Bouwjaar en lies het is idd zwaar de eerste weekjes meiden... Dikke knuffel ! Hoort er allemaal bij. Misschien idd eens een speentje proberen lies hier hadden de meiden ook altijd veel zuigbehoefte. Ze duimen ook beiden, nou ja de oudste heb ik het inmiddels afgeleerd. Mamsie pittig als ze ziek zijn en je een baby hebt... Hier heeft de jongste dus idd de pokken, ze zit helemaal onder al zijn ze nog klein. Ben wel blij want ze moet ze gehad hebben. Alleen balen dat we nog altijd geen shoot kunnen doen hier ... Wil graag leuke foto's van de kindjes en de buik. Maar even wachten nog. Vandaag heb ik mijn relaxdagje... Alleen blijft de jongste thuis natuurlijk..l lekker samen op bank vandaag. Parel balen meis maar nog even
Nou als ze zo opzetten gaat het erg snel... Dan springen ze allemaal open en dan gaan ze weer helen. Bij de oudste was het 3-4 dagen echt heel erg met de jeuk maar als ze eenmaal open zijn drogen ze weer uit, en die haver in een badje helpt super! Maar de oudste heeft nog overal wondjes nu nog in het gezicht is het langzaam aan het wegtrekken, ligt er ook aan hoe groot de wondjes waren
Bouwjaar en Lies, dikke knuffels voor jullie. Wat de rest zegt, eerste weken is het even bikkelen.. J. Heeft ook een speentje en dat troost hem goed.. Maar dan is t ook weer ff kijken welke ze het fijnste vinden.. Meeste kindjes toch wel van difrax of avent Bouwjaar, als ik in t weekend nog niet ongi ben dan ga ik een test doen. Heb sowieso niks in huis... Maar hopelijk gewoon voor die tijd ongi
Gelukkig dat het herkenbaar is Speentje ook geprobeerd, werkt soms even. Ik voel me zo machteloos als ze zo huilt. Heb nu iets anders dan Infacol voor de krampjes die ze denk ik soms wel heeft. Infacol schijnt niet het probleem aan te pakken maar alleen de pijn wat te dempen. Soms twijfel ik of T. wel genoeg bv krijgt. Ik heb een gigantische productie, kan zo heel veel kolven. Ze valt echter steeds in slaap aan de borst. Heb nu al ingevoerd dat ik haar tussen twee borsten in verschoon zodat ze weer even goed wakker is en verder kan drinken. Vannacht dus echt ontzettend veel gevoed en steeds als ze weer aangaf dat ze honger heeft dan denk ik 'hoe kan dat nou'? Voel me dan echt een slechte moeder. T. heeft inderdaad een gigantische zuigbehoefte maar kan woest worden als ze een speen of pink aangeboden krijgt... Soms zou ik wel alles willen kolven en alleen flesjes willen geven. Weet ik zeker dat ze genoeg binnen krijgt. Aan de andere kant is ze de afgelopen dagen steeds 40 gram aangekomen per dag en zit ze over haar geboortegewicht heen. Dan krijgt ze toch genoeg zou je zeggen. Overdag is ze natuurlijk een engeltje, slaapt nu heerlijk Joy, jeetje best spannend zo. Het zal toch niet... Lov, beterschap voor je kleine meid! MamsieM, pff respect voor jou een baby en zieke driejarige. Sowieso kan ik me nu niet voorstellen om en een baby en een peuter te hebben. Hoe zorg je dat je oudste ergens op tijd is? Oh gisteren gebeld over gehoorscreening en huisbezoek. Kan niet gecombineerd worden want een arts doet de gehoortest en een verpleegkundige het huisbezoek. Wat een bullshit van die GGD, verpleegkundige kan prima zo'n test doen grrr.
Lies ik herken het wel wat je schrijft hoor hier waren de meiden ook zo. Meisjes zijn toch al lekker pittig Maar als jij zoiets hebt van , je hebt genoeg gedronken dan geen borst aanbieden hoor. Je kan ze ook onder de voetjes kriebelen tijdens ht eten of over het wangetje... Hier heb ik dat ook vaak moeten doen omdat ze in slaap vallen. Ook idd dat verschonen tussendoor. Dan worden ze weer even goed wakker. Speentje moet je ook soms even volhouden want het is ook een soort van wennen voor ze Probeer rustig te blijven en te vertrouwen op jezelf meid. Je doet het hartstikke goed.
Dat de arts de gehoortest doet snap ik wel maar waarom zou jij daarvoor ergens naartoe moeten als nieuwbakken moeder? Geef gewoon aan dat het niet mogelijk is klaar.
Lies ik was ook zo als baby uiteindelijk hebben ze suiker geprikt en bleek ik te kort aan suiker te hebben terwijl de bv van mijn moeder goed was. Misschien even na vragen. Joy je maakt het spannend. Lov fijn dat de havermout wel wat verlichting geeft. Pffff vannacht weer veel voorwerk grrr. Maar ja we zullen zien. Komt goed. Ben wel erg moe want daardoor slaap ik slechter
Lies, ik zou niet de pink aanbieden. Dat had ik toen (op advies van de kraamhulp) ook gedaan bij Dilan... Nou, dat werd een ramp want hij wilde dus alleen maar mijn pink om in slaap te vallen waardoor ik dus uren per dag aan zijn bed zat wachtend tot hij in slaap viel. En onder het slapen krijgen ze ook wel eens zuigbehoefte, nou dan moest ik dus weer komen met mijn pink haha... Als ze genoeg aankomt dan heeft ze ook genoeg voeding. Jesse drinkt vaak ook niet zijn fles leeg en bij Dilan zat ik het er echt nog in te proppen zeg maar. Inderdaad ook verschonen tussen door etc. waardoor je zelf eigenlijk niet relaxed bent. Bij Jesse doe ik dat niet, als ie niet meer hoeft, dan niet... ook al zit de helft er nog in. Hij komt goed aan dus ik vind het best en daardoor is hij denk ik ook relaxter. Ik zou gewoon kijken naar wat T nodig heeft ipv de regeltjes op te volgen. Ieder kindje is toch anders en de ene heeft nu eenmaal meer voeding nodig als de ander.
@ Parel, ja ik zit nu echt te wachten en loop 10 x naar de wc haha.. Maar hou me nog voor dat mijn ei dan net op die 48 uur is gesprongen en misschien nog een langere LF heb dan ik gewend ben omdat het de eerste cyclus na de bevalling is.
@lies in t begin deed ik bij F in t okseltje kietelen (zachtjes duwen) om haar te activeren. Nu doe ik niks meer ze neemt haar tijd maar ivm het wsl gevoelige maagje.
Hallo , Lies ,zucht o zo herkenbaar hier eentje die vrijwel weinig slaapt en als ze slaapt slaapt ze ok tussen 17 en 21 uur maar dan kan ik niet bijslapen omdat de anderen ook thuis zijn e. Tutje wil ze niet enkel MIJ... Spugen en krampen (luchthappen ,boeren ,windjes)... Ivm.gehoortest wij moeten daarvoor weggaan en ze moet voor de 3e week gebeuren.Wordt niet thuis gedaan jammer. Bouwjaar ,hoop dat je wat kunt bijrusten overdag? Mgbk ,denk aan je ! Parel ,nog rond en gezond lees ik. Joy ,anders een testje wagen? Dat shoppen zo of online ,addicted Manouks ,een beterschapsknuffel !!! Lizzie ,zeer goed te snappen ,ik wil dat die 3 weken bij je zo omvliegen ! Dido ,lekker verwend! en al bijna 14 weken ,het vliegt bij u Mamsie ,is T stilletjes aan't opknappen? Eda ,jaydee ,mamavandj ,Ika ,hoe is het met de kleintjes? Niet veel te melden buiten doodmoe te zijn (wat ik bij Lies had getypt) en dus maar voortdoen. Hoop dat het binnenkort beter zal gaan eens ML terug werken gaat. Gisteren gaan bijshoppen voor de kids ,geslaagd met de buit. Vanavond de 1e x naaiavondje met de buurtmama's. Hopelijk wil N. meewerken
Hoi meiden, Helaas dinsdagavond ongesteld geworden. Mijn lf was deze keer 10 dgn. Vanochtend de eerste echo in het zkhs alweer gehad. Volgende week weer. Alle kersverse mama's, succes met jullie kleintjes. Hoop dat ze snel in het ritme komen en jullie je wat beter gaan voelen. Vergeet niet te genieten X Alle zwangeren en meiden die bijna moeten bevallen, denk aan jullie X Dikke knuffel voor Mgbk, Losje & Lizzie ♡