Ben toch maar even aubergine gaan halen Wauw parel wat ben jij lang niet meer geweest hoe is het? En idd ik geef nog bv, en ben nog lang niet van plan te stoppen hoor
Haha ja sorry schaam me dood, maar hier heel hectisch geweest Haha en al aubergine gegeven? Hihi ik dacht telkens ach 3 maanden, toen ging ik het bij stellen tot 6 maanden en nu denk ik wat maakt het ook uit we gaan door, alleen tandjes zijn minder feest
Hi meiden. Hier alles goed. We leren de maniertjes van onze kleine man steeds beter kennen. Ene dag en nacht loopt soepeler dan de andere. Nooit gedacht dat je het zo druk kon hebben met zo'n kleintje. Ik zwaai dus even en hoop dat het met jullie ook allemaal goed gaat. x
Dido ook via deze weg gefeliciteerd! Jolina, ja ons meisje vind het reuze interessant maar zal hier voorlopig nog geen voeding vervangen. Ze krijgt ook best wel wat voedingen doordat ze clustert.
Geniet lekker lieve Dido! Voor je het weet is hij al bijna 8 maanden Jo, ik ben dat dus ook allemaal vergeten he! Stom is dat! Hier nu tuitbeker maar dat snapt ze nog niet echt. Afgelopen dagen wel water gedronken uit een fles. Was ik blij mee want ze wilde nooit water. Parel, hai! Drukke tijden dus! Kleine meid doet het goed verder? Ika, weer lekker thuis? Lizzie, wie weet meid, ben je wel bezig met je laatste twee weken van je zwangerschap! Trots op je, zo goed als dat je het gedaan hebt. Waren lange en pittige weken maar het einde komt eraan met een prachtig resultaat! Hier blij dat het regende vandaag. Even wat afkoelen. Op E haar kamer was het 30 graden de afgelopen dagen.....
Ja mamsie is echt erg hoe snel je alles vergeet. Laatst las ik een stukje van iemand die beschreef hoe haar kindje de eerste keer goed kon gaan zitten... Ik dacht gelijk...oh verdomd ja zo deed A dat ook. En die dingetjes van wat mag je al eten en hoe zat he ook weer met drinken...pfff echt. Maar ik heb dus vanmiddag de anti lek met harde tuit gekocht van hema eigen merk. Het gaat prima hij drinkt er goed uit. Lieve dido heerlijk genieten is het he ook zwaar natuurlijk... Hoe gaan de nachtjes..? Parel nee zo snel als J die bijvoeding oppakt hahaha dat deden de meiden ook niet, maar hij heeft veel honger.. Komt ook wel omdat he een grote jongen is, ik bedoel hij moet nog 6 maanden worden maar lijkt al veel groter. Volgende week weer naar het cb... Ben weer eens benieuwd. Kan gelijk goed zien of hij wel genoeg groeit nu op bijvoeding en weiniger bv. Idd Lizzie ik ben ook trots op je meid! Zo meneer wilt eten hier Losje knuffel meid ik denk aan je lieverd...
Ik heb de nuby super spout gekocht, omdat ika daar tevreden over was Ik weet niet of F t echt snapt, ze stopt m iig in haar mond Enneh spenen vervangen heb ik nog niet gedaan , ik heb er 4 die afwisselend gebruikt worden. Moet je trouwens per se een grotere speen hebben als ze 6+ mnd zijn? @parel goed watvan je te horen! @dido ja druk he een kleintje tevreden over je kraamhulp? Wel lekker die regen voor de afkoeling en de plantjes.
@Dido, zo'n kleintje zet je wereld op zijn kop @Parel, leuk dat je even langswipt. @Mamsie, wat een gaaf speelhuis op fb! @Bouwjaar, ik heb sinds deze week pas een nr. 2 speen in gebruik. Ik merkte dat ze de laatste dagen onrustig was tijdens de fles. En het heeft geholpen. Wel in 5 min. leeg, maar ze hoeven ook geen kwartier meer te drinken. @Jo, qua groente is het allee opletten welke groente veel nitraat bevat. Dat moet je niet te vaak geven. Hier zijn de avonden wat onrustig te laatste dagen. Ik heb het idee dat het komt doordat ze weer meer dingetjes gaat doen. Ze schudt nu nee als ze genoeg heeft met eten. Ze gaat bijna zelfstandig zitten en trekt zich op.
Oh ja en qua fopspeen heb ik vanaf 7 maanden de 6+ speen van Avent. Die kleinere kon ze plots met de onderkant in de mond nemen...
DIDO Haha zonder onderzoek was ons al duidelijk dat veel praten tegen de kleine sneller doet praten door de kleine. Mijn nichtje praat 100 uit terwijl de kleine van onze vrienden even oud is en amper praat met ruim 2 jaar. Jolina, waarom zou je schema te veel zijn? L krijgt nog veel meer voeding (in reactie op 15-7) Edit: ze eet dus nog niet zoveel groente Lizzie, spannend allemaal niet lang meer tot je je meisje in handen mag hebben Mamsie, ja ze doet het echt super. Groeit op der eigen lijntje en is erg energiek en leergierig. Zal proberen weer wat vaker te typen, lees wel geregeld mee. Maar pff het bedrijf en L hebben veel aandacht nodig zeg maar
@ika qua vervangen doelde ik ook op de fopspenen. Die tot 6 mnd lijken nog goed te gaan hier. Ik gebruik al wel een tijdje de nr 2 drinkspeen. Bah ff mopperen hoor, laatste 3 nachten is t 2e deel vd waardeloos. Nu helemaal erg. Sliep tot 1.30, drinken, 3.30 wakker en sindsdien is t rommelig (en ben ik wakker) drinken, toch maar een schone luier, weer speen, weer rechtleggen. Tussendoor soms tijdje rustig. Net maar 60cc fv gemaakt en dat heeft vl aangeboden : in 1x leeg. Tis niet de bedoeling dat ze snachts nu om de 2u gaat komen. Aaagh, hoop dat dit niet lang gaat duren. Onderste 2 tandjes zijn door dus dat kan t niet zijn. Ontwikkeling?
Bouwjaar hihi F heeft ontdekt dat papa en mama weg lopen en wil dat misschien inhalen. Succes is niet fijn. De grijze streep op de plaatjes
Hier ook,een baby die wat verlatingsangst heeft, ook kijkt hij steeds wat banger als mensen in zijn kinderwagen komen hangen Kwa speen zou ik gewoon iets vervangen als je denkt dat het nodig is. Dat vervangen heeft meer met veiligheid te maken dan dat het nodig is zeg maar. Hier kon J niet meer goed drinken dus nu heb ik die anti lek, en dat gaat goed. Ika dat merk ik hier ook vaker, als hij veel erbij geleerd heeft is hij even wat lastiger zeg maar... Hij huilt s'nachts rond 3 uur en ik troost hem en pak m niet meer voor een voeding. En hij valt ook in slaap. Om 6 uur krijgt hij dan wel weer een bv. Parel niet dat hij te veel kreeg daar was ik niet bang voor, maar of hij nu te weinig bv kreeg snap je. Meneer wordt wakker dus ik ga m halen, hij krijgt zo zijn fruithapje
alles bijgelezen, maar niet veel te melden donderdag CB, ik kan niet mee, want ik werk, mijn man is heel de week thuis met N, ben dan een beetje jaloers, want ik zie ze amper en heb het gevoel dat ze minder kent en liever mijn man heeft... (want die geeft haar eten en verschoont ze enz...) sta wel versteld van wat jullie kindjes allemaal kunnen, hier doet ze niet veel, misschien stimuleren we haar niet genoeg, maar ja, ze is alert genoeg, denk dan, ze leert het wel wanneer ze er rijp voor is. Ze kan mooi rechtop zitten en rollen, maar nog geen tekenen van kruipen, of zich optrekken, of zelf terug gaan zitten... nu ja, we horen het wel zeker als ze achter loopt... temperatuur is beter, maar jammer dat de zon direct weg is hé... lizzie succes nog met de laatste loodjes! knuffel aan iedereen...
Ah herkenbaar met die verlatingsangst, maar dat heeft hier gelukkig maar twee weken geduurd. Nu is ze vrolijk bij iedereen en vindt het ook niet erg om bij vreemden op de arm te gaan. Ze zwaait ook naar mensen. Qua speen is het volgens mij ook afhankelijk welk merk. Bij de Avent merkte ik dat het te klein werd door de stand van de mond als ze hem in had. Speentje is hier alleen nog maar in gebruik bij inslapen. In het vliegtuig was het bij opstijgen en landen niet nodig. Vandaag zijn we een jaar getrouwd. Ik maak vanavond pannenkoeken. M. krijgt een baby pannenkoekje
@Eda, kruipen hoeven ze nu nog niet te kunnen. Motorisch snel zegt eigenlijk nog niks. Elk kindje volgt zijn eigen ontwikkeling. Geen zorgen dus. Misschien is N. straks wel heel vlot met praten. Je hebt denkers en doeners 😉
@eda nou rollen en mooi rechtop zitten is toch prima? F rolt vooral op haar buik en heb vrijdag jl haar 2x terug zien rollen. En zitten kan voor heel even maarje emto er bij blijven ivm omvallen. Verder doet ze aan buikschuiven (wanneer ze op iets glads genoeg ligt). Dit laatste merkte de cb-arts op en had ik zelf nog niet eens gezien, eens je er op gaat letten zie je t dan wel. Verder probeert ze op haar knieën te zitten. Gister heel eventje op knieen en ellebogen. Maar kruipen haha daar zal ze nog heel veel voor moeten oefenen. En echt stimuleren doe ik ook niet hoor, ik laat haar gewoon zelf lekker banjeren en ze laat haar ff mopperen als iets niet lukt. Ze zal t toch zelf moeten leren. In NL houd het CB dit schema aan, ik weet niet of ze die in Belgie ook gebruiken. Maar achterlopen zal ze niet snel doen hoor. En wie weet is N wel iemand die dingen overslaat en meteen doorgaat naar de volgende stap. Verder denk ik dat N even graag haar mama als haar papa ziet hoor. @Jo dat voeden in de nacht wil ik ook liever laten maar heb gemerkt dat als ze drinkt ze (meestal) gewoon in slaap valt terwijl het anders jammeren blijft. @ika gefeliciteerd! Nou hier ging de peer er iets beter in dan gisteren. Blazen tijdens een hapje peer vind mama niet zo'n succes. Omdat t niet veel was stukje banaan gegeven maar ze neemt een veel te grote hap. Dat vind ik toch eng.
Haha dat blazen met dat hapje. Ik zie het al voor me Ik had vanochtend abrikoos in stukjes, maar dat vond ze niet zo lekker. Ze schudde steeds nee. Uiteindelijk geprakt en een baby biscuitje toegevoegd. Toen kon het nog maar net haar goedkeuring wegdragen. Met water schudde ze van ja. Dat wilde ze wel