen en plotseling erg veel afscheiding en vervelend beurs gevoel down under.
    Hoop dat T snel opknapt!

14. JoyofLiving

JoyofLiving Fanatiek lid

10 apr 2013
    2.571
    0
    0
    @ Lizzie, logisch dat je soms even niet wil reageren op de babyverhalen omdat het voor jullie nog ver weg lijkt. Ik hoop ook dat je ongi gauw komt en je straks weer voor een zwangerschap kunt gaan... laat de tijd maar vliegen!

@ Bouwjaar, ach het komt allemaal vanzelf en het is normaal dat je nu steeds wat onzeker bent... Iedere moeder heeft dat bij de eerste hoor. Ik had het zelfs weer bij J. Je moet je kindje ook nog leren kennen enzo, als J. nu huilt dan ben ik soms nog aan het zoeken wat ie nou nodig heeft maar gelukkig doet ie dat niet veel :) Het forum is nu ook wel handig om dingen te vragen hoe andere het doen enzo... bij D. zat ik er nog niet op.

@ Mamsie, veel sterkte met de ziekenboeg.. hopelijk knapt T snel weer op want dat is toch vermoeiend zo die dagen he.

@ Hier, pff begin nu toch wel een beetje de zenuwen te krijgen hoor. Volgens mij had ik vandaag ongi moeten worden maar hopelijk is het er morgen als ik wakker word :)

15. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    Gaap... Al vanaf 00.45 bezig ;)

16. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Oei, succes Bouwjaar! Hier sinds een half uurtje wakker en voeden.

Parel, hopelijk zet het nu door meid!

Joy, :$...... Dat zou toch wat zijn......

Lizzie, knuffel!

17. Lies1988

Lies1988 Fanatiek lid

18 dec 2012
    2.332
    116
    63
    Vrouw
    Werken als verpleegkundige en moederen;)
    Omgeving Utrecht
    Pfff ik ben vanaf het moment dat we naar bed gingen rond 22.00 bezig geweest tot 3.30 uur om ons meisje stil te krijgen. Ze is alleen stil aan de borst en valt daar dan in slaap. Als ik haar terug leg in haar wiegje is het krijgen.
    Heb een uurtje kunnen slapen en nu is ze weer wakker. Honger kan ze niet hebben, maar toch ligt ze weer te drinken. Voel me echt een melkkoe vannacht... Ik ben serieus wanhopig, moet steeds huilen.

Lizzie, frustrerend dat je nu niet ongesteld wordt:( Snap dat voor jou hier kletsen ook lastig is.

MamsieM, beterschap en sterkte voor de ziekenboeg!

Bouwjaar, succes met F. en de slapeloosheid.

Joy, oh jee.... Hopelijk snel ongesteld!

Parel, hoop dat je nu toch gauw gaat bevallen hoor.

18. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    @lies F had ook zuigbehoefte door de krampjes en die hebben we een paar keer ook kunnen troosten met een speen. Misschien heeft T ook krampjes? Mooi waardeloos. Anyway ik heb gisteren ook zitten janken hoor. Rond etenstijd was t t zelfde verhaal als begin vd nacht.
    Sterkte ermee hopelijk wordt t snel beter.

Uiteindelijk was F na een schone luier stil terwijl ze bij me lag en na een tijdje weg kunnen leggen.
    En zojuist om 5.00 weer aangelegd, ik heb t idee dat zr de eerste paar slokken lucht mee krijgt die straks dus weer dwars blijven zitten :(

@parel nou hopelijk zet t gauw door.

@joy misschien anders toch maar even over een testje piesen?

19. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    Noujaaaa de kleine draak net verschoond voor t voeden. Nadat ze klaar is blijf ik nog ff liggen en ik hoor t knetteren. Vervolgens trekt ze tevreden een mondhoek omhoog. :x
    :D:D

20. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Bouwjaar en Lies, die eerste weken zijn echt zwaar! E is nu 6 weken maar echt ritme heeft ze nog niet. Meestal kan ik haar nu na het voeden weer vlot in bed leggen maar dat is pas sinds een week of 2.
    Volhouden dus en gewoon even lekker janken als het je teveel wordt!

Deel Deze Pagina