De Oempaloempa's gaan op roze! deel 3

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Ikapika, 7 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jolina

Jolina Niet meer actief

Hahaha ja hier speelt hij ook vaak onder het eten...errug leuk hahaha :D

Eda stimuleren doen wij ook niks, ze moeten het zelf ontdekken. Ja het enige wat ik doe is hem op zijn kont zetten :D

J is gewoon vrij snel met alles...de meiden waren ook niet zo snel. Wie weet gaat het praten minder snel hier ;)

Gefeliciteerd Ika! Is weer snel gegaan he ...al 1 jaar.

2. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Nou en of Jo. Vorig jaar was het de heetste dag van het jaar en ik was hoog zwanger :)

Mooi dat J. zo vlot gaat. Volgens mij is dat ook typisch iets voor jongens om zo snel motorisch te zijn.

M. is vandaag voor het eerst zelf gaan zitten. Ze vindt het super. Hele andere wereld natuurlijk voor haar.

3. Jolina

Jolina Niet meer actief

Zou idd best goed kunnen...die meiden kletsen al wat sneller :p

4. Parelbloesem

Parelbloesem Niet meer actief

Bouwjaar, hihi ze mist mama (en/of papa) dus gewoon ;)
    Haha gelukkig zit hun kokhals reflex nog veel verder naar voren en zullen ze niet snel stikken, maar snap dat je het eng vond ;)

Jolina, in geval van onze moppies komt het omdat ze nu de afstand beter zien, dus als wij verder weg staan vinden ze dat niet leuk maar als iemand met zijn/haar hoofd te dichtbij hangt ook niet :p
    Haha en ja nu snap ik het, weet je ze geven zelf aan wat goed voor ze is. Ken iemand die geeft haar kindje 3 voedingen en de rest brood, fruit, groente enz en ze groeit dus ja.

Eda, het ene kindje is gewoon sneller dan de ander, maar ieder op zijn eigen manier toch :) Zou niet goed zijn als ze allemaal exact zelfde doen.
    Vervelend dat je het gevoel krijgt dat ze liever bij je man is dan bij jou. Hier ook maar juist omdat hij weinig thuis is, wanneer hij thuis komt wil ze meteen op schoot enz

Ika, haha al een lekkere wijsneus dus!

Hier rolt ze graag alle kanten op en probeert te kruipen. Erg snelle dame ;) Is wel leuk om te zien :)

5. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Mamsie. Ohh das lief van je. Dank je. Vind het achteraf gezien allemaal nog wel een makkelijke zwangerschap. Alleen het thuis zitten niksen was/is zwaar.

Jolina, Mijn broer was qua moteriek ook heel snel. Lie voor zijn 1ste verjaardag en kon al fietsen toen hij 2 was. ;) Mijn neefje was ook zo snel met zitten en staan en zo. Liep ook vlak na zijn eeste verjaardag.

Parel. Wat fijn dat je er weer bent :D En goed om te horen dat L het zo goed doet. :D
    Hoe gaat het verder met oma. Is ze nog zo aan het pushen?

Ika. GEFELICITEERD met jullie eerste trouwdag. :D:D Gaan jullie het nog een beetje vieren saampjes?
    leuke foto van M.

Sorry als ik iemand vergeet...

Hier. Vannacht lang wakker gelegen. :( Pijn, en veel plassen. Denk dat de kleine druk is met indalen. Heb echt een drukkend gevoel.
    Maar R heeft me lekker laten uitslapen tot 11.30.. Hahaha Oeps.
    Vandaag de geboortekrans helemaal afgemaakt. Hij is best leuk al zeg ik het zelf. Ben nooit zo tevreden met mijn eigen hobbydingen. ;)
    Zal foto in mijn album zetten.

6. Lies1988

Lies1988 Fanatiek lid

18 dec 2012
    2.332
    116
    63
    Vrouw
    Werken als verpleegkundige en moederen;)
    Omgeving Utrecht
    Parel, leuk dat je weer even wat van je laat horen:) Fijn dat alles goed gaat met L.!

MamsieM, leuk zo'n speelhuis! Hoe is het eigenlijk met E. haar afplatting?

Ika, wat knap dat M. zelf kan gaan zitten en wat een leuke dag om dat voor het eerst te doen! Gefeliciteerd met jullie trouwdag:)

Lizzie, petje af dat je het thuis zitten zo goed volgehouden hebt! Je cerclage gaat er gewoon bijna uit!!
    Vervelend van je pijn maar indalen is goed:)

Dido, heerlijk aan het genieten? Druk he zo'n kleintje haha. Mooie foto op facebook van je mannen!

Jolina, lekker met eten spelen. T. kan er ook wat van haha. Heerlijk zo'n groot zwembad in de tuin.

Losje, jij hebt ook een geweldig zwembad zeg! Werk ze vanavond:) Hoe gaat het verder met je?

Bouwjaar, wat ruk dat soort nachten zeg. Sterkte. Ik las ook al dat nu de fase van afstand begrijpen begint.

Eda, snap wel ergens dat je een beetje jaloers bent. Had mijn man in het begin soms ook wat omdat T. alleen stil werd aan de borst. Ieder kindje ontwikkelt zich inderdaad in zijn of haar tempo, wie weet is N. inderdaad wel een snelle prater.

Manouk, hoe gaat het met jou?

Vandaag heerlijk van het weer kunnen genieten en van onze nieuwe tuin:) De komende dagen weer werken, zal wel rustig zijn in verband met de zomervakantie gok ik.
    T. probeert ook te gaan kruipen door haar benen onder zich te trekken. Ze wil ook steeds gaan zitten, maar beiden zal nog wel even duren. Achteruit tijgeren en om haar as heen draaien op haar buik gaat erg goed, maar ze komt nog niet vooruit:D

7. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Atoy hoihoi. Nieuwsgierig naar de laatste ontwikkelingen?

get lost

8. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    #4748 Bouwjaar1979, 22 jul 2014
    Laatst bewerkt: 22 jul 2014
    @lies hier qua ontwikkeling t zelfde geinig om te horen

Zo vandaag een mamafiets aangeschaft. Kan die eerst nog ff stof vergaren maar goed, was mooie koop. Prima fiets, voorzitje, windscherm, achterzitje, fietsmand voorop, fietstas achterop en een buggy drager.
    Morgen eerst maar es eea demonteren en wassen. (doe ik met aale 2ehands dingen). Een sparta amazone, lekker dichtbij kon maar huis fietsen. Wel even wennen zeg ;)

@ika jij fiets toch al met M? Vanaf wanneer ben je dat gaan doen? Iemand van mn pufclub vertelde een verhaal van een moeder dat met haar 7 mnd oude dochter was gaan fietsen. Kindje in slaap gevallen.... bij thuiskomst bleek dat t kindje nooit meer zou wakker worden.:(:(:( Nekje gebroken :$
    Gadver en ik hoorde t laatst ook al op tv. Iieeek

9. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Nee ik fiets nog niet met M. Ik wil mijn fiets er wel voor klaar gaan maken met een moederstuur, stuurslot en dubbele standaard erop.
    Wat een ontzettend verdrietig verhaal :(
    Het advies is om te wachten met fietsen totdat ze zelfstandig kunnen gaan zitten. Het zou dus nu technisch kunnen, maar ik wacht nog liever ff.

10. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    Oh oke. Nou ik wacht voorlopig ook hoor.

11. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Ohh bouwjaar bij je post krijg ik gewoon de rillingen over mijn rug.
    bah bah... Hou oud is haar kindje geworden?

12. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    #4752 Bouwjaar1979, 23 jul 2014
    Laatst bewerkt: 23 jul 2014
    @lizzie dat was dus niet t kindje van mn pufclubber. Zij hoorde datv erhaal en dat kindje was dus 7 mnd toen t gebeurde. Dus ik weet nu al dat ik t eng vind om de eerste keer met F te gaan fietsen. Zal sowieso pas na ons trouwen worden.

13. Jolina

Jolina Niet meer actief

Hey meiden....

Vandaag toch een treurige dag met de lichamen die eindelijk naar huis komen :( wat een gebeurtenissen allemaal pfffffff...

Hier ben ik gestopt met de pil. Ben er helemaal klaar mee, heb het F gezegd dus hij kiekt mar wat hij doet :D
    De kindjes spelen buiten lekker in hun badjes (van die schelpjes) J speelt op de grond...probeert zo nu en dan vooruit te komen hahaha. Hij gaat zo naar bed, vannacht is hij helemaal niet wakker geworden :)

Heb F gevraagd om zijn kamer af te maken deze week ergens, maar de arme vent heeft het zo druk:) maar J is er aan toe en ik ook:D en als het zo extreem warm is kan ik tenminste alles helemaal opengooien. Dat doe je toch niet met een baby op de kamer.

Volgende week naar het cb. Gister vond ik dat hij wat weinig plasluiers had. Dan denk ik gelijk weer zou die 3 bv wat hij nu nog maar krijgt te weinig zijn;). Hij drinkt natuurlijk wel bij he fruit en de groentehap.

14. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    @Jo bizar he. Ik zat ook nog te denken wat moet je nou als t lichaam van je familie/geliefde niet gevonden wordt dan heb je niet eens iets om afscheid te nemen :(

Jemig de pemig ben jaloers op al die mama's met doorslapende kindjes. T lijkt hier alleen maar erger te worden met de verknipte nachten. Lijkt wel of vreetzakkie om de 4u honger heeft.
    Vanmorgen wilde ze na 3x zuigen niet meer aanhappen aan de tepel. Toen fles vf gemaakt en heeft ze met wat tussenpozen 160 gedronken. Misschien is ze fles verpest maar 's avonds en 's nachts gaat t wel goed aan de borst.
    Anyway ik ben momenteel in staat fv voor hongerige babies te kopen en haar voor de nacht vol te proppen met fv. Zoals t nu gaat wordt ik gek van. En die 2 kleine harige monstertjes denken als ze zo 4/5 u iets horen. Joepie de dag is begonnen en willen ze uit hun kamer.

Ze ligt nu 2 u op bed, ik ga maar es haar wakker kijken ;)

15. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Met fv zouden ze met 6 maanden niet meer de behoefte aan voeding moeten hebben in de nacht. Met bv is dat wel anders uiteraard. Geef je de nr.1 of nr.2 voeding? Die laatste is namelijk iets voedzamer. Je kan ook de laatste voeding een papfles met fv kunnen gaan geven. Met 6 maanden zat ik op de 4x180/6 en heb toen met 7 maanden een fles vervangen voor brood.

16. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Hai,

Jo, rare dag is het zo he. Zo heftig voor de nabestaanden allemaal.
    Lekker als de kamer straks klaar is!
    Plasluiers, hier ook niet veel hoor. Is natuurlijk ook warm! E zweet best veel valt me op

Bouwjaar, hier ook nog steeds geen doorslaper hoor ;). En slechte nachten passen ook bij sprongetjes.
    Vannacht geen voeding maar wel tig keer eruit omdat ze wat huilde. Speen erin en weer in rustig. Om 5.30 weer een fles.

Ika, dronk ze die flessen ook allemaal leeg? E heeft nu 2x 180 en 2x 150. Brood eet ze amper, wel fruit en groente.

Lizzie, nog een week meid! Wie weet wel je laatste week als zwangere....
    Ben zo benieuwd wanneer ze komt! Kan maar zo dat je nog 2 weken door hobbelt.
    Zie je er naar uit, naar de bevalling of er tegenop?

17. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Ja ze dronk de flessen helemaal leeg. Ik zit nu nog op drie flessen 180/6, 150/5 en 180/6. Maar ook de laatste dagen laat ze steeds meer staan. Ik ga dus nu langzaam die tweede fles afbouwen en vervangen voor yoghurt in de middag.

18. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Bouwjaar. Ohhh zielig voor iemand anders dan idd. Maar je denkt dan wel 3 keer na voordat je gaat fietsen.
    Jammer dat F nu zo slecht slaapt. :( Kan natuurlijk ook dat ze wakker wordt door de warmte.

Jolina. Ohh gestopt nog wel. Scary. Waarom eigenlijk? Misschien heb ik dat gemist.
    Arme man. Moet hij nog veel doen in J zijn kamertje?

Mamsie. Idd nog een week en dan zou ze elke dag kunnen komen. ;)
    Heb ergens gelezen dat de meeste vrouwen binnen 2 weken na verwijdering cerclage bevallen. Ik ben zeer benieuwd.
    Ik ben eigenlijk nog steeds niet zo bezig met de bevalling. Voor mijn gevoel moet ik nog steeda eerst een andere stap maken.

Hier. R kwam gisteren thuis met heel goed nieuws. Hij is zo ongeveer heel augustus vrij. :)
    Ik ga vandaag nog ff een paar groteee tshirten shoppen. Heerlijk alles in de reclame.
    Leef nu ook in mijn 2 harembroeken hahahhaha ziet er niet uit maar wel heerlijk met dit warme weer. ;)

19. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    @ika hmm dit is nog de nr 1 voeding omdat ik die nog had staan (just in case) en om die nou weg te gooien vind ik ook zonde. Maar dat zou t verschil kunnen maken.

Ze heeft nu 160, 160, 170 op (cc). Maar om half 1 dus 160 bv gehad en om 14.30 mopperen, drinkt ze 170 cc fv en ligt nu te slapen. Dat is toch best snel achter elkaar? Straks 17u groente, 18.30 bv en dan zien we t weer maar gisteravond was t dus 22.45 ergens rond 1 ofzo en 5. Dacht om 5 ik doe t niet maar ja bleef gehannes dus toch maar voeden en daarna ging ze meteen slapen. Dus ja gewoon honger of stiekem gewenning? Kep geen flauw idee.
    Gister wel weinig groente gegeten, eerst hapt ze lekker weg en dan is de interesse weg.

@mamsie hoe lang is ze dan rustig met speen? F namelijk nog geen 5 min.

@lizzie zag nog een topic over t verwijderen van een clercage, had je daar al eens gelezen of schrijf je er al mee?

20. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Dat is inderdaad best veel, Bouwjaar.
    Geef je met de groente zelfgemaakt in pure vorm? Dus bijvoorbeeld alleen worteltjes? Dat kan soms best wel een overheersende smaak zijn. Hier vond ze het nog lekkerder als ik er een aardappeltje doorheen prakte en een klein beetje boter om het wat smeuïger te maken. Het geeft het geheel een prettige smaak. Eerlijk gezegd vond ik zelf die eerste groentehapjes ook niet lekker :p

Deel Deze Pagina