De Oempaloempa's gaan op roze! deel 3

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Ikapika, 7 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Brood at ze hier met 7 maanden in kleine stukjes zonder korst. Nu ondertussen met korst. Maar zo'n broodkorst was ook geen succes. Die propte ze ook naar binnen. Misschien heb ik gewoon een kind dat graag eten naar binnen propt. Bordjes laat ze ook niet staan. Die gooit ze met brood en al als frisbee door de kamer 🙈🙉🙊

2. Lies1988

Lies1988 Fanatiek lid

18 dec 2012
    2.332
    116
    63
    Vrouw
    Werken als verpleegkundige en moederen;)
    Omgeving Utrecht
    T. eet dus tussen de middag wel brood, maar dit zijn dan ook kleine stukjes tussen korst. Ergens in de middag krijgt ze soms een broodkorst. Ze propt 'm wel redelijk in haar mond maar sabbelt er vervolgens alleen maar aan. Ze neemt er geen hap van zodat haar hele mond vol zit. Meestal scheur ik zo'n zompige broodkorst dan in kleine stukjes en geef dit in haar mond, anders laat T. zo'n vies nat korstje toch gewoon vallen haha.

Ika, haha borden en bakjes met eten zijn ook niet veilig voor T. hoor! Is ook leuk om het weg te gooien of er op te meppen natuurlijk.

3. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Hihi Lies, lekker ondernemend allemaal :p ik leg nu steeds wat stukjes voor haar neer die ze zelf kan pakken. Vriendin van me gebruikt een zware rubberen afwasmat om het eten op te serveren. Die blijft dan op tafel liggen. Het ziet er niet mooi uit, maar werkt wel!

4. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Wat een gedoe he, kindjes en eten :D

Jo, ze slaapt overdag max 4 uur, vaak minder. Lijkt me niet teveel. Vanochtend nog geen 1,5 uur geslapen. Na de lunch gaat ze er weer in.
    Ze was vannacht echt wel moe maar gaf er gewoon niet aan toe. Nou ja, we zien wel hoe de komende nachten.

Ika, haha sorry! Niet meegekregen dat ze al mama zei;)
    Dat proppen doet E dus niet. Die sabbelt heel rustig op haar korst.

Hier krijgt E altijd gepureerd eten maar als we iets zoals boontjes eten, krijgt ze er daar ook een oaar van. Zit dan heerlijk met een boon in haar vuistje. Beland inderdaad meer boon op de grond als in haar mond.....

5. MamavanDJ

MamavanDJ Niet meer actief

Zo bijgelezen... Nu ff kletsen, maar ligt er een te miepen boven...

Druk weekje met werken/afspraken achter de rug, vandaag enige 'vrije' dag... 4 manden was wegwerken... Gelukkig heeft manlief het huis gister al gedaan!
    Geen idee of ik alles onthouden heb van iedereen!

Eten... Hier ook Max flessen van 180 hoor! Snap het niet dat moeders hun kids gewoon flessen van 210 geven! Hier nog 4x per dag. Eten gaat steeds beter. Ze is gek op groente en fruit, alleen vers! Kan haar echt niet foppen met een potje als we weg zijn. Mondje stijf dicht!
    Van de week met dat warme weer een boterham gegeven in kleine stukjes, vond ze heerlijk! Denk dat ik dat er maar in ga brengen. Zo tussen de middag boterham met flesje 120 ofzo?
    Ze eet haar groente/fruit niet op vaste tijden. Ligt een beetje aan haar slaapjes en flessen. Zit zelf te denken om vanaf de vakantie over te gaan naar 3 flessen.
    8u fles 180, 11.30 boterham met fles 120. 14.30 fruit, 17.30 warm eten met water en dan rond 20 nog een fles 180. Strak schema?
    Rapley wilde ik wel, maar durf het ook niet goed aan! Hoe grote stukken geven jullie dan? Broodkorst propt ze er ook helemaal in...
    In stukjes gaat het goed.
    Vanavond eens courgette met aardappel proberen. Gister voor het eerst spinazie en een paar stukjes ei, smullen was het! Verder wortels en broccoli, vind ze ook heerlijk! Pasta met ontvelde tomaat was geen groot succes (gepureerd uiteraard). Overige groente/aardappel doe ik gewoon prakken met een mini beetje olijfolie of wat jus erdoor. Ze heeft een keer wat rijstkorrels en wat stukjes kip op, ging er ook goed in!

Slapen... Balen bouwjaar en mamsie dat de meiden nog niet echt willen...heb helaas geen tips. Ken een moeder met zoontje van bijna 11 mnd die elke avond/nacht nog spookt en bv krijgt. Ligt denk echt aan het kind! Hier dus ook geenslaapproblemen. Overdag 2x 1,5 uur en s avonds van 21u tot 7u s. Ochtends. Overigens niet gelijk honger als ze wakker word, dus om 7.30/8u pas flesje.

Jo, spannend dat J naar z'n eigen kamer gaat?! Hier moet ze eigenlijk ook, steken regelmatig armen/benen door de wieg! Maar tis zo warm op zolder....wacht nog heel ff!

Leuk he al die ontwikkelingen! Hier ook op handjes en knietjes heen en weer wippen! In de box heeft ze alle hoekenal gezien. Vanochtend op mijn bed sliep ik nog half, mevrouw kraaien, was ze bijna naar de bedrand 'gekropen'. Engerd! Qua praten nog niks natuurlijk, wel dadada. En ze kan heerlijk schateren en zeuren, haha!

Tis inmiddels stil boven, strijd opgegeven!

Eenkennig, denk dat de meeste kids wel tijdelijke voorkeur hebben voor papa of mama. Hier om het even. Anderen moet ze niks van weten. Echt zielig brullen en meteen stil als papa of mama haar pakt. Gekke kleine meid.

Dido, wat fijn dat het zo goed gaat met jullie! Fijne kraamhulp gehad? Balen dat manlief zo veelvoet werken, straks maar extra genieten als hij vrij is!

Lizzie, wordt spannend nou he! Zo te horen ligt de klei e meid goed ingedaald aan je klachten te horen. Ben heel benieuwd wanneer ze gaat konen als de cerclage er eenmaal uit is. Gave krans trouwens!

Leuk Mamsie dat jullie nog een weekje weg gaan! Waar gaat de reis heen? Zet maar ff in club!
    Wij gaan de laatste week van de vakantie nog weg. Erg veel zin in! Eerst nog 3 weken werken...Pff!

Pff dat fietsverhaal.... Doodeng... Ga ik ook echt nog niet doen! Volgend voorjaar vroeg genoeg. Voor nu alles nog lopend als de auto niet voor de deur staat.
    Best nog wel aardig weer vandaag, vanmiddag nog maar even speeltuin opzoeken. Zo druk en zo moe...maar de kids hebben vakantie, dus wil wel ff wat gaan doen.
    Volgende week nog een dag vrij genomen, dus dan ook een dagje op pad.verder genoeg plannen. De oudste wil graag naar het zwembad nu hij zijn diploma heeft. Allebei willen ze nog naar de bioscoop. De oudste is net een paar dagen bij opa/oma geweest en de middelste gaat ook nog een paar dagen.

Nou genoeg geluld, ws de helft vergeten, nu nog ff club lezen!

6. Jolina

Jolina Niet meer actief

Lekker even naar opa en oma mamavandj.....

Ik zou persoonlijk als je brood gaat geven ook gelijk beginnen met oefenen met een beker ;)

Jij schrijft dat het aan het kindje ligt dat ze zo spoken s'nachts.... Ik vraag me dat dus af he. Want eigenlijk zouden ze moeten slapen... Dat zouden ze moeten kunnen zonder eten in de nacht. En baby's zijn geen computers dat snap ik ook he :D

Mijn neefje wordt 3 jaar en spookt iedere nacht..,dat kan toch geen honger meer zijn?

Lies hahah geen slechte moeder wel een slimme :p we moeten het toch soms ook zelf wat regelen hoor, wij zijn de ouders tenslotte he ;)

Mamsie oh nee dat is zelfs weinig slaap. Maar hier is het vaak ook weinig, hij slaat wel smorgens maar smiddags vaker niet.

Zo hier gaat meneer even naar bed ga ik eve alles doen...straks naar de winkel. F zei doen we maandag wel maar in het weekend wil ik gewoon lekker de kast vol hebben liggen :D

Bouwjaar knuffel meis ... Wilde ik nog een zeggen ;)

7. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Doorslapen bestaat volgens wetenschappers tot het eerste jaar nog niet. Alle kinderen worden 's nachts één of meerdere keren wakker. Alleen de kindjes die zich niet 'melden' hebben geleerd hoe ze zelf weer in slaap kunnen komen. Vanaf een jaar gaan kinderen echt doorslapen. Ik denk dat die oudere kindjes die 's nachts zo spoken nog steeds niet hebben geleerd hoe ze zelf weer in slaap moeten komen.

@MvDJ, mooi schema lijkt me. Maar wil je die boterham niet tussen de middag zodat je lekker samen kunt eten? Of komt dat niet uit qua slaapjes?

8. Eda

Eda Fanatiek lid

18 jan 2013
    1.566
    0
    0
    Dierenarts
    België
    ja, rapley vond ik ook te eng, maar aan de andere kant, hoe deden ze het dan vroeger? kweet het ook niet, kan me niet voorstellen dat ze dingen pureerden, maar eerder lang BV en dan dingen geven dat ze maar zelf moesten eten...

't is allemaal niet zo simpel hé, gewoon je gevoel volgen en zien wat voor jullie en kindje best uitkomt zeker?

morgen is N. al 9 maandjes!!! tijd gaat snel eigenlijk hé

mgbk: hoop dat alles goed gaat met je en dat je wat geniet van de zomer meid!

9. Jolina

Jolina Niet meer actief

Ika geen idee hier ben ik nooit gaan kijken heel de nacht... Maa als het wetenschappelijk is onderzocht zal dat vast kloppen.

Eda vroeger vroeger vroeger kauwden de moeders het voor denk ik...
    En de generatie voor ons begon al met bijvoeding met 3 maanden en bv deed bijna niemand geven...

10. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Doorslapen baby

Volgens mij werd dat eten ook gewoon geprakt. Ze zullen wel eerder met de pot hebben meegegeten. Letten op zout e.d. zal wel niet zijn gebeurd :p

11. Jolina

Jolina Niet meer actief

Nee en waren er veel meer allergieen vroeger? Want nu mag niks meer want je kan er een hoop van krijgen.

Ben eens benieuwd wat het cb zal zeggen maandag. De vorige keer zei de arts da ik maar Fv erbij moest gaan geven als hij meer honger kreeg. Ik vroeg hier iets over omdat ik merkte dat hij een hongerlap was en meer bv wilde...

12. MamavanDJ

Oh ja Jo.... Fijn he de adviezen van cb! Hier mocht er wel een fles vanaf omdat ze best zwaar was voor haar lengte. Nou een baby mag best wat vet hebben. En jouw moedergevoel weet het beste wat te doen! Ben benieuwd of ze opmerkingen hebben...

Ja Ika, dat is natuurlijk uiteindelijk wel het plan. Maar om te beginnen vind ik het wel handig om iets eerder te doen.
    Oké mijn kids hebben eigenlijk altijd wel doorgeslapen... Maar ik begrijp dat y dan s nachts best eens wakker word, maar verder gaat slapen zonder ons te wekken?
    Voor m'n jongens moest ik er snachts altijd uit voor speentje! Maar voor y nog niet.

Mamsie, y zweet ook zo. Heel haar hoofd is nat na het drinken en druppeltjes onder d'r ogen.

Idd wij kregen geen bv vroeger. Wel heb ik nu mijn moeders staafmixer, ruim 30 jaar oud, haha! Die gebruikte ze voor dehapjes.
    Ach ja, als je alles moet geloven mogen de kids helemaal niks meer. Koken doe ik al 7 jaar zoutloos... Dat is eigenlijk het enige. Als we alles met mate doen zal het vast meevallen toch?
    Heeft een van jullie nog een oma? Eens vroeger hoe ze dat vroeger deed!

13. MamavanDJ

Nee Jo, lijkt me niet dat een kind van 3 nog honger heeft! Hier worden ze eigenlijk alleen wakker als ze ziek zijn.
    Buurmeisje van 3 hoor ik ook regelmatig s nachts of s avonds laat? Kijk er zijn tuurlijk kinderen die prikkelgevoelig zijn en daardoor s nachts wakker worden.

Dat mannetje waar ik het over had is ook echt enorm hard gegaan, hij kan al zoveel! Dan zou je denken dat hij moe is, maar nee. Zelfs na prikkelloze dagen wil hij minstens 1x voeden s nachts. Ze is er inmiddels aan gewend, zelf had ze het vroeger ook haha. Mss genetisch?

Eda, wow n alweer 9 mnd, gaat zo hard he! Al aan het nadenken over de eerste verjaardag?

Eerst vond ik het allemaal veel te snel gaan, maar nu vind ik het steeds weer leuker worden. Zojuist zichzelf ontdekt in een spiegelknuffeltje. Ze bewondert zichzelf, haha!

Net lekker stokbroden op, zo nog even o der de de douche..oeps.
    Wordt hier nu grijs, dus zal wel binnenblijven worden.

14. Jolina

Jolina Niet meer actief

Ja ach het cb.... Je moet ze vooral niet te veel vertellen en doem alsof je gek bent. Jeetje had eens verteld dat S minder goed groente at, ja daar vroeg ze heen. Nou ik werd gebeld of het nu wel goed ging en of ze thuis eens moest komen meekijken. En oh ja voooooral geen appelmoes geven. Pffff hahahaha te erg.

15. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    @MvDJ, ik heb nog een oma. Zij nam altijd voor mijn moeder en mijn oom wat van het eten wat ze zelf aten wat af en prakte dat. Meestal nog wat boter of wat jus erbij. Toen aten ze eigenlijk altijd standaard aardappels, groente en vlees. Eerlijk gezegd doen wij dat niet. Ik kook wel eens thais, enz...

16. Jolina

Jolina Niet meer actief

Hier eten wij wel altijd gekruid eten...zoutloos kan ik me echt niks bij voorstellen :p maar tot 1 jaar kook ik da gewoon apart natuurlijk voor de jongste...

17. MamavanDJ

Eten jouw meiden dat ook Jo? Als ik hier maar iets gekruids maak hoeven ze het echt niet! Vanavond aten wij pasta, zei kaal met een gebakken ei en komkommer, haha!
    Y had courgette met aardappel, geen succes! Hoor dat jullie kids ervan smullen, nou hier was het gelijk met de tong eruit en 'spugen'. Haha. Vaker aanbieden, heb nou eenmaal een hele courgette liggen!

Morgen ouderwets fruithapje maken. Banaan, sinaasappel geperst en liga erdoor.
    Trusten allemaal!

18. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Courgette is hier ook niet favoriet. Ze eet het wel, maar ik heb ook het idee dat ze nu wat meer smaak aan haar eten wil. Courgette smaakt eigenlijk nergens naar. Kale pasta was gisteren niet zo'n succes. De stukjes kipfilet vlogen er echter in ;) Vandaag had ik roerei met tomaat en basilicum uit opperdepop. Ze vond het heerlijk.

19. Jolina

Jolina Niet meer actief

Nou hier zeuren ze altijd erg als ze stukjes tomaat of peterselie of paprika zien. Maar dan omdat ze geen stukjes willen eten. Is gewoo psychisch iets. Maar gekruid eten wat ze niet zien zeg maar gaat er zo in. Hier zijn ze verzot op vlees.

A vindt aardappelen niet lekker en eet heel graag rijst, heeft ze van papa :D
    S eet wel steeds meer. A doet ook vooral gewoon de grote zus na als zij iets niet lust hoeft zij het ook niet meer...
    En ik heb denk ik een van de vreemde kinderen die gaan pizza lusten :p

Courgette is idd smaakloos. Maar als je het zou bakken is het wel lekkerder. Ik heb nog aubergine in de ijskast, die wordt morgen gemaakt .... Voor J dan natuurlijk :D die ging er vorige week zo in :D
    Voor de rest natuurlijk nog niet veel geëxperimenteerd

20. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Hoi hoi.

Het is hier eem drama. Mijm moeder is weer bij der man weg. Dit is de derde man die ze bedonderd. Weer vreemd gegaan. Je zou toch zeggen dat ze leert van het verleden. Ben zo boos om wat ze mijn zusjes steeds aan doet. Grrrrrr.
    Ik ga proberen in de club staks een eat langer verhaal te typen. Dan is het wat duidelijker.

Mer mij gaat het wel hoed. Wel 2 keer harde buik gehad dopr dir hele verhaal maar nu is het weer rustig.
    Wel een klein dansje gedaan met R. 37 weken.

Helaas kan ik miet mee klersen over alle bij voeding en cb enzo.

Deel Deze Pagina