Poeh 1,5 uur . Bij F is het dus echt niet kletsen @eda ach qua bedtijden, je doet lekker wat past toch en dat is bij de ene vroeg en de ander wat later @ika dat voorbeeld vd tropen kwam wsl doordat ik iets gezegd heb over de warmte em extra water Tja t schijnt dat babies wakker houden ook averechts kan gaan werken. Ze is om 18.30 ook echt niet gezellig meer en als we haar in bed leggen gaat ze dan wel slapen. Zie toch tegen vl misschien moeten we haar als ze wakker wordt er weer uit halen en dan pas weer 21u naar bed doen. @jo lekker dat J doorslaapt Mbt rapley gisteren heeft F wel een halve banaan weggehapt maar die heeft ze dan niet zelf vast (wilde ze niet eens). Ik let er dan ook wel op dat ze geen grote happen neemt. Maar verder nog niks geprobeerd. Vl vond t vandaag te knoeiboel en heeft t alsnog geprakt @ika leuk vliegende bordjes Ik zorg dat F er niet bij kan hoor. Brood wilde ik starten met 7 mnd. Moet trouwens ff normaal brood voor haar halen. Hebben nu alleen meergranen in huis (erg donker) @lizzie niet leuk Tja gister dus in ondertrouw, F mee. Gebakje gehaald. 's Middags wezen zwemmen met F, ze vond t erg leuk leek zo maar was wel echt uitgeteld daarna. Om 16.30 F bij mn ouder geparkeerd, wij gingen uit eten. F 23u weer opgehaald Ik had aubergine/kip hapje uit dat kookboek gemaakt. Vlgs mn moeder vond ze t erg lekker, fles melk leeg getrokken en braaf gaan slapen tot wij haar ophaalde. Thuis huilen, fles was slurp in 1x leeg en weer slapen. 4 u hoorde ik haar beetje mopperen maar speentje erin en ze sliep weer verder. 5.30 was t echt huilen en fles was weer slurp leeg. Toen werd ze wakker om 8.15. Beter nacht dan de afgelopen week Ze kan inmiddels gelukkig ook zelf terugdraaien op haar rug, alleen weet ze zich in bed af en toe zo te positioneren dat ze haar hoofd niet meer kan neerleggen ps sorry als ik ergens op vergeten ben te reageren.
Lizzie.. Niet leuk... Hoe oud zijn je zusjes? Bouwjaar, heb jij opperdepop? Zat te kijken kost geloof ik 9. Als ik iedereen zo hoor ideaal boek! Gewoon bij de ah te halen? Hoe heb je het met kip gedaan? Gekookt? Gefeliciteerd met jullie ondertrouw! Wanneer is de datum? Fijn dat F het zo goed gedaan heeft! En knappe meid ook al terugrollen! Heb hier standaard tarwebrood. Y uurtje geleden halve boterham op, daarna flesje 150. Vanochtend banaan,sinaasappel, liga hapje. Ze af het wel maar elke keer weer tong naar buiten en spetteren... Dus half bakje over. Vanmiddag nog maar eens proberen. Lies, welke rijstewageltjes heb jij? Gister bij jumbo gekeken, maar zag ze alleen van goodies vanaf 8 maanden. Weer lekker lui gedaan vandaag, ga zo eerst maar eens douchen... Dan rond 14u tweede helft fruithapje en daarna y omkleden. Dan naar verjaardag. Morgen high tea met moeder en zusje, zin in!
@mmvdj lekker toch, lui dagje. Onze trouwdatum is 10-10, dan 'hebben' we precies 15 jaar Ja ik heb dat opperdepop boek zoals meerderen hier, idd bij de ah te koop Zojuist nog t mie-schoteltje met paksoi gemaakt (die lustte papa ook wel ) en sperzieboon met tartaar. Vriezer vol met bakjes voorlopig klaar. Al mag paksoi niet vaker dan 2x per week. De kip moest in reepjes gebakken, maar koken kan ook natuurlijk. Gaat goed met t brood bij jou. Ben benieuwd wat F daar van gaat vinden, misschien vl zo maar es op pad sturen voor een halfje tarwebrood. Veel plezier morgen bij de high tea! @jo je had t over kwark geven. Maar koemelk wordt pas geadviseerd vanaf 1 jaar toch? Kan kwark dan wel? Dat snap ik dan weer niet
Opperdepop. Denk dat ik dat boek ook gaan aanschaffen tegen die tijd. Lees hier te veel goede dingen over dat boek. Al kom ik nooit bij de AH. Bouwjaar. gefeliciteerd met jullie ondertrouw! De grote dag komt steeds dichterbij. Heb je ook al een schattig jurkje voor F? En wow al 15 jaar. Hoe oud waren jullie toen jullie begonnen met daten. Hier. Staat de tel roodgloeiend door mijn moeder. Ik ben de enige die haar kant van het verhaal kan 'uithoren' maar ik bemoei me er niet meer mee. Kleintje is prioriteit nummer 1. Was al niet echt happy met de harde buiken. Oh wel leuk nieuws. We gaan morgen een trip trapstoel uitzoek met de toebehoren. Krijgen we van R zijn ouders en broer. (Al had ik hem zelf 2de hands gekocht denk ik)
@Bouwjaar, gefeliciteerd met je ondertrouw! Leuk he al die hapjes uit het boek. M. vindt ze ook erg lekker. @Lizzie, ik heb gereageerd in de club. *swing swing 37 weken!!* En leuk een tripptrapp cadeau! Die dingen zijn zo duur. En dan nog allerlei losse onderdelen erbij. Nemen jullie de newbornset? Ik hoor daar veel goede dingen over. Zeker fijn in de avond als je ook even wilt eten. Dat zijn vaak de moeilijke momenten. Jammer dat wij hem niet hadden. @Jo, heerlijk dat J. lekker doorslaapt. Dat geeft mama ook de tijd om bij te tanken. Hier wederom een onrustige avond. Het is echt een combi van warmte, tandjes en heel veel willen doen. Ze zit steeds rechtop in bed of op haar knietjes opgetrokken. Ze bootst allerlei geluiden na. Man man man, wat moeten die kindjes toch veel tegelijk doorstaan.
@lizzie misschien nog leuk als kadootje als iemand vraagt of je wat weet..? Ehh ik leerde vl kennen in '99, toen was ik nog net ehh 19 😂 vl was 22. Relaxed van de stokke stoel! Had m wel willen hebben maar vind m te duur. Irritant van de foon btw. @ika jammer weer zo'n onrustige avond. Hopelijk snel verbetering. Hoeveel tandjes heeft M nu? Vanavond valt t bij ons tot nu toe mee. Ze is paar wakker geworden maar heb maar 1x speentje gegeven. Zullen eens zien hoe t verder loopt.
@Bouwjaar, M. heeft twee tandjes onder en de twee boven komen ook door. Ik duim voor een goede nacht!
Lizzie, wat een gedoe weer. Kun je er net bijhebben nu..... Tripp trapp is super! Wij hebben hem ook gekregen. Geen newebornset erbij. Moet zeggen, heb hem ook niet gemist. Ika, goede nacht gehad? Ze moeten echt een leren he, in dat eerste jaar! En dan ook nog tandjes krijgen, prikjes, warmte en ziek zijn.... Bouwjaar, hoe ging de afgelopen nacht? Die sperziebonen met tartaar gaan er bij E prima in Mamadj, veel plezier met je high tea! Hier wisselden nachten. Afgelopen nacht was ze weer wakker. Dit keer echt huilen, moeilijk weer in slaap dus na een uur toch fles gemaakt. Blijft lastig allemaal..... Ze wil sinds een paar dagen alleen maar staan. Pakt mijn vingers vast en trekt zichzelf op. Gister deed ze het ineens in de box! Daarna huilen omdat ze zo wankel stond en dat denk ik eng vond
Hallo meiden.... Gister heel de dag besteed aan de rolluiken, band moest vervangen worden en dat is een rotklus. Maar goed het is gebeurd. Vandaag wil ik de deur schuren van J .... Bouwjaar nou gaat beter of niet met slapen, doe je nu zelf iets anders of is het toeval? Ja zit even heel hard te denken wanneer ik dat toetjes gaf... Maar nu is dat idd te vroeg je hebt gelijk... Ik denk dat het rond 9-10 maanden was.... Hier kregen ze al voor 12 maanden een glaasje volle melk hoor. Natuurlijk niet al met 6 maanden maar ook niet op de dag af 12 maanden... Lizzie waarom altijd zo'n gezeik he meid, ben soms zo jaloers op meiden die onbezorgd zwanger kunnen zijn....en heerlijk verwend worden door hun ouders, waar de kinderen makkelijk bij terecht kunnen om eens te overnachten...en ee goede relatie hebben met je eigen ouders. Ja mijn schoonmoeder is er wel maar een nachtje slapen is daar genoeg dan is ze al moe. Ze zal ze nooit eens meenemen ergens naartoe. Want ze is tenslotte al zoooooo oud hahaha. Mijn kraamzorg schrok toen ze hier eens kwam en ik zei dat ze pas 63 is. Haar ouders waren nog zo ondernemend, nee die schoonmoeder van mij staat al met een been in het graf. Ach ja genoeg gezeurd over haar weer hahahaha Kwa koken, ik maak eigenlijk nooit van die aparte dingen gewoon Hollands ... Aardappelen/rijst met groente en straks vlees. Maar misschien als mijn man zijn hapje zou maken zou het wel aparte dingen krijgen denk ik ik ben niet zo'n goede kok. Bouwjaar nog gefeliciteerd met je ondertrouw !! Ika en Masmie gaat snel zeg die meiden van jullie ik persoonlijk heb daar nooit zo naar gekeken dat ze wel eens veel last zouden kunnen hebben van zichzelf zeg maar Hier zit meneer constant op zijn knietjes...als hij eenmaal doorheeft dat hij vooruit kan is het voorbij In de loopstoel raced hij al de kamer door
@mamsie jammer van de nacht. Grappig dat E al gaat staan, leuk om de ontwikkeling te zien. @jo dat begin vd avond beter gaat met is toeval, wij doen niets anders En kwark wacht ik nog even mee, komt wel. J gaat vast snel kruipen dan. F zit ook af en toe (grappig wat je ziet de frequentie toenemen) op handen en knieën zitten en wiebelt heen en weer. Het tijgeren of buik schuiven heeft ze inmiddels goed door. Ze kan trouwens ook erg gefrustreerd schreeuwen en dan flappers ze met haar armen en benen De nacht. Nou ehh om twaalf wakker krijsen, fles gegeven. Rond half 5 wakker, krijsen. Kunnen sussen en weer in bed gelegd, half uurtje later weer krijsen, bleek haar arm door t hals gaat vd slaapzak te zitten, luier verschoond, wederom kunnen sussen. Half uur later mopperen, kunnen sussen. In middels was t zes uur en kon ik niet meer slapen dus een Harry Potter luister boek opgezet. Om 7.10 weer wakker gevoed, weer weggelegd. 8.10 vl eropuit gestuurd, ik nog uurtje geslapen maar dit wordt geen wakkere dag.
Oja dat haar arm door t halsgat zat kwam omdat ze in een ietwat groot maatje slaapzak lag (uit de voorraad). Haar gewone slaapzak zat in de was omdat: Vl had haar even in haar bed gelegd om een washandje nat te maken in de badkamer. In haar nakie... Ik kom de kamer binnengelopen en zie dus een natte vlek. Slaapzak, laken, molton en matras beschermer (soort topdekje, gekregen van zwager) konden in de was. Vandaag maar es bij de HEMA kijken voor tweede slaapzak
Ah bouwjaar.... Pittig nachtje dus, maar als ze zo huilt idd niet gelijk een fles geven. Gewoon even doorzetten. Troosten natuurlijk maar niet gelijk eten geven. Dat zou ik doen tenminste. Misschien vindt ze de slaapzak niks? Ik zeg ook maar wat he
@lizzie Ik doe een verlaat dansje voor je! Ben je zenuwachtig voor de 30e? Wat vervelend van je mams. Jullie kleintje gaat inderdaad voor. Leuk trip trap stoel! De kleine man heeft al 1 keer naast me in z'n new Born set gezeten terwijl ik snel adressen voor het geboortekaartje schreef @bouwjaar Gefeliciteerd met jullie ondertrouw! "Jeee" Kan eindelijk ook mee praten over slechte nachten als mama Hoewel...valt mee. Hij meldt zich 's nachts om de 3 uur. Dit weekend na de voeding van rond 8 of 9 uur knuffeluurtje met z'n drietjes gehouden <3 Hij heeft ook al z'n eerste regeldagen gehad...pfff om het uur voeden. Verder heb ik al op m'n kop gekregen van de vk omdat ik naast de bekkenbodemspier oefeningen al buikspieren dacht te kunnen gaan trainen...Daarnaast moet ik meer leren relaxen. Op stille momente race ik door het huis voor het huishouden... Morgen voor de eerste keer cb en binnenkort ook afspraak maken voor ac bij de ha. Ik ga voor de minipil. ML wilde het gister eigenlijk alweer gezellig maken, maar heb vriendelijk bedankt. Nu nog even geen zin in.
Hallo meiden, Bouwjaar & Mamsie balen dat jullie meisjes nog steeds zo eigenwijs zijn en papa en mama niet lekker door laten slapen 's nachts Lizzie jeetje wat een gedoe met je moeder. Sterkte voor jou en je zusjes. Klinkt alsof ze niet goed na denkt over de consequenties van haar daden.. lastige situatie. En nog een verlaat dansje voor je Dido fijn dat je zo aan het genieten bent van je mannen. Wel goed om jezelf denken he?! Niet te snel alles weer willen doen. Is V verder een makkelijke baby? Jo hopelijk snel het kamertje klaar zodat J daar kan slapen. Al met ml over de anticonceptie gehad? Ika jammer dat M zo onrustig is. Ben je lekker aan het genieten van de lange vakantie? Hier wel! Eda fijn dat N goed groeit! Lies geniet je lekker weer van alles wat je mag eten? Losje hoe is het met jou meid? Druk met werken? Vandaag lekker vrij las ik! Mgbk ♡ Hier alles goed. Voel de kleine veel bewegen en is af en toe ook te zien aan de buitenkant. Vl heeft het ook al een paar keer gevoeld Heerlijk om elke dag de bevestiging te krijgen dat de kleine veel beweegt. Afgelopen week begonnen met de babykamer. Vl heeft alles geverfd en ik vrijdag behangen. Vandaag heb ik het bedje alvast in elkaar gezet. Ik zal een fotootje in mijn album zetten van een hoekje. Fijne middag!
@Dido, dat zijn pittige nachten. Die newbornset lijkt me achteraf gezien ideaal. Pas op hoor met je buikspieren. Je kunt nu nog zoveel kapot maken. Ik kan me voorstellen dat je nu nog geen zin hebt in seks haha. Sowieso nog mee wachten totdat je niet meer vloeit. Dat kan soms nog terugkomen. @Jo, ik geef nu af en toe yoghurt als tussendoortje. Ze eet ook soms jonge kaas op brood. @Mamsie, wat knap! Hier wil ze staan op schoot. @Bouwjaar, wat balen van de nacht. Babydump heeft ook fijne dunne slaapzakjes. M slaapt momenteel allee in een romper. Het is nog zo warm op haar kamer. Hier sliep ze uiteindelijk om 22.00 en was om 9.00 weer wakker. Daarvoor zitten en staan in bed en kletsen. Ik geef vanavond uit voorzorg wat pcm voor de tandjes.
Dido, heerlijk hoor, die verhalen van je! Genieten he, met zo'n klein ventje. Maar pas inderdaad op. Mijn buikspieren zijn nog steeds niet dicht (heb ook echt nog een lelijke buik vind ik) Manouk, super zeg dat je de kleine zo goed voelt! Bijzonder he, dat nieuwe leven..... Ika, lastig he! Gelukkig heeft ze de nacht goed geslapen dan. Hier zo spontaan bbq met vrienden! Heerlijk!
O en eerste rood gespot vandaag dus hopelijk nu echt voor het eerst ongi. Zou wel fijn zijn als het nu doorzet aangezien we vrijdag nog een weekje op vakantie gaan......
Tja zonder slaapzak zat laatst haar been vast tussen de spijlen.. @dido pas op hoor met je buikspieren, die moeten eerst weer bij elkaar komen. Om de 3u is pittig he, gsat hij daarna meteen weer verder slapen? @manouk heerlijk he om je kleine te voelen bewegen en ook bijzonder om t aan de buitenkant te zien! @mamsie leuk bbq, smakelijk. Nu pas eerste ongi? Hopelijk zet t door. Slaapzakje bij de Prenatal gescoord voor 6.40, afgeprijsd en kreeg met bon nog 20% korting