De Oempaloempa's gaan op roze! deel 3

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Ikapika, 7 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanDJ

MamavanDJ Niet meer actief

Lastig die schemaatjes!

Hier cb geweest vanochtend, hoef nu pas met 11 mnd weer...
    6410 en 61,5 cm. Ukkie! Wel zwaar voor haar lengte. Ze mag zelfs al naar 3 flessen...
    Heb gezegd dat ik dat pas doe als ze haar prak goed eet. Ze eet nog niet veel fruit en groente. Nou prima hoor, ze doet het goed.
    Verder verbaasd over het heen en weer rollen. Naar mijn idee normaal bij 6 mnd. En oh ja, moet gaan tandenpoetsen, haha! Vanavond maar eens proberen...
    Geven jullie nog standaard vit d? Moet wel, maar vergeet het 9 van de 10 keer...

Losje, ik durf niks te zeggen over je test. Morgen nog maar een als er geen bloed gespot is. Stoere meid op Facebook! Vond ze het niet eng boren?

Jo, wat is J een snellerd! Lijkt me een grappig gezicht dansende baby!

Pff wat een pokkenweer he... Hier nog 1,5 week school, hoop dat het wat beter gaat worden!

Mamsie, lastig dat vroege wakker worden! Hier meestal 20u laatste fles, dan ook daarna pas slaapzak aan en naar bed. Dan slaapt ze tot zo 7.30 / 8.00.

Verder weet ik ff niet meer...
    Succes met de voetbal vanavond!

2. Jolina

Jolina Niet meer actief

Mamavandj wat is er dan met het rollen?
    En ach liever wa te veel dan te weinig he :D

Lies ja idd liever wat later slapen en smorgens iets langer liggen he ;)

Dat wegleggen is idd iets wat ze moeten leren hoor, ook al zijn ze nog klein ze zijn slimpies en weten wel hoe ze jou om hun vingertje moeten winden :D
    En de oudste moest ook altijd huilen voor het slapen gaan, had ze ook echt nodig. De middelste zong altijd voor het slapen gaan.... J gaat wel makkelijk slapen.

Zo net even snel de stoommandjes gehaald bij de toko. Ze hadden nieuwe binnengekregen en bijna alles op. Even nog wat spulletjes gekocht voor een of andere bapoabroodjes die mijn man gaat maken. Ook iets van Jamie olliver...van de week wil ik weer die lekkere feta taartjes maken met spinazie hmmmmmmmm...

We zijn maar een film aan het kijken hier....het regent zoveel dat ons zwembad bijna overgelopen is.
    Morgen laatste schooldag....

En J moet ook weer een slaapzak aan want hij ligt iedere avond boven zijn deken en heeft het dan natuurlijk koud,

3. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Lizzie, kolven hoeft niet maar als je weg bent, is dat wel handig (langere tijd weg). Anders loopt je productie terug.

Mamadj, klein meissie hoor! E was vorige week ruim 70 cm en bijna 8 kilo. Maar als ze verder goed groeit, is het prima toch!

Jolina, E slaapt ook in slaapzak met romper alleen. Ze draait vaak op haar zij en draait zich ook onder deken vandaan. Goede uitvinding hoor, die slaapzakken ;)

Lies, ik ook! Al vanalles geprobeerd om dat patroon te doorbreken maar pfff....

4. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Grappig. Heeft ze hier nog niet over gehad. E drinkt trouwens ook niets anders. Wil alleen melk ;)

5. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    mango-banaan puree en morgen ga ik 'romige avocade-tomaten puree' maken.

@lies sliep T nou in een slaapzak? Dan zou je net als ik kunnen doen. Het drinken is hier wel een rustmomentje en vaak gaat ze ff huilen als ik haar daarna in de slaapzakje rits, maar een speentje en het is goed. In bed is bij ons de speen een slaapassociatie denk ik, hoop niet dat dat een drama gaat worden tzt ;)

@ika bij ons deden ze het ook niet maar we hadden het gevraag omdat we dat op het kaartje wilden zetten.
    Oja ik lees over eht extra drinken daar dacht ik ook nog aan wanneer begin je daarmee. Moet ik bij de groenten hap al water aanbieden (of slappe thee maar dat vond ze niks laatst)

@lizzie je MOET niks dat ten eerste. Maar als je bv geeft en je wilt niet kolven dan kun je in principe niet lang bij je kind weg. Dus de vraag is hoe lang ben je van plan het vol te houden? Ga je een voorraad opbouwen? Dan zul je moeten kolven. Als je nog bv wilt geven als je weer aan het werk gaat (kan), dan zul je die voedingen ook moeten kolven. Als je die voedingen dat je niet bij je kunt bent niet kolft ben je aan het afbouwen. En kolven, ach op een rustig plekje gaan zitten, verstand op nul en ondertussen kopje koffie drinken :p

F is ook een rare tante af en toe. Vandaag opeens op de middag die 100cc wegtanken en dan mopperen dat t op is. Gelukkig heb ik een reserve tap voor een paar extra slokjes ;)

6. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    @Lizzie, kolven is niet nodig, maar ik moest wel want M. wilde niet aan de borst drinken. Ze viel steeds in slaap en had enorme hoofdpijn van de vacuümpomp. Ik ben toen op dag drie begonnen net kolven om de productie op gang te brengen.
    Ik stuur zaterdag wat zo'n richting NL. Hopelijk komt ze al eerder vanzelf deze kant op :p

@MvDJ, idd een ukkie ;) schattig hoor. M. was met 6 maanden 69 cm. Duidelijk papa's genen die nu actief zijn :D

7. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    @Bouwjaar, ik geef bij elk hapje en het brood na een paar happen water. Ik wissel af in bekers... tuitbekers, gewone bekers en rietjesbeker.

@Mamsie, hier gaf het cb wel aan dat het vanaf 6 maanden goed is om te wennen aan water. Nu met 9 maanden heeft ze dat ook echt wel nodig. Ze verbruikt veel energie en vocht, want ze gaat de hele kamer door.

8. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    @mmvdj nou hier wordt alleen maar heen gerold. Dat 'en weer' hoop ik snel op ;)
    Klein dame maar volgde ze wel gewoon haar eigen curve?
    Tandenpoetsen moet toch al bij de eerste tand begreep ik?
    En ja ik geef nog vit D, meestal denk ik er wel aan (maar ik wordt neit afgeleid. Doen t altijd 's ochtends bij t opstaan en aankleden. Moet tot 4 jaar he? Hahaha dat wordt dan wat bij jou :D

9. losje

losje Fanatiek lid

5 feb 2013
    3.250
    0
    0
    omgeving amsterdam
    Manouk mooie buik♡

L.vond het boren wel vervelend maar ze was zo stoer,je zag wel haar voetje heen en weer gaan....:(

Nou dames pffff water staat in me kaken en de hele dag loop ik al te zuchten(had ik vorige keer ook)
    Heb ml al gewaarschuwd dat het misschien toch wel raak kan zijn,nu alleen nog de test die moet meewerken;)

verder effe geen puf om te reageren,kom later nog terug....

o ja zou het zin hebben om nog een keer te testen?

10. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    @ika misschien moet ik water ook maar gaan aanbieden. Maar dan niet in een gewone fles, dan is er ook geen associatie dat t melk is (hopelijk)
    Alleen moet ik zo'n tuit beker nog halen. Ik heb wel een rietjes beter maar ik denk dat ze die nog niet zal snappen

@losje aaaahhhh je maakt t wel spannend. Als ik jou was zo ik pas morgenochtend weer testen. Als t nu weer amper te zien is is jammer en misschien is ie morgenochtend duidelijker.

11. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    @Bouwjaar, voordat ik de tuitbeker had gaf ik water ook in de fles. Geen verwarring ofzo. In her begin vond ze het niks dat water. Inmiddels drinkt ze op een dag gauw 300 ml.

Vitamine D geef ik nog. Het advies is geloof ik tot het vierde jaar.

12. Dido82

Dido82 Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.990
    75
    48
    Vrouw
    Pijnacker
    Even snel bericht. Ik moet naar het ziekenhuis. Bloeddruk is te hoog. ML komt me ophalen en dan gaan we door. Kon volgens de vk wel paar uurtjes gaan duren...

13. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    O meid wat spannend! Hopelijk snel nieuws. Wie weet hebben jullie wel snel je jochie in je armen.....

14. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Ai Dido, hopelijk valt het mee. Je krijgt vast een urine- en onderzoek naar eiwitten en een ctg. Houd er wel rekening mee dat je mogelijk wordt overgedragen aan de gyn en dus medisch wordt. Zo ging het bij mij.

15. Lies1988

Lies1988 Fanatiek lid

18 dec 2012
    2.332
    116
    63
    Vrouw
    Werken als verpleegkundige en moederen;)
    Omgeving Utrecht
    Dido, spannend! Vervelend dat je bloeddruk te hoog is. Succes:)

Bouwjaar, ja slaapzak inderdaad, echt al een hele lange tijd omdat T. alle kanten op gaat in bed. T. wil nu steeds haar speen niet, krijst alles bij elkaar;) Misschien toch last van haar tandjes, maar zonder speen wordt ze weer niet rustig en gaat ze niet slapen...

Ika, ik geef nu ook water uit de normale fles, de tuitbeker accepteert T. alleen als er melk in zit haha. Wil haar eerst laten wennen aan water, dan komt die tuitbeker daarna wel weer. Ben blij dat M. eerst ook geen water wilde, T. neemt nu misschien 3 minislokjes. We blijven gewoon volhouden:D
    Ika, hier deden ze het inderdaad wel in het ziekenhuis (na de geboorte meten), maar dan niet helemaal uitgestrekt. Het was denk ik meer een schatting uiteindelijk.

MamavanDJ, klein maar fijn:) Grappig dat het rollen blijkbaar zo bijzonder is met 6 maanden. Wij hebben hier gewoon snelle baby's!

Lizzie, over kolven is al genoeg gezegd denk ik. Ik vond het erg meevallen, in het begin wel wat gek.

Losje, wat knap van je stoere meid! Ik zou ook pas morgenochtend weer testen denk ik.

16. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    @dido ohw spannend. Nou sterkte!

@lies Hmm lastig. Tja misschien komt het dan inderdaad door de tandjes. Hopelijk breken ze snel door en is het snel voorbij ;)

Pff half uurtje geleden hoorde ik F (lag toen uurtje in bed) en jahoor lag weer half klem in de breedte, recht gelegd en weggegaan. Blijkbaar is ze toch weer in slaap gesukkeld :). Mag ze straks uit bed meteen de groentehap :D

Ik zit trouwens te kijken voor een schommel maar dat heeft ook een prijskaartje zeg. Oke je hebt er wsl lang plezier van maar toch.

17. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Lies, E wil nog niets drinken hoor naast melk. Ben begonnen met water, later thee en diksap maar allemaal nog geen succes. Net als brood overigens ;)

18. losje

losje Fanatiek lid

5 feb 2013
    3.250
    0
    0
    omgeving amsterdam
    Dido succes meis.........

19. losje

losje Fanatiek lid

5 feb 2013
    3.250
    0
    0
    omgeving amsterdam
    O ja misschien nog even een dingetje.....hihihi
    had gisteren gedroomd dat jij beviel op dezelfde dag dat ik de te horen zou krijgen dat ik zwanger ben!;):D

20. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Zie je wel dat er een streepje staat! :D

Deel Deze Pagina